EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 125
- Registrován: 26. 08. 2011, 23:04
- Oblíbené typy letadel: De Havilland DH-106 Comet 4C
Lockheed L-1049F Super Constellation
Tupolev Tu-114 - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPR
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Tak to je drsný, v tuto chvíli ve vzduchu jen 31 MAXů 8 a 9, z toho 1 flydubai
Ví někdo, jestli je doma už i OK-SWA?
Ví někdo, jestli je doma už i OK-SWA?
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
… teď na ČT24 potvrdili časový sled událostí:
(1) včera během dne zakázaly lety MAX postupně Německo, Francie atp.
(2) SW odstartoval z Kapverd i Dubaje s tím, že je možné do Prahy doletět aniž by vstoupili do vzdušného prostoru těchto zemí
(3) v 18:30 CET !!! byl publikován zákaz EASA s časem 20:00 STOP (tj. 1:30 hod. od vydání do aplikace zákazu, to že se to "šuškalo" už dřív není relevantní)
(4) poté ještě Malta potvrdila, že nechá oba letouny přistát, což následně (vše se dělo v průběhu té hodiny a půl) odvolala
(5) proto se pak začal řešit divert Turecko / Tunis, co bude s posádkou, cestujícími atd.
(6) do Tunisu odletěl pro cestující promptně B738 z Lyonu a do Turecka dnes z Varšavy
V Tunisku se ubytování pro cestující vzhledem k relativně brzkému příletu náhradního letadla nezajišťovalo, v Turecku ano a cestující byli na hotelu cca 4 hodiny od přistání. Což je z pohledu cestujícího asi hodně, ale z hlediska zajištění, zaplacení apod. je to od Travel Service naprosto ok.
Za mě naprosto standardní a flexibilní práce všech zainteresovaných osob v TS, určitě nic co by se mělo z pohledu lidí co o letecké dopravě a souvisejícím něco vědí extra kritizovat. Z pohledu hejtrů a čtenářů Blesk je to jinak, jak už tady bylo zmíněno, jednotlivé lidské příběhy s nedostatkem informací, vody, křikem malých dětí a infarkty seniorů měl TS očekávat a řešit pětkrát rychleji ...
(1) včera během dne zakázaly lety MAX postupně Německo, Francie atp.
(2) SW odstartoval z Kapverd i Dubaje s tím, že je možné do Prahy doletět aniž by vstoupili do vzdušného prostoru těchto zemí
(3) v 18:30 CET !!! byl publikován zákaz EASA s časem 20:00 STOP (tj. 1:30 hod. od vydání do aplikace zákazu, to že se to "šuškalo" už dřív není relevantní)
(4) poté ještě Malta potvrdila, že nechá oba letouny přistát, což následně (vše se dělo v průběhu té hodiny a půl) odvolala
(5) proto se pak začal řešit divert Turecko / Tunis, co bude s posádkou, cestujícími atd.
(6) do Tunisu odletěl pro cestující promptně B738 z Lyonu a do Turecka dnes z Varšavy
V Tunisku se ubytování pro cestující vzhledem k relativně brzkému příletu náhradního letadla nezajišťovalo, v Turecku ano a cestující byli na hotelu cca 4 hodiny od přistání. Což je z pohledu cestujícího asi hodně, ale z hlediska zajištění, zaplacení apod. je to od Travel Service naprosto ok.
Za mě naprosto standardní a flexibilní práce všech zainteresovaných osob v TS, určitě nic co by se mělo z pohledu lidí co o letecké dopravě a souvisejícím něco vědí extra kritizovat. Z pohledu hejtrů a čtenářů Blesk je to jinak, jak už tady bylo zmíněno, jednotlivé lidské příběhy s nedostatkem informací, vody, křikem malých dětí a infarkty seniorů měl TS očekávat a řešit pětkrát rychleji ...
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
marthym píše:petr31:
Nechci se pouštět do diskuse ještě o Turecku, ale třikrát jsem si zajišťoval individuálně "koupáckou" dovolenou pro sebe a rodinu (letenky s PC, TK, Condorem, Sun Expressem). Do jiného regionu stejné země jsem řešil pracovní cestu pro sebe a několik kolegů (TK). Hotely přes německé CK, rezervační portály a Tatil. Bylo to snazší než mnohdy domluva u nás (včetně free shutle dopravy z letiště do letištního hotelu).
Takže fakt nějak nevím, co máš na mysli. Možná je to o tom umění se domluvit, víš?
...ty jsi řešil soukromou koupáckou dovolenou, já řešil pracovně vše na letištích cestujícím, VIP handling pokud byl (málokde) a s ním limuzíny, catering, hotely a další požadavky cestujících. na spoustu letišť i sloty, parkování, hangárování, lavatory, de-icing, palivo, přetah a hotel pro posádku. A můžu tě ubezpečit, že vždy se aspoň jedna položka nepodaří. Dodám, že není možné tam mít osobně svého člověka, takže vše řešíš jen telefonicky a mejlem...snad už je to jasné. A řeš třeba telefonicky / mejlem s handlingem na Maledivách / letiště Male jejich požadavek, že kvůli přetahu máme naložit do letadla vlastní oj, aby nás tam vůbec nechali letět.. A zkoordinovat rozvoz klientů místními hydroplány to už byla maličkost....
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
jencik píše:V diskusii jeden pán písal, že už pri vzlete zo SID mali info, že v Európe bude zavreny vzdušný priestor. Keď si zoberieme,že let k Európe trvá 3,5h plus let k Malte a dolet do Tunisu, tak to mohlo byť okolo 6h času zariadiť, za predpokladu, že Tunis by bolo rovno záložné letisko. On ten čas nemusí byť podstatný, ale skôr ide o to, že posádky podávali rôzne info, nezhodli sa ani s tým, čo hovorili piloti. Neskôr už nepodávali informácie vôbec, takže cestujúci boli nervózni. Keď sa bavíme o tom, že sa nemal zatvárať vzdušný priestor, tak toto je práve časť, ktorú som tu už hovoril, že TVS nevie predať ani jednoduchú informáciu cestujúcim, niečo ako keď deti v škôlke hrajú telefón.
..a ty jsi byl na palubě, nebo jako zdroj informací používáš tu blběnku ze Seznamu, co měla na letišti žízeň? Objednej se na TVS dispečink na exkurzi a nech si tam od dispečerů vysvětlit jak to funguje pak tady nebudeš věčně zvracet nesmysly. Zkus k***a pochopit, že dispečink řeší, kam můžou letět, zda to jde ještě obletět, posádka hlídá palivo a hlavně letadlo ve vzduchu. Takže hlásit každých 15 minut cestujícím aktuální stav / když to ještě nikdo neví je prostě naprostý nesmysl Je to jako na vojně, správná informace je až ta poslední! To že o leteckém provozu a plánování nemáš páru asi nemá cenu zmiňovat?
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Erix8 píše:… teď na ČT24 potvrdili časový sled událostí:
(1) včera během dne zakázaly lety MAX postupně Německo, Francie atp.
(2) SW odstartoval z Kapverd i Dubaje s tím, že je možné do Prahy doletět aniž by vstoupili do vzdušného prostoru těchto zemí
(3) v 18:30 CET !!! byl publikován zákaz EASA s časem 20:00 STOP (tj. 1:30 hod. od vydání do aplikace zákazu, to že se to "šuškalo" už dřív není relevantní)
(4) poté ještě Malta potvrdila, že nechá oba letouny přistát, což následně (vše se dělo v průběhu té hodiny a půl) odvolala
(5) proto se pak začal řešit divert Turecko / Tunis, co bude s posádkou, cestujícími atd.
(6) do Tunisu odletěl pro cestující promptně B738 z Lyonu a do Turecka dnes z Varšavy
V Tunisku se ubytování pro cestující vzhledem k relativně brzkému příletu náhradního letadla nezajišťovalo, v Turecku ano a cestující byli na hotelu cca 4 hodiny od přistání. Což je z pohledu cestujícího asi hodně, ale z hlediska zajištění, zaplacení apod. je to od Travel Service naprosto ok.
Za mě naprosto standardní a flexibilní práce všech zainteresovaných osob v TS, určitě nic co by se mělo z pohledu lidí co o letecké dopravě a souvisejícím něco vědí extra kritizovat. Z pohledu hejtrů a čtenářů Blesk je to jinak, jak už tady bylo zmíněno, jednotlivé lidské příběhy s nedostatkem informací, vody, křikem malých dětí a infarkty seniorů měl TS očekávat a řešit pětkrát rychleji ...
.. slušná práce. jednou jsem v Istanbulu díky Turkish zůstal neplánovaně overnight a pod 4 hodiny od příletu na hotel jsme se nedostali ani náhodou..Poté 5 hodin na hotelu a tradá zpátky....a to nebyl charter ani lowcost. Ve Vídni, pokud byl obsazený letištní tranzitní hotel to zvládali za 3 hodiny....
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Petr31 píše:jencik píše:V diskusii jeden pán písal, že už pri vzlete zo SID mali info, že v Európe bude zavreny vzdušný priestor. Keď si zoberieme,že let k Európe trvá 3,5h plus let k Malte a dolet do Tunisu, tak to mohlo byť okolo 6h času zariadiť, za predpokladu, že Tunis by bolo rovno záložné letisko. On ten čas nemusí byť podstatný, ale skôr ide o to, že posádky podávali rôzne info, nezhodli sa ani s tým, čo hovorili piloti. Neskôr už nepodávali informácie vôbec, takže cestujúci boli nervózni. Keď sa bavíme o tom, že sa nemal zatvárať vzdušný priestor, tak toto je práve časť, ktorú som tu už hovoril, že TVS nevie predať ani jednoduchú informáciu cestujúcim, niečo ako keď deti v škôlke hrajú telefón.
..a ty jsi byl na palubě, nebo jako zdroj informací používáš tu blběnku ze Seznamu, co měla na letišti žízeň? Objednej se na TVS dispečink na exkurzi a nech si tam od dispečerů vysvětlit jak to funguje pak tady nebudeš věčně zvracet nesmysly. Zkus k***a pochopit, že dispečink řeší, kam můžou letět, zda to jde ještě obletět, posádka hlídá palivo a hlavně letadlo ve vzduchu. Takže hlásit každých 15 minut cestujícím aktuální stav / když to ještě nikdo neví je prostě naprostý nesmysl Je to jako na vojně, správná informace je až ta poslední! To že o leteckém provozu a plánování nemáš páru asi nemá cenu zmiňovat?
Neviem, prečo urážas neznámu ženu, keď len popisuje situáciu zo svojho pohľadu. Čo má dispečing s komunikáciou posádky s pilotmi na palube, to si volajú cez dispečing? Kde vidíš info, že ich máš podávať každých 15 minút? Stačí raz za hodinu robiť update, nemusí to byť hneď presná info. Myslím, že mať teba za veliteľa, tak som hneď mŕtvy, pretože evidentne nevieš jednať ani v pokoji, nie to pod tlakom, slušnosť je sprosté slovo, takže ty by si bol stále ten posledný vojin. Možno by si niekedy mohol skúsiť prácu v reálnom svete a nie niekde, kde len popijas kafé a valas šunky.
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Už došlo k uzemneniu aj v USA na nariadenie najvyššieho
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
neuromancer píše:prodejce píše:.. a Trump narozdíl od EASA pochopil, že letadla ve vzduchu je dobré nechat doletět do cílových destinací
No když u většiny těch letadel je cílová destinace v zemi odletu, tak se není čemu divit
Hmmm, a EASA toto řešila jak? Let EU-EU měl také zákaz přistání? Pak je Tvoje připomínka bezpředmětná. Pokud ne, tak jsou to dvojnásobní pitomci.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 124
- Registrován: 16. 09. 2007, 00:50
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Let EU-EU, pokud takový vůbec ve vzduchu zrovna byl, měl 1:30 na přistání od vydání zákazu. Chtěl jsem jenom upozornit, že srovnávání EASY s Trumpem a její pranýřování je blbost, bo většina těch letů nad USA byla vnitrostátních a těžko jim mohl být vydán zákaz přistání po určité době, kam jinam by asi mohly letět
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
To rozhodnutí FAA je rozhodně komplexnější a neponechává tak velký prostor různým výkladům ohledně letadel ve vzduchu, jako rozhodnutí EASA.
https://www.faa.gov/news/updates/media/ ... _Order.pdf
Poslední dvacítka kusů ve vzduchu:
Jeden letí bez identifikace z Orlanda kamsi na severozápad. Poziční let, nebo testovací letadlo Boeingu? Tak mě napadá, jak se tohle celé dotkne připravované verze 737-10. Vzhledem k delšímu trupu, větší váze a motory na maximu, tudíž bez další výkonové rezervy, může být ten typ ještě náchylnější k nestabilitě v podobné situaci jaká potkala JT610 a dost možná i ET302.
https://www.faa.gov/news/updates/media/ ... _Order.pdf
Poslední dvacítka kusů ve vzduchu:
Jeden letí bez identifikace z Orlanda kamsi na severozápad. Poziční let, nebo testovací letadlo Boeingu? Tak mě napadá, jak se tohle celé dotkne připravované verze 737-10. Vzhledem k delšímu trupu, větší váze a motory na maximu, tudíž bez další výkonové rezervy, může být ten typ ještě náchylnější k nestabilitě v podobné situaci jaká potkala JT610 a dost možná i ET302.
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
outfitter píše:mandrinka píše:prodejce píše:Představa, že někdo bukne 180 pokojů přes booking.com a do hodiny jsme tam (jakou dopravou?), je zcela naivní.
No možná, kdyby to neporcházelo mnohonásobnými schalovacími procedurami od manažerů všech zúčastněných subjektů, tak by se to s tím bookingem a taxíkem na místě zvládnout dalo.
Je bohužel evidentní, že o tom jak se poskytuje ubytování pro cestující absolutně nic nevíte. Protože kdybyste o tom měl alespon elementarní znalost, tak byste vědel, že v tomto případě nic neprochází "mnohonásobnými schvalovacími procedurami od manažerů všech zúčastněných subjektů".
Nevím o tom nic, ale vycházím z tohoto infa:
prodejce píše:
b) v případě, že cestující i) nelze přesměrovat na jiné lety, ii) popřípadě je jasné, že bude vypraveno jiné letadlo, nebo iii) se čeká a na opravu stávajícího letadla, cestující neprocházejí na letišti přepážkou ticketingu a letenky se jim nemění. V tom případě:
Pokud agent dostane od aerolinky zelenou (například od station managera, nebo od jiné stanovené autority), začne shánět hotel a dopravu do hotelu. Začíná se dopravou. Pro 180 cestujících je třeba sehnat 3 velké autobusy najednou. Volá se smluvní autobusové firmě, která má s handlingem smlouvu pro tyto případy. Tam agent zjistí, jestli autobusy jsou a jestli skutečně přijedou ve stanovené době (2-3 hodiny). Pokud ano, volá se do hotelu. Jedná se typicky o velké hotely, nejlépe čtyřky (v Praze to byl například Diplomat), které opět mají uzavřenou smlouvu s handlingem že i) jsou vůbec schopni přijmout tak velkou skupinu ad hoc ii) existuje stanovený objednávkový proces, na základě kterého má hotel jistotu, že zpětně vystavenou fakturu dostane proplacenou. Objednávka je přitom nejistá, skutečné složení a počet pokojů, se zjistí až na recepci při check-inu.
I když je příslušná smlouva s handlignem uzavřená, hotel samozřejmě nemusí být volný. Pokud bylo 180 pax, je třeba volných tak cca 120 pokojů. Pokud hotel volný je, musí to posvětit manažer hotelu, že má dost personálu (ve dvou recepčních se to fakt nezvládne) a jestli mají případně kapacitu uvařit.
Než se toto obvolá a než přijedou autobusy, cestující jsou drženi v gatu, pak se jde ven. Návrat na letiště je potom opět organizován autobusy a hromadně. Jak vidno, toto je časově velmi náročná procedura (za 8 hodin se to nedá stihnout, optimální čas zpoždění pro tento vzorec řešení je 24 hodin a více) no a lidem se to nelíbí.
Představa, že někdo bukne 180 pokojů přes booking.com a do hodiny jsme tam (jakou dopravou?), je zcela naivní.
Takže pořebujeme agenta, station manažera, dispečera dopravce, manažera hotelu. 3 schvalovací procesy (tedy mnohonásobné) od všech zúčastněných subjektů. Už si rozumíme?
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
jencik píše:Petr31 píše:jencik píše:V diskusii jeden pán písal, že už pri vzlete zo SID mali info, že v Európe bude zavreny vzdušný priestor. Keď si zoberieme,že let k Európe trvá 3,5h plus let k Malte a dolet do Tunisu, tak to mohlo byť okolo 6h času zariadiť, za predpokladu, že Tunis by bolo rovno záložné letisko. On ten čas nemusí byť podstatný, ale skôr ide o to, že posádky podávali rôzne info, nezhodli sa ani s tým, čo hovorili piloti. Neskôr už nepodávali informácie vôbec, takže cestujúci boli nervózni. Keď sa bavíme o tom, že sa nemal zatvárať vzdušný priestor, tak toto je práve časť, ktorú som tu už hovoril, že TVS nevie predať ani jednoduchú informáciu cestujúcim, niečo ako keď deti v škôlke hrajú telefón.
..a ty jsi byl na palubě, nebo jako zdroj informací používáš tu blběnku ze Seznamu, co měla na letišti žízeň? Objednej se na TVS dispečink na exkurzi a nech si tam od dispečerů vysvětlit jak to funguje pak tady nebudeš věčně zvracet nesmysly. Zkus k***a pochopit, že dispečink řeší, kam můžou letět, zda to jde ještě obletět, posádka hlídá palivo a hlavně letadlo ve vzduchu. Takže hlásit každých 15 minut cestujícím aktuální stav / když to ještě nikdo neví je prostě naprostý nesmysl Je to jako na vojně, správná informace je až ta poslední! To že o leteckém provozu a plánování nemáš páru asi nemá cenu zmiňovat?
Neviem, prečo urážas neznámu ženu, keď len popisuje situáciu zo svojho pohľadu. Čo má dispečing s komunikáciou posádky s pilotmi na palube, to si volajú cez dispečing? Kde vidíš info, že ich máš podávať každých 15 minút? Stačí raz za hodinu robiť update, nemusí to byť hneď presná info. Myslím, že mať teba za veliteľa, tak som hneď mŕtvy, pretože evidentne nevieš jednať ani v pokoji, nie to pod tlakom, slušnosť je sprosté slovo, takže ty by si bol stále ten posledný vojin. Možno by si niekedy mohol skúsiť prácu v reálnom svete a nie niekde, kde len popijas kafé a valas šunky.
..doufám, že ti praskla žilka, ty letecký odborníku, opět usvědčuješ sám sebe, že nevíš o letectví vůbec nic. Dřív byly posádky ve spojení s dispečinkem jen pomocí radiostanice, dnes mají různé formy datalinků a satelitních spojení, z dispečinku dostávají změny letových plánů, nová přeletová, přistávací povolení a všechny nutné informace k vyřešení emergency, A vzhledem k tomu, že letušku na palubě neschůzují ale pracují, ne ke každé se hned dostane aktuální informace. No a pokud za relevantní informace v leteckém foru považuješ seznam a idnes, tak běž laskavě diskutovat tam. Hravě zapadneš, a tady nebudeš zaplevelovat forum. Dobrou noc! A moji práci laskavě neřeš
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Petr31 píše: já řešil pracovně vše na letištích cestujícím
JJ, každý to máme z trochu jiné strany. A můžu se ještě optat, proč už to neděláš?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
Zprávy ČT24 ve 23 hod.:
- Dubaj upřesněna na 160 pax
- rozhovory s přeživšími v příletové hale, potvrzeno čekání 3 hodiny na autobusy, všichni v jednom hotelu, uvařili jim tam - klasický scénář b)
- můj osobní soukromý dojem, že na to vedení Smartwings v Praze dost šlapalo, aby hotel v Ankaře proběhl a to co nejdřív, tzn. vědělo se, že je to průšvih a bude to mediálně ostře sledované.
- Dubaj upřesněna na 160 pax
- rozhovory s přeživšími v příletové hale, potvrzeno čekání 3 hodiny na autobusy, všichni v jednom hotelu, uvařili jim tam - klasický scénář b)
- můj osobní soukromý dojem, že na to vedení Smartwings v Praze dost šlapalo, aby hotel v Ankaře proběhl a to co nejdřív, tzn. vědělo se, že je to průšvih a bude to mediálně ostře sledované.
Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8
prodejce píše:Zprávy ČT24 ve 23 hod.:
- Dubaj upřesněna na 160 pax
- rozhovory s přeživšími v příletové hale, potvrzeno čekání 3 hodiny na autobusy, všichni v jednom hotelu, uvařili jim tam - klasický scénář b)
- můj osobní soukromý dojem, že na to vedení Smartwings v Praze dost šlapalo, aby hotel v Ankaře proběhl a to co nejdřív, tzn. vědělo se, že je to průšvih a bude to mediálně ostře sledované.
"Na hotelu nás odbavili, řekli nám číslo pokoje a v podstatě nic víc jsme se nedozvěděli, nevěděli jsme jestli máme snídani, nevěděli jsme, kdy pro nás přijedou, nevěděli jsme absolutně nic..." (ČT24 20:59)