Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

dell píše:
skater píše:Co je na tom vkusného?

:lol: :lol:


NAF, Naf, ňaf! :D


Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Kdo platí cesty novinářů a podnikatelů jako doprovodu při letech s ACJ? Musí si koupit nějakou zvláštní "letenku"?

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

http://www.planes.cz/cs/photo/1025673/

Fuj tajksl :evil: . Mluvím o tom, co má pilot na sobě. Zeptám se - má posádka alespoň při letech vládních činitelů na sobě nějakou reprezentativní uniformu, nebo vždycky tendle wotpornej anorak?

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

Thisway píše:Kdo platí cesty novinářů a podnikatelů jako doprovodu při letech s ACJ? Musí si koupit nějakou zvláštní "letenku"?
:D
když někoho pozveš, taky po něm pak chceš peníze? :wink:

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

dell píše:
Thisway píše:Kdo platí cesty novinářů a podnikatelů jako doprovodu při letech s ACJ? Musí si koupit nějakou zvláštní "letenku"?
:D
když někoho pozveš, taky po něm pak chceš peníze? :wink:

Oni se nezvou sami?


skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od skater »

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=694178

Vysvětlí mi někdo, proč když do japonska odlétli obě A319, tak je v součtu na palubě jen 106 lidí? Když vezmu těch 106 cestujících, k tomu 25 volných míst + místa pro náhradní posádku, dostávám se na necelých 150 lidí. Přitom kapacita dvou letadel by měla být až 248 lidí! Že by nebylo dost sedaček pro obě letadla pro plné obsazení? Nebo nějaký tiskový šotek?

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od creyman »

Na kolik to tak vyjde, tam a zpět?
A319 to z ČR letí na dvě mezipřistání ?

r13
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 11. 02. 2009, 08:40
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od r13 »

skater píše:http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=694178

Vysvětlí mi někdo, proč když do japonska odlétli obě A319, tak je v součtu na palubě jen 106 lidí? Když vezmu těch 106 cestujících, k tomu 25 volných míst + místa pro náhradní posádku, dostávám se na necelých 150 lidí. Přitom kapacita dvou letadel by měla být až 248 lidí! Že by nebylo dost sedaček pro obě letadla pro plné obsazení? Nebo nějaký tiskový šotek?


Tohle neni "standartni" 319.
" Rozdílná potřeba přepravní kapacity pro lety s VIP a nebo s vojenskými jednotkami vedla k rozhodnutí, že interiér bude mít volitelnou konfiguraci v závislosti na konkrétním letu. Ve všech případech však nové stroje poskytnou cestujícím maximální pohodlí. Salonek pro VIP vybavený sprchovým koutem, komfortními otočnými křesly či rozkládací pohovkou bude vždy umístěn v přední části trupu. Ve variantě VIP bude za ním umístěn jednací salonek se dvěma stolky a osmi křesly a za ním pak oddíl s 32 sedadly (4 v každé řadě) odpovídající třídě Business Class. Celková kapacita této varianty bude činit 44 míst. V případě potřeby lze počet cestujících zvýšit až na 100, a to přestavbou oddílů za VIP salonkem, kam budou instalována sedadla odpovídající třídě Economy, vždy šest v jedné řadě, s uličkou uprostřed. Letouny budou standardně vybaveny kuchyňkou umožňující přípravu teplých jídel. "
Zdroj: http://www.afterburner.cz/clanky/a319cj.htm

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od františek dobrota »

Vysvětlí mi někdo, proč když do japonska odlétli obě A319, tak je v součtu na palubě jen 106 lidí?

Protože je to akce organizovaná a řízená vládními uředníky a prováděná MO. Nezbývá mi než doufat, že se nikdy do situace, kdy by mne musel zachranovat český stát nedostanu..Myslím, že zbytek filharmoniků bude mít ještě pořádnou hoňku včas zmizet, moje osobní očekávání co se týče vývoje katastrofy v jaderné elektrárně Fukušima je totiž opravdu hodně pesimistické..

Zajda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 21. 12. 2009, 14:16
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Zajda »

No co si matně pamatuji, tak maximální konfigurace je 96 osob..to je 192 lidí 2 letadla...106 a 25 je 131.....čili pořád mi tam hapruje 61 míst..a ty náhradní posádky a technik podle mě nezabere... .. jako je možnost, že filharmonici si vzali svoje fidlátka na palubu a to něco zabere, (teď jsem letěl z LTN a nástroje byly na palubě v poslední řadě u okýnka, prý předpis) ovšem pokud se jedná o záchranou misi, tak mi není jasný, že nástroje mají přednost před životy....jako já bych to Japonsko neviděl tak černě, zase nevěřte médiím vše, ale jako principiálně to asi není v pořádku...takže právě mě zajímá jak to bylo a co a kdo těch 61 míst zabral....

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Lucky »

Zajda píše:No co si matně pamatuji, tak maximální konfigurace je 96 osob..to je 192 lidí 2 letadla...106 a 25 je 131.....čili pořád mi tam hapruje 61 míst..a ty náhradní posádky a technik podle mě nezabere... .. jako je možnost, že filharmonici si vzali svoje fidlátka na palubu a to něco zabere, (teď jsem letěl z LTN a nástroje byly na palubě v poslední řadě u okýnka, prý předpis) ovšem pokud se jedná o záchranou misi, tak mi není jasný, že nástroje mají přednost před životy....jako já bych to Japonsko neviděl tak černě, zase nevěřte médiím vše, ale jako principiálně to asi není v pořádku...takže právě mě zajímá jak to bylo a co a kdo těch 61 míst zabral....


Celkova kapacita letadla 2801 coz je VIP verze je 44 cestujich i v okamziku ze bude obsazen VIP salonek pro dva cestujici a k tomu jednaci salonek pro 8 lidi
http://www.planes.cz/cs/photo/1012302/a ... bely-lkkb/
Druhy letoun 3085 je ve verzi pro 100 lidi vcetne obsazeni VIP salonku ktery je v tomto pripade pouze pro 2 cetujici
http://www.planes.cz/cs/photo/1022198/a ... bely-lkkb/

Tragedie_v_JZD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 731
Registrován: 01. 01. 2007, 22:39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Tragedie_v_JZD »

skater píše:http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=694178

Vysvětlí mi někdo, proč když do japonska odlétli obě A319, tak je v součtu na palubě jen 106 lidí? Když vezmu těch 106 cestujících, k tomu 25 volných míst + místa pro náhradní posádku, dostávám se na necelých 150 lidí. Přitom kapacita dvou letadel by měla být až 248 lidí! Že by nebylo dost sedaček pro obě letadla pro plné obsazení? Nebo nějaký tiskový šotek?


Ty letadla nemaji kapacitu plne A319. K tomu přidej, že spousta lidí si "zarezervovala" skrze urady mista, ale nakoenc se k letu nedostavili (a nebo si to rozmysleli na letisti). Vzhledem k tomu, ze to bylo zadačo, tak mě to ani nepřekvapuje.

Takže bych to neházel ani tak na MO a zastupitelský ouřad, ale spíš na samotné "občany".

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od františek dobrota »

Já tvůj názor chápu,ale už primárně- filharmoniků bude hodně přes sto, počítám spíš ke dvoum stovkám..pakliže pošlu někam letadla pro konkrétní skupinu (a pokud vím tak akce vznikla na popud ministerstva kutury právě pro ně) schopná přepravit pouze 2/3 lidí nevidím v tom nic normálního,jen politické gesto...Mimochodem občany ČR v Lybii nezachranoval tímto způsobem, na rozdíl od okolních států nikdo...Je jasné že zorganizovat a možná i přesvědčit takové množství lidí(a Čechů k tomu) v situaci jaká v Japonsku je, je velmi těžké, ale i to je svým způsobem chyba úředníků, tentokrát těch v diplomatických službách. Dostávat se na letiště přes 40milionovou aglomeraci v tehle situaci nebude asi opravdu příliš jednoduché a i s tím by se mělo počítat..Takže podle mne to mohlo být určitě lépe připravené, kdyby byl dostatek lidí,dalo se to odvozit 319tkami třeba jen do Koreje, nebo ostatně stát mohl požádat ČSA(které mu myslím má co vracet) a mohly to letet dvě 321 v 212Y...prostě mi přijde že v takovéhle situaci je víc vždycky výrazně lépe..takhle to byla jen demonstrace toho na co AČR 319- VIP verzi má-pro takovéhle případy uplně na nic.....a to se nemluví o tom že by se měl vézt třeba náklad..
Naposledy upravil(a) františek dobrota dne 18. 03. 2011, 08:52, celkem upraveno 2 x.

Zajda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 21. 12. 2009, 14:16
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Zajda »

1) Já myslel, že jsou přestavitelná obě dvě stejně... to je zajímavé, ... že jedna je v civilní a druhá ve VIP, ale do VIP byl zakoupen i náhradní interiér a že to nějakou chvilku trvá 12 hodin, ale jde to tak udělat...

2) Souhlas, že poslat tam jedno letadlo (proč ne TS??) by bylo lepší. Když už třeba Egypt nebo Libye, tak to by ani nevadilo, ale Japonsko, které je x krát dále, no nevím.

3) Jak moc velký problém je po dateline vzít ostatní občany EU, kteří jistě čekali na letištích? Technicky mi to přijde jen kontrola, což zabere 15 minut, jak administrativně a další věci s tím spojený nevím, ale v takových to případech mi není jasné, proč se ta kapacita nevyužije naplno.

Spenlik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 529
Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPD/KSFO
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Spenlik »

Zajda píše:2) Souhlas, že poslat tam jedno letadlo (proč ne TS??) by bylo lepší. Když už třeba Egypt nebo Libye, tak to by ani nevadilo, ale Japonsko, které je x krát dále, no nevím.


Travel má určitě někde odstavenou mašinu a čeká až mu Nečas brnkne že ji potrebuje poslat idealně hned směr Japan :)


Odpovědět