koniec A380?

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 12. 02. 2019, 22:58



...já celý projekt považoval jako poučený laik jako pitomost, takže budoucnost mi dala zapravdu. Zároveň jsem velrybu považoval za nejošklivější dopravák, který byl kdy vyroben...takže už aby byl z nebe pryč :D


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Robert » 12. 02. 2019, 23:08

Petr31 píše:


...já celý projekt považoval jako poučený laik jako pitomost, takže budoucnost mi dala zapravdu. Zároveň jsem velrybu považoval za nejošklivější dopravák, který byl kdy vyroben...takže už aby byl z nebe pryč :D


To je dobře, že se ti to všechno takhle potvrdilo a utvrdil ses ve svých pravdách...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 13. 02. 2019, 00:31

Robert píše:
Petr31 píše:


...já celý projekt považoval jako poučený laik jako pitomost, takže budoucnost mi dala zapravdu. Zároveň jsem velrybu považoval za nejošklivější dopravák, který byl kdy vyroben...takže už aby byl z nebe pryč :D


To je dobře, že se ti to všechno takhle potvrdilo a utvrdil ses ve svých pravdách...


...no hlavně nejsem ekonomem těch ajrolinek, co si je pořídili a teď si drbou hlavu....včetně těch letištních, kteří platili upgrade na letištích, kam velryba létala...a zbytečně. Dozorčí rady musí zuřit :ymdevil:

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Robert » 13. 02. 2019, 00:45

Petr31 píše:
Robert píše:
Petr31 píše:
...já celý projekt považoval jako poučený laik jako pitomost, takže budoucnost mi dala zapravdu. Zároveň jsem velrybu považoval za nejošklivější dopravák, který byl kdy vyroben...takže už aby byl z nebe pryč :D


To je dobře, že se ti to všechno takhle potvrdilo a utvrdil ses ve svých pravdách...


...no hlavně nejsem ekonomem těch ajrolinek, co si je pořídili a teď si drbou hlavu....včetně těch letištních, kteří platili upgrade na letištích, kam velryba létala...a zbytečně. Dozorčí rady musí zuřit :ymdevil:


S ukončením výroby A380 nepřestanou létat :D Navíc poslední kus se vyrobí za několik let, letiště mohou být v klidu :D Ty myslíš, že třeba dozorčí rada Letiště Praha zuří kvůli úpravám pro A380 :?:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 13. 02. 2019, 00:57

Robert píše:
Petr31 píše:
Robert píše:
To je dobře, že se ti to všechno takhle potvrdilo a utvrdil ses ve svých pravdách...


...no hlavně nejsem ekonomem těch ajrolinek, co si je pořídili a teď si drbou hlavu....včetně těch letištních, kteří platili upgrade na letištích, kam velryba létala...a zbytečně. Dozorčí rady musí zuřit :ymdevil:


S ukončením výroby A380 nepřestanou létat :D Navíc poslední kus se vyrobí za několik let, letiště mohou být v klidu :D Ty myslíš, že třeba dozorčí rada Letiště Praha zuří kvůli úpravám pro A380 :?:


..v Praze ne, tam těch upravených stání moc nemají. Jinde to bude horší, byly to zbytečně vynaložené peníze. Dobrou... :D


qwertyx64
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 148
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod qwertyx64 » 14. 02. 2019, 06:26

We are pleased to announce an order with Airbus for 40 A330-900neo and 30 A350-900 aircraft, worth US$ 21.4 billion at list prices.
We will also take delivery of 14 more A380s, taking our total A380 order book to 123 aircraft.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5387
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod flyingblue » 14. 02. 2019, 08:49

qwertyx64 píše:We are pleased to announce an order with Airbus for 40 A330-900neo and 30 A350-900 aircraft, worth US$ 21.4 billion at list prices.
We will also take delivery of 14 more A380s, taking our total A380 order book to 123 aircraft.


... a pak over ...

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Eidi » 14. 02. 2019, 10:37

Jaký hlavní exogenní/endogenní faktory stály podle vás za začátkem konce výroby A380?

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Beerbar » 14. 02. 2019, 10:42

Eidi píše:Jaký hlavní exogenní/endogenní faktory stály podle vás za začátkem konce výroby A380?



nezájem ze strany zákazníků?

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Eidi » 14. 02. 2019, 10:52

Beerbar píše:
Eidi píše:Jaký hlavní exogenní/endogenní faktory stály podle vás za začátkem konce výroby A380?



nezájem ze strany zákazníků?


Aha, to mě vůbec nenapadlo. :D :D :D :thumbup:

Ne, ale takhle ta otázka nebyla stavěná. Zajímá mě root cause, ne průvodní jev, kterym je nezájem ze strany zákazníků. Jde mi o to, jestli to je (moje domněnky), proto, že
- světovej traffic se nesoustřeďuje tolik do světovejch hubů tak, jak se předpokládalo,
- nástup technologicky vyspělejších mašin jako 787/350/777X/330neo, přestože se A380 nemůžou kapacitně rovnat, ale maj jinou výhodu napříč segmentem, A380 trochu vyšachovalo,
- sílí asijskej trh, kde s ohledem na to, jak se v Asii lítá, nemá na intrakontinentálu posílat A380...,
- špatná ekonomika provozu A380 - narážim na vyjádření CEO Qantasu, kterej řekl, že se jim na některejch linkách do Asie vyplatí spíš poslat 2x twin engine W/B než 1x A380,
- ...

palan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 75
Registrován: 25. 07. 2011, 20:55
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod palan » 14. 02. 2019, 11:50

Je to přesně, jak píšeš. Díky celkem rychlému vývoji v oblasti motorů dnes není problém dělat objemná dvoumotorová letadla s 6h ETOPS.
Doprava se nepřesunula do velkých hubů a ani se (až na výjimky) nenaplnila situace s přeplněním letišť.

Pro ajrolinky je jednodušší pořídit menší dvoumotorové letadlo, protože není (na rozdíl od předpokladů) problém zvýšit na většině letišť frekvenci letů. A je jednodušší sehnat 250 cestujících než plnit letadlo pro 500. Když pak na let seženeš jen 200 lidí, máš LF 80% zatímco u A380 jen 40.
A380 nevyniká ani ekonomikou provozu, 2 moderní dvoumotorová letadla s kapacitou A380 mají lepší zisk na sedačku i se započtením všech souvisejících nákladů (údržba, více personálu, atd).

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1020
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod PavelD » 14. 02. 2019, 12:00

palan píše:Díky celkem rychlému vývoji v oblasti motorů

je dnes taky dost letadel na zemi a občas se vypůjčená A380 hodí.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 14. 02. 2019, 12:13

palan píše:Je to přesně, jak píšeš. Díky celkem rychlému vývoji v oblasti motorů dnes není problém dělat objemná dvoumotorová letadla s 6h ETOPS.
Doprava se nepřesunula do velkých hubů a ani se (až na výjimky) nenaplnila situace s přeplněním letišť.

Pro ajrolinky je jednodušší pořídit menší dvoumotorové letadlo, protože není (na rozdíl od předpokladů) problém zvýšit na většině letišť frekvenci letů. A je jednodušší sehnat 250 cestujících než plnit letadlo pro 500. Když pak na let seženeš jen 200 lidí, máš LF 80% zatímco u A380 jen 40.
A380 nevyniká ani ekonomikou provozu, 2 moderní dvoumotorová letadla s kapacitou A380 mají lepší zisk na sedačku i se započtením všech souvisejících nákladů (údržba, více personálu, atd).


..AMEN, není co dodat..
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... nicni_fort

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 153
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Eidi » 14. 02. 2019, 12:31

palan píše:Je to přesně, jak píšeš. Díky celkem rychlému vývoji v oblasti motorů dnes není problém dělat objemná dvoumotorová letadla s 6h ETOPS.
Doprava se nepřesunula do velkých hubů a ani se (až na výjimky) nenaplnila situace s přeplněním letišť.

Pro ajrolinky je jednodušší pořídit menší dvoumotorové letadlo, protože není (na rozdíl od předpokladů) problém zvýšit na většině letišť frekvenci letů. A je jednodušší sehnat 250 cestujících než plnit letadlo pro 500. Když pak na let seženeš jen 200 lidí, máš LF 80% zatímco u A380 jen 40.
A380 nevyniká ani ekonomikou provozu, 2 moderní dvoumotorová letadla s kapacitou A380 mají lepší zisk na sedačku i se započtením všech souvisejících nákladů (údržba, více personálu, atd).


Super, díky za odpověď.

S tou kapacitou letišť máš taky pravdu - přeplněný letiště se nekonaly a asi zatim konat nebudou..., kdy by pak v rámci slotový koordinace bylo lepší poslat pak jednu gigamašinu oproti dvěma.

A to je přesně to, co mě překvapuje - že A380 nevyniká ekonomikou provozu. Úplně zjednodušeně řečeno bych čekal maximalizaci úspor z rozsahu díky kapacitě (za poředpokladu nějaký konkurenceschopný poptávky). Ale to bude evidentně komplexnější problém.
Neni to přece tak dlouho, co šel koncept A380 do realizace a poměrně nedlouho potom se objevila 787. Samozřejmě, že v tom mohly bejt strategický důvody i třeba za cenu ztráty na danym projektu (šlo jim třeba o to utržit Emirates a další zvučný jména aerolinek nebo získat postavení na trhu v segmentu jumbojets a konkurovat tak ještě tehdy starejm 747), rozšíření si protfolia o jumbo jet, nějakej mezikrok mezi dalšíma letadlama (do dlouhodobý strategie Airbusu nevidim).

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: koniec A380?

Příspěvekod Petr31 » 14. 02. 2019, 13:11

Eidi píše:
palan píše:Je to přesně, jak píšeš. Díky celkem rychlému vývoji v oblasti motorů dnes není problém dělat objemná dvoumotorová letadla s 6h ETOPS.
Doprava se nepřesunula do velkých hubů a ani se (až na výjimky) nenaplnila situace s přeplněním letišť.

Pro ajrolinky je jednodušší pořídit menší dvoumotorové letadlo, protože není (na rozdíl od předpokladů) problém zvýšit na většině letišť frekvenci letů. A je jednodušší sehnat 250 cestujících než plnit letadlo pro 500. Když pak na let seženeš jen 200 lidí, máš LF 80% zatímco u A380 jen 40.
A380 nevyniká ani ekonomikou provozu, 2 moderní dvoumotorová letadla s kapacitou A380 mají lepší zisk na sedačku i se započtením všech souvisejících nákladů (údržba, více personálu, atd).


Super, díky za odpověď.

S tou kapacitou letišť máš taky pravdu - přeplněný letiště se nekonaly a asi zatim konat nebudou..., kdy by pak v rámci slotový koordinace bylo lepší poslat pak jednu gigamašinu oproti dvěma.

A to je přesně to, co mě překvapuje - že A380 nevyniká ekonomikou provozu. Úplně zjednodušeně řečeno bych čekal maximalizaci úspor z rozsahu díky kapacitě (za poředpokladu nějaký konkurenceschopný poptávky). Ale to bude evidentně komplexnější problém.
Neni to přece tak dlouho, co šel koncept A380 do realizace a poměrně nedlouho potom se objevila 787. Samozřejmě, že v tom mohly bejt strategický důvody i třeba za cenu ztráty na danym projektu (šlo jim třeba o to utržit Emirates a další zvučný jména aerolinek nebo získat postavení na trhu v segmentu jumbojets a konkurovat tak ještě tehdy starejm 747), rozšíření si protfolia o jumbo jet, nějakej mezikrok mezi dalšíma letadlama (do dlouhodobý strategie Airbusu nevidim).


Dovolím si přihodit subjektivní názor do pranice. Zatímco úspěšný Dreamliner se narodil u Boingů :D v Americe, kde se drželi možná i díky zkušenostem a zdravějšímu podnikatelskému prostředí při zdi, pominu-li moderní materiály a z nich vyplývající problémy....namátkou akumulátory,
tak Veryba A380 se narodila v socialismem a dotacemi zamořené Evropě, možná pod heslem dohnat a předehnat a je z toho megaprůser, který musel Airbus sanovat prostřednictvím A350 a A330 Neo. Jen připomenu, že z podobné dílny je podobný megaprůser zvaný Eurofighter..... :ymdevil:



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů