Stránka 1 z 1

Boeing 757MAX

Napsal: 15. 04. 2019, 18:52
od pepa007
Nevíte někdo proč vlastně Boeing pořád dělá nový letadla na bázi 737 a přitom zařízl 757? Pokud vím, tak 757 se říkalo i "prodloužená 737", myslím že tam byl totožnej průřez a díly trupu, apod.

Ale 757 má mimo jiné mnohem delší nohy, takže se tam dají nacpat mnohem větší motory, což je momentálně hlavní konstrukční limit 737. A už základní model byl srovnatelnej s A321, která teď jde na dračku, a nejspíš by se dal ještě natáhnout, narozdíl od 737 i A321. Prostě 737 je vyždívaná do extrému (a bohužel až za něj, viz poslední dvě nehody), zatímco 757 teoreticky nabízí ještě dostatečnou rezervu.

Ale to je jen takovej víceméně laickej dotaz k zamyšlení. O detailech konstrukce vím téměř kulový.

Re: Boeing 757MAX

Napsal: 15. 04. 2019, 19:07
od Eidi
pepa007 píše:Nevíte někdo proč vlastně Boeing pořád dělá nový letadla na bázi 737 a přitom zařízl 757? Pokud vím, tak 757 se říkalo i "prodloužená 737", myslím že tam byl totožnej průřez a díly trupu, apod.

Ale 757 má mimo jiné mnohem delší nohy, takže se tam dají nacpat mnohem větší motory, což je momentálně hlavní konstrukční limit 737. A už základní model byl srovnatelnej s A321, která teď jde na dračku, a nejspíš by se dal ještě natáhnout, narozdíl od 737 i A321. Prostě 737 je vyždívaná do extrému (a bohužel až za něj, viz poslední dvě nehody), zatímco 757 teoreticky nabízí ještě dostatečnou rezervu.

Ale to je jen takovej víceméně laickej dotaz k zamyšlení. O detailech konstrukce vím téměř kulový.


Tady doporučuju zajímavej, seč starší, článek v Aviation Weeku a věnoval se tomu i někdo na Quora.

Pak doporučuju ještě následující články na Leehamu, Flight Global a Business Insider.