Komerční provoz A380
Re: Komerční provoz A380
A380 mám taky rád, daleko víc než 777 v konfiguraci 3+4+3. Osobně osud A380 nevidím tak černě. Pořád lítá nějakých 500ks stárnoucích 747 které budou muset aerolinky něčím nahradit. A350-1000 i současná 777-300ER jsou kapacitně o minimálně 50míst níž. Zbývá tak jen modernizovaná 777-9, ale ta půjde do provozu nejdřív 2020 možná později. Emirates taky nenahradí současnou obrovskou flotilu A380 ničím menším. No a pak je tu stále ta sázka Airbusu, že provoz v pax mezi megahuby stále poroste rychleji než počet slotů. A pak přichází opět ke slovu letadla s co největší kapacitou, právě jako A380. Doufám, že tahle sázka vyjde, protože bych hrozně rád viděl ve vzduchu A380neo i za nějakých 10-15 let.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3026
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Alvin píše:A380 mám taky rád, daleko víc než 777 v konfiguraci 3+4+3. Osobně osud A380 nevidím tak černě. Pořád lítá nějakých 500ks stárnoucích 747 které budou muset aerolinky něčím nahradit. A350-1000 i současná 777-300ER jsou kapacitně o minimálně 50míst níž. Zbývá tak jen modernizovaná 777-9, ale ta půjde do provozu nejdřív 2020 možná později. Emirates taky nenahradí současnou obrovskou flotilu A380 ničím menším. No a pak je tu stále ta sázka Airbusu, že provoz v pax mezi megahuby stále poroste rychleji než počet slotů. A pak přichází opět ke slovu letadla s co největší kapacitou, právě jako A380. Doufám, že tahle sázka vyjde, protože bych hrozně rád viděl ve vzduchu A380neo i za nějakých 10-15 let.
No uvidíme. Willie Walsh, šéf IAG, řikal že "A380 je skvělý letadlo, pokud ho dokážete naplnit." A spousta aerolinek asi nedokáže. Dopravcům z Arábie navíc dochází dech/zisky.
Problém vyčerpávání slotů v megahubech se taky snižuje tím, že se 787 a 330/350 se hodně lítá mimo megahuby.
Re: Komerční provoz A380
Naplnit A380 určitě není jen tak a dokáže to jen pár největších aerolinek. Ale v tom nevidím problém, i 747 byla zpočátku letadlo pro pár společností (PanAm, Lufthansa....) btw. Emirates jí dokážou posílat i do "provinční" Prahy a kdyby na tom prodělávali, tak se myslím vrátí k 777.
A úplně bych s tebou nesouhlasil "že se 787 a 330/350 se hodně lítá mimo megahuby."
Viz link níž, CAPA analýza uvádí "73% of 787 flights are between hubs"
https://centreforaviation.com/analysis/ ... ubs-293741
A úplně bych s tebou nesouhlasil "že se 787 a 330/350 se hodně lítá mimo megahuby."
Viz link níž, CAPA analýza uvádí "73% of 787 flights are between hubs"
https://centreforaviation.com/analysis/ ... ubs-293741
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Labutí píseň nebo naděje na 4motorová letadla ještě pro další 2-3 dekády?
https://www.youtube.com/watch?v=Fmf8YBigM1Y
https://www.youtube.com/watch?v=Fmf8YBigM1Y
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
m@rtin píše:Labutí píseň nebo naděje na 4motorová letadla ještě pro další 2-3 dekády?
https://www.youtube.com/watch?v=Fmf8YBigM1Y
11 napric v economy! Jupi!
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Upřímně mě to samozřejmě těší, že je tady alespoň teoretická možnost, jak udržet čtyřmotoráky déle ve vzduchu, na druhou stranu jsem očekával, že když už, tak to půjde i ruku v ruce s novými motory. Nicméně certifikace po takovýchto změnách (motorů) je asi finančně a vůbec celkově mnohem náročnější a nákladnější
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Souhlasím, také jsem čekal více kompozitů, nové motory a mírné prodloužení trupu, aby se dostali s náklady na sedačku dolů. Toto bych nazval facelift interiéru + winglety. Na druhou stranu, nechybělo málo a celý projekt mohl jít do kytek.
Re: Komerční provoz A380
m@rtin píše:Souhlasím, také jsem čekal více kompozitů, nové motory a mírné prodloužení trupu, aby se dostali s náklady na sedačku dolů. Toto bych nazval facelift interiéru + winglety. Na druhou stranu, nechybělo málo a celý projekt mohl jít do kytek.
no prodluzovat trup nebo menit motory kvuli 4 prodanym kusum se asi moc nevyplati...ani kvuli 20
Re: Komerční provoz A380
micaello píše:Upřímně mě to samozřejmě těší, že je tady alespoň teoretická možnost, jak udržet čtyřmotoráky déle ve vzduchu, na druhou stranu jsem očekával, že když už, tak to půjde i ruku v ruce s novými motory. Nicméně certifikace po takovýchto změnách (motorů) je asi finančně a vůbec celkově mnohem náročnější a nákladnější
..čtyřmotorák to sice je...ale neuvěřitelně ošklivý.Tudíž dle mě by se vůbec nic nestalo, kdyby si je laskavě frantíci nechali doma a nehyzdili vzduch.Z hlediska ekonomie provozu všichni vědí že díky spolehlivosti motorů jsou 2 motorové mašiny daleko ekonomičtější, čtyřmotorák je na tom špatně.Chápu že se nechcete dívat jen na 777 a spol., ale A380 je krok špatným směrem.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
bubo píše:m@rtin píše:Souhlasím, také jsem čekal více kompozitů, nové motory a mírné prodloužení trupu, aby se dostali s náklady na sedačku dolů. Toto bych nazval facelift interiéru + winglety. Na druhou stranu, nechybělo málo a celý projekt mohl jít do kytek.
no prodluzovat trup nebo menit motory kvuli 4 prodanym kusum se asi moc nevyplati...ani kvuli 20
Emiráty se dušují tím, že objednají 200 strojů
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
Petr31 píše:..čtyřmotorák to sice je...ale neuvěřitelně ošklivý.Tudíž dle mě by se vůbec nic nestalo, kdyby si je laskavě frantíci nechali doma a nehyzdili vzduch.Z hlediska ekonomie provozu všichni vědí že díky spolehlivosti motorů jsou 2 motorové mašiny daleko ekonomičtější, čtyřmotorák je na tom špatně.Chápu že se nechcete dívat jen na 777 a spol., ale A380 je krok špatným směrem.
Ještěže posuzování krásy je individuální a zcela subjektivní záležitost.. Mě se velryba líbí.
Druhým podstatným aspektem A380 je neporovnatelné pohodlí, ticho a vůbec celkový pocit cestujícího, který se s žádným jiným letadlem zatím nemůže rovnat (a 777 už vůbec ne).
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 46
- Registrován: 09. 06. 2016, 10:25
- Oblíbené typy letadel: A350
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
m@rtin píše:Emiráty se dušují tím, že objednají 200 strojů
Můžeš prosím hodit odkaz, kde jsi to četl? Docela rád bych si o tom přečetl.. díky
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
micaello píše:Petr31 píše:..čtyřmotorák to sice je...ale neuvěřitelně ošklivý.Tudíž dle mě by se vůbec nic nestalo, kdyby si je laskavě frantíci nechali doma a nehyzdili vzduch.Z hlediska ekonomie provozu všichni vědí že díky spolehlivosti motorů jsou 2 motorové mašiny daleko ekonomičtější, čtyřmotorák je na tom špatně.Chápu že se nechcete dívat jen na 777 a spol., ale A380 je krok špatným směrem.
Ještěže posuzování krásy je individuální a zcela subjektivní záležitost.. Mě se velryba líbí.
Druhým podstatným aspektem A380 je neporovnatelné pohodlí, ticho a vůbec celkový pocit cestujícího, který se s žádným jiným letadlem zatím nemůže rovnat (a 777 už vůbec ne).
Pohodli dole v A380? Kde presne?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
papaya píše:m@rtin píše:Emiráty se dušují tím, že objednají 200 strojů
Můžeš prosím hodit odkaz, kde jsi to četl? Docela rád bych si o tom přečetl.. díky
Tak například tady
http://www.thenational.ae/business/aviation/emirates-to-buy-more-airbus-a380s-even-if-neo-version-is-shelved
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Komerční provoz A380
flyingblue píše:Pohodli dole v A380? Kde presne?
Osobně jsem dole neseděl, ale spousta známých, co lítá, ano a když se zeptám na A380, slyším jen chválu.
Ale až dojde na další let v A380, vyberu si schválně spodní palubu.