Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Lucky »

Zajda píše:1) Já myslel, že jsou přestavitelná obě dvě stejně... to je zajímavé, ... že jedna je v civilní a druhá ve VIP, ale do VIP byl zakoupen i náhradní interiér a že to nějakou chvilku trvá 12 hodin, ale jde to tak udělat...


Ano je i nahradni interier pro kazde letadlo zvlast,ale pouzije se az bude potreba facelift.V pocatku se uvazovalo ze se po nejake dobe interiery "prohodi" mezi letadly.Protoze VIP letadlo ma mensi nalet nez civilni tak aby se jim to na obou letadlech trochu srovnalo.Pak nastesti nekoho osviceneho napadlo ze je to nesmysl protoze prestavba z VIP na civilni verzi to neni jen vymontovat a namontovat sedacky,ale jde i o preskladani PSU a nasledne naprogramovani jejich nove polohy pro CIDS coz jak mi bylo receno dela jen Airbus a trva to cca 3 mesice.


mareček
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 175
Registrován: 14. 03. 2007, 23:19
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od mareček »

Lucky píše:...jde i o preskladani PSU a nasledne naprogramovani jejich nove polohy pro CIDS coz jak mi bylo receno dela jen Airbus a trva to cca 3 mesice.


to mě zajímá, i když tomu vůbec nerozumim :D mohl bys prosím vysvětlit ty zkratky, příp. popsat ten postup pro naprosté laiky? díky :)

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od jane »

mareček píše:
Lucky píše:...jde i o preskladani PSU a nasledne naprogramovani jejich nove polohy pro CIDS coz jak mi bylo receno dela jen Airbus a trva to cca 3 mesice.


to mě zajímá, i když tomu vůbec nerozumim :D mohl bys prosím vysvětlit ty zkratky, příp. popsat ten postup pro naprosté laiky? díky :)


PSU (Passenger Service Unit) je jednoduse to, co mas nad hlavou - tedy svetylka, ofuky, privolani CC, ale taky vlastne schrana, ve ktere jsou kyslikove masky, takze pri jine konfiguraci by se to muselo cele posunovat podle sedadel.

CIDS (Cabin Intercommunication Data System) je takovy pocitac pro CC, ovladaci panel je nad jumpseaty u prednich vstupnich dveri. CC si pres to ovladaji teplotu a svetlo v kabine, zonovani (aby kdyz ti zvoni clovek v businessu, tak se ti to ukazalo vepredu, a kdyz v economu, tak vzadu, to same se svetlem, aby treba business mel v noci tmu a v economu bylo trochu svetlo), dal tam vidis informace o mnozstvi odpadu, zda jsou zaarmovane dvere, volis si pres to hlaseni, ukazuje ti to zavady v kabine... Ve zkratce si CC muzou konecne hodne veci udelat sami a nemusi furt otravovat kokpit, ze je zima/teplo :)

mareček
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 175
Registrován: 14. 03. 2007, 23:19
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od mareček »

jane: díky :)

skrita
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 269
Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od skrita »

Vzhledem k probíranému tématu se můj příspěvek asi nejlépe hodí sem. Všiml jsem si, že Lufthansa vypravila po zemětřesení speciální lety operované B747-400 s mezipřistáním v Soulu. Je správná moje dedukce, že to mezipřistání je tam z bezpečnostních důvodů? Např. při startu z Frankfurtu není jasné, jaká bude situace za 10 hodin, a proto to mezipřistání? Nebo je důvod jiný?


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od OR »

Domyslim, ze duvodem muze byt problem se sloty na Narite a nechteji tam dejak extra dlouho vyckavat. Pripadne pokud leti jinam, muze tam byt problem 747 naplnit nebo kratka draha, takze by to plne po spunty nemohlo odstartovat, proto technicke mezipristani.

ondra.t
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 69
Registrován: 14. 09. 2006, 10:52
Pohlaví: muž
Bydliště: Roztoky
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od ondra.t »

jde i o preskladani PSU a nasledne naprogramovani jejich nove polohy pro CIDS coz jak mi bylo receno dela jen Airbus a trva to cca 3 mesice

Lucky nevim jestli myslíš stejnou věc jako já, ale něco podobného jsem řešil na CEDu. u jednoho PSU byla INOPka tak jsem se v tom vrtal a došel k názoru, že buď to bude DEU, nebo pod tím tou podložkou MOUNT. DEU jsem vyměnil s jiným a závada trvala, nakonec jsem rozmontoval ten MOUNT a zjistil že jsou v tom dva potenciometry s různým nastavením. I když bych to byl schopný napinovat aby to fungovalo, tak se to prý musí poslat do Německa :? do odborné firmy k přeprogramování. Možná že jsi myslel právě tohle že se programuje i ta podložka pod DEU...? Nakonec to dopadlo že jsem tam INOPku musel vrátit, že než se to pošle do Německa a vrátí se to zpět, tak to trvá prý měsíc :thumbdown: .

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od vitezslav »

Spenlik: Aby ses nedivil. Záleží, kolik by měl Nečas v kapse. Když se v roce 2005 z Varů přepravovala rakev s mrtvolou do Rijádu, tak TVS sehnal letadlo prakticky okamžitě, a to to bylo v srpnu (!!), kdy vrcholí sezona.

Starosta
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 20. 11. 2008, 17:13
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Starosta »

Nevím jak u těchto speciálních letů, ale většina společností, které zachovaly lety do Narity, mají někde mezipřistání (většinou ICN) a to prý z důvodu ochrany posádek. Přesněji řečeno, aby posádky nebyly stresovány svým pobytem v rizikové oblasti (kam spadá i Tokio).
Například SQ vedou svůj let SIN-NRT-LAX nyní po trase SIN-NRT-KIX-LAX-NRT-KIX-SIN. S tím, že posádky se mění v KIX. Toť co jsem četl ..
Ale jinak ty vaše důvody jsou také logické.

creyman
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 899
Registrován: 24. 09. 2008, 14:29
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od creyman »

Říkali, že na tom speciálním letu minulý týden brali palivo v Chabarovsku i na cestu zpět, aby v NRT nezdržovali, pokud by s dodávkou byl problém ap. Nabrat cestující a hned odletět.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od HonzaLB »

s vládním airbusem dnes odletěli klauni kopající do míče směr španělsko.Jejich doprava pro výprask a hlavně repatriace je zjevně v národním zájmu. To snad ať radši zas vozí Topolánky a spol. na lyže do Innsbrucku :D

Zajda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 21. 12. 2009, 14:16
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od Zajda »

No já bych asi odhadoval hlavně kvůli palivu, třeba na Naritě mají nějaká omezení kvůli výpadkům dodávek a tak...časově by se to asi stihlo natankovat dřív než nalezou lidi do letadla, ale asi kvůli omezení logistických potíží a tak,,s tou posádkou to taky dává smysl, aby ji tam nenechávali...jinak mě nic nenapadá..

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Airbus A319 Corporate Jet pro Vládní letku AČR

Příspěvek od PavelD »

HonzaLB píše:s vládním airbusem dnes odletěli klauni kopající do míče směr španělsko.Jejich doprava pro výprask a hlavně repatriace je zjevně v národním zájmu. To snad ať radši zas vozí Topolánky a spol. na lyže do Innsbrucku :D


Čert ví, co zatím je. Pokud fotbalový svaz touto formou platí pilotům AČR výcvik, tak proč ne ?
Alespoň kopálisti prospějí užitečné věci, ti piloti také potřebují létat.
Případně některý stát v Evropě si potřeboval udělat cvičný záchyt, což u vojenského letadla je možné,
a bylo to předem domluveno. Řekněte si některému kolegovi o fotku švýcarské F18 " visící " na křídle
" Paroubkova " TU 154. Jsem líný to hledat.


Odpovědět