EASA uzemnila letouny Boeing 737 MAX 8

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pettte » 12. 03. 2019, 23:20

Robert píše:
Zoltan píše:Kouknu na FR 24 jak na zakaz reaguji spolecnosti. Dam si filtr na 738 max a ve vzduchu je 6 letadel. Kolik z nich myslite je pod logem smartwings?


Nebudu vas napinat je jich 4. Slusnej fuckup. Kazdy to posadil kde mohl a nasi borci to dotahnou.

Nemam filtr na smartwings ale na 738M :sad:


To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...


A přesně toto je důvod proč s SW - TVS odmítám létat, nevěřím jim, peníze jsou pro ně nejvyšší metou. Již od dob, kdy v Egyptě poškodili plášť letadla a po mezipřistání pokračovali do Prahy.


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pettte » 12. 03. 2019, 23:23

JackBrno píše:
Robert píše:
Zoltan píše:Kouknu na FR 24 jak na zakaz reaguji spolecnosti. Dam si filtr na 738 max a ve vzduchu je 6 letadel. Kolik z nich myslite je pod logem smartwings?


Nebudu vas napinat je jich 4. Slusnej fuckup. Kazdy to posadil kde mohl a nasi borci to dotahnou.

Nemam filtr na smartwings ale na 738M :sad:


To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...
Můžeš nám vysvětlit, jak ovlivní bezpečnost, jestli doletí domů nebo splašeně budou okamžitě sedat na cizím letišti, když se ty potíže u obou havárii projevily při vzletu? Pokud už to letadlo letí vyrovnanou rychlostí v cestovní hladině, tak je už úplně jedno, jestli ta riziková fáze přistání nastane hned nebo o 3 hodiny později doma.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


Budeš totéž tvrdit, když to letadlo mezi tím spadne?

Budeš totéž tvrdit, když spadne a bude v něm Tvá rodina? A věř mi, že v tom ledadle jsou lidé, kteří jsou někomu blízcí.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 591
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Zoltan » 12. 03. 2019, 23:25

Mat píše:A Dubaj (OK-SWB) klesá na Ankaru.

A kdyz se podivate na prg.aero tak tam u obou je “zpozdeno” ted tam cekaji ty pribuzni a najednou zvoni telefon. Kde si ja cekam? V Ankare! Kde? :ymapplause:
To si zitra komercni sra.ky uzijou. Uz vidim ty live hovory...
Naposledy upravil(a) Zoltan dne 12. 03. 2019, 23:27, celkem upraveno 2 x.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pettte » 12. 03. 2019, 23:25

Petr31 píše:
garip píše:https://www.flightradar24.com/blog/wp-content/uploads/2019/03/EASA_EAD_2019-0051-E_1.pdf

Európska agentúra pre bezpečnosť letectva vydala smernicu o letovej spôsobilosti, ktorou sa pozastavujú všetky lety boeing 737 max v európe.


1.Rád bych věřil (ale nemám pro to důvod), že rozhodnutí EASA bylo nestranné, nikoliv na základě politického zadání a horkých telefonátů z Paříže, Berlína a Toulose, neboť každý klacek proto konkurenci Airbusu a USA / Trumpovi se hodí. Soukromě si myslím, že je to taková vítaná odveta za dieselgate...

2. Škoda, že se nedozvíme, zda by EASA byla tak rychlá a nekompromisní v případě průseru u Airbusu.

3. Uvidíme, co provede FAA. Na stránky ICAO jsem se díval a tam není na první pohled nic a to je důležitější autorita než zpolitizovaná EASA.

4. V každém případě je mi líto všech postižených leteckých společností, bude to asi pro některé z nich poslední rána před bankrotem, předpokládám, že případné kompenzace pokud se ukáže, že to celé bylo úplně jinak, nikdo od nikoho nevymůže a od EASA tuplem ne.

5. A co cestující, kteří díky nedostatku náhradních letadel nikam nepoletí? Možná nám v tom udělá jasno Prodejce?

6. Netvrdím, že je Boeing neviňátko, ale u leteckým nehod se nemají dělat ukvapené a předčasné závěry....viz. svědectví Reuters o zvláštních okolnostech při vzletu z ABB.


Tak popravdě, čekal jsem, že první takhle začne řvát Trump, ale Petr-31 jej předběhnul. My víme, je to kampááň, účelovka, že jo. :D

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1331
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Robert » 12. 03. 2019, 23:28

Robert píše:
JackBrno píše:
Robert píše:
Zhruba před hodinou zakázaly lety Spojené arabské emiráty. Parafrázuji: tohle je záměrná facka pro Boeing od UAE... bez varování vystřelí totální zákaz... v typickém stylu UAE...
Parafrázovat můžeš, ale žádná země to neudělala tak idiotským způsobem, jako EU, že by zatrhla dokončit let letadlům, co už do ní mířily. Tohle udělala jen EASA... Kdyby řekli třeba od 15:00 zákaz vzletu MAXů z EU a směřujících do EU s možností dokončení letů, které v těch 15:00 budou už ve vzduchu, tak nikdo neřekne půl slova. Většina letů by normálně doletěla a ty, co by neodletěly do těch 15:00, by nechaly lidi na místě a jak by to vyšlo, poslaly by náhradní letadlo. Pořád mnohem lepší, než je nechat vzlétnout a pak jim zakázat letět domů a nutit je sedat někde bůhví kde na cizích letištích, tisíce km od domova.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk


https://pbs.twimg.com/media/D1dtqlBWsAIOliI.jpg


tady ještě, co udělal TUI fly před platností zákazu - https://pbs.twimg.com/media/D1ele0NWoAEpZKV.jpg:large


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pettte » 12. 03. 2019, 23:29

Zoltan píše:
Robert píše:
Zoltan píše:Kouknu na FR 24 jak na zakaz reaguji spolecnosti. Dam si filtr na 738 max a ve vzduchu je 6 letadel. Kolik z nich myslite je pod logem smartwings?


Nebudu vas napinat je jich 4. Slusnej fuckup. Kazdy to posadil kde mohl a nasi borci to dotahnou.

Nemam filtr na smartwings ale na 738M :sad:


To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...


Tak uz ho otocili, hold bez vyjimek. Vzijte se do situace. Asi vime co se ve svete deje. Vim ze v tom letadle sedim a to nechteji pustit nad Evropu. Aktualni zpravy nemam a nevim co se deje. To neni to co bych chtel v letadle zazit. A navic skoncim nekde v Africe/Asii a budu pul dne cekat na jiny spoj.


No já jsem svého času zmeškal dovolenou na Tenerife, protože při letu OSR - PRG jsme pro mlhu nemohli přistát v PRG, ale divertovali jsme do BRQ. Kpt. ATRka se mi omlouval, že fakt nebylo vidět, ale světe div se, já jsme mu řekl, že jsem rád, že přistál v BRQ bezpečně.

Nejsem James Bond aby pro mne platilo "Žiješ jenom dvakrát".

Fanda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 173
Registrován: 19. 03. 2007, 23:33
Status: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Fanda » 12. 03. 2019, 23:30

pettte píše:Budeš totéž tvrdit, když to letadlo mezi tím spadne?

Nevím, co se myslí tím mezi tím, ale to ledalo z Dubaje po nekonečném kroužení nad Černým mostem přístává v Ankaře prakticky ve stejné době, kdy mohlo přistát v Praze.

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Alvin » 12. 03. 2019, 23:33

Je tu někdo znalý leteckých předpisů? Neplatí nějaké obecné pravidlo, že zákaz se nevztahuje na lety, které už jsou v době jeho vydání ve vzduchu?
V té direktivě EASA to explicitně není, pouze se tam povoluje návrat letadla bez pasažérů:
From the effective date and time of this AD, do not operate the aeroplane, except that a single
non-commercial ferry flight (up to three flight cycles) may be accomplished to return the aeroplane
to a location where the expected corrective action(s) can be accomplished.

Jinak pokud jsem dobře sledoval vývoj, tak v Evropě zákaz nejprve spustili lokálně v UK, po nich Němci a Francouzi a teprve potom EASA.

Nedělal bych ukvapené závěry ani ohledně příčiny druhé nehody a ani ohledně motivace evropských úřadů ("odveta za dieselgate"... to jako vážně?). Tohle je myslím pouze o strachu a nejistotě ohledně nového typu. Nikdo určitě nechce, aby spadlo letadlo pár minut po startu kdekoli v hustě obydlené Evropě.

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pivko » 12. 03. 2019, 23:36

pettte píše:
Zoltan píše:
Robert píše:
To je slušný. V celé Evropě letí jen čtyři 737 MAX a jako na potvoru jsou to letadla Smartwings. A to už je hodinu a půl po zákazu. Hlavně, že bezpečnost je pro ně nejvyšší priorita...


Tak uz ho otocili, hold bez vyjimek. Vzijte se do situace. Asi vime co se ve svete deje. Vim ze v tom letadle sedim a to nechteji pustit nad Evropu. Aktualni zpravy nemam a nevim co se deje. To neni to co bych chtel v letadle zazit. A navic skoncim nekde v Africe/Asii a budu pul dne cekat na jiny spoj.


No já jsem svého času zmeškal dovolenou na Tenerife, protože při letu OSR - PRG jsme pro mlhu nemohli přistát v PRG, ale divertovali jsme do BRQ. Kpt. ATRka se mi omlouval, že fakt nebylo vidět, ale světe div se, já jsme mu řekl, že jsem rád, že přistál v BRQ bezpečně.

Nejsem James Bond aby pro mne platilo "Žiješ jenom dvakrát".


Rozdíl je ovšem v tom, že tady to riziko bylo spíše teoretické a navíc tím divertem se nijak neminimalizovalo, protože nakonec letěli skoro stejnou dobu a přistát museli tak jako tak.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: RE: Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pettte » 12. 03. 2019, 23:37

Fanda píše:
pettte píše:Budeš totéž tvrdit, když to letadlo mezi tím spadne?

Nevím, co se myslí tím mezi tím, ale to ledalo z Dubaje po nekonečném kroužení nad Černým mostem přístává v Ankaře prakticky ve stejné době, kdy mohlo přistát v Praze.


Už to tu někdo napsal výše, všichni se včas zařídili, jenom TVS to zkouší! O bezpečnost jim nejde. Vika a Šimáněho zajímají jen peníze!
Ano, i já mám rád prachy, ale za bezpečnost kohokoliv jiného bych je nevyměnil. Ano, vím, že nejsem správný obchodník, i proto jsem oproti nim chudý, jsem chudý, ale mohu se klidně každé ráno podívat do zrcadla, aniž by se mi udělalo špatně.
Ale chápu, že zavilé příznivce TVS nikdo nepřesvědčí, ani kdyby jim letadlo spadlo (Bože, jestli existuješ tak to prosím nedopusť, a to píšu jako ateista).

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pettte » 12. 03. 2019, 23:41

pivko píše:
pettte píše:
Zoltan píše:
Tak uz ho otocili, hold bez vyjimek. Vzijte se do situace. Asi vime co se ve svete deje. Vim ze v tom letadle sedim a to nechteji pustit nad Evropu. Aktualni zpravy nemam a nevim co se deje. To neni to co bych chtel v letadle zazit. A navic skoncim nekde v Africe/Asii a budu pul dne cekat na jiny spoj.


No já jsem svého času zmeškal dovolenou na Tenerife, protože při letu OSR - PRG jsme pro mlhu nemohli přistát v PRG, ale divertovali jsme do BRQ. Kpt. ATRka se mi omlouval, že fakt nebylo vidět, ale světe div se, já jsme mu řekl, že jsem rád, že přistál v BRQ bezpečně.

Nejsem James Bond aby pro mne platilo "Žiješ jenom dvakrát".


Rozdíl je ovšem v tom, že tady to riziko bylo spíše teoretické a navíc tím divertem se nijak neminimalizovalo, protože nakonec letěli skoro stejnou dobu a přistát museli tak jako tak.


Ano, také nezastavení hluboko v noci na STOPce nebo na červenou na pusté křižovatce je teoretické riziko, ale i tak zastavím. Když budu předjíždět v nepřehledném místě, což dělá denně spousta lidí, taky je to jen teoretické, než se v protisměru objeví rodina ve Felicii a všichni tam umřou.

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pivko » 12. 03. 2019, 23:52

pettte píše:
pivko píše:
pettte píše:
No já jsem svého času zmeškal dovolenou na Tenerife, protože při letu OSR - PRG jsme pro mlhu nemohli přistát v PRG, ale divertovali jsme do BRQ. Kpt. ATRka se mi omlouval, že fakt nebylo vidět, ale světe div se, já jsme mu řekl, že jsem rád, že přistál v BRQ bezpečně.

Nejsem James Bond aby pro mne platilo "Žiješ jenom dvakrát".


Rozdíl je ovšem v tom, že tady to riziko bylo spíše teoretické a navíc tím divertem se nijak neminimalizovalo, protože nakonec letěli skoro stejnou dobu a přistát museli tak jako tak.


Ano, také nezastavení hluboko v noci na STOPce nebo na červenou na pusté křižovatce je teoretické riziko, ale i tak zastavím. Když budu předjíždět v nepřehledném místě, což dělá denně spousta lidí, taky je to jen teoretické, než se v protisměru objeví rodina ve Felicii a všichni tam umřou.


To jsou prostě emo blafy, to se na mě nezlobte. TS opravdu nepatří k mým oblíbeným společnostem, ale zrovna tuhle věc IMO udělali zcela správně. Letadla vzlétla, kdy se vzlétnout mohlo a sednutí někde v tramtárii s předcházejícím hodinovým kroužením to riziko nesnížilo vůbec nijak. Jo, kdyby odstartovali v době, kdy už věděli, že do EU nemůžou, šlo by o zcela jinou situaci.,

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod pettte » 12. 03. 2019, 23:54

Ono se na to jinak dívá lidem, kteří nikdy o nikoho při žádné nehodě nepřišli. Komu nikdo neumřel pod rukama, kdo nemusel z příkopu volat matce, že její syn umřel....

O vánocích jsem se jel v Thajsku podívat na místo havárie 767ky Lauda Air, kterému se v roce 1992 ve výšce cca 8000m otevřel obraceč tahu a rozpadnul se ve vzduchu.
Není to příjemný pocit, vidět dodnes trosky letadla včetně směrovky, a představit si, jak z nebe padají kusy letadla a lidských těl do neprostupné džungle. Nikdo si nezaslouží zažít tu hrůzu při pádu letadla. Proto každá slušná letecká společnost raději obětuje peníze než lidi.

RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 353
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747, B757, B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG/WAW
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod RadekB » 12. 03. 2019, 23:56

pettte píše:Ono se na to jinak dívá lidem, kteří nikdy o nikoho při žádné nehodě nepřišli. Komu nikdo neumřel pod rukama, kdo nemusel z příkopu volat matce, že její syn umřel....

O vánocích jsem se jel v Thajsku podívat na místo havárie 767ky Lauda Air, kterému se v roce 1992 ve výšce cca 8000m otevřel obraceč tahu a rozpadnul se ve vzduchu.
Není to příjemný pocit, vidět dodnes trosky letadla včetně směrovky, a představit si, jak z nebe padají kusy letadla a lidských těl do neprostupné džungle. Nikdo si nezaslouží zažít tu hrůzu při pádu letadla. Proto každá slušná letecká společnost raději obětuje peníze než lidi.


Vzbuď se už proboha..

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1639
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: Ethiopian Airlines ET302 - havárie Boeing 737 MAX 8

Příspěvekod Airbus380 » 12. 03. 2019, 23:58

pettte píše:Ono se na to jinak dívá lidem, kteří nikdy o nikoho při žádné nehodě nepřišli. Komu nikdo neumřel pod rukama, kdo nemusel z příkopu volat matce, že její syn umřel....

O vánocích jsem se jel v Thajsku podívat na místo havárie 767ky Lauda Air, kterému se v roce 1992 ve výšce cca 8000m otevřel obraceč tahu a rozpadnul se ve vzduchu.
Není to příjemný pocit, vidět dodnes trosky letadla včetně směrovky, a představit si, jak z nebe padají kusy letadla a lidských těl do neprostupné džungle. Nikdo si nezaslouží zažít tu hrůzu při pádu letadla. Proto každá slušná letecká společnost raději obětuje peníze než lidi.


To jistě, ale my se tady podivujeme nad něčím jiným. Když už to letadlo je ve vzduchu (nota bene, když odstartovalo ještě před zákazem), proč záměrně ještě zvyšovat riziko tím, že ho nechám hodiny kroužit? To letadlo stejně musí jednou někde přistát. Proč ho nenechám bezpečně pokračovat podle plánu než zvyšovat tlak na piloty, únavu a ještě ve finále poslat na letiště, které důvěrně neznají? Myslíš si, že tím se zvýšila bezpečnost lidí na palubě nebo na zemi?



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti