Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
Vzduch do výdechů nad sedadly (pokud tam tedy jsou) jde 100% zvenku nebo se i "recykluje"?
Re: Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
Globik píše:Vzduch do výdechů nad sedadly (pokud tam tedy jsou) jde 100% zvenku nebo se i "recykluje"?
Je to směs čerstvého a recyklovaného vzduchu. Airbus udává že v podstatě každé 3 minuty je vzduch v kabině kompletně vyměněn i když bereme v potaz vzduch recyklovaný. Vzduch recyklovány prochází přes tzv. HEPA filtry jejichž účinost co se týká odstranění mikro částic a bakterií je až 99,9%
Naposledy upravil(a) Lucky dne 11. 03. 2020, 19:09, celkem upraveno 1 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
Lucky píše:Globik píše:Vzduch do výdechů nad sedadly (pokud tam tedy jsou) jde 100% zvenku nebo se i "recykluje"?
Je to v podstatě směs čerstvého a recyklovaného vzduchu. Airbus udává že v podstatě každé 3 minuty je vzduch v kabině kompletně vyměněn i když bereme v potaz vzduch recyklovaný. Vzduch recyklovány prochází přes tzv. HEPA filtry jejichž účinost co se týká odstranění mikro částic a bakterií je až 99,9%
Takže koronaviru by vzhledem k jeho velikosti mělo projít jen cca 1 promile, pokud počítám dobře.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
Globik píše:Lucky píše:Globik píše:Vzduch do výdechů nad sedadly (pokud tam tedy jsou) jde 100% zvenku nebo se i "recykluje"?
Je to v podstatě směs čerstvého a recyklovaného vzduchu. Airbus udává že v podstatě každé 3 minuty je vzduch v kabině kompletně vyměněn i když bereme v potaz vzduch recyklovaný. Vzduch recyklovány prochází přes tzv. HEPA filtry jejichž účinost co se týká odstranění mikro částic a bakterií je až 99,9%
Takže koronaviru by vzhledem k jeho velikosti mělo projít jen cca 1 promile, pokud počítám dobře.
Jak projít? Odkud projít? Kabina je uzavřená nádoba. Z jedné strany se do ní vhání vzduch z klimatizačních packů (ten je během své cesty do kabiny místy pořádně horký - cca 350°C,takže tam viráčky nemají šanci ) - no a z kabiny se vypouští ven do atmosféry ventilem,který v kabině reguluje tlak.
Aby toho vzduchu od motorů nebylo zapotřebí tolik a aby bylo lehčí správně regulovat teplotu v kabině,jsou v kabině velké ventilátory,které zajišťují cirkulaci vzduchu. Vzduch je nasáván z kabiny přes ty HEPA filtry,míchán se vzduchem z packů a vháněn zpátky do kabiny.
Tohle celé ovšem nebrání nějakému přímému šíření virů mezi cestujícími.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5916
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
PV píše:Globik píše:Lucky píše:
Je to v podstatě směs čerstvého a recyklovaného vzduchu. Airbus udává že v podstatě každé 3 minuty je vzduch v kabině kompletně vyměněn i když bereme v potaz vzduch recyklovaný. Vzduch recyklovány prochází přes tzv. HEPA filtry jejichž účinost co se týká odstranění mikro částic a bakterií je až 99,9%
Takže koronaviru by vzhledem k jeho velikosti mělo projít jen cca 1 promile, pokud počítám dobře.
Jak projít? Odkud projít? Kabina je uzavřená nádoba. Z jedné strany se do ní vhání vzduch z klimatizačních packů (ten je během své cesty do kabiny místy pořádně horký - cca 350°C,takže tam viráčky nemají šanci ) - no a z kabiny se vypouští ven do atmosféry ventilem,který v kabině reguluje tlak.
Aby toho vzduchu od motorů nebylo zapotřebí tolik a aby bylo lehčí správně regulovat teplotu v kabině,jsou v kabině velké ventilátory,které zajišťují cirkulaci vzduchu. Vzduch je nasáván z kabiny přes ty HEPA filtry,míchán se vzduchem z packů a vháněn zpátky do kabiny.
Tohle celé ovšem nebrání nějakému přímému šíření virů mezi cestujícími.
Přes HEPA filtr. Pokud uvažujeme účinnost 99,9%, tak projde 1 promile virů z toho "recyklovaného" vzduchu. Pokud to na sebe nechám foukat, tak by směr volného proudění vzduchu v kabině měl jít ode mě a ne na mne. Samozřejmě
- pokud to udělají všichni, tak je to moje opatření napůl naprd
- tím studeným a suchým vzduchem se mi snižuje imunita, ale tomu se snad dá předejít vhodným oblečením (lepší cestovat v kulichu a bundě než s respirátorem a plaveckými brýlemi )
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
"Problém" je v tom,že ofuky nad sedačkou nejsou jedinými místy vstupu vzduchu do kabiny. Vzduch se vhání i podélnou lištou ve stropě nad uličkou. To má za následek pohyb a víření vzduchu kabinou kolmo na směr letu,takže viráčky se nešíří od hlav dolů, ale do strany na sousedy.Globik píše:PV píše:Globik píše:Takže koronaviru by vzhledem k jeho velikosti mělo projít jen cca 1 promile, pokud počítám dobře.
Jak projít? Odkud projít? Kabina je uzavřená nádoba. Z jedné strany se do ní vhání vzduch z klimatizačních packů (ten je během své cesty do kabiny místy pořádně horký - cca 350°C,takže tam viráčky nemají šanci ) - no a z kabiny se vypouští ven do atmosféry ventilem,který v kabině reguluje tlak.
Aby toho vzduchu od motorů nebylo zapotřebí tolik a aby bylo lehčí správně regulovat teplotu v kabině,jsou v kabině velké ventilátory,které zajišťují cirkulaci vzduchu. Vzduch je nasáván z kabiny přes ty HEPA filtry,míchán se vzduchem z packů a vháněn zpátky do kabiny.
Tohle celé ovšem nebrání nějakému přímému šíření virů mezi cestujícími.
Přes HEPA filtr. Pokud uvažujeme účinnost 99,9%, tak projde 1 promile virů z toho "recyklovaného" vzduchu. Pokud to na sebe nechám foukat, tak by směr volného proudění vzduchu v kabině měl jít ode mě a ne na mne. Samozřejmě
- pokud to udělají všichni, tak je to moje opatření napůl naprd
- tím studeným a suchým vzduchem se mi snižuje imunita, ale tomu se snad dá předejít vhodným oblečením (lepší cestovat v kulichu a bundě než s respirátorem a plaveckými brýlemi )
Re: Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
Nejsem si jist zda ten virus v suchém vzduchu přežije
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Zásobovanie pretlakovanej kabíny vzduchom, fume events a toxicita...
U moderních letadel (řekněme rok návrhu 1980+) to není přesné. Těch podélných "lišt" je vícero a přitom je odsávání pod podlahou. Výrobce přímo uvádí, že omývání vzduchem je přímo navrženo odshora dolů, a tedy ke kaskádové kontaminaci dojít nemá. Ani příčně, ani podélně.To má za následek pohyb a víření vzduchu kabinou kolmo na směr letu,takže viráčky se nešíří od hlav dolů, ale do strany na sousedy.
Potud detaily, vše podstatné již napsal lucky výše.