Beerbar píše:Eidi píše:Jaký hlavní exogenní/endogenní faktory stály podle vás za začátkem konce výroby A380?
nezájem ze strany zákazníků?
Aha, to mě vůbec nenapadlo.
Ne, ale takhle ta otázka nebyla stavěná. Zajímá mě root cause, ne průvodní jev, kterym je nezájem ze strany zákazníků. Jde mi o to, jestli to je (moje domněnky), proto, že
- světovej traffic se nesoustřeďuje tolik do světovejch hubů tak, jak se předpokládalo,
- nástup technologicky vyspělejších mašin jako 787/350/777X/330neo, přestože se A380 nemůžou kapacitně rovnat, ale maj jinou výhodu napříč segmentem, A380 trochu vyšachovalo,
- sílí asijskej trh, kde s ohledem na to, jak se v Asii lítá, nemá na intrakontinentálu posílat A380...,
- špatná ekonomika provozu A380 - narážim na vyjádření CEO Qantasu, kterej řekl, že se jim na některejch linkách do Asie vyplatí spíš poslat 2x twin engine W/B než 1x A380,
- ...