Komerční provoz A380

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.


MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1740
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod MEA » 13. 12. 2010, 02:18

no, podlamna je hlavne velke. ale na concorde ci mriju podla mna nema...

Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod Jose » 13. 12. 2010, 10:39

...mne úplne stačí, že je lepší než Jumbo! :)

andrei
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod andrei » 17. 12. 2010, 22:29

to Jose: Na to si přišel jak, že je lepší než 747 ?

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod Smurfx » 18. 12. 2010, 00:58

andrei píše:to Jose: Na to si přišel jak, že je lepší než 747 ?


Spíš by bylo lepší se zamyslet, zda má cenu srovnávat letadla, které dělí koncepčně i konstrukčně několik generací. A380 je snad ve všech ohledech pokročilejší a lepší...


Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod Jose » 18. 12. 2010, 10:56

Smurfx: Dík... vystihol si to presne!

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5450
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod flyingblue » 18. 12. 2010, 13:56

Smurfx píše:
andrei píše:to Jose: Na to si přišel jak, že je lepší než 747 ?


Spíš by bylo lepší se zamyslet, zda má cenu srovnávat letadla, které dělí koncepčně i konstrukčně několik generací. A380 je snad ve všech ohledech pokročilejší a lepší...


To je pravda, zvlast motory se R-R povedly :-)

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod cocik » 18. 12. 2010, 14:55

flyingblue píše:To je pravda, zvlast motory se R-R povedly :-)


No, na 747 zase blbly JT9D od PW. Ono si fakt nevyberes :D

Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod Jose » 19. 12. 2010, 07:34

...aj RR určené pre 787 mali problém:
http://www.reuters.com/article/idUSTRE68F03L20100916

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod Smurfx » 19. 12. 2010, 18:57

flyingblue píše:
Smurfx píše:
andrei píše:to Jose: Na to si přišel jak, že je lepší než 747 ?


Spíš by bylo lepší se zamyslet, zda má cenu srovnávat letadla, které dělí koncepčně i konstrukčně několik generací. A380 je snad ve všech ohledech pokročilejší a lepší...


To je pravda, zvlast motory se R-R povedly :-)


Co mají společného konkrétně motory s celkovou kvalitou letadla nechápu... Motory RR měly dost velké problémy například na B777 před časem, i na B787. Znamená to, snad, že jsou to špatná letadla? Samozřejmě že ne, jen to na ně hází špatné světlo u laické veřejnosti.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5450
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod flyingblue » 19. 12. 2010, 20:23

Smurfx píše:
flyingblue píše:
Smurfx píše:
Spíš by bylo lepší se zamyslet, zda má cenu srovnávat letadla, které dělí koncepčně i konstrukčně několik generací. A380 je snad ve všech ohledech pokročilejší a lepší...


To je pravda, zvlast motory se R-R povedly :-)


Co mají společného konkrétně motory s celkovou kvalitou letadla nechápu... Motory RR měly dost velké problémy například na B777 před časem, i na B787. Znamená to, snad, že jsou to špatná letadla? Samozřejmě že ne, jen to na ně hází špatné světlo u laické veřejnosti.


Pokud nechapes, co maji motory spolecneho s celkovou kvalitou letadla, tak zijes v jinych astralnich sferach :-)

Doporucuju se poptat panu u Qantasu, jak se jim libi kvalita jejich A380 s Airbusem certifikovanymi motory. Pripadne se zeptat nejakeho pilota dopravaku, jak se mu lita s jeho eroplanem ve stylu kluzak.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1754
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod hafi » 19. 12. 2010, 20:30

to ze subdodavatel doda nekvalitni zbozi tezko ovlivni obecnou kvalitu celeho vyrobku, zvlaste kdyz ten subdodavatel dodava stejne zbozi vsem hracum na trhu.

Asi neco jako kdyby firma Michelin vyrobila spatne pneumatiky, ktery dodava vsem francouzkym automobilkam a ty si hodnotil jestli je lepsi Citroen nebo Renault podle tomu kterymu vickrat praskly ty samy pneumatiky...

jasne ze je to prusvih citroenu i renaultu, ale rozdil mezi auty pak musim hledat v tom cem se ty auta lisi...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5450
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod flyingblue » 20. 12. 2010, 00:01

hafi píše:to ze subdodavatel doda nekvalitni zbozi tezko ovlivni obecnou kvalitu celeho vyrobku, zvlaste kdyz ten subdodavatel dodava stejne zbozi vsem hracum na trhu.

Asi neco jako kdyby firma Michelin vyrobila spatne pneumatiky, ktery dodava vsem francouzkym automobilkam a ty si hodnotil jestli je lepsi Citroen nebo Renault podle tomu kterymu vickrat praskly ty samy pneumatiky...

jasne ze je to prusvih citroenu i renaultu, ale rozdil mezi auty pak musim hledat v tom cem se ty auta lisi...


Mno pokud porovnavas motor a pneumatiky, tak nevim nevim :-)

Kdyz zustaneme u aut, tak kdyz jsem mel ve svem Mitsubishi motor od Renaultu, tak by me v zivote nenapadlo nadavat na Renault (a ze jsem mel moznost koupit auto s jinym motorem). Pro stouraly - ano do Carismy davaly tri diamanty zabozroutsky diesel.

Nakonec bych taky moh resit, ze Airbus i RR jsou vlastne superfirmy bez problemu, protoze tu trubicku delal nejaky subdodavatel subdodavatele RR :-)

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1754
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod hafi » 20. 12. 2010, 00:30

pekny priklad...a kdyby se ti v tom aute posr.. zrovna ten motor a ty bys mel priste vybrat na zaklade predchozich zkusenosti, koupil by sis radeji Mitsubishi (s motorem Mitsubishi) nebo Renault (s motorem Renault).

Ja neospravedlnuju Airbus, maj si to kontrolovat...ale porovnavat podle motoru RR rozdil mezi A a B, kdyz stejne motory pouzivaj oba, mi prijde zcestne. Pokud by byl problem napr s tema pneumatikama, ktery by dany dodavatel dodaval jen A a nikoli B, tak by to dle toho porovnavat slo spis, ackoli i tam by slo o subdodavatele.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5450
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Komerční provoz A380

Příspěvekod flyingblue » 20. 12. 2010, 02:40

hafi píše:pekny priklad...a kdyby se ti v tom aute posr.. zrovna ten motor a ty bys mel priste vybrat na zaklade predchozich zkusenosti, koupil by sis radeji Mitsubishi (s motorem Mitsubishi) nebo Renault (s motorem Renault).

Ja neospravedlnuju Airbus, maj si to kontrolovat...ale porovnavat podle motoru RR rozdil mezi A a B, kdyz stejne motory pouzivaj oba, mi prijde zcestne. Pokud by byl problem napr s tema pneumatikama, ktery by dany dodavatel dodaval jen A a nikoli B, tak by to dle toho porovnavat slo spis, ackoli i tam by slo o subdodavatele.


Kdybych si mel priste vybrat, vybral jsem si Toyotu s motorem Toyota :-)

Motor, je - dle meho skromneho nazoru, klicovou komponentou letadla. Airbus si dodavatele motoru vybral a pocitam, ze i ten motor prosel nejakou certifikaci. Podle me je ten problem minimalne stejne velky jako byl kdysi problem se sestykovanim nekterych casti trupu.

Narozdil od pneumatik.

Mimochodem, ja nemluvim o tom, ze R-R je obecne spatna firma. Jen proste udelala dost "drahou" botu pri vyrobe a testovani tohoto konkretniho typu motoru. Drahou doufam jen financne - i kdyz ty cestaci QS u Singapuru jiste prinesli par obeti svym bozstvum.



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti