Kouř z trysky motoru B737-800
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Kouř z trysky motoru B737-800
Předem se omlouvám, že jsem založil nové vlákno, nicméně nenalezl jsem tu žádné, do kterého bych mohl svůj dotaz vložit.
Můj dotaz se týká motoru Boeing 737-800. Když jsem v pátek přiletěl s Ryanairem z Eindhovenu do Prahy, všiml jsem si při výstupu z letadla (zastavili jsme na remote stojánce bez chobotu, vystupovalo se tedy po schodech, následně nás autobusy dovezly k termínálu), že z trysky levého motoru se kouří. Byl to klasický šedě zbarvený kouř, který unikal relativně pomalu a během pár vteřin se rozptýlil ve vzduchu. Motory letadla byly však již vypnuté.
Můj dotaz zní, zda se jedná o normální jev, a čím je způsobený? Anebo se jedná o závadu? Přiznám se, že jsem si toho nikdy předtím nevšiml, proto mě to zaujalo. Rovněž jsem si všiml, že odlet letadla zpět do EIN byl zpožděn téměř o 2 hodiny. Je pravdou, že do PRG jsme dorazili s 15 minutovým zpožděním, dost pravděpodobně tedy zmeškal odletový slot a musel čekat na další, nicméně okamžitě mě napadlo, zda se nakonec skutečně nejednalo o závadu, která způsobila pozdější odlet letadla?
Chtěl bych rovněž zdůraznit, že mi v žádném případě nejde o poškození dobrého jména Ryanairu. Ani na moment nepochybuji, že posádka by neletěla letadlem, které by bylo ve stavu neumožňující bezpečný let s cestujícími. Jde mi skutečně jen o technické vysvětlení tohoto jevu, a posouzení, zda se jedná o závadu či je to zcela normální jev.
Níže přikládám ne příliš kvalitní fotografii, která částečně zobrazuje výše popsaný jev.
Můj dotaz se týká motoru Boeing 737-800. Když jsem v pátek přiletěl s Ryanairem z Eindhovenu do Prahy, všiml jsem si při výstupu z letadla (zastavili jsme na remote stojánce bez chobotu, vystupovalo se tedy po schodech, následně nás autobusy dovezly k termínálu), že z trysky levého motoru se kouří. Byl to klasický šedě zbarvený kouř, který unikal relativně pomalu a během pár vteřin se rozptýlil ve vzduchu. Motory letadla byly však již vypnuté.
Můj dotaz zní, zda se jedná o normální jev, a čím je způsobený? Anebo se jedná o závadu? Přiznám se, že jsem si toho nikdy předtím nevšiml, proto mě to zaujalo. Rovněž jsem si všiml, že odlet letadla zpět do EIN byl zpožděn téměř o 2 hodiny. Je pravdou, že do PRG jsme dorazili s 15 minutovým zpožděním, dost pravděpodobně tedy zmeškal odletový slot a musel čekat na další, nicméně okamžitě mě napadlo, zda se nakonec skutečně nejednalo o závadu, která způsobila pozdější odlet letadla?
Chtěl bych rovněž zdůraznit, že mi v žádném případě nejde o poškození dobrého jména Ryanairu. Ani na moment nepochybuji, že posádka by neletěla letadlem, které by bylo ve stavu neumožňující bezpečný let s cestujícími. Jde mi skutečně jen o technické vysvětlení tohoto jevu, a posouzení, zda se jedná o závadu či je to zcela normální jev.
Níže přikládám ne příliš kvalitní fotografii, která částečně zobrazuje výše popsaný jev.
Re: Kouř z trysky motoru B737-800
Je to zcela normální jev,vypařuje se olej nachytaný v kuželu výstupní trysky motoru.Malinké množství oleje se tam dostává se vzduchem,který chladí turbínu a ložiska motoru
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Kouř z trysky motoru B737-800
aviatic píše:Je to zcela normální jev,vypařuje se olej nachytaný v kuželu výstupní trysky motoru.Malinké množství oleje se tam dostává se vzduchem,který chladí turbínu a ložiska motoru
Aha, tak to jsem nevěděl, nikdy jsem si toho předtím nevšiml. Děkuju moc za vysvětlení, určitě mi to takhle stačí.
Re: Kouř z trysky motoru B737-800
Mě se teď nedávno stalo s Irem něco podobného a taky jsem nechápal. Let TXL-PMI, byl jsem skoro uprostřed, takže jsem se ven dostal později. Šíleně to smrdělo a dost to i kouřilo. Náhodou nevíš registraci ? Moje byla EI-EFY.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Kouř z trysky motoru B737-800
Normalni jev, nekdy to kouri takhle malo a nekdy vice a jak pise vyse. Smrdi to dost
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Kouř z trysky motoru B737-800
atr píše:Mě se teď nedávno stalo s Irem něco podobného a taky jsem nechápal. Let TXL-PMI, byl jsem skoro uprostřed, takže jsem se ven dostal později. Šíleně to smrdělo a dost to i kouřilo. Náhodou nevíš registraci ? Moje byla EI-EFY.
Registrace byla EI-EFK. Mně to ani moc nesmrdělo, byla to taková příjemná vůně
Re: Kouř z trysky motoru B737-800
737 píše:atr píše:Mě se teď nedávno stalo s Irem něco podobného a taky jsem nechápal. Let TXL-PMI, byl jsem skoro uprostřed, takže jsem se ven dostal později. Šíleně to smrdělo a dost to i kouřilo. Náhodou nevíš registraci ? Moje byla EI-EFY.
Registrace byla EI-EFK. Mně to ani moc nesmrdělo, byla to taková příjemná vůně
..štěstí, že to nebylo letadlo TVS.....to už bychom měli za sebou reportáž TV Nova a články v Blesku, početné výpovědi kolabujících cestujících ohrožených na životě dožadujících se odškodnění prostřednictvím amerických právníků a místní anti TVS úderka pod vedením různých "Zdendů" by nám s otevřenými hnojomety vysvětlovala, že se to jiným společnostem než TVS nestává neb Šimáně určitě šetří na údržbě a do bulíků v rámci úspor používají řepkový olej
Re: Kouř z trysky motoru B737-800
737 píše: byla to taková příjemná vůně
Lehce karcinogenní