Concorde

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
poja
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 681
Registrován: 29. 04. 2007, 11:45
Stav: Offline

Příspěvek od poja »

taky sem si řikal myslim že kdyby nakej dali BA nebo AF dohromady na vyhlídkový lety by se tim dalo slušně rejžovat to by concordy profitovaly víc jak za dob největší slávy... to bych si snad zaplatil i ja low low low-cost cestují


PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

poja píše:taky sem si řikal myslim že kdyby nakej dali BA nebo AF dohromady na vyhlídkový lety by se tim dalo slušně rejžovat to by concordy profitovaly víc jak za dob největší slávy... to bych si snad zaplatil i ja low low low-cost cestují


No vyhlídkový lety...... :shock:
Při dnešních cenách paliva a hladovosti Concordu by se vyhlídkový let pěkně prodražil... Nehledě na to,že z mrňavých průzorů (myšleno okéneček) stejně není moc vidět
A AF i BA provoz Concordu vždy dotovaly tak,že rejžovaly někde jinde....

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

PV: To je sice pravda, ale zase by byl létající concord skvělou reklamou...
Nehledě na to, že projekt velkoryse podporovaly vlády Francie i Británie a ty určitě vyhodí spoustu peněz za větší nesmysly, než je tento technický unikát... Je alespoň v letuschopném stavu ten jeden TU-144??
Třeba s ním všehoschopní Rusáci budou jednou ty vyhlídkové lety pořádat... :D

elevon
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 20. 05. 2006, 09:51
Bydliště: Východní Čechy
Stav: Offline

Příspěvek od elevon »

Bohužel v letuschopném stavu není žádný :cry: Kdyby se o tyto unikátní kousky pořádně postarali alespoň na zemi/vybudování haly-jako letos pro G-BOAC v Manchesteru,ve Filtonu se prý o ní uvažuje-G-BOAF.../

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Největší škoda je, že to nedali Virgin Atlantic... :(
A k tomu NY - to to mohli rovnou postavit k Tarantíkovi do Zruče na pole, tam jsou letadla v podobném stavu :lol: .


80_psu
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 334
Registrován: 07. 02. 2004, 15:24
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od 80_psu »

VÍTĚZSLAV píše:Je alespoň v letuschopném stavu ten jeden TU-144??


No, neni... Tenhle by ale teoreticky moh! Prej u nej i cas od casu protacej motory. --> http://www.youtube.com/watch?v=jW8dE5XA ... re=related

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Vypadá fakt celkem zachovale... :)

manitoba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 18. 08. 2008, 15:11
Stav: Offline

Příspěvek od manitoba »

A co se takhle proletět v TU-144 to by byla taky paráda.

manitoba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 18. 08. 2008, 15:11
Stav: Offline

Příspěvek od manitoba »

25 Července 2000 by jste mě nedostali do Concordu ani heverem :roll:

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Příspěvek od Zdenek »

Prectete si prosim proc Concorde doletal.

elevon
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 20. 05. 2006, 09:51
Bydliště: Východní Čechy
Stav: Offline

Re: Concorde

Příspěvek od elevon »

Co říkáte na projekt Aerion? http://www.novinky.cz/clanek/153834-vid ... smany.html Po Concorde pro pohodlnou přepravu 100 lidí supersonik pro 8-12 businessmanů....Je to krok kupředu??? :o
Mimochodem článek v Blesku obsahoval spoustu naprostých nesmyslů o Concorde, mimo jiné, že směl přistávat jen na určitých letištích a létat jen na trase z Evropy do New Yorku. :lol:

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Concorde

Příspěvek od Night fly »

elevon píše:Co říkáte na projekt Aerion? http://www.novinky.cz/clanek/153834-vid ... smany.html Po Concorde pro pohodlnou přepravu 100 lidí supersonik pro 8-12 businessmanů....Je to krok kupředu??? :o
Mimochodem článek v Blesku obsahoval spoustu naprostých nesmyslů o Concorde, mimo jiné, že směl přistávat jen na určitých letištích a létat jen na trase z Evropy do New Yorku. :lol:


Nic noveho pod sluncem. Tupolev uz davno rozpracoval podobny koncept "hybridu" Tu-144 a Tu-160 pod nazvem Tu-444:

http://www.tupolev.ru/English/Show.asp?SectionID=199
http://www.tupolev.ru/English/Picture.asp?PubID=3397

Jose
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 23. 10. 2008, 18:44
Stav: Offline

Re: Concorde

Příspěvek od Jose »

Night fly píše:
elevon píše:Co říkáte na projekt Aerion? http://www.novinky.cz/clanek/153834-vid ... smany.html Po Concorde pro pohodlnou přepravu 100 lidí supersonik pro 8-12 businessmanů....Je to krok kupředu??? :o
Mimochodem článek v Blesku obsahoval spoustu naprostých nesmyslů o Concorde, mimo jiné, že směl přistávat jen na určitých letištích a létat jen na trase z Evropy do New Yorku. :lol:


Nic noveho pod sluncem. Tupolev uz davno rozpracoval podobny koncept "hybridu" Tu-144 a Tu-160 pod nazvem Tu-444:

http://www.tupolev.ru/English/Show.asp?SectionID=199
http://www.tupolev.ru/English/Picture.asp?PubID=3397


:) Aerion ako novinka?Majú úžasný postreh :) O tomto projekte sa píše už pár rokov!A existuje ešte jeden: http://www.saiqsst.com

Ocelot
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 05. 11. 2008, 17:42
Stav: Offline

Re: Concorde

Příspěvek od Ocelot »

elevon píše:Co říkáte na projekt Aerion? http://www.novinky.cz/clanek/153834-vid ... smany.html Po Concorde pro pohodlnou přepravu 100 lidí supersonik pro 8-12 businessmanů....Je to krok kupředu??? :o
Mimochodem článek v Blesku obsahoval spoustu naprostých nesmyslů o Concorde, mimo jiné, že směl přistávat jen na určitých letištích a létat jen na trase z Evropy do New Yorku. :lol:


Podle me je to rozhodne krok kupredu protoze tohle letadlo prekvapive nema sipovity kridlo ale kosouhle kridlo s takzvynym NLF

Aerion’s supersonic natural laminar flow (NLF) wing reduces total airframe drag by as much as 20 percent versus a delta wing configuration such as that used by the Concorde

tenhle profil ma relativni tloustkou tusim 1% coz (F104 starfither mel neco okolo 3%), takze evidentne je to krok kupredu co se tyce aerodynamiky i konstrukce takoveho kridla

ohromnym neduhem Concordu bylo ze mel spoustu nepratel hlavne v americe (asi flustrace z jejich neuspesnych supersonickych dopravnich letadel), takze concorde musel letet nad uzemim USA podzvukove, coz samorzjeme hodne deklasovalo jeho hlavni prednost rychlost

dnes se jedna o tom ze by se mohlo zrychlovat nad rychlost zvuku i na uzemim, ale bylo by to omezeno velikosti letadla (cim mensi letadlo tim mensi akustick tresk), proto se Aerion navrhuje jako biz-jet, druhym duvodem je ze nadzvukove letadlo velikosi Concordu ci Tu 144, jak uz bylo receno byli nerentabilni a jinak by tomu nebylo ani dnes

budoucnost nadzvukoveho dopravniho letani je v biz-jetech kde se na penize nehledi, kdyz nekdo ma na to aby dal 650k Kč za noc v hotelu, tak ho neodradi porizovaci cena ani provozni naklady na letadlo za 80M dolaru

jinak tech projetku bylo vic nejen tuT-444 ale i dalsi zanikly projekt Sukhoi-Gulfstream S-21 (zajimave spojeni) a aktulne vyvijeny konkurent Aerionu - Quest Supersonic Transport

osobne fandim tomu at se Aerion podari protoze je to opravdu nadherny stroj

elevon
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 20. 05. 2006, 09:51
Bydliště: Východní Čechy
Stav: Offline

Re: Concorde

Příspěvek od elevon »

Osobně si myslím, že se přece jen jedná o krok zpátky. Když si vybavím první studie nadzvukového letounu výboru STAC ze šedesátých let minulého století/odkud se zrodil Concorde/, uvažovalo se původně o přibližně stejném počtu cestujících, jako u projektu Aerion!


Odpovědět