EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pettte »

RadekB píše:
pettte píše:Ono se na to jinak dívá lidem, kteří nikdy o nikoho při žádné nehodě nepřišli. Komu nikdo neumřel pod rukama, kdo nemusel z příkopu volat matce, že její syn umřel....

O vánocích jsem se jel v Thajsku podívat na místo havárie 767ky Lauda Air, kterému se v roce 1992 ve výšce cca 8000m otevřel obraceč tahu a rozpadnul se ve vzduchu.
Není to příjemný pocit, vidět dodnes trosky letadla včetně směrovky, a představit si, jak z nebe padají kusy letadla a lidských těl do neprostupné džungle. Nikdo si nezaslouží zažít tu hrůzu při pádu letadla. Proto každá slušná letecká společnost raději obětuje peníze než lidi.


Vzbuď se už proboha..


Další pro kterého je lidský život bezcenná hodnota? Tvoje auto má pro Tebe větší cenu, že jo?


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Petr31 »

pettte píše:
Fanda píše:
pettte píše:Budeš totéž tvrdit, když to letadlo mezi tím spadne?

Nevím, co se myslí tím mezi tím, ale to ledalo z Dubaje po nekonečném kroužení nad Černým mostem přístává v Ankaře prakticky ve stejné době, kdy mohlo přistát v Praze.


Už to tu někdo napsal výše, všichni se včas zařídili, jenom TVS to zkouší! O bezpečnost jim nejde. Vika a Šimáněho zajímají jen peníze!
Ano, i já mám rád prachy, ale za bezpečnost kohokoliv jiného bych je nevyměnil. Ano, vím, že nejsem správný obchodník, i proto jsem oproti nim chudý, jsem chudý, ale mohu se klidně každé ráno podívat do zrcadla, aniž by se mi udělalo špatně.
Ale chápu, že zavilé příznivce TVS nikdo nepřesvědčí, ani kdyby jim letadlo spadlo (Bože, jestli existuješ tak to prosím nedopusť, a to píšu jako ateista).


..jsi opravdu tak hloupý, nebo to jenom předstíráš? Nenapadlo tě, že některá letadla už byla ve vzduchu na zpáteční cestě do Prahy a plná koupáků, když přišlo to nařízení ? Let na Kapverdy trvá kolem 7mi hodin čistého času například. Letadla stejně musí přistát a nedomyšleným nařízením EASA nedovolujícím vrátit se letadlům ve vzduchu se žádná rizika nesnížila, ba právě naopak. jen vytvořila neskutečný zmatek a stres pro tisíce lidí, pokud počítám pouze TVS.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pettte »

Petr31 píše:
pettte píše:
Fanda píše:Nevím, co se myslí tím mezi tím, ale to ledalo z Dubaje po nekonečném kroužení nad Černým mostem přístává v Ankaře prakticky ve stejné době, kdy mohlo přistát v Praze.


Už to tu někdo napsal výše, všichni se včas zařídili, jenom TVS to zkouší! O bezpečnost jim nejde. Vika a Šimáněho zajímají jen peníze!
Ano, i já mám rád prachy, ale za bezpečnost kohokoliv jiného bych je nevyměnil. Ano, vím, že nejsem správný obchodník, i proto jsem oproti nim chudý, jsem chudý, ale mohu se klidně každé ráno podívat do zrcadla, aniž by se mi udělalo špatně.
Ale chápu, že zavilé příznivce TVS nikdo nepřesvědčí, ani kdyby jim letadlo spadlo (Bože, jestli existuješ tak to prosím nedopusť, a to píšu jako ateista).


..jsi opravdu tak hloupý, nebo to jenom předstíráš? Nenapadlo tě, že některá letadla už byla ve vzduchu na zpáteční cestě do Prahy a plná koupáků, když přišlo to nařízení ? Let na Kapverdy trvá kolem 7mi hodin čistého času například. Letadla stejně musí přistát a nedomyšleným nařízením EASA nedovolujícím vrátit se letadlům ve vzduchu se žádná rizika nesnížila, ba právě naopak. jen vytvořila neskutečný zmatek a stres pro tisíce lidí, pokud počítám pouze TVS.


No jo, někdo si ti dovolil šáhnou na Tvoje TVS.
Prostě pokud se zakáže let s daným typem do EU, tak se sedne co nejdříve. tečka. Ano, je asi pravda, že ta šance, že spadne je opravdu malá (napsal teoretická), ale budeš mít stejný názor i když tam bude sedět celá tvá rodina? Ono se to opravdu hodnotí jinak, když tam jsou neznámí lidé.
A pokud napíšeš, že by Ti to bylo i kdyby tam seděla Tvá rodina, tak Tvá osobnost postrádá jakoukoliv empatii.

Tímto za sebe končím tuto diskuzi, protože fanatiky stejně není možné přesvědčit. Stejně tak jako Jehovistu nepřesvědčíš, že nechat umřít své díky kvůli transfúzi krve nestojí za to.
Asi se tu objeví mnoho dalších reakcí, ale pokusím se už nereagovat, protože je to mrhání virtuálním papírem a každý musí získat vlastní zkušenost.

hezkou noc

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Alvin »

pivko píše: Letadla vzlétla, kdy se vzlétnout mohlo....


Tímhle tvrzením jsi si jistý? Zprávy o uzavření prostoru nad UK, Francií a Německem se objevovaly od oběda. Informace o direktivě EASA kolem 17:00 s tím, že ban bude platit od 19:00. Myslím, že minimálně některé z těch TVS letadel šlo do vzduchu až po 17:00 CET. Takže i na mě to dělá dojem, že narozdíl od ostatních, kteří tušili a konali okamžitě, tak TVS to zkrátka zkusili dotáhnout až domů. To že je dispečer na vstupu do EU prostoru nepustil je celkem jasné, protože direktiva platí i pro něj. Vůbec nejde o to jak velké je nebo není riziko. Prostě zákaz byl vydaný a platí pro všechny.

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pivko »

pettte píše:
Petr31 píše:
pettte píše:
Už to tu někdo napsal výše, všichni se včas zařídili, jenom TVS to zkouší! O bezpečnost jim nejde. Vika a Šimáněho zajímají jen peníze!
Ano, i já mám rád prachy, ale za bezpečnost kohokoliv jiného bych je nevyměnil. Ano, vím, že nejsem správný obchodník, i proto jsem oproti nim chudý, jsem chudý, ale mohu se klidně každé ráno podívat do zrcadla, aniž by se mi udělalo špatně.
Ale chápu, že zavilé příznivce TVS nikdo nepřesvědčí, ani kdyby jim letadlo spadlo (Bože, jestli existuješ tak to prosím nedopusť, a to píšu jako ateista).


..jsi opravdu tak hloupý, nebo to jenom předstíráš? Nenapadlo tě, že některá letadla už byla ve vzduchu na zpáteční cestě do Prahy a plná koupáků, když přišlo to nařízení ? Let na Kapverdy trvá kolem 7mi hodin čistého času například. Letadla stejně musí přistát a nedomyšleným nařízením EASA nedovolujícím vrátit se letadlům ve vzduchu se žádná rizika nesnížila, ba právě naopak. jen vytvořila neskutečný zmatek a stres pro tisíce lidí, pokud počítám pouze TVS.


No jo, někdo si ti dovolil šáhnou na Tvoje TVS.
Prostě pokud se zakáže let s daným typem do EU, tak se sedne co nejdříve. tečka. Ano, je asi pravda, že ta šance, že spadne je opravdu malá (napsal teoretická), ale budeš mít stejný názor i když tam bude sedět celá tvá rodina? Ono se to opravdu hodnotí jinak, když tam jsou neznámí lidé.
A pokud napíšeš, že by Ti to bylo i kdyby tam seděla Tvá rodina, tak Tvá osobnost postrádá jakoukoliv empatii.

Tímto za sebe končím tuto diskuzi, protože fanatiky stejně není možné přesvědčit. Stejně tak jako Jehovistu nepřesvědčíš, že nechat umřít své díky kvůli transfúzi krve nestojí za to.
Asi se tu objeví mnoho dalších reakcí, ale pokusím se už nereagovat, protože je to mrhání virtuálním papírem a každý musí získat vlastní zkušenost.

hezkou noc


Zajímalo by mě, co zrovna vy konkrétně budete říkat, pokud se ukáže, že ty dvě nehody Maxe spolu vůbec nesouvisely. A pak by mě taky zajímalo, jaktože ráno najdete odvahu vyjít z baráku.


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Mat »

Alvin píše:
pivko píše: Letadla vzlétla, kdy se vzlétnout mohlo....
Tímhle tvrzením jsi si jistý? Zprávy o uzavření prostoru nad UK, Francií a Německem se objevovaly od oběda. Informace o direktivě EASA kolem 17:00 s tím, že ban bude platit od 19:00. Myslím, že minimálně některé z těch TVS letadel šlo do vzduchu až po 17:00 CET. Takže i na mě to dělá dojem, že narozdíl od ostatních, kteří tušili a konali okamžitě, tak TVS to zkrátka zkusili dotáhnout až domů. To že je dispečer na vstupu do EU prostoru nepustil je celkem jasné, protože direktiva platí i pro něj. Vůbec nejde o to jak velké je nebo není riziko. Prostě zákaz byl vydaný a platí pro všechny.


Povinností posádek není sledovat každý klep na internetu, pokud nařízení nebylo oficiální, nebyl důvod lety rušit. Nehledě na to, že nehody se staly v zemích, kde vyškolení posádek, údržba a letecká bezpečnost není vždy stoprocentní, posádky SmartWings se mohou oprávněně domnívat, že jsou lépe připraveni. Považujeme snad Air Canada nebo United za nezodpovědné společnosti, že MAXy dále používají?

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Robert »

Petr31 píše:
pettte píše:
Fanda píše:Nevím, co se myslí tím mezi tím, ale to ledalo z Dubaje po nekonečném kroužení nad Černým mostem přístává v Ankaře prakticky ve stejné době, kdy mohlo přistát v Praze.


Už to tu někdo napsal výše, všichni se včas zařídili, jenom TVS to zkouší! O bezpečnost jim nejde. Vika a Šimáněho zajímají jen peníze!
Ano, i já mám rád prachy, ale za bezpečnost kohokoliv jiného bych je nevyměnil. Ano, vím, že nejsem správný obchodník, i proto jsem oproti nim chudý, jsem chudý, ale mohu se klidně každé ráno podívat do zrcadla, aniž by se mi udělalo špatně.
Ale chápu, že zavilé příznivce TVS nikdo nepřesvědčí, ani kdyby jim letadlo spadlo (Bože, jestli existuješ tak to prosím nedopusť, a to píšu jako ateista).


..jsi opravdu tak hloupý, nebo to jenom předstíráš? Nenapadlo tě, že některá letadla už byla ve vzduchu na zpáteční cestě do Prahy a plná koupáků, když přišlo to nařízení ? Let na Kapverdy trvá kolem 7mi hodin čistého času například. Letadla stejně musí přistát a nedomyšleným nařízením EASA nedovolujícím vrátit se letadlům ve vzduchu se žádná rizika nesnížila, ba právě naopak. jen vytvořila neskutečný zmatek a stres pro tisíce lidí, pokud počítám pouze TVS.


Let z Kapverd mohl přistát nad Kanárskými ostrovy, bylo by to pro koupáky i organizačně lepší než nakonec Tunis. Smartwings žene plno věci na doraz a většinou jim to vychází.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Robert »

Alvin píše:
pivko píše: Letadla vzlétla, kdy se vzlétnout mohlo....
Tímhle tvrzením jsi si jistý? Zprávy o uzavření prostoru nad UK, Francií a Německem se objevovaly od oběda. Informace o direktivě EASA kolem 17:00 s tím, že ban bude platit od 19:00. Myslím, že minimálně některé z těch TVS letadel šlo do vzduchu až po 17:00 CET. Takže i na mě to dělá dojem, že narozdíl od ostatních, kteří tušili a konali okamžitě, tak TVS to zkrátka zkusili dotáhnout až domů. To že je dispečer na vstupu do EU prostoru nepustil je celkem jasné, protože direktiva platí i pro něj. Vůbec nejde o to jak velké je nebo není riziko. Prostě zákaz byl vydaný a platí pro všechny.


Na Novinkách vyšla zpráva v 16:24 - https://www.novinky.cz/ekonomika/499625 ... vrope.html. Slovenská Pravda.sk vydala zprávu v 14:34 - https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/50 ... -malajzia/. Předpokládám, že letecké úřady jednotlivých států dostali informaci o chystaném zákazu ještě dříve. Let z Kapverd startoval v 16:50 našeho času, z Dubaje v 16:45.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Petr31 »

pettte píše:
Petr31 píše:
pettte píše:
Už to tu někdo napsal výše, všichni se včas zařídili, jenom TVS to zkouší! O bezpečnost jim nejde. Vika a Šimáněho zajímají jen peníze!
Ano, i já mám rád prachy, ale za bezpečnost kohokoliv jiného bych je nevyměnil. Ano, vím, že nejsem správný obchodník, i proto jsem oproti nim chudý, jsem chudý, ale mohu se klidně každé ráno podívat do zrcadla, aniž by se mi udělalo špatně.
Ale chápu, že zavilé příznivce TVS nikdo nepřesvědčí, ani kdyby jim letadlo spadlo (Bože, jestli existuješ tak to prosím nedopusť, a to píšu jako ateista).


..jsi opravdu tak hloupý, nebo to jenom předstíráš? Nenapadlo tě, že některá letadla už byla ve vzduchu na zpáteční cestě do Prahy a plná koupáků, když přišlo to nařízení ? Let na Kapverdy trvá kolem 7mi hodin čistého času například. Letadla stejně musí přistát a nedomyšleným nařízením EASA nedovolujícím vrátit se letadlům ve vzduchu se žádná rizika nesnížila, ba právě naopak. jen vytvořila neskutečný zmatek a stres pro tisíce lidí, pokud počítám pouze TVS.


No jo, někdo si ti dovolil šáhnou na Tvoje TVS.
Prostě pokud se zakáže let s daným typem do EU, tak se sedne co nejdříve. tečka. Ano, je asi pravda, že ta šance, že spadne je opravdu malá (napsal teoretická), ale budeš mít stejný názor i když tam bude sedět celá tvá rodina? Ono se to opravdu hodnotí jinak, když tam jsou neznámí lidé.
A pokud napíšeš, že by Ti to bylo i kdyby tam seděla Tvá rodina, tak Tvá osobnost postrádá jakoukoliv empatii.

Tímto za sebe končím tuto diskuzi, protože fanatiky stejně není možné přesvědčit. Stejně tak jako Jehovistu nepřesvědčíš, že nechat umřít své díky kvůli transfúzi krve nestojí za to.
Asi se tu objeví mnoho dalších reakcí, ale pokusím se už nereagovat, protože je to mrhání virtuálním papírem a každý musí získat vlastní zkušenost.

hezkou noc


..jsi nejen neskutečně hloupý, ale hlavně nevíš vůbec nic o dopravním lítání a procedurách nezbytných k zabezpečení letu. Nemá smysl, abych ti vysvětloval něco o plánování letu, letových povoleních, o schválených záložních letištích, letových normách posádek o tom, že nemůžeš třeba kvůli omezené otvírací době / nedostatečným službám přistát na každém letišti, kde tě napadne; případně musíš myslet taky na to, co uděláš s těmi +- 200 nasranými lidmi na palubě, kteří se chtěli vrátit z dovolené a možná už dnes ráno měli být v práci..

Zkus nám vysvětlit, jaký je rozdíl přistát podle plánu na známém letišti v Praze a vynuceně a neplánovaně tam, kde jsi vůbec nepočítal s přistáním? Co asi ty koupáky ohrozí víc? Howgh :ymdevil:

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od mattsun »

zbytocne tu niektori riesite "keby bolo keby..."

proste o tom ze nakoniec asi bude tvrdy ban sa diskutovalo uz od poobedia, takmer vsetci sa podla toho zariadili iba TVS to ( dalo by sa napisat opat ) risklo a tento krat im to nevidalo. Zbytocne tu teraz obvinujete EASA, proste zakaz plati od 20:00 a hotovo. O tom ze ten zakaz mohol byt zrealizovany trochu inak nepochybujem ani ja ( ale nejako mi tak podla toho striktneho zakazu pride ze sa o zakaze uz poobede komunikovalo ale napriek tomu to niektori aj tak chceli dat naspat domov...tak im to mozno nechali vyzrat )

qwertyx64
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 156
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od qwertyx64 »

North American carriers are refusing to ground Boeing 737 Max planes

All 24 of American Airlines’ Max 8s run out of Miami, operating 90 flights a day.
https://www.secretflying.com/posts/nort ... ax-planes/

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Petr31 »

Mat píše:
Alvin píše:
pivko píše: Letadla vzlétla, kdy se vzlétnout mohlo....
Tímhle tvrzením jsi si jistý? Zprávy o uzavření prostoru nad UK, Francií a Německem se objevovaly od oběda. Informace o direktivě EASA kolem 17:00 s tím, že ban bude platit od 19:00. Myslím, že minimálně některé z těch TVS letadel šlo do vzduchu až po 17:00 CET. Takže i na mě to dělá dojem, že narozdíl od ostatních, kteří tušili a konali okamžitě, tak TVS to zkrátka zkusili dotáhnout až domů. To že je dispečer na vstupu do EU prostoru nepustil je celkem jasné, protože direktiva platí i pro něj. Vůbec nejde o to jak velké je nebo není riziko. Prostě zákaz byl vydaný a platí pro všechny.


Povinností posádek není sledovat každý klep na internetu, pokud nařízení nebylo oficiální, nebyl důvod lety rušit. Nehledě na to, že nehody se staly v zemích, kde vyškolení posádek, údržba a letecká bezpečnost není vždy stoprocentní, posádky SmartWings se mohou oprávněně domnívat, že jsou lépe připraveni. Považujeme snad Air Canada nebo United za nezodpovědné společnosti, že MAXy dále používají?


...pěkně jsi to shrnul, napadlo mě to taky. Navíc o tom, jak to chodí v Lionu je prima seriál od Honzy Kopičky, který tam nedávno po odchodu z ČSA lítal. Najdete na planes.cz mezi články.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Petr31 »

Robert píše:
Petr31 píše:
pettte píše:
Už to tu někdo napsal výše, všichni se včas zařídili, jenom TVS to zkouší! O bezpečnost jim nejde. Vika a Šimáněho zajímají jen peníze!
Ano, i já mám rád prachy, ale za bezpečnost kohokoliv jiného bych je nevyměnil. Ano, vím, že nejsem správný obchodník, i proto jsem oproti nim chudý, jsem chudý, ale mohu se klidně každé ráno podívat do zrcadla, aniž by se mi udělalo špatně.
Ale chápu, že zavilé příznivce TVS nikdo nepřesvědčí, ani kdyby jim letadlo spadlo (Bože, jestli existuješ tak to prosím nedopusť, a to píšu jako ateista).


..jsi opravdu tak hloupý, nebo to jenom předstíráš? Nenapadlo tě, že některá letadla už byla ve vzduchu na zpáteční cestě do Prahy a plná koupáků, když přišlo to nařízení ? Let na Kapverdy trvá kolem 7mi hodin čistého času například. Letadla stejně musí přistát a nedomyšleným nařízením EASA nedovolujícím vrátit se letadlům ve vzduchu se žádná rizika nesnížila, ba právě naopak. jen vytvořila neskutečný zmatek a stres pro tisíce lidí, pokud počítám pouze TVS.


Let z Kapverd mohl přistát nad Kanárskými ostrovy, bylo by to pro koupáky i organizačně lepší než nakonec Tunis. Smartwings žene plno věci na doraz a většinou jim to vychází.


...myslím, že bylo lepší popoletět k Evropě a sednout v Tunisu, než pár hodin kroužit nad Kanáry kvůli nespotřebovanému palivu :D

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Robert »

Robert píše:
Petr31 píše:Let z Kapverd mohl přistát nad Kanárskými ostrovy, bylo by to pro koupáky i organizačně lepší než nakonec Tunis. Smartwings žene plno věci na doraz a většinou jim to vychází.


...myslím, že bylo lepší popoletět k Evropě a sednout v Tunisu, než pár hodin kroužit nad Kanáry kvůli nespotřebovanému palivu :D


A proč by nemohli divertovat ještě přes platností zákazu jako jiné lety?

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od jencik »

Tak od Amikov sa dalo čakať, že len tak svoje Maxi neuzemnia. Tiež si myslím, že už ich mohli nechať doletieť, ale ani pristátie na založením letisku nepovažujem za veľký problém. Teda mimo konspiracnej uderky, pre ktorú to sú zbytočne výdavky, stres a iné rozprávky. Na ich príspevky sa vždy teším, konkurujú velikánom ako Andrej Danko Ľuboš Blaha či Pitomio


Odpovědět