Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Úřady vydaly před dnem havárie bezpečnostní varování pro americké občany, aby tento den neletěli z mezinárodního letiště Bole v Etiopii.
https://et.usembassy.gov/security-alert-demonstration-in-meskel-square-and-the-oromia-region-8-march-2019/
https://et.usembassy.gov/security-alert-demonstration-in-meskel-square-and-the-oromia-region-8-march-2019/
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
V listopadu vydal Boeing bulletine, jak postupovat v případě, kdy MCAS chybně vyhodnotí údaje z AoA senzorů.
Viz např. https://theaircurrent.com/aviation-safe ... air-crash/
Pokud je opravdu příčinou chyby MCAS, tak měl pilot Ethiopianu dost času postup provést (pokud se k němu informace z buletinu dostala)...
Viz např. https://theaircurrent.com/aviation-safe ... air-crash/
Pokud je opravdu příčinou chyby MCAS, tak měl pilot Ethiopianu dost času postup provést (pokud se k němu informace z buletinu dostala)...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Tady zajímavej článek o vývoji 737 MAX.
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Pokus o návrat k původnímu tématu, zatímco NTSB už snad analyzuje zapisovače.
Možné další příčiny krom těch technických ...
A) špatná souhra v kokpitu (kapitán, 29 let, údajně 8000 hodin a k němu začínající FO "recent graduate from the airline's academy with 200 flight hours logged." )
B) bird strike
C) nadmořská výška letiště ADD (2334m n.m.), v kombinaci s technickou závadou pak téměř žádný čas na řešení nouzové situace.
Co ale ta údajná očitá svědectví, že z ocasu letadla se před pádem kouřilo? Požár APU?
Možné další příčiny krom těch technických ...
A) špatná souhra v kokpitu (kapitán, 29 let, údajně 8000 hodin a k němu začínající FO "recent graduate from the airline's academy with 200 flight hours logged." )
B) bird strike
C) nadmořská výška letiště ADD (2334m n.m.), v kombinaci s technickou závadou pak téměř žádný čas na řešení nouzové situace.
Co ale ta údajná očitá svědectví, že z ocasu letadla se před pádem kouřilo? Požár APU?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3026
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Alvin píše:Pokus o návrat k původnímu tématu, zatímco NTSB už snad analyzuje zapisovače.
Možné další příčiny krom těch technických ...
A) špatná souhra v kokpitu (kapitán, 29 let, údajně 8000 hodin a k němu začínající FO "recent graduate from the airline's academy with 200 flight hours logged." )
B) bird strike
C) nadmořská výška letiště ADD (2334m n.m.), v kombinaci s technickou závadou pak téměř žádný čas na řešení nouzové situace.
Co ale ta údajná očitá svědectví, že z ocasu letadla se před pádem kouřilo? Požár APU?
Já bych tipnul že to bude stejná příčina jako Lion Air, a opět z důvodu odfláknuté údržby + borci z Etiopie si nepřečetli instrukce z Boeingu vydaný po Lionu + tvoje varianta A kde možná zajíc zpanikařil a kapitána ještě víc rozhodil.
Bird strike nic nenasvědčuje.
Očitá svědectví ignoruj, svědci těchdle událostí plácají nesmysly.
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Alvin píše:Pokus o návrat k původnímu tématu, zatímco NTSB už snad analyzuje zapisovače.
Možné další příčiny krom těch technických ...
A) špatná souhra v kokpitu (kapitán, 29 let, údajně 8000 hodin a k němu začínající FO "recent graduate from the airline's academy with 200 flight hours logged." )
B) bird strike
C) nadmořská výška letiště ADD (2334m n.m.), v kombinaci s technickou závadou pak téměř žádný čas na řešení nouzové situace.
Co ale ta údajná očitá svědectví, že z ocasu letadla se před pádem kouřilo? Požár APU?
... co si jako bulíkář simulátorčík pamatuju, tak APU se normálně před vzletem vypíná snad až na některé situace ....je možné, že mají vzhledem k podmínkám upravené postupy....nechytejte mě za slovo.... ale to by se musel vyjádřit kvalifikovaný pilot Bulíka. V článku od Reuters ale kromě kouře zmínili i debris....tak kdoví, co to bylo....poryv větru...bordel na dráze...??? Jo, letadlo jim skoro nestoupalo...uvidíme, jaký měli nastavený výkon motorů pro vzlet.....nebo trim... tam se toho dá podělat hodně..Prostě holt počkáme na analýzy zapisovačů..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Petr31 píše:Alvin píše:Pokus o návrat k původnímu tématu, zatímco NTSB už snad analyzuje zapisovače.
Možné další příčiny krom těch technických ...
A) špatná souhra v kokpitu (kapitán, 29 let, údajně 8000 hodin a k němu začínající FO "recent graduate from the airline's academy with 200 flight hours logged." )
B) bird strike
C) nadmořská výška letiště ADD (2334m n.m.), v kombinaci s technickou závadou pak téměř žádný čas na řešení nouzové situace.
Co ale ta údajná očitá svědectví, že z ocasu letadla se před pádem kouřilo? Požár APU?
... co si jako bulíkář simulátorčík pamatuju, tak APU se normálně před vzletem vypíná snad až na některé situace ....je možné, že mají vzhledem k podmínkám upravené postupy....nechytejte mě za slovo.... ale to by se musel vyjádřit kvalifikovaný pilot Bulíka. V článku od Reuters ale kromě kouře zmínili i debris....tak kdoví, co to bylo....poryv větru...bordel na dráze...??? Jo, letadlo jim skoro nestoupalo...uvidíme, jaký měli nastavený výkon motorů pro vzlet.....nebo trim... tam se toho dá podělat hodně..Prostě holt počkáme na analýzy zapisovačů..
to APU mohli mit zaple treba kvuli vykonu, kdyz je ta ABB tak vysoko. Pak se tlakuje z APU a motory mas o neco vyssi tah.
Stejne tak ale mohli treba chytnout ptaka a kdo na to koukal, nerozeznal kour od motoru od koure od ocasu.
Ale kdo vi jak to bude nakonec. Jestli se prokaze, ze to s MCASem nemelo nic, tak jsem zvedav co na to vsechny ty protiletecke urady. Paradoxne to muze byt pro aerolinky ta horsi varianta, kdyz nebudou moci extra naklady hodit za Boeingem.
jo a jeste jedna poznamka... vsichni ostatni provozovatele Maxu udelali vicemene to jiste jako QS. Pokusili se dolitnout domu, a jestli jim zavreli pred nosem, tak sedli proste nekde. TUI ma Maxe puvodne letici do BRU ve Spanelsku a Italii, puvodne letici do AMS v Bulharsku a na Kanarech. Jediny rozdil tedy v tom, ze se dostali o neco bliz nez QS.
Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Alvin píše:Pokus o návrat k původnímu tématu, zatímco NTSB už snad analyzuje zapisovače.
Možné další příčiny krom těch technických ...
A) špatná souhra v kokpitu (kapitán, 29 let, údajně 8000 hodin a k němu začínající FO "recent graduate from the airline's academy with 200 flight hours logged." )
B) bird strike
C) nadmořská výška letiště ADD (2334m n.m.), v kombinaci s technickou závadou pak téměř žádný čas na řešení nouzové situace.
Co ale ta údajná očitá svědectví, že z ocasu letadla se před pádem kouřilo? Požár APU?
Ta očitá svědectví bych nebral moc vážně, prakticky u každé havárie se najdou svědci, kteří tvrdí, že letadlo hořelo a vydávalo divný zvuk, přitom se ve většině případů poté zjistí, že to nebyla pravda. Každopádně těch rizikových okolností jak jsi vyjmenoval, tam bylo dost. Potom stačí jedna drobná závada a špatná reakce posádky na ni a je "vymalováno".
Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
Karel_x píše:Podle dosud nepotvrzených informací můžeme říct:
- letoun měl velmi nestabilní chování hned v počátečním stoupání, nastoupal celkem jen asi 1400ft (400m) během 3 minut, za tu dobu kolísala vertikální rychlost někde mezi -2000 a +3000ft/m. Pak vypadl z dosahu fr24, ale let pokračoval ještě další cca 3 min
- i při větší nadmořské výšce (7600ft) měl letoun nastoupat za 3 min. aspoň 5000ft
- narůstající vzdušná rychlost neukazuje žádné problémy s motory
- pilot požádal o návrat na letiště (dostal povolení), ale do konce sledování FR24 si ještě netroufl zahájit první zatáčku
- udávané místo nehody naznačuje, že dělal okruh na přistání
- fotografie z místa nehody naznačují vysokorychlostní náraz do terénu pod strmým úhlem
Příčinou může být ledasco. Podle dosud dostupných údajů je nehoda kompatibilní i s problémy s horizontálním stabilizátorem.
Takhle to nevypadá na náhlý problém se softwarem, ale na něco širšího, pilot se pral s problémem. Černé skříňky nám toho řeknou více.
Já bych to tipoval na vadné čidlo úhlu náběhu! čidlo dávalo nesmyslné údaje a to ten software zblblo. Software sám o sobě byl třeba v pořádku.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie a incidenty letadel
krakra píše:Karel_x píše:Podle dosud nepotvrzených informací můžeme říct:
- letoun měl velmi nestabilní chování hned v počátečním stoupání, nastoupal celkem jen asi 1400ft (400m) během 3 minut, za tu dobu kolísala vertikální rychlost někde mezi -2000 a +3000ft/m. Pak vypadl z dosahu fr24, ale let pokračoval ještě další cca 3 min
- i při větší nadmořské výšce (7600ft) měl letoun nastoupat za 3 min. aspoň 5000ft
- narůstající vzdušná rychlost neukazuje žádné problémy s motory
- pilot požádal o návrat na letiště (dostal povolení), ale do konce sledování FR24 si ještě netroufl zahájit první zatáčku
- udávané místo nehody naznačuje, že dělal okruh na přistání
- fotografie z místa nehody naznačují vysokorychlostní náraz do terénu pod strmým úhlem
Příčinou může být ledasco. Podle dosud dostupných údajů je nehoda kompatibilní i s problémy s horizontálním stabilizátorem.
Takhle to nevypadá na náhlý problém se softwarem, ale na něco širšího, pilot se pral s problémem. Černé skříňky nám toho řeknou více.
Já bych to tipoval na vadné čidlo úhlu náběhu! čidlo dávalo nesmyslné údaje a to ten software zblblo. Software sám o sobě byl třeba v pořádku.
Principialne nemuze byt v poradku software, ktery na vadne AoA cidlo reaguje tak, ze posle letadlo do zeme.
Coz je ostatne duvod, proc jsou Maxy uzemneny.
Re: RE: Re: Havárie a incidenty letadel
Fabo píše:krakra píše:Karel_x píše:Podle dosud nepotvrzených informací můžeme říct:
- letoun měl velmi nestabilní chování hned v počátečním stoupání, nastoupal celkem jen asi 1400ft (400m) během 3 minut, za tu dobu kolísala vertikální rychlost někde mezi -2000 a +3000ft/m. Pak vypadl z dosahu fr24, ale let pokračoval ještě další cca 3 min
- i při větší nadmořské výšce (7600ft) měl letoun nastoupat za 3 min. aspoň 5000ft
- narůstající vzdušná rychlost neukazuje žádné problémy s motory
- pilot požádal o návrat na letiště (dostal povolení), ale do konce sledování FR24 si ještě netroufl zahájit první zatáčku
- udávané místo nehody naznačuje, že dělal okruh na přistání
- fotografie z místa nehody naznačují vysokorychlostní náraz do terénu pod strmým úhlem
Příčinou může být ledasco. Podle dosud dostupných údajů je nehoda kompatibilní i s problémy s horizontálním stabilizátorem.
Takhle to nevypadá na náhlý problém se softwarem, ale na něco širšího, pilot se pral s problémem. Černé skříňky nám toho řeknou více.
Já bych to tipoval na vadné čidlo úhlu náběhu! čidlo dávalo nesmyslné údaje a to ten software zblblo. Software sám o sobě byl třeba v pořádku.
Principialne nemuze byt v poradku software, ktery na vadne AoA cidlo reaguje tak, ze posle letadlo do zeme.
Coz je ostatne duvod, proc jsou Maxy uzemneny.
Navíc ta čidla jsou tam minimálně dvě a případný nesoulad údajů musí okamžitě vyřadit systém, který podle jejich údajů zasahuje do řízení nebo minimálně varovat posádku, aby systém vypnula. Pravděpodobně tam bylo něco takového ve spojení s nesprávnou reakcí posádky.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: RE: Re: Havárie a incidenty letadel
JackBrno píše:Navíc ta čidla jsou tam minimálně dvě a případný nesoulad údajů musí okamžitě vyřadit systém, který podle jejich údajů zasahuje do řízení nebo minimálně varovat posádku, aby systém vypnula. Pravděpodobně tam bylo něco takového ve spojení s nesprávnou reakcí posádky.Fabo píše:krakra píše:
Takhle to nevypadá na náhlý problém se softwarem, ale na něco širšího, pilot se pral s problémem. Černé skříňky nám toho řeknou více.
Já bych to tipoval na vadné čidlo úhlu náběhu! čidlo dávalo nesmyslné údaje a to ten software zblblo. Software sám o sobě byl třeba v pořádku.
Principialne nemuze byt v poradku software, ktery na vadne AoA cidlo reaguje tak, ze posle letadlo do zeme.
Coz je ostatne duvod, proc jsou Maxy uzemneny.
Sem slyšel, že právě že nejsou dvě, ale jenom jedno což je zaražející!
U toho Lionu Airu byl problém s čidlem....a třeba bude tady taky.
Re: RE: Re: Havárie a incidenty letadel
krakra píše:JackBrno píše:Navíc ta čidla jsou tam minimálně dvě a případný nesoulad údajů musí okamžitě vyřadit systém, který podle jejich údajů zasahuje do řízení nebo minimálně varovat posádku, aby systém vypnula. Pravděpodobně tam bylo něco takového ve spojení s nesprávnou reakcí posádky.Fabo píše:
Principialne nemuze byt v poradku software, ktery na vadne AoA cidlo reaguje tak, ze posle letadlo do zeme.
Coz je ostatne duvod, proc jsou Maxy uzemneny.
Sem slyšel, že právě že nejsou dvě, ale jenom jedno což je zaražející!
U toho Lionu Airu byl problém s čidlem....a třeba bude tady taky.
Čidla AoA jsou u MAXe 2.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: RE: Re: Havárie a incidenty letadel
palan píše:krakra píše:JackBrno píše:Navíc ta čidla jsou tam minimálně dvě a případný nesoulad údajů musí okamžitě vyřadit systém, který podle jejich údajů zasahuje do řízení nebo minimálně varovat posádku, aby systém vypnula. Pravděpodobně tam bylo něco takového ve spojení s nesprávnou reakcí posádky.
Sem slyšel, že právě že nejsou dvě, ale jenom jedno což je zaražející!
U toho Lionu Airu byl problém s čidlem....a třeba bude tady taky.
Čidla AoA jsou u MAXe 2.
Cidla jsou dve, pry ale bere MCAS vstup jenom z jednoho.
Coz je samozrejme problem, kdyz posila blbosti.
Jestli je to pravda, tak nechapu jak to mohl nekdo navrhnout, schvalit, vyrobit a pustit do provozu.... to je snad na basu
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
krakra píše:Sem slyšel, že právě že nejsou dvě, ale jenom jedno což je zaražející!
AoA čidla jsou dvě, viz graf v článku k nehodě JT610
https://www.seattletimes.com/business/b ... ol-system/
Southwest už požadoval alespoň lepší indikaci AoA v kokpitu:
https://theaircurrent.com/aviation-safe ... max-fleet/