Myslím, že ten článek se snaží v rámci možností objektivně hodnotit situaci, pochopitelně, každý máme poněkud jiné hodnotové žebříčky. Někdo má poněkud větší pochopení pro výrobce a FAA, jiný se spíš vžije do role, kde v časovém stresu a boji o život nedokáže posádka najít ideální řešení. To je normální a je na vyšetřovatelích, aby vyhrabali co nejvíc kamínků na spáleništi a sestavili z nich co nejúplnější mozaiku.
Myslím, že je zřejmé, že:
1. B se dopustil zásadních pochybení při návrhu
2. Zdá se, že B v rámci podpory prodeje nepředepsal dostatečný trénink, simulátor, dokumentaci a seznámení s odlišnostmi MAXe
3. FAA nedostála své role být poslední bariérou, která letadlo s vážnými nedostatky nepustí do služby
4. Reakce FAA na první nehodu je zpochybnitelná, místo uzemnění byly vydány nouzové postupy, které se však nezdají plně aplikovatelné
5. Reakce B & FAA na druhou nehodu byla neomluvitelná (opakování sloganu bezpečný a ještě bezpečnější...), letadlo nakonec uzemnili jiní, v USA dokonce prezident (!!!)
6. Je prakticky jisté, že do určitého okamžiku existovala možnost, jak mohly obě posádky zachránit letadlo
Můžete klidně seznam rozšířit, nebo hledat mezi uvedenými body tu hlavní příčinu. Určitě to bude ostatní víc zajímat, než nesmyslné osobní útoky a nálepkování.