L-410
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
L-410
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
No mne by docela zajimala moznost se L410 komercne proletet.Treba kolik by stal hodinovy let anebo kde nejbliz lita na nejaky lince? Severni afrika?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Spolehlive letaji 410 na vnitrostatnich linkach v Estonsku. Tallinn za navstevu rozhodne stoji a kdyz se k tomu prida moznost proletet se Turboletem, neni myslim co resit
No mne by docela zajimala moznost se L410 komercne proletet.Treba kolik by stal hodinovy let anebo kde nejbliz lita na nejaky lince? Severni afrika?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Spolehlive letaji 410 na vnitrostatnich linkach v Estonsku. Tallinn za navstevu rozhodne stoji a kdyz se k tomu prida moznost proletet se Turboletem, neni myslim co resit
L-410
Je smutné, že dnes můžeme letět na pravidelných linkách s L 410 v Estonsku, ve Venezuele či Africe, jen ne v Česku.
Naštěstí jsem měl možnost řady letů L 410A ještě za dob Slov-airu v sedmdesátých létech na lince Ostrava-Bratislava, později ještě párkrát na vyhlídkových letech v aeroklubech po Československu, naposledy ale někdy v roce 1990 v Kunovicích s OK-ADO.
Obnovení výroby bych určitě uvítal, ale chtělo by to verzi NG (New Generation).
Letadla z exsovětských zásob udělaly L 410 světoznámým strojem, je asi nejvyšší a poslední čas toho výrobcem využít. Bohužel, situace českého leteckého průmyslu (mimo ULL) je, jaká je. Tak uvidíme.
Naštěstí jsem měl možnost řady letů L 410A ještě za dob Slov-airu v sedmdesátých létech na lince Ostrava-Bratislava, později ještě párkrát na vyhlídkových letech v aeroklubech po Československu, naposledy ale někdy v roce 1990 v Kunovicích s OK-ADO.
Obnovení výroby bych určitě uvítal, ale chtělo by to verzi NG (New Generation).
Letadla z exsovětských zásob udělaly L 410 světoznámým strojem, je asi nejvyšší a poslední čas toho výrobcem využít. Bohužel, situace českého leteckého průmyslu (mimo ULL) je, jaká je. Tak uvidíme.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 138
- Registrován: 15. 07. 2005, 23:37
- Bydliště: Bratislava
- Stav: Offline
L-410
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Vratil bych se k L-410. Novy majitel Letu firma Pamco ma udajne zakazku na 20 novych L-410 pro nejakeho brazilskeho zakaznika (mozna aerolinie Team, ktere jiz L-410 provozuji)
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jedno príslovie hovorí: Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo. Neviem odkiaľ máš takú informáciu, ale aby to nebolo ako s ruskými výrobcami lietadiel, ktorí z nedostatku skutočných zákazníkov prezentujú na svojich stránkach aspoň údaje o tom, kto o ich stroje prejavil záujem. A keď bol náhodou záujem viac než len zdvorilostný, majú sklon sa tváriť, že je objednávka takmer hotová na podpis. (Fuj, ale som nepríjemný!)
Trochu som sa hrabal na nete, ale nič o brazilskom záujme o L-410 som nenašiel. Zato som našiel stránku spoločnosti, zastupujúcej LET v Brazílii. A z nej vyplýva, že v súčasnosti sú v Brazílii registrované celé tri L-410 u dvoch spoločností. Takže objednávka hneď dvadsiatich kusov...
Na druhej strane, keď sa nad tým zamyslím, adekvátna náhrada za L-410 a DHC-6 takmer neexistuje. V tomto segmente snáď len An-38 a Suchoj S-80, ale vieme, ako je to s predajnosťou ruských lietadiel. Z tohto pohľadu to zas až tak zle nevyzerá. No, rád sa nechám prekvapiť.
Vratil bych se k L-410. Novy majitel Letu firma Pamco ma udajne zakazku na 20 novych L-410 pro nejakeho brazilskeho zakaznika (mozna aerolinie Team, ktere jiz L-410 provozuji)
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Jedno príslovie hovorí: Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo. Neviem odkiaľ máš takú informáciu, ale aby to nebolo ako s ruskými výrobcami lietadiel, ktorí z nedostatku skutočných zákazníkov prezentujú na svojich stránkach aspoň údaje o tom, kto o ich stroje prejavil záujem. A keď bol náhodou záujem viac než len zdvorilostný, majú sklon sa tváriť, že je objednávka takmer hotová na podpis. (Fuj, ale som nepríjemný!)
Trochu som sa hrabal na nete, ale nič o brazilskom záujme o L-410 som nenašiel. Zato som našiel stránku spoločnosti, zastupujúcej LET v Brazílii. A z nej vyplýva, že v súčasnosti sú v Brazílii registrované celé tri L-410 u dvoch spoločností. Takže objednávka hneď dvadsiatich kusov...
Na druhej strane, keď sa nad tým zamyslím, adekvátna náhrada za L-410 a DHC-6 takmer neexistuje. V tomto segmente snáď len An-38 a Suchoj S-80, ale vieme, ako je to s predajnosťou ruských lietadiel. Z tohto pohľadu to zas až tak zle nevyzerá. No, rád sa nechám prekvapiť.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 323
- Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
L-410
to yhnatko:
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> Nehovoriac o tom, že budúcnosť regionálnej dopravy patrí jednoznačne jetom.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
To uz tu jednou bylo. Vazne bych pochyboval o podnikatelskych schopnostech noveho majitele, kdyby se nepodival do historie a myslel si, ze LET zachrani vyrobou jetu. Maximalne vyrobou bizjetu, ale regionalnich jetu tezko. btw nejblizsi civilni nadzvukovy letadlo bude ciste z financniho hlediska prave bizjet. Mimo jine i diky moznosti ho upravit pro vojenske ucely. Ale nove nadzvukove letadlo velikosci Concorda je v nedohlednu.
to 80_psu: <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> Nekde tady na foru nekdo porovnaval spotrebu jetu a propu (cca srovnatelnejch modelu) a pokud si dobre vzpominam (dost mozna kecam, vzpominka je dosti mlhava), tak vysledek byl takovej, ze zpomali-li jet na rychlost propu, tak je spotreba zhruba srovnatelna (dokonce i ve stejny letovy hladine).<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Ja si na to take vzpominam. Ovsem nebyly tam zadny konkretni udaje o nakladech. Rozhodne jet nemuze mit stejnou spotrebu jako vrtule diky principu generovani tahu. Kdyby to tak nebylo, tak uz davno nemame vrtule.
Ten odkaz jsem si precetl. Zajimavy cteni. Netusil jsem, ze by ten rozdil ve spotrebe mohl byt tak veliky. Na druhou stranu se musi vzit v uvahu, ze jety litaji rychleji, takze maji i vetsi odpor.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> Nehovoriac o tom, že budúcnosť regionálnej dopravy patrí jednoznačne jetom.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
To uz tu jednou bylo. Vazne bych pochyboval o podnikatelskych schopnostech noveho majitele, kdyby se nepodival do historie a myslel si, ze LET zachrani vyrobou jetu. Maximalne vyrobou bizjetu, ale regionalnich jetu tezko. btw nejblizsi civilni nadzvukovy letadlo bude ciste z financniho hlediska prave bizjet. Mimo jine i diky moznosti ho upravit pro vojenske ucely. Ale nove nadzvukove letadlo velikosci Concorda je v nedohlednu.
to 80_psu: <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote> Nekde tady na foru nekdo porovnaval spotrebu jetu a propu (cca srovnatelnejch modelu) a pokud si dobre vzpominam (dost mozna kecam, vzpominka je dosti mlhava), tak vysledek byl takovej, ze zpomali-li jet na rychlost propu, tak je spotreba zhruba srovnatelna (dokonce i ve stejny letovy hladine).<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Ja si na to take vzpominam. Ovsem nebyly tam zadny konkretni udaje o nakladech. Rozhodne jet nemuze mit stejnou spotrebu jako vrtule diky principu generovani tahu. Kdyby to tak nebylo, tak uz davno nemame vrtule.
Ten odkaz jsem si precetl. Zajimavy cteni. Netusil jsem, ze by ten rozdil ve spotrebe mohl byt tak veliky. Na druhou stranu se musi vzit v uvahu, ze jety litaji rychleji, takze maji i vetsi odpor.
Re: L-410
yhnatko píše:Na druhej strane, keď sa nad tým zamyslím, adekvátna náhrada za L-410 a DHC-6 takmer neexistuje. V tomto segmente snáď len An-38 a Suchoj S-80, ale vieme, ako je to s predajnosťou ruských lietadiel. Z tohto pohľadu to zas až tak zle nevyzerá. No, rád sa nechám prekvapiť.
Nesmíme zapomenout na Ae270 Ibis a Evektor EV-55. A to je jen ta česká výroba......
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 969
- Registrován: 26. 02. 2005, 17:37
- Bydliště: Moskva, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
A počet aktívnych IL18 - až jedna
Myslim ze ne Ale ta jedna - ano http://www.avsim.ru/forum/uploads/post- ... 565283.jpg
21.08.2005 Soci
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 138
- Registrován: 15. 07. 2005, 23:37
- Bydliště: Bratislava
- Stav: Offline
Re: L-410
Thisway píše:Nesmíme zapomenout na Ae270 Ibis a Evektor EV-55. A to je jen ta česká výroba......
Ja som písal o mašinách pre cca. 20-25 pasažierov. Evektor je budúcnosť a Ae270 pre 10 cestujúcich je príliš malý, to je iná kategória, nezaujímavá pre bežné letecké spoločnosti. To by sme potom mohli začať uvažovať aj nad Cessnami, Pipermi a podobne.
Do úvahy by pripadali skôr stroje ako izraelská Arava, austrálsky Nomad, americký Beech 1900D, európsky Britten-Norman Trislander a čínsky Harbin Y-12, ale fakt nemám šajnu, či sa z toho ešte dačo vyrába.
To Swansong:
Rostransnadzor hovorí len o jednej civilnej Il-18. Tušil som, že to môže byť Rossija, ale som si nebol istý.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 969
- Registrován: 26. 02. 2005, 17:37
- Bydliště: Moskva, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: L-410
yhnatko píše:To Swansong:
Rostransnadzor hovorí len o jednej civilnej Il-18. Tušil som, že to môže byť Rossija, ale som si nebol istý.
Ano civilni nemusi byt ani jedna masina ale psal jste o Il18 ktere se bezna pouzivaji vojaci Rostransnadzor nesmi nic hovorit Ruskemu vojenskemu letectvi (Omlouvam se za spatnou Cestinu)
A omlouvam se za Rustinu
В соответствии с поручением правительства Москвы, агентство атмосферных технологий Росгидромета традиционно проведет работы по созданию благоприятных погодных условий в Москве 9 мая 2006г. во время празднования Победы в Великой Отечественной войне. Об этом сообщила пресс-служба Росгидромета. В работах планируется участие 11 самолетов типа Ан-12, Ил-18, Ан-32, Ан-24 (7 самолетов ВВС и 4 самолета Летно-исследовательского института им.М.М.Громова), специально оборудованных на время проведения работ метеорологической аппаратурой и техническими средствами воздействия на облака. Самолеты будут базироваться на подмосковных аэродромах Чкаловский и Раменское.
Zaujimave pristatie L-410 http://youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8
Gal Air píše:Zaujimave pristatie L-410 http://youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8
Mno... Treba by se mu to povedlo, kdyby neletel tak rychle.
K tomu Estonsku: pravidelnou dopravu z Tallinu na ostrovy Hiiumaa (město či spíše vesnice Kärdla) a Saaremaa (město Kuressaare) provozuje Avies
http://www.avies.ee/eng/kardla_summer.cfm
Ceny jsou velmi přijatelný, například TLL-KDL stojí o/w 245 estonských korun, což je naše 500-vka. Ovšem letí to 1/2 hoďky.
Jenom si dejte pozor, oni mají i Jetstream 31 a občas nasazují L410 občas J31.
Nezbývá než si to nějak odsledovat na on-line příletech/odletech letiště Tallinn, viz.
http://xtra.tllapt.ee/taru/arr_en.html
dnes třeba údajně letí obě večerní linky J31
Estonsko je nádherná země, doporučuju
http://www.avies.ee/eng/kardla_summer.cfm
Ceny jsou velmi přijatelný, například TLL-KDL stojí o/w 245 estonských korun, což je naše 500-vka. Ovšem letí to 1/2 hoďky.
Jenom si dejte pozor, oni mají i Jetstream 31 a občas nasazují L410 občas J31.
Nezbývá než si to nějak odsledovat na on-line příletech/odletech letiště Tallinn, viz.
http://xtra.tllapt.ee/taru/arr_en.html
dnes třeba údajně letí obě večerní linky J31
Estonsko je nádherná země, doporučuju