Boeing 787
Re: Boeing 787
Tak FAA uzemnila vsechny 787, resp. nemaji vstup do vzdusneho prostoru, ktery pod FAA spada (plus US aerolinky kdekoliv po svete, vcetne 5th freedom). Ostatnim je to take doporuceno.
http://edition.cnn.com/2013/01/16/trave ... ?hpt=hp_t1
http://edition.cnn.com/2013/01/16/trave ... ?hpt=hp_t1
Re: Boeing 787
Tak už se přidali i další, viz http://mobile.reuters.com/article/topNews/idUSBRE90F1N820130117?irpc=932.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 12. 11. 2006, 11:19
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Boeing 787
Tak to bylo o fous
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Boeing 787
nejako ten "dream" pokrivkáva/ pokulháva ...
Re: Boeing 787
Asi bych taky nebyl nejklidnější, sedět v umělohmotném letadle a cítit kouř... Vím, že je tam jistě plno opatření proti rozšíření ohně, no ale i tak to není zrovna dobrá představa.
Navíc uvnitř aft e/e bay jsou další bytostně důležitá zařízení. Pokud se tam něco pokazí, tak se tam myslím vůbec nedá za letu dostat. Mám pocit, že jsem někde četl, že to je součást protiteroristických opatření.
Jinak baterky kupuje pro Boeingy Thales od Japonců. S tím ETOPSem jsem našel různé odporující si informace, ale předpokládám, že certifikace 330 nejspíš zatím nebyla dokončena (a jak to vypadá, tak ještě nějakou dobu nebude). Takže díky za upozornění.
Navíc uvnitř aft e/e bay jsou další bytostně důležitá zařízení. Pokud se tam něco pokazí, tak se tam myslím vůbec nedá za letu dostat. Mám pocit, že jsem někde četl, že to je součást protiteroristických opatření.
Jinak baterky kupuje pro Boeingy Thales od Japonců. S tím ETOPSem jsem našel různé odporující si informace, ale předpokládám, že certifikace 330 nejspíš zatím nebyla dokončena (a jak to vypadá, tak ještě nějakou dobu nebude). Takže díky za upozornění.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Boeing 787
Tak nějakej profesor univerzity Massachusetts Institute of Technology předpovídá, že 787 můžou být uzemněný až do roku 2014. To by bylo nemilé
Re: Boeing 787
Jak pro koho.
Pro Airbus by to bylo milé.
Pro Airbus by to bylo milé.
Re: Boeing 787
happyna píše:Tak nějakej profesor univerzity Massachusetts Institute of Technology předpovídá, že 787 můžou být uzemněný až do roku 2014. To by bylo nemilé
On to nepredpovida. On navrhnul 2 reseni a u druheho (chlazeni clanku baterie) by mohlo trvale reseni s certifikaci trvat az rok. Ale v Boeingu snad nejsou tak hloupi, aby neudelali docasne reseni (treba za cenu zvyseni hmotnosti)...
Re: Boeing 787
Zajimava informace - jeste pred tim, nez doslo u 787 k prvnimu pozaru baterie, Boeing vymenil 10 baterii v 787 ANA. Jakou to ma moznou souvislost najdete v clanku. Asi nemame dost informaci na zavery, snad pak vyjde nejaka verejna oficialni zprava.
Zdroj: http://www.nytimes.com/2013/01/30/busin ... fires.html
Zdroj: http://www.nytimes.com/2013/01/30/busin ... fires.html
Re: Boeing 787
Ten druh Li-Ion baterií, co je v Dreamlineru, LiCoO2, je sice ten, který má nejlepší poměr kapacity na jednotku objemu i hmotnosti, ale bezpečnost je u něj docela problém. Poruchy, které mohou vést v konečném důsledku k požáru (který se nedá snadno hasit, neboť při tom vzniká kyslík) jsou expozice vyššími i podnulovými teplotami, nadměrné nabíjení i vybíjení, přílišné vybití i přebití, zkrat na výstupu, uvnitř článku, v sousedním článku, mechanické poškození... Tím vším lze také vysvětlovat tu "mírně" zvýšenou četnost výměn akumulátorů v 787. Stačí nechat baterku na mrazu, nebo ji nechat samovybíjením ve skladu vybít pod minimum, a v lepším případě vám zakrátko oznámí ochranné obvody, že baterka už není v pořádku.
Mimochodem, myslete na to i u svých laptopů a mobilů, nevystavujte je mrazům ani teplotám nad 50°C. V principu jsou malé baterky sice mnohem odolnější proti runaway (desetinová baterie má desetkrát větší povrch na jednotku vnitřní energie a tím i chlazení), ale není důvod si to na vlastní kůži ověřovat.
Můj názor je, že letadla přejdou k jinému chemismu, jak ostatně technici u Boeingu po problémech už před lety plánovali, zřejmě to ale nakonec někdo ze šéfů zarazil. Tipoval bych na LiFePO4, který je sice malinko větší a těžší, ale zase mnohem bezpečnější oproti LiCoO2. Je to snad způsobeno mj. tím že vazba Fe-P-O je pevnější než Co-O, tedy kyslík se neuvolňuje tak snadno.
Ovšem pokud přijdou s novým technickým řešením, může být certifikace i otázkou mnoha měsíců. Uvidíme.
Mimochodem, myslete na to i u svých laptopů a mobilů, nevystavujte je mrazům ani teplotám nad 50°C. V principu jsou malé baterky sice mnohem odolnější proti runaway (desetinová baterie má desetkrát větší povrch na jednotku vnitřní energie a tím i chlazení), ale není důvod si to na vlastní kůži ověřovat.
Můj názor je, že letadla přejdou k jinému chemismu, jak ostatně technici u Boeingu po problémech už před lety plánovali, zřejmě to ale nakonec někdo ze šéfů zarazil. Tipoval bych na LiFePO4, který je sice malinko větší a těžší, ale zase mnohem bezpečnější oproti LiCoO2. Je to snad způsobeno mj. tím že vazba Fe-P-O je pevnější než Co-O, tedy kyslík se neuvolňuje tak snadno.
Ovšem pokud přijdou s novým technickým řešením, může být certifikace i otázkou mnoha měsíců. Uvidíme.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1885
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Boeing 787
karel vdaka za dobry prispevok
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Boeing 787
Je pravda, že B787 má funkci totálního zatmavení okýnek, kterou může ovládat pouze cabin crew a nikoliv cestující individuálně u svého okna?!
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Boeing 787
kuba.biker píše:Je pravda, že B787 má funkci totálního zatmavení okýnek, kterou může ovládat pouze cabin crew a nikoliv cestující individuálně u svého okna?!
U LOTu si může cestující zatmavovat okénka individuálně.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Boeing 787
m@rtin píše:kuba.biker píše:Je pravda, že B787 má funkci totálního zatmavení okýnek, kterou může ovládat pouze cabin crew a nikoliv cestující individuálně u svého okna?!
U LOTu si může cestující zatmavovat okénka individuálně.
No to jo, individuální zatmavení je jedna věc. Ale já mluvím o situaci, kdy cabin crew zatmaví okénka v celém letadla a cestující proti tomu nic nezmůže.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Boeing 787
kuba.biker píše:No to jo, individuální zatmavení je jedna věc. Ale já mluvím o situaci, kdy cabin crew zatmaví okénka v celém letadla a cestující proti tomu nic nezmůže.
bylo by vcelku logické kdyby ta možnost existovala, posádka tak nemusí obcházet postupně celou kabinu a jednotlivě stahovat rolety pokud chce vytvořit iluzi tmy...