Komerční provoz A380

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Alvin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 43
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod Alvin » 19. 03. 2017, 22:23

A380 mám taky rád, daleko víc než 777 v konfiguraci 3+4+3. Osobně osud A380 nevidím tak černě. Pořád lítá nějakých 500ks stárnoucích 747 které budou muset aerolinky něčím nahradit. A350-1000 i současná 777-300ER jsou kapacitně o minimálně 50míst níž. Zbývá tak jen modernizovaná 777-9, ale ta půjde do provozu nejdřív 2020 možná později. Emirates taky nenahradí současnou obrovskou flotilu A380 ničím menším. No a pak je tu stále ta sázka Airbusu, že provoz v pax mezi megahuby stále poroste rychleji než počet slotů. A pak přichází opět ke slovu letadla s co největší kapacitou, právě jako A380. Doufám, že tahle sázka vyjde, protože bych hrozně rád viděl ve vzduchu A380neo i za nějakých 10-15 let. :thumbup:


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2793
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod pepa007 » 20. 03. 2017, 10:52

Alvin píše:A380 mám taky rád, daleko víc než 777 v konfiguraci 3+4+3. Osobně osud A380 nevidím tak černě. Pořád lítá nějakých 500ks stárnoucích 747 které budou muset aerolinky něčím nahradit. A350-1000 i současná 777-300ER jsou kapacitně o minimálně 50míst níž. Zbývá tak jen modernizovaná 777-9, ale ta půjde do provozu nejdřív 2020 možná později. Emirates taky nenahradí současnou obrovskou flotilu A380 ničím menším. No a pak je tu stále ta sázka Airbusu, že provoz v pax mezi megahuby stále poroste rychleji než počet slotů. A pak přichází opět ke slovu letadla s co největší kapacitou, právě jako A380. Doufám, že tahle sázka vyjde, protože bych hrozně rád viděl ve vzduchu A380neo i za nějakých 10-15 let. :thumbup:


No uvidíme. Willie Walsh, šéf IAG, řikal že "A380 je skvělý letadlo, pokud ho dokážete naplnit." A spousta aerolinek asi nedokáže. Dopravcům z Arábie navíc dochází dech/zisky.

Problém vyčerpávání slotů v megahubech se taky snižuje tím, že se 787 a 330/350 se hodně lítá mimo megahuby.

Alvin
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 43
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod Alvin » 22. 03. 2017, 13:44

Naplnit A380 určitě není jen tak a dokáže to jen pár největších aerolinek. Ale v tom nevidím problém, i 747 byla zpočátku letadlo pro pár společností (PanAm, Lufthansa....) btw. Emirates jí dokážou posílat i do "provinční" Prahy a kdyby na tom prodělávali, tak se myslím vrátí k 777.

A úplně bych s tebou nesouhlasil "že se 787 a 330/350 se hodně lítá mimo megahuby."
Viz link níž, CAPA analýza uvádí "73% of 787 flights are between hubs"
https://centreforaviation.com/analysis/ ... ubs-293741

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 602
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod m@rtin » 18. 06. 2017, 20:03

Labutí píseň nebo naděje na 4motorová letadla ještě pro další 2-3 dekády?
https://www.youtube.com/watch?v=Fmf8YBigM1Y

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5021
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod flyingblue » 18. 06. 2017, 20:55

m@rtin píše:Labutí píseň nebo naděje na 4motorová letadla ještě pro další 2-3 dekády?
https://www.youtube.com/watch?v=Fmf8YBigM1Y


11 napric v economy! Jupi!


micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod micaello » 19. 06. 2017, 11:56

Upřímně mě to samozřejmě těší, že je tady alespoň teoretická možnost, jak udržet čtyřmotoráky déle ve vzduchu, na druhou stranu jsem očekával, že když už, tak to půjde i ruku v ruce s novými motory. Nicméně certifikace po takovýchto změnách (motorů) je asi finančně a vůbec celkově mnohem náročnější a nákladnější :x

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 602
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod m@rtin » 19. 06. 2017, 14:42

Souhlasím, také jsem čekal více kompozitů, nové motory a mírné prodloužení trupu, aby se dostali s náklady na sedačku dolů. Toto bych nazval facelift interiéru + winglety. Na druhou stranu, nechybělo málo a celý projekt mohl jít do kytek.

bubo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 463
Registrován: 14. 06. 2005, 14:09
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod bubo » 19. 06. 2017, 15:37

m@rtin píše:Souhlasím, také jsem čekal více kompozitů, nové motory a mírné prodloužení trupu, aby se dostali s náklady na sedačku dolů. Toto bych nazval facelift interiéru + winglety. Na druhou stranu, nechybělo málo a celý projekt mohl jít do kytek.

no prodluzovat trup nebo menit motory kvuli 4 prodanym kusum se asi moc nevyplati...ani kvuli 20

Petr31
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 986
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod Petr31 » 19. 06. 2017, 17:04

micaello píše:Upřímně mě to samozřejmě těší, že je tady alespoň teoretická možnost, jak udržet čtyřmotoráky déle ve vzduchu, na druhou stranu jsem očekával, že když už, tak to půjde i ruku v ruce s novými motory. Nicméně certifikace po takovýchto změnách (motorů) je asi finančně a vůbec celkově mnohem náročnější a nákladnější :x


..čtyřmotorák to sice je...ale neuvěřitelně ošklivý.Tudíž dle mě by se vůbec nic nestalo, kdyby si je laskavě frantíci nechali doma a nehyzdili vzduch.Z hlediska ekonomie provozu všichni vědí že díky spolehlivosti motorů jsou 2 motorové mašiny daleko ekonomičtější, čtyřmotorák je na tom špatně.Chápu že se nechcete dívat jen na 777 a spol., ale A380 je krok špatným směrem.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 602
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod m@rtin » 19. 06. 2017, 17:21

bubo píše:
m@rtin píše:Souhlasím, také jsem čekal více kompozitů, nové motory a mírné prodloužení trupu, aby se dostali s náklady na sedačku dolů. Toto bych nazval facelift interiéru + winglety. Na druhou stranu, nechybělo málo a celý projekt mohl jít do kytek.

no prodluzovat trup nebo menit motory kvuli 4 prodanym kusum se asi moc nevyplati...ani kvuli 20


Emiráty se dušují tím, že objednají 200 strojů

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod micaello » 20. 06. 2017, 10:59

Petr31 píše:..čtyřmotorák to sice je...ale neuvěřitelně ošklivý.Tudíž dle mě by se vůbec nic nestalo, kdyby si je laskavě frantíci nechali doma a nehyzdili vzduch.Z hlediska ekonomie provozu všichni vědí že díky spolehlivosti motorů jsou 2 motorové mašiny daleko ekonomičtější, čtyřmotorák je na tom špatně.Chápu že se nechcete dívat jen na 777 a spol., ale A380 je krok špatným směrem.


Ještěže posuzování krásy je individuální a zcela subjektivní záležitost.. Mě se velryba líbí.
Druhým podstatným aspektem A380 je neporovnatelné pohodlí, ticho a vůbec celkový pocit cestujícího, který se s žádným jiným letadlem zatím nemůže rovnat (a 777 už vůbec ne).

papaya
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 30
Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod papaya » 21. 06. 2017, 07:10

m@rtin píše:Emiráty se dušují tím, že objednají 200 strojů


Můžeš prosím hodit odkaz, kde jsi to četl? Docela rád bych si o tom přečetl.. díky :thumbup:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5021
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod flyingblue » 21. 06. 2017, 09:52

micaello píše:
Petr31 píše:..čtyřmotorák to sice je...ale neuvěřitelně ošklivý.Tudíž dle mě by se vůbec nic nestalo, kdyby si je laskavě frantíci nechali doma a nehyzdili vzduch.Z hlediska ekonomie provozu všichni vědí že díky spolehlivosti motorů jsou 2 motorové mašiny daleko ekonomičtější, čtyřmotorák je na tom špatně.Chápu že se nechcete dívat jen na 777 a spol., ale A380 je krok špatným směrem.


Ještěže posuzování krásy je individuální a zcela subjektivní záležitost.. Mě se velryba líbí.
Druhým podstatným aspektem A380 je neporovnatelné pohodlí, ticho a vůbec celkový pocit cestujícího, který se s žádným jiným letadlem zatím nemůže rovnat (a 777 už vůbec ne).


Pohodli dole v A380? Kde presne?

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 602
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod m@rtin » 21. 06. 2017, 09:54

papaya píše:
m@rtin píše:Emiráty se dušují tím, že objednají 200 strojů


Můžeš prosím hodit odkaz, kde jsi to četl? Docela rád bych si o tom přečetl.. díky :thumbup:


Tak například tady
http://www.thenational.ae/business/aviation/emirates-to-buy-more-airbus-a380s-even-if-neo-version-is-shelved

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod micaello » 22. 06. 2017, 09:20

flyingblue píše:Pohodli dole v A380? Kde presne?


Osobně jsem dole neseděl, ale spousta známých, co lítá, ano a když se zeptám na A380, slyším jen chválu.
Ale až dojde na další let v A380, vyberu si schválně spodní palubu.



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti