EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Petr31 » 13. 03. 2019, 23:38

Alvin píše:To rozhodnutí FAA je rozhodně komplexnější a neponechává tak velký prostor různým výkladům ohledně letadel ve vzduchu, jako rozhodnutí EASA.
https://www.faa.gov/news/updates/media/ ... _Order.pdf

Poslední dvacítka kusů ve vzduchu:
FR24.PNG

Jeden letí bez identifikace z Orlanda kamsi na severozápad. Poziční let, nebo testovací letadlo Boeingu? Tak mě napadá, jak se tohle celé dotkne připravované verze 737-10. Vzhledem k delšímu trupu, větší váze a motory na maximu, tudíž bez další výkonové rezervy, může být ten typ ještě náchylnější k nestabilitě v podobné situaci jaká potkala JT610 a dost možná i ET302.


... jojo, svatá pravda...ta nestabilita byla Achilovou patou též u MD-11.Relativně malá výškovka a pak se taky snažili aerodynamiku přečůrat elektronikou a pár letadel a hlavně lidí na to bohužel doplatilo. Bylo by dobře, kdyby se soudruzi v Seattle poučili, protože původní B 737 a ještě verze Classic jsou úžasná letadla a vlastně i NG s přivřeným okem!


dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 968
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod dejavu » 13. 03. 2019, 23:42

Zajimalo by me, jestli to narizeni v USA je taky nejaka forma obchodni valky a truc podniku, jako evropske narizeni.

A ted bez ironie, vypada to, ze QS situaci zvladl. Coz je dobre.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Petr31 » 13. 03. 2019, 23:50

Robert píše:
prodejce píše:Zprávy ČT24 ve 23 hod.:

- Dubaj upřesněna na 160 pax
- rozhovory s přeživšími v příletové hale, potvrzeno čekání 3 hodiny na autobusy, všichni v jednom hotelu, uvařili jim tam - klasický scénář b)
- můj osobní soukromý dojem, že na to vedení Smartwings v Praze dost šlapalo, aby hotel v Ankaře proběhl a to co nejdřív, tzn. vědělo se, že je to průšvih a bude to mediálně ostře sledované.


"Na hotelu nás odbavili, řekli nám číslo pokoje a v podstatě nic víc jsme se nedozvěděli, nevěděli jsme jestli máme snídani, nevěděli jsme, kdy pro nás přijedou, nevěděli jsme absolutně nic..." (ČT24 20:59) :D


.. někteří cestující by měli dostat doživotoní zákaz cestování...případně slevovou poukázku na lobotomii v Babišově klinice... :lol:

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4168
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: prodejna
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod prodejce » 13. 03. 2019, 23:52

Robert píše:"Na hotelu nás odbavili, řekli nám číslo pokoje a v podstatě nic víc jsme se nedozvěděli, nevěděli jsme jestli máme snídani, nevěděli jsme, kdy pro nás přijedou, nevěděli jsme absolutně nic..." (ČT24 20:59) :D

Ano, a ve 23 hod. byla paní, která věděla úplně všechny informace. Zde bych jen upozornil, že vždy se najde někdo, kdo žádné informace nedostal a je bez informací. Většina cestujících informace normálně dostává, ale určitá menšina je nedostane nikdy - zřejmě to nějak souvisí s teorií pravděpodobnosti v kombinaci s IQ, ale můžete se spolehnout, že z libovolné skupiny cestujících vždy alespoň několik jedinců žádné informace nedostalo.

Ground handling tímto považuju za vyřešený (všichni přežili, nikdo nezemřel hlady), můžeme se tedy dál věnovat původnímu tématu.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2727
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod alesesl » 14. 03. 2019, 01:05

jencik píše:
Petr31 píše:
jencik píše:V diskusii jeden pán písal, že už pri vzlete zo SID mali info, že v Európe bude zavreny vzdušný priestor. Keď si zoberieme,že let k Európe trvá 3,5h plus let k Malte a dolet do Tunisu, tak to mohlo byť okolo 6h času zariadiť, za predpokladu, že Tunis by bolo rovno záložné letisko. On ten čas nemusí byť podstatný, ale skôr ide o to, že posádky podávali rôzne info, nezhodli sa ani s tým, čo hovorili piloti. Neskôr už nepodávali informácie vôbec, takže cestujúci boli nervózni. Keď sa bavíme o tom, že sa nemal zatvárať vzdušný priestor, tak toto je práve časť, ktorú som tu už hovoril, že TVS nevie predať ani jednoduchú informáciu cestujúcim, niečo ako keď deti v škôlke hrajú telefón.


..a ty jsi byl na palubě, nebo jako zdroj informací používáš tu blběnku ze Seznamu, co měla na letišti žízeň? Objednej se na TVS dispečink na exkurzi a nech si tam od dispečerů vysvětlit jak to funguje pak tady nebudeš věčně zvracet nesmysly. Zkus k***a pochopit, že dispečink řeší, kam můžou letět, zda to jde ještě obletět, posádka hlídá palivo a hlavně letadlo ve vzduchu. Takže hlásit každých 15 minut cestujícím aktuální stav / když to ještě nikdo neví je prostě naprostý nesmysl :crazy: Je to jako na vojně, správná informace je až ta poslední! To že o leteckém provozu a plánování nemáš páru asi nemá cenu zmiňovat?


Neviem, prečo urážas neznámu ženu, keď len popisuje situáciu zo svojho pohľadu. Čo má dispečing s komunikáciou posádky s pilotmi na palube, to si volajú cez dispečing? Kde vidíš info, že ich máš podávať každých 15 minút? Stačí raz za hodinu robiť update, nemusí to byť hneď presná info. Myslím, že mať teba za veliteľa, tak som hneď mŕtvy, pretože evidentne nevieš jednať ani v pokoji, nie to pod tlakom, slušnosť je sprosté slovo, takže ty by si bol stále ten posledný vojin. Možno by si niekedy mohol skúsiť prácu v reálnom svete a nie niekde, kde len popijas kafé a valas šunky.


Tak blbka ze seznamu to hodne asi prikroutila, protoze prece musi prodat svuj clanek, aby ho nekdo cetl a byla zajimava. Never vsemu co se pise na 100%, to delaji jen ovce v davovem silenstvi. Osobne takovym sdrce rvoucim pribehum verim tak 25%, ne-li mene, nebot je to maximalne prikroucene za vlasy.


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 14. 03. 2019, 07:36

Alvin píše:Není logika alespoň v tom, že je rozdíl, jestli vstupuje do rizika pouze posádka, nebo navíc ještě 180 pasažérů?

Odesláno pomocí mého stařičkého počítače, který neumožňuje chrlit zprávy s takovou kadencí, abych se stal v dohledné době emeritním kapitánem na tomto fóru. 8)


Není, to letadlo letí nad obydlenými oblastmi a může způsobit i bez cestujících mnohem větší škody, než "jen 180 mrtvých". Pokud je věrohodná informace o vážné závadě, tak se přece nemůžou povolovat ani prázdné přelety. Ostatně i posádka jsou lidé, které letecké předpisy taky chrání. A k těm "p*****m" to pravda nebylo úplně výstižné přirovnání, ale bylo tím myšleno přistání na letišti, které posádka nezná a to je vždycky zvýšený stres. V porovnání s tím je Brno pro posádky SW druhé domovské letiště s naprosto jednoduchým přiblížením a minimálním provozem, ale to jsme OT. Každopádně neexistoval žádný rozumný důvod zakázat těm letadlům dokončit let. Ostatně naprosto logicky to udělali v USA, byl vydán pouze zákaz vzletů, probíhající lety mohly být bez zbytečného zmatku dokončeny. A ohledně kadence příspěvků, poslední dobou sem chodím poměrně zřídka a mezi tím se stala tato událost, tak jsem toho okomentoval v krátké době víc, není v tom žádná honba za příspěvky.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 14. 03. 2019, 07:49

jencik píše:V diskusii jeden pán písal, že už pri vzlete zo SID mali info, že v Európe bude zavreny vzdušný priestor. Keď si zoberieme,že let k Európe trvá 3,5h plus let k Malte a dolet do Tunisu, tak to mohlo byť okolo 6h času zariadiť, za predpokladu, že Tunis by bolo rovno záložné letisko. On ten čas nemusí byť podstatný, ale skôr ide o to, že posádky podávali rôzne info, nezhodli sa ani s tým, čo hovorili piloti. Neskôr už nepodávali informácie vôbec, takže cestujúci boli nervózni. Keď sa bavíme o tom, že sa nemal zatvárať vzdušný priestor, tak toto je práve časť, ktorú som tu už hovoril, že TVS nevie predať ani jednoduchú informáciu cestujúcim, niečo ako keď deti v škôlke hrajú telefón.


Už jsme zase u toho, že ty nechápeš, že nelze podat informaci, kterou nemají. To je to samé, jako čekání na odletový slot, posádka taky do poslední chvíle netuší, kdy ho dostane, takže může nanejvýš pořád opakovat, "stále nevíme, kdy budeme moci odletět". No a teď mohli zase jen opakovat "stále nevíme, kde budeme přistávat", protože čekali, až dispečink rozhodne o náhradní variantě. A sorry, než vykládat "nevím", tak je pro spoustu lidí lepší neříkat nic, budou klidnější.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 14. 03. 2019, 08:03

Robert píše:"Na hotelu nás odbavili, řekli nám číslo pokoje a v podstatě nic víc jsme se nedozvěděli, nevěděli jsme jestli máme snídani, nevěděli jsme, kdy pro nás přijedou, nevěděli jsme absolutně nic..." (ČT24 20:59) :D


Vzhledem k tomu, jak lidi "dávají pozor" když se sdělují informace, tak se není co divit. Neznamená to vůbec, že jim reálně nikdo nic neřekl. Informace o snídani sděluje recepce a je otázka, kolik lidí tam rozumělo anglicky. No a říct kdy pro ně přijedou, jim v době checkinu celkem logicky nikdo říct nemohl, protože to nikdo nevěděl.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

outfitter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 22. 09. 2010, 11:29
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod outfitter » 14. 03. 2019, 08:09

mandrinka píše:
outfitter píše:
mandrinka píše:No možná, kdyby to neporcházelo mnohonásobnými schalovacími procedurami od manažerů všech zúčastněných subjektů, tak by se to s tím bookingem a taxíkem na místě zvládnout dalo.


Je bohužel evidentní, že o tom jak se poskytuje ubytování pro cestující absolutně nic nevíte. Protože kdybyste o tom měl alespon elementarní znalost, tak byste vědel, že v tomto případě nic neprochází "mnohonásobnými schvalovacími procedurami od manažerů všech zúčastněných subjektů".


Nevím o tom nic, ale vycházím z tohoto infa:

prodejce píše:
b) v případě, že cestující i) nelze přesměrovat na jiné lety, ii) popřípadě je jasné, že bude vypraveno jiné letadlo, nebo iii) se čeká a na opravu stávajícího letadla, cestující neprocházejí na letišti přepážkou ticketingu a letenky se jim nemění. V tom případě:

Pokud agent dostane od aerolinky zelenou (například od station managera, nebo od jiné stanovené autority), začne shánět hotel a dopravu do hotelu. Začíná se dopravou. Pro 180 cestujících je třeba sehnat 3 velké autobusy najednou. Volá se smluvní autobusové firmě, která má s handlingem smlouvu pro tyto případy. Tam agent zjistí, jestli autobusy jsou a jestli skutečně přijedou ve stanovené době (2-3 hodiny). Pokud ano, volá se do hotelu. Jedná se typicky o velké hotely, nejlépe čtyřky (v Praze to byl například Diplomat), které opět mají uzavřenou smlouvu s handlingem že i) jsou vůbec schopni přijmout tak velkou skupinu ad hoc ii) existuje stanovený objednávkový proces, na základě kterého má hotel jistotu, že zpětně vystavenou fakturu dostane proplacenou. Objednávka je přitom nejistá, skutečné složení a počet pokojů, se zjistí až na recepci při check-inu.

I když je příslušná smlouva s handlignem uzavřená, hotel samozřejmě nemusí být volný. Pokud bylo 180 pax, je třeba volných tak cca 120 pokojů. Pokud hotel volný je, musí to posvětit manažer hotelu, že má dost personálu (ve dvou recepčních se to fakt nezvládne) a jestli mají případně kapacitu uvařit.

Než se toto obvolá a než přijedou autobusy, cestující jsou drženi v gatu, pak se jde ven. Návrat na letiště je potom opět organizován autobusy a hromadně. Jak vidno, toto je časově velmi náročná procedura (za 8 hodin se to nedá stihnout, optimální čas zpoždění pro tento vzorec řešení je 24 hodin a více) no a lidem se to nelíbí.

Představa, že někdo bukne 180 pokojů přes booking.com a do hodiny jsme tam (jakou dopravou?), je zcela naivní.


Takže pořebujeme agenta, station manažera, dispečera dopravce, manažera hotelu. 3 schvalovací procesy (tedy mnohonásobné) od všech zúčastněných subjektů. Už si rozumíme?


Ne, nepotřebujete. Každá letecká společnost má v manuálu pro handling/supervising jasně popsané postupy. V případě, že taková situace nastane, tak je to jen otázkou jednoho telefonátu/mailu z operačky, kterým se uvedený postup spustí. Tzn. že handling začne zajišťovat ubytování přes kontraktované hotely (kterých je samozřejmě víc), zajišťuje občerstvení apod. A opravdu se nikdo nedohaduje/neschvaluje kolik se může, nebo nemůže utratit. Takže nevím proč do toho motáte dispečera dopravce nebo manažera hotelu. Pokud není k dispozici autobus, tak se cestující posílají do hotelu taxíkama, pokud není volný jeden hotel, tak se obvolává další atd.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5052
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Globik » 14. 03. 2019, 08:25

neuromancer píše:Let EU-EU, pokud takový vůbec ve vzduchu zrovna byl, měl 1:30 na přistání od vydání zákazu. Chtěl jsem jenom upozornit, že srovnávání EASY s Trumpem a její pranýřování je blbost, bo většina těch letů nad USA byla vnitrostátních a těžko jim mohl být vydán zákaz přistání po určité době, kam jinam by asi mohly letět :mrgreen:

Nic z toho, co uvádíš, neospravedlňuje zákaz nedokončit let. Ano, let EU-EU mohl přistát kdekoli jinde v EU, pokud by to za těch 90 minut nestačil doletět do svého původního cíle. Stejně tak let US-US mohl přistát na nejbližším vhodném letišti a neletět dál. Rozdíl v tom žádný není. Nebo se mohlo přistávat v Mexiku, na Bahamách, Kubě, Marshallových ostrovech,..., pokud by to bylo v rádiusu doletu konkrétního stroje. Stejně jako v případě Evropy divert do Afriky, Asie,... Zase žádný rozdíl.

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 639
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod jencik » 14. 03. 2019, 08:56

JackBrno píše:
jencik píše:V diskusii jeden pán písal, že už pri vzlete zo SID mali info, že v Európe bude zavreny vzdušný priestor. Keď si zoberieme,že let k Európe trvá 3,5h plus let k Malte a dolet do Tunisu, tak to mohlo byť okolo 6h času zariadiť, za predpokladu, že Tunis by bolo rovno záložné letisko. On ten čas nemusí byť podstatný, ale skôr ide o to, že posádky podávali rôzne info, nezhodli sa ani s tým, čo hovorili piloti. Neskôr už nepodávali informácie vôbec, takže cestujúci boli nervózni. Keď sa bavíme o tom, že sa nemal zatvárať vzdušný priestor, tak toto je práve časť, ktorú som tu už hovoril, že TVS nevie predať ani jednoduchú informáciu cestujúcim, niečo ako keď deti v škôlke hrajú telefón.
Už jsme zase u toho, že ty nechápeš, že nelze podat informaci, kterou nemají. To je to samé, jako čekání na odletový slot, posádka taky do poslední chvíle netuší, kdy ho dostane, takže může nanejvýš pořád opakovat, "stále nevíme, kdy budeme moci odletět". No a teď mohli zase jen opakovat "stále nevíme, kde budeme přistávat", protože čekali, až dispečink rozhodne o náhradní variantě. A sorry, než vykládat "nevím", tak je pro spoustu lidí lepší neříkat nic, budou klidnější.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


Tvoja teória padá na tom, že sa ľudia na to neinformovanie sťažujú. Tvoj konšpiračný kolega s problémom porozumenia citaneho textu Petr zase tiež do toho ťahá dispečing, keď letušky a piloti komunikujú osobne resp cez internom. Čo také majú na práci letušky TVS? Roznesu jedlo, upracu a potom sa zatiahnu do galley a len spolu kecaju. Takže radšej podávať info pravidelne a najlepšie nech to robí vedúca kabíny/pilot. Aspoň letušky nebudú musieť improvizovať pri odpovediach. Opäť ste úplne mimo chlapciy

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 14. 03. 2019, 09:13

jencik píše:Tvoja teória padá na tom, že sa ľudia na to neinformovanie sťažujú. Tvoj konšpiračný kolega s problémom porozumenia citaneho textu Petr zase tiež do toho ťahá dispečing, keď letušky a piloti komunikujú osobne resp cez internom. Čo také majú na práci letušky TVS? Roznesu jedlo, upracu a potom sa zatiahnu do galley a len spolu kecaju. Takže radšej podávať info pravidelne a najlepšie nech to robí vedúca kabíny/pilot. Aspoň letušky nebudú musieť improvizovať pri odpovediach. Opäť ste úplne mimo chlapciy

Ty jsi pořád nedokázal odpovědět na jednoduchý dotaz, jakou informaci má sdělit personál letadla, když ji nemá? Dokud nepochopíš, že nelze říct něco, co nevíš, tak se stěží posuneš dál ;) A kromě toho, tohle opravdu byla dost náročná práce pro posádku, plánovali přistání původně zřejmě na Maltě, museli si na to vykomunikovat změnu letového plánu s ATC, do toho komunikovali a dispečinkem SW, který zajišťuje věci okolo a který rozhoduje, kam má letadlo letět, pak jim Malta přistání zamítla, takže další komunikace s dispečinkem, který musel najít náhradní variantu atd. Takže jednoduchý dotaz, co mohl personál letadla sdělit cestujícím, když kvůli "inteligentnímu" rozhodnutí EU v průběhu letu dostali zákaz doletět domů? Těším se na konkrétní radu, co v takovém případě lidem říct ;) Jinak jak už jsem zmiňoval, to že jeden člověk tvrdí, že nějakou informaci nedostali vůbec neznamená, že to je pravda. Zvlášť v letadlech ta hlášení z reproduktorů nejsou zrovna moc dobře srozumitelná...


Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2563
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod JackBrno » 14. 03. 2019, 09:18

neuromancer píše:Let EU-EU, pokud takový vůbec ve vzduchu zrovna byl, měl 1:30 na přistání od vydání zákazu. Chtěl jsem jenom upozornit, že srovnávání EASY s Trumpem a její pranýřování je blbost, bo většina těch letů nad USA byla vnitrostátních a těžko jim mohl být vydán zákaz přistání po určité době, kam jinam by asi mohly letět :mrgreen:


Blbost to srovnání opravdu není. V USA ty MAXy nepochybně taky používají k letům do Karibiku, Mexika, jižní Ameriky, Kanady atd. A udělali jediné logicky správné opatření, zákaz dalších vzletů s možností dokončit probíhající lety. Zato EU to posrala jak mohla, vydat totální stop bez předchozího varování, aby společnosti nezahajovaly delší lety, s platností už za 1:30 bez ohledu na probíhající lety, to opravdu chtělo vysokou dávku "inteligence" ;)

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1295
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Robert » 14. 03. 2019, 10:44

JackBrno píše:
Robert píše:"Na hotelu nás odbavili, řekli nám číslo pokoje a v podstatě nic víc jsme se nedozvěděli, nevěděli jsme jestli máme snídani, nevěděli jsme, kdy pro nás přijedou, nevěděli jsme absolutně nic..." (ČT24 20:59) :D


Vzhledem k tomu, jak lidi "dávají pozor" když se sdělují informace, tak se není co divit. Neznamená to vůbec, že jim reálně nikdo nic neřekl. Informace o snídani sděluje recepce a je otázka, kolik lidí tam rozumělo anglicky. No a říct kdy pro ně přijedou, jim v době checkinu celkem logicky nikdo říct nemohl, protože to nikdo nevěděl.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


Napovím... pobavilo mě to, proto tam je i smajlík. Slečna dostane ubytování a řeší, jestli mají snídani nebo ne.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1652
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod MEA » 14. 03. 2019, 12:22

... aj ja som za pisanie k teme a travel service temu dat na extra miesto.

odoslane z 10 rocneho notebooku Acer s manualnou tlacitkovou klavesnicou a nefunkcnou baterkou zapricinujucou jeho neustalu potrebu zapojenia k sieti



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů