yellow píše:...Připravovaný prodej do Íránu je díky západním komponentům jenom fikcí a čekám, že se půjde cestou vývoje nového stroje...
Práce na přepracovaném Superjetu, kde bude jen velmi malý podíl dovozových dílů se už před časem rozjely. Jestli a kdy to dotáhnou se mohou dva hádat, a já nemám v úmyslu rozpoutávat ideologické polemiky. Avionika ovšem není problém, mohou klidně použít prakticky celý kokpit z MS-21, o čemž ostatně i uvažují.
Letecký průmysl v RF bezesporu ožil, tak uvidíme, co přinese budoucnost. Namátkou kromě MS-21 - Il-476, Il-112, Il-114, Il-96-400, TVS-2DTS. Nevím, jestli už vlastně nemám počítat i L-410, L-610. Jistě, o každém z letounů by se daly vést diskuse, ale to asi není cílem. Kromě avioniky tu máme zejména novou řadu proudových motorů, zatím je dokončen a homologován první člen budoucí rodinky - PD-14.
Co se týče problémů Superjetů, je na prvním místě nedostatek motorů, kde Rusové dělají studenou a Francouzi horkou část. Dalo by se o tom dlouze psát. Kromě motorů ještě některé další ND a další potíž je, že se výrobce musí předzásobit drahými součástmi, u nichž hrozí zastavení dodávek ze Západu. Jako nedávno materiál pro kompozity z USA a Japonska pro křídlo MS-21. Pak jsou tu také papírové války, třeba ohledně titanových slitin, (ty Rusové prodávají mj. i Boeingu a NASA). Hlavně ale do budoucna nebude o úspěchu rozhodovat EU a USA, ale Asie. Ať se nám to líbí nebo ne.
Nic není ani černé ani bílé a právě se nacházíme v době přerozdělování moci v globálním měřítku. Uvidíme, co bude za pět, deset let.
yellow píše:...Třeba v Íránu si každý dobře pamatuje, že tam Tupolevy padaly z nebe jak švestky. 25 leté Boeingy hoblují nebe každý den....
Velmi špatné statistiky má L-410, ale ne proto, že je to špatný stroj, ale proto, že létá v podmínkách a zemích, kde nejde bezpečně létat s ničím. Pokud by létaly v Iránu Boeingy, a nedovážely se tam ND, měly by velké problémy také. Nechci házet do jednoho pytle Tu a B, ale stejně nesmyslné je jedny vynášet do nebe a druhé zesměšňovat. Mimochodem, máte pocit, že se Boeingy navrhují, vyrábí a certifikují jen v USA? A jsou to také kočkopsi?