Nevíte někdo proč vlastně Boeing pořád dělá nový letadla na bázi 737 a přitom zařízl 757? Pokud vím, tak 757 se říkalo i "prodloužená 737", myslím že tam byl totožnej průřez a díly trupu, apod.
Ale 757 má mimo jiné mnohem delší nohy, takže se tam dají nacpat mnohem větší motory, což je momentálně hlavní konstrukční limit 737. A už základní model byl srovnatelnej s A321, která teď jde na dračku, a nejspíš by se dal ještě natáhnout, narozdíl od 737 i A321. Prostě 737 je vyždívaná do extrému (a bohužel až za něj, viz poslední dvě nehody), zatímco 757 teoreticky nabízí ještě dostatečnou rezervu.
Ale to je jen takovej víceméně laickej dotaz k zamyšlení. O detailech konstrukce vím téměř kulový.
Boeing 757MAX
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 172
- Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
- Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320ceo/neo Family, A330ceo/neo, A350XWB.
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Boeing 757MAX
pepa007 píše:Nevíte někdo proč vlastně Boeing pořád dělá nový letadla na bázi 737 a přitom zařízl 757? Pokud vím, tak 757 se říkalo i "prodloužená 737", myslím že tam byl totožnej průřez a díly trupu, apod.
Ale 757 má mimo jiné mnohem delší nohy, takže se tam dají nacpat mnohem větší motory, což je momentálně hlavní konstrukční limit 737. A už základní model byl srovnatelnej s A321, která teď jde na dračku, a nejspíš by se dal ještě natáhnout, narozdíl od 737 i A321. Prostě 737 je vyždívaná do extrému (a bohužel až za něj, viz poslední dvě nehody), zatímco 757 teoreticky nabízí ještě dostatečnou rezervu.
Ale to je jen takovej víceméně laickej dotaz k zamyšlení. O detailech konstrukce vím téměř kulový.
Tady doporučuju zajímavej, seč starší, článek v Aviation Weeku a věnoval se tomu i někdo na Quora.
Pak doporučuju ještě následující články na Leehamu, Flight Global a Business Insider.