Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner
Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner
Překvapilo mě, že vrtulník neměl satelitní sledování, které by někdo trvale monitoroval. Zásadní chybou pak bylo, že nebyl vybaven nouzovým vysílačem polohy v případě havárie (ELT). Došlo pak k tomu, že letecká společnost zjistila, že jí chybí vrtulník až po dvou hodinách, další hodinu trvalo, než jiný vrtulník našel místo havárie a záchranáři se na místo dostali až po 6 hodinách. Nechápu, že nepožadoval, aby měl vrtulník tuto minimální bezpečnostní výbavu.
Je možné, že pokud by záchrana dorazila na místo do 30 minut (z města Palmer je to tam kousek), mohl ještě žít a být zachráněn. Pomoci mu mohly i hodinky Breitling Emergency, kde stačilo po nárazu stisknout tlačítko, aby vyslaly signál družici o nouzové situaci.
Je možné, že pokud by záchrana dorazila na místo do 30 minut (z města Palmer je to tam kousek), mohl ještě žít a být zachráněn. Pomoci mu mohly i hodinky Breitling Emergency, kde stačilo po nárazu stisknout tlačítko, aby vyslaly signál družici o nouzové situaci.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 414
- Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
- Oblíbené typy letadel: 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: LKTB
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner
Většinou je v takovýchto případech příčinou smrti zlomený vaz, takže by si nic nezmáčknul...Kevil píše: ↑07. 04. 2021, 20:43Překvapilo mě, že vrtulník neměl satelitní sledování, které by někdo trvale monitoroval. Zásadní chybou pak bylo, že nebyl vybaven nouzovým vysílačem polohy v případě havárie (ELT). Došlo pak k tomu, že letecká společnost zjistila, že jí chybí vrtulník až po dvou hodinách, další hodinu trvalo, než jiný vrtulník našel místo havárie a záchranáři se na místo dostali až po 6 hodinách. Nechápu, že nepožadoval, aby měl vrtulník tuto minimální bezpečnostní výbavu.
Je možné, že pokud by záchrana dorazila na místo do 30 minut (z města Palmer je to tam kousek), mohl ještě žít a být zachráněn. Pomoci mu mohly i hodinky Breitling Emergency, kde stačilo po nárazu stisknout tlačítko, aby vyslaly signál družici o nouzové situaci.
Re: Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner
Vrtulník už prakticky přistál, takže měl pravděpodobně velmi malou rychlost. Pilot si bohužel nevšiml, že je ještě cca 3-4,5 metru pod vrcholem hřebenu.zbozivulekral píše: ↑07. 04. 2021, 21:26Většinou je v takovýchto případech příčinou smrti zlomený vaz, takže by si nic nezmáčknul...
Pilot se našel mimo vrtulník (možná, že se z něho ještě sám vysoukal) a pan Horváth to ve vrtulníku přežil, brzy ho v Anchorage vyslechnou lidi z NTSB.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner
Nie tak dávno som videl dokument z Aljašky o nejakom pilotovi tuším na Piper Cube, čo mu zmrzol karburátor a hoci bol veľmi blízko (rádovo 20km) od veľkého letiska a on bol na hladine zálivu, či jazera, kde núdzovo pristál, proste povedali že "ide noc" a nechali ho podchladiť a utopiť sa. Tu zasa chýbala tak banálna vec ako ELT, bojím sa, že tam sa deje dosť ťažká partizánčina...
Re: Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner
Jak jsem si myslel. Náraz do terénu v minimální rychlosti (vlivem špatného odhadu výšky nad zasněženým terénem).
První vyšetřovací zpráva nehody vrtulníku s Kellnerem (†56): Detaily osudného nárazu
První vyšetřovací zpráva nehody vrtulníku s Kellnerem (†56): Detaily osudného nárazu