EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Zoltan »

Robert píše:
Zoltan píše:Kouknu na FR 24 jak na zakaz reaguji spolecnosti. Dam si filtr na 738 max a ve vzduchu je 6 letadel. Kolik z nich myslite je pod logem smartwings?


Nebudu vas napinat je jich 4. Slusnej fuckup. Kazdy to posadil kde mohl a nasi borci to dotahnou.

Nemam filtr na smartwings ale na 738M :sad:


To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...


Tak uz ho otocili, hold bez vyjimek. Vzijte se do situace. Asi vime co se ve svete deje. Vim ze v tom letadle sedim a to nechteji pustit nad Evropu. Aktualni zpravy nemam a nevim co se deje. To neni to co bych chtel v letadle zazit. A navic skoncim nekde v Africe/Asii a budu pul dne cekat na jiny spoj.
Přílohy
A2838EB2-66BC-4AE3-98CA-4D3604234E8D.jpeg
A2838EB2-66BC-4AE3-98CA-4D3604234E8D.jpeg (58.33 KiB) Zobrazeno 4038 x


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Robert »

Zoltan píše:
Robert píše:
Zoltan píše:Kouknu na FR 24 jak na zakaz reaguji spolecnosti. Dam si filtr na 738 max a ve vzduchu je 6 letadel. Kolik z nich myslite je pod logem smartwings?


Nebudu vas napinat je jich 4. Slusnej fuckup. Kazdy to posadil kde mohl a nasi borci to dotahnou.

Nemam filtr na smartwings ale na 738M :sad:


To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...


Tak uz ho otocili, hold bez vyjimek. Vzijte se do situace. Asi vime co se ve svete deje. Vim ze v tom letadle sedim a to nechteji pustit nad Evropu. Aktualni zpravy nemam a nevim co se deje. To neni to co bych chtel v letadle zazit. A navic skoncim nekde v Africe/Asii a budu pul dne cekat na jiny spoj.


Přistane v IST?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

Robert píše:
Zoltan píše:Kouknu na FR 24 jak na zakaz reaguji spolecnosti. Dam si filtr na 738 max a ve vzduchu je 6 letadel. Kolik z nich myslite je pod logem smartwings?


Nebudu vas napinat je jich 4. Slusnej fuckup. Kazdy to posadil kde mohl a nasi borci to dotahnou.

Nemam filtr na smartwings ale na 738M :sad:


To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...


Můžeš nám vysvětlit, jak ovlivní bezpečnost, jestli doletí domů nebo splašeně budou okamžitě sedat na cizím letišti, když se ty potíže u obou havárii projevily při vzletu? Pokud už to letadlo letí vyrovnanou rychlostí v cestovní hladině, tak je už úplně jedno, jestli ta riziková fáze přistání nastane hned nebo o 3 hodiny později doma.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Zoltan »

Robert píše:
Zoltan píše:
Robert píše:
To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...


Tak uz ho otocili, hold bez vyjimek. Vzijte se do situace. Asi vime co se ve svete deje. Vim ze v tom letadle sedim a to nechteji pustit nad Evropu. Aktualni zpravy nemam a nevim co se deje. To neni to co bych chtel v letadle zazit. A navic skoncim nekde v Africe/Asii a budu pul dne cekat na jiny spoj.


Přistane v IST?


Myslim ze se to snazi nejak resit, je na vyckava i nad Cernym morem a toci okruhy v cestovni hladine

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Robert »

JackBrno píše:
Robert píše:
Zoltan píše:Kouknu na FR 24 jak na zakaz reaguji spolecnosti. Dam si filtr na 738 max a ve vzduchu je 6 letadel. Kolik z nich myslite je pod logem smartwings?


Nebudu vas napinat je jich 4. Slusnej fuckup. Kazdy to posadil kde mohl a nasi borci to dotahnou.

Nemam filtr na smartwings ale na 738M :sad:


To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...
Můžeš nám vysvětlit, jak ovlivní bezpečnost, jestli doletí domů nebo splašeně budou okamžitě sedat na cizím letišti, když se ty potíže u obou havárii projevily při vzletu? Pokud už to letadlo letí vyrovnanou rychlostí v cestovní hladině, tak je už úplně jedno, jestli ta riziková fáze přistání nastane hned nebo o 3 hodiny později doma.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


1. Zákaz letů snad platí pro všechny. Dost zvláštní, že Smartwings to nerespektuje.
2. Smartwings uvedly, že s okamžitou platností pozastavují provoz 737 MAX. Jakou cenu má takové prohlášení?

S tou bezpečností jsem citoval Smartwing


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

Petr31 píše:
dejavu píše:
Petr31 píše:
1.Rád bych věřil (ale nemám pro to důvod), že rozhodnutí EASA bylo nestranné, nikoliv na základě politického zadání a horkých telefonátů z Paříže, Berlína a Toulose, neboť každý klacek proto konkurenci Airbusu a USA / Trumpovi se hodí. Soukromě si myslím, že je to taková vítaná odveta za dieselgate...

2. Škoda, že se nedozvíme, zda by EASA byla tak rychlá a nekompromisní v případě průseru u Airbusu.

3. Uvidíme, co provede FAA. Na stránky ICAO jsem se díval a tam není na první pohled nic a to je důležitější autorita než zpolitizovaná EASA.

4. V každém případě je mi líto všech postižených leteckých společností, bude to asi pro některé z nich poslední rána před bankrotem, předpokládám, že případné kompenzace pokud se ukáže, že to celé bylo úplně jinak, nikdo od nikoho nevymůže a od EASA tuplem ne.

5. A co cestující, kteří díky nedostatku náhradních letadel nikam nepoletí? Možná nám v tom udělá jasno Prodejce?

6. Netvrdím, že je Boeing neviňátko, ale u leteckým nehod se nemají dělat ukvapené a předčasné závěry....viz. svědectví Reuters o zvláštních okolnostech při vzletu z ABB.


A Mongolové, Mexičani nebo Singapurci to také udělali natruc? Norwegian sám od sebe taky? Aby měl ještě větší problémy? Viz články: https://www.airways.cz/


Mícháš hrušky a jablíčka, jestli sis toho nevšiml....to je aktivita těch zmíněných zemí a jejich leteckých autorit, ICAO v tom prsty nemá...pro ty co ten rozdíl nechápou
1. když si zakážeš sám chodit na pivo, je to tvoje věc / manželky :D / sama letecká společnost uzemní typ letadla
2. když ti to zakážou z Prahy, je to věc státu / zákaz vydá UCL
3. když ti to zakáže EU z Bruselu EASA nebo FAA / ICAO / zákaz vydá EASA, nebo / FAA / ICAO


Přesně, tohle je evidentně záměrná facka pro Boeing od EU. Důkaz je jednoduchý, EASA se nejprve nevyjadřovala, nechala to vesele lítat, nevydala ani doporučení nelítat, ani výstrahu, že brzy může dojít k zákazu. Pár společností se dobrovolně uzemnilo samo na letištích, kde se jim to hodí (domovské báze), ale potom najednou EASA bez varování vystřelí totální zákaz, nesmyslně i pro letadla, která jsou už ve vzduchu bez možnosti dokončit let v destinaci. Tohle nemá s bezpečností nic společného (když už překonali fázi vzletu, tak okamžité přistání na neznámém letišti, místo doletu domů, to už nijak nevylepší), je to nesmyslná komplikace pro letecké společnosti, cesťáky a zprostředkovaně pro Boeing (který to celé bude muset zaplatit) v typickém stylu EU...

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Airbus380 »

Já teda nevím, EASA vydala zákaz cca před 3,5 hodinami, ty lety QS, co jsou aktuálně na nebi, jsou ve vzduchu všechny skoro 5 hodin, tedy odletěly ještě před hromadným uzeměním. V tomhle případě souhlasím s tím, že je řádná idiocie je nenechat doletět do cílového místa a k bezpečnosti to přispívá přesně opačným efektem.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Robert »

JackBrno píše:
Petr31 píše:
dejavu píše:
A Mongolové, Mexičani nebo Singapurci to také udělali natruc? Norwegian sám od sebe taky? Aby měl ještě větší problémy? Viz články: https://www.airways.cz/


Mícháš hrušky a jablíčka, jestli sis toho nevšiml....to je aktivita těch zmíněných zemí a jejich leteckých autorit, ICAO v tom prsty nemá...pro ty co ten rozdíl nechápou
1. když si zakážeš sám chodit na pivo, je to tvoje věc / manželky :D / sama letecká společnost uzemní typ letadla
2. když ti to zakážou z Prahy, je to věc státu / zákaz vydá UCL
3. když ti to zakáže EU z Bruselu EASA nebo FAA / ICAO / zákaz vydá EASA, nebo / FAA / ICAO
Přesně, tohle je evidentně záměrná facka pro Boeing od EU. Důkaz je jednoduchý, EASA se nejprve nevyjadřovala, nechala to vesele lítat, nevydala ani doporučení nelítat, ani výstrahu, že brzy může dojít k zákazu. Pár společností se dobrovolně uzemnilo samo na letištích, kde se jim to hodí (domovské báze), ale potom najednou EASA bez varování vystřelí totální zákaz, nesmyslně i pro letadla, která jsou už ve vzduchu bez možnosti dokončit let v destinaci. Tohle nemá s bezpečností nic společného (když už překonali fázi vzletu, tak okamžité přistání na neznámém letišti, místo doletu domů, to už nijak nevylepší), je to nesmyslná komplikace pro letecké společnosti, cesťáky a zprostředkovaně pro Boeing (který to celé bude muset zaplatit) v typickém stylu EU...

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


Zhruba před hodinou zakázaly lety Spojené arabské emiráty. Parafrázuji: tohle je záměrná facka pro Boeing od UAE... bez varování vystřelí totální zákaz... v typickém stylu UAE...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Petr31 »

Airbus380 píše:Já teda nevím, EASA vydala zákaz cca před 3,5 hodinami, ty lety QS, co jsou aktuálně na nebi, jsou ve vzduchu všechny skoro 5 hodin, tedy odletěly ještě před hromadným uzeměním. V tomhle případě souhlasím s tím, že je řádná idiocie je nenechat doletět do cílového místa a k bezpečnosti to přispívá přesně opačným efektem.


..naprostý souhlas...nicméně, za chvíli napíší TVS/SW hejtři, že za všechno můžou TVS/SW :D A pokud ty nedoletěný TVS letadla budou uzemněný v nějaký tramtárii, kdo je tam bude hlídat, ošetřovat....a za čí peníze??? Takový maličkosti kazišuci v EASA neřeší. :crazy:

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pivko »

Sorry, ale zneužívat tuhle situaci k TS bashing mi přijde pořádně mimo. EASA je podle mě naprostá banda diletantů, když nedovolí letadlům za této situace doletět domů. Takovému opatření neodpovídá ani průběh těch nehod ani zdravý rozum. To bych chápal při nějakém teroristickém útoku nebo válce. Být na palubě těch letadel, tak je budu žalovat.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Robert »

Zoltan píše:
Robert píše:
Zoltan píše:
Tak uz ho otocili, hold bez vyjimek. Vzijte se do situace. Asi vime co se ve svete deje. Vim ze v tom letadle sedim a to nechteji pustit nad Evropu. Aktualni zpravy nemam a nevim co se deje. To neni to co bych chtel v letadle zazit. A navic skoncim nekde v Africe/Asii a budu pul dne cekat na jiny spoj.


Přistane v IST?


Myslim ze se to snazi nejak resit, je na vyckava i nad Cernym morem a toci okruhy v cestovni hladine


Tak to jsem zvědav kde přistanou

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Airbus380 »

Koukám, že v určitých zemích nařízení berou s určitou vážností :D KEF-LPA právě sednul, nebožák z Dubaje krouží nad IST, chudáci z Kapverd se potloukají na pomezí Malty a Libye, to nechceš...

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Zoltan »

Robert píše:
Zoltan píše:
Robert píše:
Přistane v IST?


Myslim ze se to snazi nejak resit, je na vyckava i nad Cernym morem a toci okruhy v cestovni hladine


Tak to jsem zvědav kde přistanou

SWA to otocil a videl bych to na Tunis

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Robert »

Airbus380 píše:Koukám, že v určitých zemích nařízení berou s určitou vážností :D KEF-LPA právě sednul, nebožák z Dubaje krouží nad IST, chudáci z Kapverd se potloukají na pomezí Malty a Libye, to nechceš...


Otázka je proč ten z Kapverd nesedl někde dřív. Mohl třeba na Kanárských ostrovech...

Jak to, že jiné společnosti stihly své Maxy uzemnit?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Airbus380 »

Na Kanárech mohl být ještě v době, kdy k zákazu nedošlo, časově by to +- odpovídalo. Já bych to viděl tak, že budou kroužit tam kde teď jsou, až vyhlásí fuel emergency a sednou na nejbližším fleku :D V obou případech to bude asi pro ně nejlepší možnost z těch špatných.


Odpovědět