Komerční provoz A380
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
První olítanou A380 mají příští rok po deseti letech provozu vyřazovat Singapore Airlines. Nikdo ni nejeví zájem, ani jako přestavbu pro cargo. Fotky rozebrané A380 někde v nevadské poušti budou smutné.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Ten O'Leary je ale prorok, to sa mu musi nechat. Pred rokom ci dvoma zahlasil, ze Ryanair nespusti zatial long haul, ze pocka par rokov, ze potom bude na trhu kopec mladych pouzitych widebody, kedze vela aeroliniek neustoji rychlu expanziu. A uz sa to pomaly zacina naplnat. A380 od Malaysie a Singapure nikto nechce, lizingovky ich asi budu ponukat lacno. A Etihad tiez asi bude skrtat...tak uvidime, ci FR kod neuvidime na linkach na JFK o nieco skor
Kolko by trvalo naboardovat A380 v all economy configu? Daju to za tych 25 minut?
Kolko by trvalo naboardovat A380 v all economy configu? Daju to za tych 25 minut?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Tony Smoke píše:Ten O'Leary je ale prorok, to sa mu musi nechat. Pred rokom ci dvoma zahlasil, ze Ryanair nespusti zatial long haul, ze pocka par rokov, ze potom bude na trhu kopec mladych pouzitych widebody, kedze vela aeroliniek neustoji rychlu expanziu. A uz sa to pomaly zacina naplnat. A380 od Malaysie a Singapure nikto nechce, lizingovky ich asi budu ponukat lacno. A Etihad tiez asi bude skrtat...tak uvidime, ci FR kod neuvidime na linkach na JFK o nieco skor
Kolko by trvalo naboardovat A380 v all economy configu? Daju to za tych 25 minut?
Pochybuju, ze by chtel MOL platit D-check tech A380. Tohle je uplne jiny problem nez "rychla expanze aerolinek".
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
flyingblue píše:Tony Smoke píše:Ten O'Leary je ale prorok, to sa mu musi nechat. Pred rokom ci dvoma zahlasil, ze Ryanair nespusti zatial long haul, ze pocka par rokov, ze potom bude na trhu kopec mladych pouzitych widebody, kedze vela aeroliniek neustoji rychlu expanziu. A uz sa to pomaly zacina naplnat. A380 od Malaysie a Singapure nikto nechce, lizingovky ich asi budu ponukat lacno. A Etihad tiez asi bude skrtat...tak uvidime, ci FR kod neuvidime na linkach na JFK o nieco skor
Kolko by trvalo naboardovat A380 v all economy configu? Daju to za tych 25 minut?
Pochybuju, ze by chtel MOL platit D-check tech A380. Tohle je uplne jiny problem nez "rychla expanze aerolinek".
V pripade Malaysie sa to inak ani nazvat neda. Kupili lietadlo, lebo ho v dobrych casoch vedeli naplnit ale akonahle prisla recesia (respektive prisli za nestastnych okolnosti o dve B777) tak prisiel aj na psa mraz. Plus im dlhu dobu vlada dotovala straty, resp. expanzne plany.
Singapore sa tychto zbavuje, kedze to boli prve kusy z produkcie, mozno maju nejake muchy. Otazka je, ze ci to tak vidi aj lizingovka a posle ich do puste alebo sa ich predsa posnazi umiestnit...
A nemyslim, ze MOL by siel zrovna po A380, to ber z nadhladom. Som si dovolil troska prehanat Myslim, ze skor caka na nieco prevadzkovo ekonomickejsie...ako B787 alebo A350. Ak by bol napr. Etihad nuteny rusit objednavky, tak by z toho mohol MOL profitovat.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
MOL těžko může skočit po 787/350 když ty jsou vyprodaný na několik let dopředu. Když někdo zruší objednávku, tak po tom místě ve frontě samozřejmě skočí někdo kdo už je v pořadí. Na druhou stranu k MOL spíš sedí nákup novejch strojů, než rozhlížení se po aftermarketu. Takže od něj by se dala čekat spíš objenávka 100 kusů A380neo ve chvíli, kdy Airbus zvažuje úplný zaříznutí projektu, tj. v nejbližších měsících.
Nějakej větší objem obchodů na aftermarketu bych čekal spíš od menšího nebo novýho hráče, kterej vycítí nějakou příležitost. Třeba zrovna Etihad nakupuje po Evropě. Ale musí se sejít několik (hodně) příznivých faktorů. A momentálně zrovna třeba bezpečnostní situace v Evropě tomu zrovna nenahrává...
Nějakej větší objem obchodů na aftermarketu bych čekal spíš od menšího nebo novýho hráče, kterej vycítí nějakou příležitost. Třeba zrovna Etihad nakupuje po Evropě. Ale musí se sejít několik (hodně) příznivých faktorů. A momentálně zrovna třeba bezpečnostní situace v Evropě tomu zrovna nenahrává...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
pepa007 píše:MOL těžko může skočit po 787/350 když ty jsou vyprodaný na několik let dopředu. Když někdo zruší objednávku, tak po tom místě ve frontě samozřejmě skočí někdo kdo už je v pořadí. Na druhou stranu k MOL spíš sedí nákup novejch strojů, než rozhlížení se po aftermarketu. Takže od něj by se dala čekat spíš objenávka 100 kusů A380neo ve chvíli, kdy Airbus zvažuje úplný zaříznutí projektu, tj. v nejbližších měsících.
Nějakej větší objem obchodů na aftermarketu bych čekal spíš od menšího nebo novýho hráče, kterej vycítí nějakou příležitost. Třeba zrovna Etihad nakupuje po Evropě. Ale musí se sejít několik (hodně) příznivých faktorů. A momentálně zrovna třeba bezpečnostní situace v Evropě tomu zrovna nenahrává...
Etihad uz moc nenakupuje. Jaksi mu to nevychazi.
U MOLa bych necekal zadnou objednavku A380 neo, protoze pokud to letadlo vznikne, bude to Emirates verze a Ryanair nema pro tyhle eroplany trate. Spise bych vsazel na konec provozu linky na B777ceo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
procvi píše:Sůra asi projíždí místní témata:
http://ekonomika.idnes.cz/airbus-a380-ma-problem-vyroba-je-ztratova-f01-/eko-doprava.aspx?c=A161229_163636_eko-doprava_suj
Projizdi, ale tohle je z tiskove zpravy
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
No super.. Takze z ošklivé hlučné nudle jménem 777-300ER, u které zadek skáče při startu a turbulencích jak divoká kráva, uděláme ještě ošklivější a delší nudli, kdy letušky cestujícím sedícím v zadních řadách budou při nástupu rovnou podávat dva blicí pytlíky. Díky, nechci. Triplu se vyhýbám už teď, kdykoliv to jde.
Achjo. A380 je krásná, majestátní, uvnitř neuvěřitelně tichá..určitě si nezaslouží, aby takto celý projekt skončil
Achjo. A380 je krásná, majestátní, uvnitř neuvěřitelně tichá..určitě si nezaslouží, aby takto celý projekt skončil
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
micaello píše:No super.. Takze z ošklivé hlučné nudle jménem 777-300ER, u které zadek skáče při startu a turbulencích jak divoká kráva, uděláme ještě ošklivější a delší nudli, kdy letušky cestujícím sedícím v zadních řadách budou při nástupu rovnou podávat dva blicí pytlíky. Díky, nechci. Triplu se vyhýbám už teď, kdykoliv to jde.
Achjo. A380 je krásná, majestátní, uvnitř neuvěřitelně tichá..určitě si nezaslouží, aby takto celý projekt skončil
Souhlasím až na tu krásu A380, ale bohužel se obávám, že její dny se začnou postupně krátit. V roce 2020 by mělo být v provozu nejvíc A380, ale po roce 2020 se začnou vyřazovat nejstarší kusy a nové nebudou přibývat. Sám se divím, že zatím nepřišlo jediné prohlášení od majitelů letišť, kteří do infrastruktury nalili biliony dolarů. Co bude se všemi těmi trojitými nástupními mosty a čekárnami pro 500 lidí? Zbourají se.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
m@rtin píše:Souhlasím až na tu krásu A380, ale bohužel se obávám, že její dny se začnou postupně krátit. V roce 2020 by mělo být v provozu nejvíc A380, ale po roce 2020 se začnou vyřazovat nejstarší kusy a nové nebudou přibývat. Sám se divím, že zatím nepřišlo jediné prohlášení od majitelů letišť, kteří do infrastruktury nalili biliony dolarů. Co bude se všemi těmi trojitými nástupními mosty a čekárnami pro 500 lidí? Zbourají se.
Náhodou to je nejvíc sexy letadlo při pohledu zezadu..ta prohnutá křídla jsou prostě
No mě by spíš zajímalo, k čemu ty tři nástupní mosty vlastně jsou..
Co jsem zažil lety jumbem nebo triplem (400 pax), vše se vždy plnilo i vyprázdňovalo jedním jediným mostem.. OK, u velryby bych v takovém případě pochopil potřebu dvou, pro každou palubu zvlášť..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
já bych neplašil, za 3-5 let může být všechno jinak. bude jiná cena ropy, budou jiný motory, nějak se vyvine situace na blízkým východě, nějak se vyvine situace v rusku, číně, usa, atd. atd.
pořád je v provozu kolem 200 B747-400, který žerou dvojnásobek co A380. dál je v provozu přes 200 A340. A380 je taky 200 kusů, a dalších 100 je ještě objednaných. k tomu je asi 50 kousků 747-8.
čtyřmotoráky tady budou ještě dalších minimálně 5-10 let, a mimo evropu dalších 20-30 let. já myslím že airbus prostě čeká co bude a nejbližších 3-5 let prostě žádný zásadní rozhodnutí nepadne.
pořád je v provozu kolem 200 B747-400, který žerou dvojnásobek co A380. dál je v provozu přes 200 A340. A380 je taky 200 kusů, a dalších 100 je ještě objednaných. k tomu je asi 50 kousků 747-8.
čtyřmotoráky tady budou ještě dalších minimálně 5-10 let, a mimo evropu dalších 20-30 let. já myslím že airbus prostě čeká co bude a nejbližších 3-5 let prostě žádný zásadní rozhodnutí nepadne.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Chm chm..s těma wingletama mi to přijde zvláštní..proč je tam nepřidali rovnou? Stejně velryby lítají tratě 5h+..
Trochu smutné je, že serou na ten refit s novýma motarama..podle mě se tomu dříve či později stejně nevyhnou (pokud nedojde k ukončení výroby)..
Řečem Boeingu se na jednu stranu nedivím (holt 748 byla průser jak hovado), na stranu druhou nejsem nadšenej z toho, že nebesa má ovládnout uřvaná hlučná triplsedma (vzhledem k tomu, že u starších verzí dochází k refitům, kdy se snižují počty F a C sedaček ve prospěch Y a Y+, a kdy se ruší seating 3-3-3 a prosazuje se 3-4-3, tak poptávka po vyšší kapacitě ze strany ajrolinek určitě je..)
Trochu smutné je, že serou na ten refit s novýma motarama..podle mě se tomu dříve či později stejně nevyhnou (pokud nedojde k ukončení výroby)..
Řečem Boeingu se na jednu stranu nedivím (holt 748 byla průser jak hovado), na stranu druhou nejsem nadšenej z toho, že nebesa má ovládnout uřvaná hlučná triplsedma (vzhledem k tomu, že u starších verzí dochází k refitům, kdy se snižují počty F a C sedaček ve prospěch Y a Y+, a kdy se ruší seating 3-3-3 a prosazuje se 3-4-3, tak poptávka po vyšší kapacitě ze strany ajrolinek určitě je..)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Ty winglety jsou blbost, kdyz uz tak by udelali raked wingtips, jak to delaji na novych typech A i B uz hodne dloouho. Proc to tam neni ted je potreba udrzet rozpeti pod 80 metru.
Jiste zvyseni kapacity by kapanek mohlo pomoci, ale 40 mist? to mi prijde moc.
no a co se novych motoru tyce... jedina spolecnost, co si rika o ty motory je Emirates, a ti jsou stejne jedini kteri jeste o A380 maj zajem tak nebo tak. A sami to platit nebudou...
Jiste zvyseni kapacity by kapanek mohlo pomoci, ale 40 mist? to mi prijde moc.
no a co se novych motoru tyce... jedina spolecnost, co si rika o ty motory je Emirates, a ti jsou stejne jedini kteri jeste o A380 maj zajem tak nebo tak. A sami to platit nebudou...