Pád českého letadla v Rakousku

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od Kevil »

Čtyři mrtví po pádu letadla v Rakousku, mířilo z Příbrami do Chorvatska. Inzerát nabízel střídání u řízení

Jak měl asi pilot naplánovanou trasu z letiště v Příbrami na Istrii s tím, že letadla spadlo u obce Grünau im Almtal v Rakousku. Lze nějak automaticky vygenerovat letový plán (IFR) včetně výškového profilu na trase? Na skyvector.com jsem zkusil zadat trasu LKCS -> LOWL ale nevím, zda lze zobrazit i doporučený výškový profil trasy letu.

Jde o letadlo Rockwell Commander 112B


Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od Lkprak »

Kevil píše:
26. 11. 2023, 21:32


Jak měl asi pilot naplánovanou trasu z letiště v Příbrami na Istrii s tím, že letadla spadlo u obce Grünau im Almtal v Rakousku.[/b]B
Stačí se mkrnout na ten článek na Novinkách. Je tam i ten inzerát, ve kterém je popsána plánovaná trasa letu. Nebylo to myšleno jako přímý let Příbram-Pula, ale jako v podstatě vyhlídkový let ne úplně přímou trasou.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od zbozivulekral »

Letěl to VFR...

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od Kevil »

zbozivulekral píše:
27. 11. 2023, 06:11
Letěl to VFR...
Za sněhové bouře, v mracích a s poryvy větru bych si nebyl jistý :wink: .

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od MEA »

Kevil píše:
27. 11. 2023, 10:01
zbozivulekral píše:
27. 11. 2023, 06:11
Letěl to VFR...
Za sněhové bouře, v mracích a s poryvy větru bych si nebyl jistý :wink: .
tak to v správe učite bude, či to bola ifr mašina, či pic mal ifr kvalifikáciu, alebo nie. ak áno, s akými skúsenosťami (počet hodín ifr) atď atď... jednou z najčastejších príčin nehôd malých motorákov na svete je aj tak vfr let do ifr podmienok. slangovo povedané, pilot letí niekam, kam nemal a ho to tam zavrie... ak je to na pár sekúnd, či dokonca desiatok sekúnd a v dostatočnej vzdialenosti od terénu, má dosť silné ponaučenie. alebo to môže skončiť aj takto... možná je aj rola námrazy alebo let v úzkom priestore medzi terénom a mrakmi a neskoré rozhodnutie sa otočiť. do ukončenia vyšetrovania to budú len dohady, ale asi by som sa pohyboval v tomto type možností a príčin...


zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od zbozivulekral »

MEA píše:
27. 11. 2023, 13:43
tak to v správe učite bude, či to bola ifr mašina, či pic mal ifr kvalifikáciu, alebo nie. ak áno, s akými skúsenosťami (počet hodín ifr) atď atď... jednou z najčastejších príčin nehôd malých motorákov na svete je aj tak vfr let do ifr podmienok. slangovo povedané, pilot letí niekam, kam nemal a ho to tam zavrie... ak je to na pár sekúnd, či dokonca desiatok sekúnd a v dostatočnej vzdialenosti od terénu, má dosť silné ponaučenie. alebo to môže skončiť aj takto... možná je aj rola námrazy alebo let v úzkom priestore medzi terénom a mrakmi a neskoré rozhodnutie sa otočiť. do ukončenia vyšetrovania to budú len dohady, ale asi by som sa pohyboval v tomto type možností a príčin...
Byl to PPL VFR pilot a let byl dle squaku VFR...

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od Kevil »

Nechápu, že si pilot nevyžádal pomoc dispečera, aby ho navedl na bezpečné letiště. Píší, že před pádem pilot s letadlem kličkoval... Evidentně mu azimut, výškoměr, umělý horizont a případně i GPS asi nic neříkaly :wink: .

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od zbozivulekral »

Kevil píše:
27. 11. 2023, 17:35
Nechápu, že si pilot nevyžádal pomoc dispečera, aby ho navedl na bezpečné letiště. Píší, že před pádem pilot s letadlem kličkoval... Evidentně mu azimut, výškoměr, umělý horizont a případně i GPS asi nic neříkaly :wink: .
To je pro VFR piloty v IMC typické, říká se, že na přežití máš asi 86 sekund. Já se vlastní blbostí jednou při VFR letu do IMC dostal a nebylo to nic příjemného a to jsem už pár let IR měl...

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od Globik »

V tom inzerátu bylo mimo jiné uvedeno, že se všichni čtyři vystřídají při pilotování. O nějakých požadovaných papírech na řízení letadla tam nebyla zmínka.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Pád českého letadla v Rakousku

Příspěvek od Kevil »



Odpovědět