L-410
L-410
Legendární letoun byl vyroben naposledy před deseti roky * Další stroj opustí továrnu za měsíc
Kunovice - Zaměstnanci někdejších Leteckých závodů v Kunovicích mají po včerejšku důvod k oslavám.
Odběratel z Brazílie na tamním letišti převzal nový letoun L 410.
"Poslední letadlo tohoto typu opustilo výrobní linku před deseti roky. Další stroj dodáme do Latinské Ameriky za měsíc. A na další čtyři "elka" pro příští rok jsme se zákazníkem uzavřeli předběžnou opci," uvedl při slavnostním předání letounu předseda představenstva společnosti Aircraft Industries Pavel Vach.
Aircraft Industries staví firmu na nohy
Právě tato firma loni v červenci odkoupila konkurzní podstatu zkrachovalého výrobce turbovrtulových letounů a větroňů světoznámé značky Let.
"Plníme slib, který jsme loni dali zaměstnancům i regionu. Že totiž zajistíme životaschopnost Leteckých závodů," zdůraznil Vach.
"Věřím, že je to start do nové doby," připojil se starosta Kunovic Jiří Vařecha, který v továrně pracoval sedmnáct let.
Malý dopravní letoun L 410 vybavený nejmodernější navigační technikou tvoří stěžejní produkt nového majitele letecké továrny.
Vedle toho nabízí Aircraft Industries zákazníkům také komplexní péči, modernizaci a přestavbu starších strojů.
Další jeho aktivitu představuje větroň Blaník a letecká i neletecká kooperační výroba.
Zcela nový L 410 s devatenácti místy pro pasažéry bude sloužit komerční přepravě v oblasti Santa Catharina u města Porto Allegre.
"Vsadili jsme na zdejší kvalitu a tradici," poznamenal při křtu šampaňským ředitel brazilské firmy NHT Pedro Antonio Teixeira. "Elko" z Kunovic pojmenoval Norma na počest své matky.
Aircraft Industries momentálně v Kunovicích zaměstnává 450 pracovníků. Podle jejího výkonného ředitele Romana Planičky letos očekávají tržby ve výši 500 milionů korun.
Kunovická firma patří pod křídla společnosti Pamco International, která s leteckou technikou na světovém trhu dlouhodobě obchoduje. Od začátku minulého desetiletí prodala do dvanácti zemí po celém světě už třicet pět kunovických letounů L 410.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jihovýchodní Morava
Kunovice - Zaměstnanci někdejších Leteckých závodů v Kunovicích mají po včerejšku důvod k oslavám.
Odběratel z Brazílie na tamním letišti převzal nový letoun L 410.
"Poslední letadlo tohoto typu opustilo výrobní linku před deseti roky. Další stroj dodáme do Latinské Ameriky za měsíc. A na další čtyři "elka" pro příští rok jsme se zákazníkem uzavřeli předběžnou opci," uvedl při slavnostním předání letounu předseda představenstva společnosti Aircraft Industries Pavel Vach.
Aircraft Industries staví firmu na nohy
Právě tato firma loni v červenci odkoupila konkurzní podstatu zkrachovalého výrobce turbovrtulových letounů a větroňů světoznámé značky Let.
"Plníme slib, který jsme loni dali zaměstnancům i regionu. Že totiž zajistíme životaschopnost Leteckých závodů," zdůraznil Vach.
"Věřím, že je to start do nové doby," připojil se starosta Kunovic Jiří Vařecha, který v továrně pracoval sedmnáct let.
Malý dopravní letoun L 410 vybavený nejmodernější navigační technikou tvoří stěžejní produkt nového majitele letecké továrny.
Vedle toho nabízí Aircraft Industries zákazníkům také komplexní péči, modernizaci a přestavbu starších strojů.
Další jeho aktivitu představuje větroň Blaník a letecká i neletecká kooperační výroba.
Zcela nový L 410 s devatenácti místy pro pasažéry bude sloužit komerční přepravě v oblasti Santa Catharina u města Porto Allegre.
"Vsadili jsme na zdejší kvalitu a tradici," poznamenal při křtu šampaňským ředitel brazilské firmy NHT Pedro Antonio Teixeira. "Elko" z Kunovic pojmenoval Norma na počest své matky.
Aircraft Industries momentálně v Kunovicích zaměstnává 450 pracovníků. Podle jejího výkonného ředitele Romana Planičky letos očekávají tržby ve výši 500 milionů korun.
Kunovická firma patří pod křídla společnosti Pamco International, která s leteckou technikou na světovém trhu dlouhodobě obchoduje. Od začátku minulého desetiletí prodala do dvanácti zemí po celém světě už třicet pět kunovických letounů L 410.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jihovýchodní Morava
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 138
- Registrován: 15. 07. 2005, 23:37
- Bydliště: Bratislava
- Stav: Offline
Náhodička - práve som klikol na airways.cz, že pridám do fóra tento link:
http://www.l-410.com/vip2.html#
http://www.l-410.com/vip2.html#
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 323
- Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Thisway píše:yhnatko píše:L410 a L420. Cena se podle vybavení pohybuje od 1,6 do 2,2 milionu dolarů.
To je poměrně dost peněz, když uvážíte, že EV-55 má stát cca 1,7 mil. USD.
No jo, ale EV-55 je mensi ero s mensima motorama.
btw co znamena tohle:
Version for transportation of 14 passengers - non FAR operation
To maj amici omezeni pro pocet lidi v letadle? Kvuli komfortu asi ne, ze by kvuli bezpecnosti?
sobik píše:Btw co znamena tohle:Version for transportation of 14 passengers - non FAR operation
To maj amici omezeni pro pocet lidi v letadle? Kvuli komfortu asi ne, ze by kvuli bezpecnosti?
dle FAR Part 135 se za letadlo typu Commuter povazuje vrtulovy letoun do 9 sedadel, kdezto JAR-23 povoluje 19 sedadel bez pilota. Predpokladam, ze proto ten rozdil - v USA by letoun musel splnovat vyssi pozadavky.
Re: L-410
vice o historii L-410:
http://www.l410.cz
http://www.l410.cz
Re: L-410
Proklikl jsem se z ruského článku k havárii Ural Airlines na toto - http://tehnoregion-avia.space/tr-410.php - vypadá to na ruskou novinku TR-410, jež vznikla úpravou L-410. Má někdo další informace? Nikdy jsem o tom neslyšel...