EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pivko »

jencik píše:Tak od Amikov sa dalo čakať, že len tak svoje Maxi neuzemnia. Tiež si myslím, že už ich mohli nechať doletieť, ale ani pristátie na založením letisku nepovažujem za veľký problém. Teda mimo konspiracnej uderky, pre ktorú to sú zbytočne výdavky, stres a iné rozprávky. Na ich príspevky sa vždy teším, konkurujú velikánom ako Andrej Danko Ľuboš Blaha či Pitomio


Nepovažujete za velký problém, pokud nesedíte na tom letu, což. Těm lidem přidělali sakra dost problémů a dál se zájmem sleduji, kdy se dostanou domů, a pokud to nebude ani během dneška, ani mě to moc nepřekvapí. To už ale bude chyba TS...

Já si furt myslím, že státní moc je třeba vykonávat způsobem, který nebude zasahovat do práv a svobod lidí nad míru nezbytně nutnou. A to tedy nebylo splněno ani náhodou. Je to mimochodem důvod, proč v dnešní době lítám s o dost menším nadšením než dříve. Člověk je rukojmím podobných dementů, kteří se pořád zaklínají bezpečností a pak přijmou rozhodnutí, které je v rozporu s elementární logikou i zdravým rozumem.


Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Fanda »

mattsun píše:iba TVS to ( dalo by sa napisat opat ) risklo a tento krat im to nevidalo.

Ano, někoho zjevně potěší, že to odnesl TVS, ale nějak se zapomíná na ty lidi na palubách letadel, kteří už byli ve vzduchu, a je úplně jedno, jestli odstartovali před nebo po zákazu:
-přistát museli tak jako tak
-ve vzduchu nakonec strávili zhruba stejnou dobu, jakoby letěli do Prahy, akorát že po nesmyslném kroužení nad mořem skončili v Ankaře a v Tunisu
-pokud připustíme, že jim hrozilo nebezpečí při přistání, bylo by opět mnohem bezpečnější nechat je přistát někde, kde jsou lepší záchranné složky a následná lékařská péče, což Tunis opravdu není

Takže za mě, bez ohledu na to, co mohl nebo měl udělat TVS lépe a jinak (a za sebe říkám, že sám mohl maxíky uzemnit a že zákaz se dal po pondělku čekat), z hlediska bezpečnosti pro ty lidi na palubách to mělo naprosto opačný než zamýšlený efekt, a doufám, že naše úřady to ve vztahu k EASA nenechají bez odezvy

pettte píše:Tímto za sebe končím tuto diskuzi, protože fanatiky stejně není možné přesvědčit.

Jediný fanatik, který jen spekuluje a ignoruje fakta, jsi tady ty.
Naposledy upravil(a) Fanda dne 13. 03. 2019, 07:46, celkem upraveno 1 x.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Karel_x »

Myslím, že TVS prostě vsadily na nesprávnou kartu, a díky tomu to nezvládly ani technicky ani marketingově. Že se nikdo ve vedení na věc nedokázal podívat s nadhledem a využít situaci ve svůj prospěch. Ale po bitvě je každý generál...

palan
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 25. 07. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od palan »

Pokud se o zákazu v době startu vědělo, nevěřím tomu, že by jim věž dala povolení k letu do Prahy, kam reálně nemají šanci doletět.

Na druhou stranu by se TVS vyplatilo, i kdyby o zákazu věděli, odstartovat s cestujícími a posadit letadlo v IST než ho nechat na Kapverdách/Dubaji a poslat tam náhradní spoj, čímž zabereš 1 letadlo na celý den.

Kde je pravda, to jsou jen spekulace...

Co mě rozčiluje jsou doskuze proč to neposadili na Kanárech- SW z Kapverd nebo Dubaje lítá většinou na hranici maximální vzletové hmotnosti. Maximální přistávací hmotnost je však markantně nižší (v případě NG je to ca 14-15 tun). A rozdíl váhy mezi max. vzletovou a max. přistávací musí letadlo spálit letem. Takže je logické, že to posadili za stejný čas jako kdyby letěli do Prahy, protože by se o moc dříve pod max. přistávací hmotnost nedostali.

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Alvin »

pivko píše:Člověk je rukojmím podobných dementů, kteří se pořád zaklínají bezpečností a pak přijmou rozhodnutí, které je v rozporu s elementární logikou i zdravým rozumem

Chápu to správně, že svůj osobní, čistě subjektivní názor, že uzemnění nebylo nutné, vnímáš jako "elementární logiku a zdravý selský rozum" ? Ale EASA to zkrátka viděla jinak, možná má i jiné informace, než máš ty. Samozřejmě ona musí zaujmout stanovisko a z definice odpovídá za bezpečnost, zatímco ty ne, takže se ti to prohlašuje docela snadno.

To jak moc jsou EASA a FAA zpolitizované tu asi nikdo neví, takže vše jsou jenom spekulace.

Fanda píše:doufám, že naše úřady to ve vztahu k EASA nenechají bez odezvy

Napadá tě nějaká konkrétní odezva?

Klidně se vemte za ruce, kupte letenky do US a tam se proleťte Maxem, ke kterému máte plnou důvěru.
Já osobně bych tím letadlem teď letět nechtěl a to nejsem nijak pověrčivý člověk.

V automotive platí jednoduché pravidlo, pokud se objeví defekt a příčina není známá, přijmou se okamžitá opatření k ochraně zákazníka. Nejčastěji zablokovat celou podezřelou výrobní dávku. V nejhorším i zastavit výrobu i když to stojí miliony EUR za hodinu prostoje. Chápu, že neplatí přímá úměra mezi auty a letadly, ale nějaké okamžité opatření je na místě všude.

Pro SW je uzemnění 6ti letadel z cca 40 jistě nepříjemné, bude to stát peníze a někdo se dostane domů nebo na dovolenou později. Ale vzpomeňme na 787 battery issue, kdy měli JAL a ANA uzemněnou podstatnou část dálkové flotily a taky se s tím srovnali. Nějaké finanční ztráty a zpožděné lety nejsou nic proti 300 lidem, kteří už nejsou naživu. Tím nechci vůbec spekulovat, že příčina nehody ET302 je stejná jako JT610. Ale s banem pár set letadel, když další tisíce můžou lítat nemám zásadní problém.

Kdo ví, třeba po analýze zapisovačů ET302 vyjde najevo úplně jiná teorie a ten ban zase EASA rychle zvedne. Do té doby zalézám do díry a zdržuji se dalších spekulativních diskuzí. :wave:


Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Fanda »

Alvin: Je fakt tak těžké pochopit, že nezpochybňuju uzemnění maxíků jako takové, ale to, že dva konkrétní lety nenechali doletět do Prahy nebo kamkoliv na nejbližší vhodné letiště v relativně civilizované EU, ale donutili je přistát kdesi v tramtárii, čímž bezpečnost pro lidi na palubách spíš snížili než zvýšili ? Zjevně ano.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od jencik »

pivko píše:
jencik píše:Tak od Amikov sa dalo čakať, že len tak svoje Maxi neuzemnia. Tiež si myslím, že už ich mohli nechať doletieť, ale ani pristátie na založením letisku nepovažujem za veľký problém. Teda mimo konspiracnej uderky, pre ktorú to sú zbytočne výdavky, stres a iné rozprávky. Na ich príspevky sa vždy teším, konkurujú velikánom ako Andrej Danko Ľuboš Blaha či Pitomio


Nepovažujete za velký problém, pokud nesedíte na tom letu, což. Těm lidem přidělali sakra dost problémů a dál se zájmem sleduji, kdy se dostanou domů, a pokud to nebude ani během dneška, ani mě to moc nepřekvapí. To už ale bude chyba TS...

Já si furt myslím, že státní moc je třeba vykonávat způsobem, který nebude zasahovat do práv a svobod lidí nad míru nezbytně nutnou. A to tedy nebylo splněno ani náhodou. Je to mimochodem důvod, proč v dnešní době lítám s o dost menším nadšením než dříve. Člověk je rukojmím podobných dementů, kteří se pořád zaklínají bezpečností a pak přijmou rozhodnutí, které je v rozporu s elementární logikou i zdravým rozumem.

To sú len čisté hypotézy, že to ľuďom pridá kopec problémov. Koľkokrát ročne sa stanete, že človek odletí neskoro, či už kvôli poruche alebo počasiu? Dnes po nich pošlú lietadlo a budú doma o deň neskôr, horšie to bude, ak TVS nebude mať voľné lietadlo, aby ľudí dopravili do Prahy dnes.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od Roiman4 »

QS uz vyslal nahradni letadla. Z Tunisu se uz vratilo rano letadlo. O ESB ale nic nevime

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od jencik »

Hovorkyňa TVS uviedla pre MF, že majú doraziť behom dnešného dňa

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pivko »

Alvin píše:
pivko píše:Člověk je rukojmím podobných dementů, kteří se pořád zaklínají bezpečností a pak přijmou rozhodnutí, které je v rozporu s elementární logikou i zdravým rozumem

Chápu to správně, že svůj osobní, čistě subjektivní názor, že uzemnění nebylo nutné, vnímáš jako "elementární logiku a zdravý selský rozum" ? Ale EASA to zkrátka viděla jinak, možná má i jiné informace, než máš ty. Samozřejmě ona musí zaujmout stanovisko a z definice odpovídá za bezpečnost, zatímco ty ne, takže se ti to prohlašuje docela snadno.

To jak moc jsou EASA a FAA zpolitizované tu asi nikdo neví, takže vše jsou jenom spekulace.


Ne, samotné rozhodnutí nikoli, do toho fakt nevidím. Jako naprosto absurdní mi přijde pouze to, že je nenechali doletět do PRG. Já být na tom letu, tak dnes podávám TO na neznámého pachatele a civilní žalobu na náhradu veškeré újmy.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pettte »

pivko píše:
Alvin píše:
pivko píše:Člověk je rukojmím podobných dementů, kteří se pořád zaklínají bezpečností a pak přijmou rozhodnutí, které je v rozporu s elementární logikou i zdravým rozumem

Chápu to správně, že svůj osobní, čistě subjektivní názor, že uzemnění nebylo nutné, vnímáš jako "elementární logiku a zdravý selský rozum" ? Ale EASA to zkrátka viděla jinak, možná má i jiné informace, než máš ty. Samozřejmě ona musí zaujmout stanovisko a z definice odpovídá za bezpečnost, zatímco ty ne, takže se ti to prohlašuje docela snadno.

To jak moc jsou EASA a FAA zpolitizované tu asi nikdo neví, takže vše jsou jenom spekulace.


Ne, samotné rozhodnutí nikoli, do toho fakt nevidím. Jako naprosto absurdní mi přijde pouze to, že je nenechali doletět do PRG. Já být na tom letu, tak dnes podávám TO na neznámého pachatele a civilní žalobu na náhradu veškeré újmy.


=)) =)) =))
Já bych za ty vyhozené prachy (za žalobu a soudní poplatek) raději letěl na dovolenou, ale každý to máme jinak.

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od pivko »

pivko píše:
=)) =)) =))
Já bych za ty vyhozené prachy (za žalobu a soudní poplatek) raději letěl na dovolenou, ale každý to máme jinak.


Když proti úřednické zvůli nebudete vystupovat, budete ji nucen snášet zas a znova.

jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od jfk »

pivko píše:
Alvin píše:
pivko píše:Člověk je rukojmím podobných dementů, kteří se pořád zaklínají bezpečností a pak přijmou rozhodnutí, které je v rozporu s elementární logikou i zdravým rozumem

Chápu to správně, že svůj osobní, čistě subjektivní názor, že uzemnění nebylo nutné, vnímáš jako "elementární logiku a zdravý selský rozum" ? Ale EASA to zkrátka viděla jinak, možná má i jiné informace, než máš ty. Samozřejmě ona musí zaujmout stanovisko a z definice odpovídá za bezpečnost, zatímco ty ne, takže se ti to prohlašuje docela snadno.

To jak moc jsou EASA a FAA zpolitizované tu asi nikdo neví, takže vše jsou jenom spekulace.


Ne, samotné rozhodnutí nikoli, do toho fakt nevidím. Jako naprosto absurdní mi přijde pouze to, že je nenechali doletět do PRG. Já být na tom letu, tak dnes podávám TO na neznámého pachatele a civilní žalobu na náhradu veškeré újmy.

TO na neznámého pachatele ? A jaký trestný čin máte konkrétně na mysli?

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od mandrinka »

Alvin píše:
pivko píše: Letadla vzlétla, kdy se vzlétnout mohlo....
Tímhle tvrzením jsi si jistý? Zprávy o uzavření prostoru nad UK, Francií a Německem se objevovaly od oběda. Informace o direktivě EASA kolem 17:00 s tím, že ban bude platit od 19:00. Myslím, že minimálně některé z těch TVS letadel šlo do vzduchu až po 17:00 CET. Takže i na mě to dělá dojem, že narozdíl od ostatních, kteří tušili a konali okamžitě, tak TVS to zkrátka zkusili dotáhnout až domů. To že je dispečer na vstupu do EU prostoru nepustil je celkem jasné, protože direktiva platí i pro něj. Vůbec nejde o to jak velké je nebo není riziko. Prostě zákaz byl vydaný a platí pro všechny.


Přesně tak, jako vždy tragédie řešila především náklady a doufala, že ta letadla stihne protáhnout. Vyplývá to i z prohlášení Dufkové, že měli domluvené přistání na Maltě, jenže, kdo by kvůli nim porušoval platný zákaz, že? Možná někdo z českých orgánů (ÚCL jistě mohl letadla stoupnout už dřív taky, ale proč by svým známým komplikoval život). Ale v zahraničí nikoliv.

„Původně jsme měli povolení přistát na Maltě, ale bylo zrušeno,“ vysvětlila kroužení včerejšího letu z Kapverd nad Středozemním mořem mluvčí Smartwings Vlaďka Dufková.

https://www.idnes.cz/technet/technika/b ... chnika_kuz

Jinak z uvedených článků plyne, jak jsem psal, že to letadlo je nedotažené, i když se tu někdo pokoušel zpochybňovat, co tím myslím.

https://ad.easa.europa.eu/ad/2019-0051-E

Pokud jde o to, že to vydali hned a nenechali laskavě tragédii dolétnout (a ušetřit jim náklady), vydali tu směrnici v režimu "emergency". Takže asi to bude malinko závažnější, než si zdejší odborníci od tragédie myslí.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvek od mandrinka »

Mat píše:
Alvin píše:
pivko píše: Letadla vzlétla, kdy se vzlétnout mohlo....
Tímhle tvrzením jsi si jistý? Zprávy o uzavření prostoru nad UK, Francií a Německem se objevovaly od oběda. Informace o direktivě EASA kolem 17:00 s tím, že ban bude platit od 19:00. Myslím, že minimálně některé z těch TVS letadel šlo do vzduchu až po 17:00 CET. Takže i na mě to dělá dojem, že narozdíl od ostatních, kteří tušili a konali okamžitě, tak TVS to zkrátka zkusili dotáhnout až domů. To že je dispečer na vstupu do EU prostoru nepustil je celkem jasné, protože direktiva platí i pro něj. Vůbec nejde o to jak velké je nebo není riziko. Prostě zákaz byl vydaný a platí pro všechny.


Povinností posádek není sledovat každý klep na internetu, pokud nařízení nebylo oficiální, nebyl důvod lety rušit. Nehledě na to, že nehody se staly v zemích, kde vyškolení posádek, údržba a letecká bezpečnost není vždy stoprocentní, posádky SmartWings se mohou oprávněně domnívat, že jsou lépe připraveni. Považujeme snad Air Canada nebo United za nezodpovědné společnosti, že MAXy dále používají?


No zrovna United, co dostali pokutu od FAA, že létají s porouchaným letadlem, a Air Canada, co v poslední době taky pár incidentů měla, bych zrovna za společnosti, co bych dával vzorem, nepovažoval.

https://www.cnbc.com/2017/05/30/faa-pro ... ition.html


Odpovědět