Komerční provoz A380

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od whiskey »

persona píše:Není lepší třeba Lufthansa (tuším, že meir13 od ní zrazoval). Alternativou na dálkový let pro mě je ještě A340-600 s British Airways/Iberia a naopak nechci riskovat 747. Nějaký tip nebo doporučení?


Luftwaffe v 380 v Y je v pohode. Rozhodne by som to iste netvrdil o ich 744!


gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od gr09 »

persona píše:Má někdo osobní zkušenost s A380 Air France v jejich turistické třídě (jídlo/IFE)? Není lepší třeba Lufthansa (tuším, že meir13 od ní zrazoval). Alternativou na dálkový let pro mě je ještě A340-600 s British Airways/Iberia a naopak nechci riskovat 747. Nějaký tip nebo doporučení?

A346 Iberie v economy neber, IB bych nedoporucil ani nepratelum. Sice jsem jeste v economy A380 neletel, ale nemuze to byt horsi, podivej se na fotky na a.net.

neuromancer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 123
Registrován: 16. 09. 2007, 00:50
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od neuromancer »

persona píše: Má někdo osobní zkušenost s A380 Air France v jejich turistické třídě (jídlo/IFE)?


Troufám si říci, že z evropských aerolinek patří v longhaulech AF mezi ty lepší. V AF A380 jsem letěl v červenci z JFK a kromě zpoždění :wink: dobrá zkušenost, jídlo standardně slušné, IFE nadprůměrné (okolo 100 filmů, 3 venkovní kamery, vylepšené airshow, USB port na dobíjení...)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od flyingblue »

persona píše:Za pár týdnů vyrazíme s kolegy pracovně do New Yorku. Protože je to pro ně první dálkový let, uvažoval jsem o tom, že by měli mít v itineráři maximálně pestrý strojový park i a A380 a po menším průzkumu na Kayaku se mi jeví jako dobrá volba Air France z PRG (A320/A330/A380 - pěkná stoupající řada/Embraer 170/190 jako kontrast na závěr). Požadavky jsou maximální možné pohodlí v rámci economy a také jistý zážitek, neboť vzhledem k pokročilému věku se možná na další dálkovku už nevydají. Jediná drobná obava je z přestupu na CDG, neboť všichni víme, jak to tam občas vypadá. :-) Zpátečka v Y může klidně stát do 20 tis. Kč. Má někdo osobní zkušenost s A380 Air France v jejich turistické třídě (jídlo/IFE)? Není lepší třeba Lufthansa (tuším, že meir13 od ní zrazoval). Alternativou na dálkový let pro mě je ještě A340-600 s British Airways/Iberia a naopak nechci riskovat 747. Nějaký tip nebo doporučení?


Takze nacelniku:

A380 AF jen na horni palube nebo v premium voyager.
Prestup z Embraera na A380 v CDG nebrat, Embraer pristava v polich (terminal 2G) a je to jeste horsi prestup nez blahe pameti 2B->2E.

Do NY bych tim letel jen v pripade, ze budes vedet, ze skoncilo odbodi cost cuttin' v DHS federalni vlady. kdyz jsme tam prileteli my, tak na 1x A380 + 1x A340 + 1x772 byly otevrene ctyri prepazky pro cizince.

dast
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 135
Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od dast »

AirFrance bych bral - servis velmi dobrý, IFE v A380 bude předpokládám taky na slušné úrovni (mám zkušenost jenom s A340 a B747, kde je staré IFE nic moc; naštěstí je mi to jedno - dám tam vždycky jenom mapu a buď si čtu nebo spím :-)).

persona píše:Jediná drobná obava je z přestupu na CDG, neboť všichni víme, jak to tam občas vypadá. :-)

Osobně jsem na CDG neměl problém. Vždycky čas na přestup pod 2 hodiny a vždycky jsem byl v gatu pro návazný let minimálně 30 minut před začátkem boardingu. A to byl přílet vždy na vzdálenou stojánku a výstup do autobusu (vč. A340 z BOS). OK, mám zkušenost jenom 3x, takže to asi není reprezentativní vzorek :-)

AF jsem doporučil kamarádovi pro jeho první let a byl maximálně spokojen (a to skončil v jejich B773 :-)).

IB určitě nebrat.


jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od jjj »

persona píše:Za pár týdnů vyrazíme s kolegy pracovně do New Yorku. Protože je to pro ně první dálkový let, uvažoval jsem o tom, že by měli mít v itineráři maximálně pestrý strojový park i a A380 a po menším průzkumu na Kayaku se mi jeví jako dobrá volba Air France z PRG (A320/A330/A380 - pěkná stoupající řada/Embraer 170/190 jako kontrast na závěr). Požadavky jsou maximální možné pohodlí v rámci economy a také jistý zážitek, neboť vzhledem k pokročilému věku se možná na další dálkovku už nevydají. Jediná drobná obava je z přestupu na CDG, neboť všichni víme, jak to tam občas vypadá. :-) Zpátečka v Y může klidně stát do 20 tis. Kč. Má někdo osobní zkušenost s A380 Air France v jejich turistické třídě (jídlo/IFE)? Není lepší třeba Lufthansa (tuším, že meir13 od ní zrazoval). Alternativou na dálkový let pro mě je ještě A340-600 s British Airways/Iberia a naopak nechci riskovat 747. Nějaký tip nebo doporučení?

Akorat jsem se vratil z Tokia, tam i zpet jsem letel v AF A380. Napisu kratkej reportik s par fotkama, at vidis jak to vypada.

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od skater »

dast píše:AF jsem doporučil kamarádovi pro jeho první let a byl maximálně spokojen (a to skončil v jejich B773 :-)).

IB určitě nebrat.


Letěl jsem jak AF 773 CDG-MEX a BOG-CDG, tak i IB A346 MAD-SJO-MAD. AF hodnotí trochu lépe než IB, ale dramatický rozdíl tam nebyl. Osobně víc jak tisícovku bych za AF místo IB nepřiplácel...

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od persona »

Díky všem za tipy. Já osobně bych volil jednoduše, ale tohle by měla být speciální příležitost. Na imigračním v JFK jsem v květnu čekal hodinu a půl a horší to snad už být nemůže :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od flyingblue »

persona píše:Díky všem za tipy. Já osobně bych volil jednoduše, ale tohle by měla být speciální příležitost. Na imigračním v JFK jsem v květnu čekal hodinu a půl a horší to snad už být nemůže :-)


Muze :-)

Za hodinu a pul jsme byli na kraji (u vstupu do) imigracni haly ...

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2207
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od pavelpmi »

Malaysia Airlines od cervence do Londyna. (airlineroute)

FlyingDuckie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 128
Registrován: 12. 01. 2008, 12:57
Bydliště: London, Bangkok, Phuket
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od FlyingDuckie »

whiskey píše:
persona píše:Není lepší třeba Lufthansa (tuším, že meir13 od ní zrazoval). Alternativou na dálkový let pro mě je ještě A340-600 s British Airways/Iberia a naopak nechci riskovat 747. Nějaký tip nebo doporučení?


Luftwaffe v 380 v Y je v pohode. Rozhodne by som to iste netvrdil o ich 744![/quot

Co se ti nezdá na 744 ?
Letěl jsem cca rok zpět BA 744 PEK-LHR a bylo to naprosto perfektní. Servis na jedničku, posádka příjemná, pohodlná sedadla, IFE průměr.... Pokud bych si měl vybrat A346 IB nebo 744 BA , jsou BA jasná volba.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od whiskey »

FlyingDuckie píše:Co se ti nezdá na 744 ?
Letěl jsem cca rok zpět BA 744 PEK-LHR a bylo to naprosto perfektní. Servis na jedničku, posádka příjemná, pohodlná sedadla, IFE průměr.... Pokud bych si měl vybrat A346 IB nebo 744 BA , jsou BA jasná volba.

BA som letel naposledy v 2001, zhodou okolnosti v 744 v Y a bolo to rozhodne lepsie (minimalne kvoli existencii IFE) ako LH 744 v Y, o ktorom bola rec v mojom predoslom prispevku.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2207
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od pavelpmi »

Zrovna se dívám na flightradar a vidím, že z TLS letí svůj dodávací let (jako QFA6026) jedenáctý A380 Qantasu - VH-OQK.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od PavelD »

Kolik takový Airbus 380 " spotřebuje " během své životnosti motorů ?

18 mi připadá docela dost :-)

Firma má dodat 900 motorů Trent pro 50 airbusů A380, které aerolinky chtějí od příštího roku uvést do provozu. Britská společnost bude rovněž dlouhodobě zajišťovat servis a údržbu těchto motorů.


http://byznys.ihned.cz/c1-63876830-roll ... e-historii

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvek od gr09 »

PavelD píše:Kolik takový Airbus 380 " spotřebuje " během své životnosti motorů ?

18 mi připadá docela dost :-)

Firma má dodat 900 motorů Trent pro 50 airbusů A380, které aerolinky chtějí od příštího roku uvést do provozu. Britská společnost bude rovněž dlouhodobě zajišťovat servis a údržbu těchto motorů.


Jo, 900 motoru Trent nebo motory Trent 900, holinky jako hodinky, to se to pane preklada :D
Nejpouzivanejsi tlacitka na pocitaci v novinarine? Ctrl, C a V.


Odpovědět