L-410
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 569
- Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
- Oblíbené typy letadel: B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: L-410
yhnatko píše:Thisway píše:Nesmíme zapomenout na Ae270 Ibis a Evektor EV-55. A to je jen ta česká výroba......
Ja som písal o mašinách pre cca. 20-25 pasažierov. Evektor je budúcnosť a Ae270 pre 10 cestujúcich je príliš malý, to je iná kategória, nezaujímavá pre bežné letecké spoločnosti. To by sme potom mohli začať uvažovať aj nad Cessnami, Pipermi a podobne.
Do úvahy by pripadali skôr stroje ako izraelská Arava, austrálsky Nomad, americký Beech 1900D, európsky Britten-Norman Trislander a čínsky Harbin Y-12, ale fakt nemám šajnu, či sa z toho ešte dačo vyrába.
To Swansong:
Rostransnadzor hovorí len o jednej civilnej Il-18. Tušil som, že to môže byť Rossija, ale som si nebol istý.
Jak vidíte budoucnost Evektoru??? Má na trhu šanci na dobrá prodejní čísla???
http://obrazem.ihned.cz/index.php?artic ... O0000_d#fg
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: L-410
Tak podle tech informaci, co jsou v tom clanku, tak myslim, ze se to ma sanci uplatnit podobne jako L410 treba v oblastech stredni afriky, v chudsich castech asie, pripadne i evropy. Treba se to ujme i tady, ale uvidime. Ja se na to divam optimisticky, myslim, ze na cesky letadlo to bude mit uspech. Ale zase bude nejspis zalezet na tom, jaky jsou naklady na udrzbu, spotreba paliva, atd. a to jsou informace, ktery jsem nenasel. Ale ano, myslim ze do ma sanci na dobre vyrobni vysledky
-
- autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
- Příspěvky: 1689
- Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
- Bydliště: CTU
- Stav: Offline
Re: L-410
Hlavne at to ma velky dvere, kam se daji pridelat stupacky. Paraganum by se podobna masinka setsakra hodila
Re: L-410
jvoj píše: Ale zase bude nejspis zalezet na tom, jaky jsou naklady na udrzbu, spotreba paliva, atd. a to jsou informace, ktery jsem nenasel.
nemohl si je ani najít, když letadlo ještě nebylo ve vzduchu, to jsou věci, které budou jasné po testovacím programu.....
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 754
- Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
- Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: L-410
Pavel píše:jvoj píše: Ale zase bude nejspis zalezet na tom, jaky jsou naklady na udrzbu, spotreba paliva, atd. a to jsou informace, ktery jsem nenasel.
nemohl si je ani najít, když letadlo ještě nebylo ve vzduchu, to jsou věci, které budou jasné po testovacím programu.....
Pravda no
Re: L-410
Tom Air píše:Jak vidíte budoucnost Evektoru??? Má na trhu šanci na dobrá prodejní čísla???
http://obrazem.ihned.cz/index.php?artic ... O0000_d#fg
Jsou na to letadlo vůbec nějaké objednávky? Nikde jsem se objednávkách nic nedočetl...
Re: L-410
Pavel píše:jvoj píše: Ale zase bude nejspis zalezet na tom, jaky jsou naklady na udrzbu, spotreba paliva, atd. a to jsou informace, ktery jsem nenasel.
nemohl si je ani najít, když letadlo ještě nebylo ve vzduchu, to jsou věci, které budou jasné po testovacím programu.....
Tak minimálně pozitivní je to, že to letadlo bude stát zcela stejné peníze jako Cessna Grand Caravan, které je ovšem jednomotorová. Takže za cenu jedné PT6 dostane zákazník 2 PT6 a navíc lepší uplatnění v obchodní dopravě v rámci předpisů. Pokud se nepletu tak na pravidelnou obchodní přepravu jsou třeba 2 motory. Jisté deviace jsou dle trhu a kontinentu, taková Susi Air v Indonesii provozuje pravidelnou linkovou dopravu i na jednomotorových Cessnách Grand C.
Tomu letadlu fandím. Lákalo by mě si s tím vyzkoušet létat někde v zemích 3tího světa a přistávat s tím jen na stripech někde v bushi či pralese
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: L-410
Ace2 píše: Pokud se nepletu tak na pravidelnou obchodní přepravu jsou třeba 2 motory. Jisté deviace jsou dle trhu a kontinentu, taková Susi Air v Indonesii provozuje pravidelnou linkovou dopravu i na jednomotorových Cessnách Grand C.
Netreba do Indonesie - v Karibiku bezne leta Grand Caravan pravidelnou linku mezi SXM a SBH (Air Caraibes); a na Havaji mezi ostrovy IMHO take.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: L-410
Night fly píše:Ace2 píše: Pokud se nepletu tak na pravidelnou obchodní přepravu jsou třeba 2 motory. Jisté deviace jsou dle trhu a kontinentu, taková Susi Air v Indonesii provozuje pravidelnou linkovou dopravu i na jednomotorových Cessnách Grand C.
Netreba do Indonesie - v Karibiku bezne leta Grand Caravan pravidelnou linku mezi SXM a SBH (Air Caraibes); a na Havaji mezi ostrovy IMHO take.
Aj v Afrike lieta Caravan na linkach. Napriklad Fly540 na linke Nairobi-Kitale-Lodwar ale niekedy ide miesto neho Beech 1900D. Toho Caravana posielaju s jednym pilotom, na sedadle kopilota sedava normalne pax.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: L-410
V dubnu jedu na ostrov Hiiumaa v Estonsku, kam z Tallinnu lítá Avies. A Avies má ve flotile i jednu 410. Nebyl jste tam někdo? Nevíte, jaá může být asi pravděpodobnost, že s ní poletim?
Re: L-410
Pro letošní rok je v plánu dodávka až 15 L410. Kromě toho budou pokračovat práce na rozsáhlé modernizaci letounu, která je nezbytnou podmínkou pro jeho dlouhodobé uplatnění na světových trzích. V dubnu 2010 byl schválen projekt MOSTA, do jehož realizace jsou zapojeny další české letecké firmy jako EVEKTOR, Avia Propeller, GE Aviation Czech, Jihlavan nebo třeba Vysoké učení technické v Brně a Výzkumný a zkušební letecký ústav. Cílem tohoto čtyřletého projektu je výrazné zlepšení technických, provozních a ekonomických parametrů L410 a zjednodušení údržby, což v konečném důsledku umožní na jedné straně další zvýšení užitných vlastností a současně snížení přímých provozních nákladů letounu. Nový L410 nabídne například zvýšenou cestovní rychlost, prodloužený maximální dolet, zvýšení platícího zatížení, zvětšení zavazadlových prostor a prodlouženou životnost.
Pro me velice zajimava informace... Stale dnes vypada L410 krasne ale je jasne ze je treba nejaky serioznejsi facelift... z textu je zjevne ze novy LET bude mit vetsi MTOW, lepsi motory a dokonce i mensi "stretch" a vetsi prostor pro cargo...
Zname jakekoliv dalsi detaily? pro lepsi provozn bude zmena v designu? aerodynamics? nove tvarovana kridla kridla apod.?
Dost se tesim na finalni produkt.... a kdyz to bude kombo evektor/LET tak mozna uvidime neco opravdu konkurencischopne.....