EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od mandrinka »

Petr31 píše:
pettte píše:
Petr31 píše:
..jsi opravdu tak hloupý, nebo to jenom předstíráš? Nenapadlo tě, že některá letadla už byla ve vzduchu na zpáteční cestě do Prahy a plná koupáků, když přišlo to nařízení ? Let na Kapverdy trvá kolem 7mi hodin čistého času například. Letadla stejně musí přistát a nedomyšleným nařízením EASA nedovolujícím vrátit se letadlům ve vzduchu se žádná rizika nesnížila, ba právě naopak. jen vytvořila neskutečný zmatek a stres pro tisíce lidí, pokud počítám pouze TVS.


No jo, někdo si ti dovolil šáhnou na Tvoje TVS.
Prostě pokud se zakáže let s daným typem do EU, tak se sedne co nejdříve. tečka. Ano, je asi pravda, že ta šance, že spadne je opravdu malá (napsal teoretická), ale budeš mít stejný názor i když tam bude sedět celá tvá rodina? Ono se to opravdu hodnotí jinak, když tam jsou neznámí lidé.
A pokud napíšeš, že by Ti to bylo i kdyby tam seděla Tvá rodina, tak Tvá osobnost postrádá jakoukoliv empatii.

Tímto za sebe končím tuto diskuzi, protože fanatiky stejně není možné přesvědčit. Stejně tak jako Jehovistu nepřesvědčíš, že nechat umřít své díky kvůli transfúzi krve nestojí za to.
Asi se tu objeví mnoho dalších reakcí, ale pokusím se už nereagovat, protože je to mrhání virtuálním papírem a každý musí získat vlastní zkušenost.

hezkou noc


..jsi nejen neskutečně hloupý, ale hlavně nevíš vůbec nic o dopravním lítání a procedurách nezbytných k zabezpečení letu. Nemá smysl, abych ti vysvětloval něco o plánování letu, letových povoleních, o schválených záložních letištích, letových normách posádek o tom, že nemůžeš třeba kvůli omezené otvírací době / nedostatečným službám přistát na každém letišti, kde tě napadne; případně musíš myslet taky na to, co uděláš s těmi +- 200 nasranými lidmi na palubě, kteří se chtěli vrátit z dovolené a možná už dnes ráno měli být v práci..

Zkus nám vysvětlit, jaký je rozdíl přistát podle plánu na známém letišti v Praze a vynuceně a neplánovaně tam, kde jsi vůbec nepočítal s přistáním? Co asi ty koupáky ohrozí víc? Howgh :ymdevil:


Rozdíl je akorát v tom, kolik to bude společnost stát. Ty si jako myslíš, že piloti, než je pošlou na nějaké nové letiště, že tam jako před tím zkušebně letí? Tak tady to bude podobně. Aerolinka jim pošle přes družici mapku letiště a přistávací trasy, operační zavolají letišti, že jim tam budou přistávat a je to. Akorát ta pálka za ten přelet nad území, navigaci, navedení na přistání, přistání, pobyt na ploše, palivo, výstup cestujících, popř. další servisní náklady, to je pálka.

Mýlíš se, tak na "případně musíš myslet taky na to, co uděláš s těmi +- 200 nasranými lidmi na palubě, kteří se chtěli vrátit z dovolené a možná už dnes ráno měli být v práci.." vůbec nikdo nemyslí.


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Nemec »

mandrinka píše:
Petr31 píše:
pettte píše:
No jo, někdo si ti dovolil šáhnou na Tvoje TVS.
Prostě pokud se zakáže let s daným typem do EU, tak se sedne co nejdříve. tečka. Ano, je asi pravda, že ta šance, že spadne je opravdu malá (napsal teoretická), ale budeš mít stejný názor i když tam bude sedět celá tvá rodina? Ono se to opravdu hodnotí jinak, když tam jsou neznámí lidé.
A pokud napíšeš, že by Ti to bylo i kdyby tam seděla Tvá rodina, tak Tvá osobnost postrádá jakoukoliv empatii.

Tímto za sebe končím tuto diskuzi, protože fanatiky stejně není možné přesvědčit. Stejně tak jako Jehovistu nepřesvědčíš, že nechat umřít své díky kvůli transfúzi krve nestojí za to.
Asi se tu objeví mnoho dalších reakcí, ale pokusím se už nereagovat, protože je to mrhání virtuálním papírem a každý musí získat vlastní zkušenost.

hezkou noc


..jsi nejen neskutečně hloupý, ale hlavně nevíš vůbec nic o dopravním lítání a procedurách nezbytných k zabezpečení letu. Nemá smysl, abych ti vysvětloval něco o plánování letu, letových povoleních, o schválených záložních letištích, letových normách posádek o tom, že nemůžeš třeba kvůli omezené otvírací době / nedostatečným službám přistát na každém letišti, kde tě napadne; případně musíš myslet taky na to, co uděláš s těmi +- 200 nasranými lidmi na palubě, kteří se chtěli vrátit z dovolené a možná už dnes ráno měli být v práci..

Zkus nám vysvětlit, jaký je rozdíl přistát podle plánu na známém letišti v Praze a vynuceně a neplánovaně tam, kde jsi vůbec nepočítal s přistáním? Co asi ty koupáky ohrozí víc? Howgh :ymdevil:


Rozdíl je akorát v tom, kolik to bude společnost stát. Ty si jako myslíš, že piloti, než je pošlou na nějaké nové letiště, že tam jako před tím zkušebně letí? Tak tady to bude podobně. Aerolinka jim pošle přes družici mapku letiště a přistávací trasy, operační zavolají letišti, že jim tam budou přistávat a je to. Akorát ta pálka za ten přelet nad území, navigaci, navedení na přistání, přistání, pobyt na ploše, palivo, výstup cestujících, popř. další servisní náklady, to je pálka.

Mýlíš se, tak na "případně musíš myslet taky na to, co uděláš s těmi +- 200 nasranými lidmi na palubě, kteří se chtěli vrátit z dovolené a možná už dnes ráno měli být v práci.." vůbec nikdo nemyslí.

Mýlíš se, stres a více práce přispívají zvyšují nebezpečí, že se něco stane. Přistání v Ankaře, kam na 99% piloti SW ještě neletěli přesně toto udělá (noc + plus neznámé letiště). Pokud by, nedej bože, měla zrovna nastat porucha MCAS, tak tyhle faktory budou mimo jiné ovlivňovat to, jestli piloti situaci zvládnou dobře nebo to potažmo skončí tragédií.
Mimo to si myslím, že zrovna na lidi v tomto případě mysleli. Po cestě měli Trabzon, kde posádky pravidelně přistávaly v rámci letů do Afghánistánu. Ale ubytovací možnosti v Trabzonu budou určitě menší než v Ankaře...

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od marthym »

Nemec píše:Po cestě měli Trabzon, kde posádky pravidelně přistávaly v rámci letů do Afghánistánu. Ale ubytovací možnosti v Trabzonu budou určitě menší než v Ankaře...


Jistě, podle aktuálních kapacit (na dnešní noc na bookingu) v Trabzonu 270 hotelů. A 110 hotelů, pokud chcete patnáct pokojů. Velmi špatné možnosti... Co teprv kdyby v QS znali turecké servery jako tatil atd. Ale to asi fakt nehrozí... :D

Od QS můžete chtít spoustu věcí, ale na krizové scénáře nejsou připraveni - viz pravidelné problémy při zpožděních. Ale to už jsme hodně OT.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Nemec »

marthym píše:
Nemec píše:Po cestě měli Trabzon, kde posádky pravidelně přistávaly v rámci letů do Afghánistánu. Ale ubytovací možnosti v Trabzonu budou určitě menší než v Ankaře...


Jistě, podle aktuálních kapacit (na dnešní noc na bookingu) v Trabzonu 270 hotelů. A 110 hotelů, pokud chcete patnáct pokojů. Velmi špatné možnosti... Co teprv kdyby v QS znali turecké servery jako tatil atd. Ale to asi fakt nehrozí... :D

Od QS můžete chtít spoustu věcí, ale na krizové scénáře nejsou připraveni - viz pravidelné problémy při zpožděních. Ale to už jsme hodně OT.
marthym píše:
Nemec píše:Po cestě měli Trabzon, kde posádky pravidelně přistávaly v rámci letů do Afghánistánu. Ale ubytovací možnosti v Trabzonu budou určitě menší než v Ankaře...


Jistě, podle aktuálních kapacit (na dnešní noc na bookingu) v Trabzonu 270 hotelů. A 110 hotelů, pokud chcete patnáct pokojů. Velmi špatné možnosti... Co teprv kdyby v QS znali turecké servery jako tatil atd. Ale to asi fakt nehrozí... :D

Od QS můžete chtít spoustu věcí, ale na krizové scénáře nejsou připraveni - viz pravidelné problémy při zpožděních. Ale to už jsme hodně OT.

Ano, ted jsem koukal na idnes, lidi si pry hotel museli platit ze sveho, co jsem pochopil, takze v tomhle ohledu je uplne jedno kde pristali..

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX

Příspěvek od Roiman4 »

Tak si zkus ten clanek znovu precist... A staci, ze tam maji informace z Blesku. To je taky seriozni denik l.

A ono asi najit hotel pro 180lidi nebude asi lusknutim prstu co? Ale ono vysvetlovat na tomto fore neco nema smysl.


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX

Příspěvek od Nemec »

Roiman4 píše:Tak si zkus ten clanek znovu precist... A staci, ze tam maji informace z Blesku. To je taky seriozni denik l.

A ono asi najit hotel pro 180lidi nebude asi lusknutim prstu co? Ale ono vysvetlovat na tomto fore neco nema smysl.

Mně to vysvětlovat nemusíš, já tohle dělal přes 2 roky pro ČSA....

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

Nemec píše:
JackBrno píše:
Robert píše:
Zhruba před hodinou zakázaly lety Spojené arabské emiráty. Parafrázuji: tohle je záměrná facka pro Boeing od UAE... bez varování vystřelí totální zákaz... v typickém stylu UAE...
Parafrázovat můžeš, ale žádná země to neudělala tak idiotským způsobem, jako EU, že by zatrhla dokončit let letadlům, co už do ní mířily. Tohle udělala jen EASA... Kdyby řekli třeba od 15:00 zákaz vzletu MAXů z EU a směřujících do EU s možností dokončení letů, které v těch 15:00 budou už ve vzduchu, tak nikdo neřekne půl slova. Většina letů by normálně doletěla a ty, co by neodletěly do těch 15:00, by nechaly lidi na místě a jak by to vyšlo, poslaly by náhradní letadlo. Pořád mnohem lepší, než je nechat vzlétnout a pak jim zakázat letět domů a nutit je sedat někde bůhví kde na cizích letištích, tisíce km od domova.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Tenhle zakaz bez moznosti dokoncit let je totalne nedomysleny, stres a zvyseni prace,ktery tim posadkam zpusobili, je mnohem nebezpecnejsi nez mozna chyba systemu...


Přesně tak, zbytečný tlak na posádku, nutit sedat někde neplánovaně. Bylo to s jistotou daleko větší riziko, než nechat dokončit let.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

qwertyx64 píše:Hate na EU kvoli TVS, ked vsetci ostatni to uz poobede posadili len TVS skusila ci znahodou neprejdu. :crazy:


Tak k hate na EU existují tisíce důvodů, než jen toto :) Ale každopádně je to dokonalá ukázka neschopnosti řešit jakékoliv krize... Horkou jehlou šité a nedomyšlené nařízení. Bez předchozího varování, aniž by se mezi tím objevily jakékoliv nové informace o příčinách havárií 737MAX, které by navozovaly, že je bezpečnější přistát mimo EU, než je nechat doletět domů. A úplně nejvtipnější je to, že součástí zákazu letů jsou i povolené poziční přelety prázdných letadel. Takže nějaká opravdu chytrá hlava usoudila, že je bezpečnější zkomplikovat pilotům práci tím, že je nutí přistát jinde, než bylo v plánu, ale potom je v klidu nechají s prázdným letadlem do EU letět. Tohle nařízení vymyslel naprostý idiot. Kdyby měli sebemenší relevantní informace, že letadlo má opravdu nějaký problém, tak přece nemůžou umožnit ani prázdný přelet. A pokud takové informace nemají, tak zase byl naprostý nesmysl nepovolit letadlům dokončit normálně let s lidmi.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od mandrinka »

JackBrno píše:
Nemec píše:
JackBrno píše:Parafrázovat můžeš, ale žádná země to neudělala tak idiotským způsobem, jako EU, že by zatrhla dokončit let letadlům, co už do ní mířily. Tohle udělala jen EASA... Kdyby řekli třeba od 15:00 zákaz vzletu MAXů z EU a směřujících do EU s možností dokončení letů, které v těch 15:00 budou už ve vzduchu, tak nikdo neřekne půl slova. Většina letů by normálně doletěla a ty, co by neodletěly do těch 15:00, by nechaly lidi na místě a jak by to vyšlo, poslaly by náhradní letadlo. Pořád mnohem lepší, než je nechat vzlétnout a pak jim zakázat letět domů a nutit je sedat někde bůhví kde na cizích letištích, tisíce km od domova.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Tenhle zakaz bez moznosti dokoncit let je totalne nedomysleny, stres a zvyseni prace,ktery tim posadkam zpusobili, je mnohem nebezpecnejsi nez mozna chyba systemu...


Přesně tak, zbytečný tlak na posádku, nutit sedat někde neplánovaně. Bylo to s jistotou daleko větší riziko, než nechat dokončit let.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


Hele a když by ten tlak a nutit sedat neplánovaně přišel z operačního od tragédie, jak už se mnohokrát stalo, tak to by zas byly blitky typu: to musí piloti zvládnout, je to easy, na to jsou trénovaní, všechno v pořádku, dělají to všichni. Fan base tragédie si nevidí do pusy.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX

Příspěvek od marthym »

Roiman4 píše: A ono asi najit hotel pro 180lidi nebude asi lusknutim prstu co? Ale ono vysvetlovat na tomto fore neco nema smysl.


No, neřeknu před 10 lety. Ale v dnešní době, je to opravdu lusknutí prstu (dobře, pár prstů). Bavíme se o normálních destinacích, ne nouzových přistáních v tramtárii.

Samozřejmě. Neubytuješ je v jednom hotelu, ale v několika už ano. V Evropě a turistických destinacích ti stačí elementární znalost světového jazyka, telefon, mail a schválený budget. V tom je asi ten hlavní problém.

Anebo v neschopnosti / chybějících zkušenostech?

outfitter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 22. 09. 2010, 11:29
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX

Příspěvek od outfitter »

marthym píše:
Roiman4 píše: A ono asi najit hotel pro 180lidi nebude asi lusknutim prstu co? Ale ono vysvetlovat na tomto fore neco nema smysl.


No, neřeknu před 10 lety. Ale v dnešní době, je to opravdu lusknutí prstu (dobře, pár prstů). Bavíme se o normálních destinacích, ne nouzových přistáních v tramtárii.

Samozřejmě. Neubytuješ je v jednom hotelu, ale v několika už ano. V Evropě a turistických destinacích ti stačí elementární znalost světového jazyka, telefon, mail a schválený budget. V tom je asi ten hlavní problém.

Anebo v neschopnosti / chybějících zkušenostech?


Ani v dnešní době to opravdu není na lusknutí prstu (ani pár prstů). A podle všeho si pravděpodobně myslíte, že se hledání/objednávání ubytování v destinaci řeší od stolu v Praze.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

pettte píše:
Fanda píše:
pettte píše:Budeš totéž tvrdit, když to letadlo mezi tím spadne?

Nevím, co se myslí tím mezi tím, ale to ledalo z Dubaje po nekonečném kroužení nad Černým mostem přístává v Ankaře prakticky ve stejné době, kdy mohlo přistát v Praze.


Už to tu někdo napsal výše, všichni se včas zařídili, jenom TVS to zkouší! O bezpečnost jim nejde. Vika a Šimáněho zajímají jen peníze!
Ano, i já mám rád prachy, ale za bezpečnost kohokoliv jiného bych je nevyměnil. Ano, vím, že nejsem správný obchodník, i proto jsem oproti nim chudý, jsem chudý, ale mohu se klidně každé ráno podívat do zrcadla, aniž by se mi udělalo špatně.
Ale chápu, že zavilé příznivce TVS nikdo nepřesvědčí, ani kdyby jim letadlo spadlo (Bože, jestli existuješ tak to prosím nedopusť, a to píšu jako ateista).


Tak jednak si 737MAX neuzemnily ani zdaleka všechny společnosti, které je provozují a ty co to dobrovolně udělaly, tak si je zcela nepochybně uzemnily až na domovských letištích, ne někde v destinaci i s lidma. Navíc to nařízení EASA umožňuje poziční přelety, což jasně ukazuje, že neexistují žádné věrohodné informace o skutečné závadě letadla. Kdyby existovaly, bude to generální stopka.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX

Příspěvek od marthym »

outfitter píše:
marthym píše:A podle všeho si pravděpodobně myslíte, že se hledání/objednávání ubytování v destinaci řeší od stolu v Praze.


Jak to mají QS, to opravdu netuším (a ani asi nechci - dělají to snad letušky? :crazy: ). Ale kupříkladu vím, jak má takový proces nastavený Thomas Cook. A věřte mi, že je to záležitost několika desítek minut.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

Robert píše:
JackBrno píše:
Robert píše:
Zhruba před hodinou zakázaly lety Spojené arabské emiráty. Parafrázuji: tohle je záměrná facka pro Boeing od UAE... bez varování vystřelí totální zákaz... v typickém stylu UAE...
Parafrázovat můžeš, ale žádná země to neudělala tak idiotským způsobem, jako EU, že by zatrhla dokončit let letadlům, co už do ní mířily. Tohle udělala jen EASA... Kdyby řekli třeba od 15:00 zákaz vzletu MAXů z EU a směřujících do EU s možností dokončení letů, které v těch 15:00 budou už ve vzduchu, tak nikdo neřekne půl slova. Většina letů by normálně doletěla a ty, co by neodletěly do těch 15:00, by nechaly lidi na místě a jak by to vyšlo, poslaly by náhradní letadlo. Pořád mnohem lepší, než je nechat vzlétnout a pak jim zakázat letět domů a nutit je sedat někde bůhví kde na cizích letištích, tisíce km od domova.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


https://pbs.twimg.com/media/D1dtqlBWsAIOliI.jpg
Nevím co tím obrázkem chceš říct, ale to je výstřel mimo. Psal jsem, že žádná země si nevydala zákaz, jako EASA, aby neumožnila vlastním letadlům doletět. Tohle bylo turecké letadlo a ani není jisté, že by jim neumožnili doletět do Anglie. Spíš se Turci báli, že už jim potom neumožní odlet, tak celkem logicky chtěli mít letadlo raději doma.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od JackBrno »

pettte píše:
Robert píše:
Zoltan píše:Kouknu na FR 24 jak na zakaz reaguji spolecnosti. Dam si filtr na 738 max a ve vzduchu je 6 letadel. Kolik z nich myslite je pod logem smartwings?


Nebudu vas napinat je jich 4. Slusnej fuckup. Kazdy to posadil kde mohl a nasi borci to dotahnou.

Nemam filtr na smartwings ale na 738M :sad:


To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...


A přesně toto je důvod proč s SW - TVS odmítám létat, nevěřím jim, peníze jsou pro ně nejvyšší metou. Již od dob, kdy v Egyptě poškodili plášť letadla a po mezipřistání pokračovali do Prahy.
Tak o peníze jde logicky všem společnostem a na rozdíl od SW spoustě z nich letadla padají ;) Takže statisticky vynecháním SW zvyšuješ riziko připlést se k havárii ;)

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


Odpovědět