Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner

Příspěvek od Kevil »

Překvapilo mě, že vrtulník neměl satelitní sledování, které by někdo trvale monitoroval. Zásadní chybou pak bylo, že nebyl vybaven nouzovým vysílačem polohy v případě havárie (ELT). Došlo pak k tomu, že letecká společnost zjistila, že jí chybí vrtulník až po dvou hodinách, další hodinu trvalo, než jiný vrtulník našel místo havárie a záchranáři se na místo dostali až po 6 hodinách. Nechápu, že nepožadoval, aby měl vrtulník tuto minimální bezpečnostní výbavu.

Je možné, že pokud by záchrana dorazila na místo do 30 minut (z města Palmer je to tam kousek), mohl ještě žít a být zachráněn. Pomoci mu mohly i hodinky Breitling Emergency, kde stačilo po nárazu stisknout tlačítko, aby vyslaly signál družici o nouzové situaci.


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner

Příspěvek od zbozivulekral »

Kevil píše:
07. 04. 2021, 20:43
Překvapilo mě, že vrtulník neměl satelitní sledování, které by někdo trvale monitoroval. Zásadní chybou pak bylo, že nebyl vybaven nouzovým vysílačem polohy v případě havárie (ELT). Došlo pak k tomu, že letecká společnost zjistila, že jí chybí vrtulník až po dvou hodinách, další hodinu trvalo, než jiný vrtulník našel místo havárie a záchranáři se na místo dostali až po 6 hodinách. Nechápu, že nepožadoval, aby měl vrtulník tuto minimální bezpečnostní výbavu.

Je možné, že pokud by záchrana dorazila na místo do 30 minut (z města Palmer je to tam kousek), mohl ještě žít a být zachráněn. Pomoci mu mohly i hodinky Breitling Emergency, kde stačilo po nárazu stisknout tlačítko, aby vyslaly signál družici o nouzové situaci.
Většinou je v takovýchto případech příčinou smrti zlomený vaz, takže by si nic nezmáčknul...

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner

Příspěvek od Kevil »

zbozivulekral píše:
07. 04. 2021, 21:26
Většinou je v takovýchto případech příčinou smrti zlomený vaz, takže by si nic nezmáčknul...
Vrtulník už prakticky přistál, takže měl pravděpodobně velmi malou rychlost. Pilot si bohužel nevšiml, že je ještě cca 3-4,5 metru pod vrcholem hřebenu.

Pilot se našel mimo vrtulník (možná, že se z něho ještě sám vysoukal) a pan Horváth to ve vrtulníku přežil, brzy ho v Anchorage vyslechnou lidi z NTSB.




MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner

Příspěvek od MEA »

Nie tak dávno som videl dokument z Aljašky o nejakom pilotovi tuším na Piper Cube, čo mu zmrzol karburátor a hoci bol veľmi blízko (rádovo 20km) od veľkého letiska a on bol na hladine zálivu, či jazera, kde núdzovo pristál, proste povedali že "ide noc" a nechali ho podchladiť a utopiť sa. Tu zasa chýbala tak banálna vec ako ELT, bojím sa, že tam sa deje dosť ťažká partizánčina...


Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Havárie vrtulníku na Aljašce, Kellner

Příspěvek od Kevil »

Jak jsem si myslel. Náraz do terénu v minimální rychlosti (vlivem špatného odhadu výšky nad zasněženým terénem).

První vyšetřovací zpráva nehody vrtulníku s Kellnerem (†56): Detaily osudného nárazu


Odpovědět