Záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 334
- Registrován: 07. 02. 2004, 15:24
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
z planes.cz>
V Rusku se podařilo zachránit nadzvukový Tupolev 144 (CCCP-77115). Letoun chtěla soukromá firma minulý rok rozřezat a prodat za cenu šrotu. V uspořádané sbírce se podařilo vybrat 10 milionů rublů (přes 8 mil. Kč) a tím jej zachovat. Zmíněný letoun byl dokončen jako poslední z 16 vyrobených kusů v roce 1984 (17 zůstal rozpracovaný v době ukončení výroby).
Aeroflotu nebyl nikdy dodán a ve vzduchu strávil pouhých 40 hodin, vesměs při testovacích letech s piloty raketoplánu Buran. Nyní stojí na letišti Žukovskij, stále SCHOPEN SPOUŠTĚT MOTORY A POJÍŽDĚT a má se stát jednou z atrakcí na srpnovém (21.-26.08.) aerosalonu MAKS 2007. Dokonce se našly další prostředky a probíhají intenzivní práce na tom, aby to mohlo být i VE VZDUCHU (!!!).
Tak tohle by byl ale VAR jak CYP, no ne!?
V Rusku se podařilo zachránit nadzvukový Tupolev 144 (CCCP-77115). Letoun chtěla soukromá firma minulý rok rozřezat a prodat za cenu šrotu. V uspořádané sbírce se podařilo vybrat 10 milionů rublů (přes 8 mil. Kč) a tím jej zachovat. Zmíněný letoun byl dokončen jako poslední z 16 vyrobených kusů v roce 1984 (17 zůstal rozpracovaný v době ukončení výroby).
Aeroflotu nebyl nikdy dodán a ve vzduchu strávil pouhých 40 hodin, vesměs při testovacích letech s piloty raketoplánu Buran. Nyní stojí na letišti Žukovskij, stále SCHOPEN SPOUŠTĚT MOTORY A POJÍŽDĚT a má se stát jednou z atrakcí na srpnovém (21.-26.08.) aerosalonu MAKS 2007. Dokonce se našly další prostředky a probíhají intenzivní práce na tom, aby to mohlo být i VE VZDUCHU (!!!).
Tak tohle by byl ale VAR jak CYP, no ne!?
Tu 144 létal v devadesátých létech výzkum pro NASA.Američani zaplatili jeho zprovoznění.
http://www.nasa.gov/centers/dryden/news ... -DFRC.html
http://www.nasa.gov/centers/dryden/news ... -DFRC.html
Re: záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
Nechtěl jsem zbytečně zakládat další téma, sem se to hodí:
dneska Z1, 20:00 pořad o TU 144.
Opáčko 3.2., Z1, 23:00
dneska Z1, 20:00 pořad o TU 144.
Opáčko 3.2., Z1, 23:00
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 569
- Registrován: 02. 02. 2004, 16:26
- Oblíbené typy letadel: B777
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
80_psu píše:z planes.cz>
V Rusku se podařilo zachránit nadzvukový Tupolev 144 (CCCP-77115). Letoun chtěla soukromá firma minulý rok rozřezat a prodat za cenu šrotu. V uspořádané sbírce se podařilo vybrat 10 milionů rublů (přes 8 mil. Kč) a tím jej zachovat. Zmíněný letoun byl dokončen jako poslední z 16 vyrobených kusů v roce 1984 (17 zůstal rozpracovaný v době ukončení výroby).
Aeroflotu nebyl nikdy dodán a ve vzduchu strávil pouhých 40 hodin, vesměs při testovacích letech s piloty raketoplánu Buran. Nyní stojí na letišti Žukovskij, stále SCHOPEN SPOUŠTĚT MOTORY A POJÍŽDĚT a má se stát jednou z atrakcí na srpnovém (21.-26.08.) aerosalonu MAKS 2007. Dokonce se našly další prostředky a probíhají intenzivní práce na tom, aby to mohlo být i VE VZDUCHU (!!!).
Tak tohle by byl ale VAR jak CYP, no ne!?
Zajímavé. Jen bych se chtěl zeptat, jak je to s těmi piloty raketoplánu Buran - pokud vím, tak Buran vzlétl jen jednou, a to bez pilotů.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 47
- Registrován: 11. 02. 2009, 08:40
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
To neznamena ze piloti se nepripravovali.
Byli to zkusebni piloti pro letadla, tak ze dali si vodku na utlumeni bolesti a delali dal co i pred tim. Jeden z nich Rimantas Stankevičius zahynul na airshow:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rimantas_Stankevi%C4%8Dius
Byli to zkusebni piloti pro letadla, tak ze dali si vodku na utlumeni bolesti a delali dal co i pred tim. Jeden z nich Rimantas Stankevičius zahynul na airshow:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rimantas_Stankevi%C4%8Dius
Re: záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
Myslím, že kdyby vypsali mezi fanoušky letadel na celém světě sbírku na CCCP-77115, tak by se to mohlo i podařit. Sám bych nějakou tu stovku poslal
Zažitek musí být i jen slyšet ty motory...
Zažitek musí být i jen slyšet ty motory...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 529
- Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
- Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPD/KSFO
- Stav: Offline
Re: Záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
Na MAKS ´09 byla možnost Donate, určitě to bude viset i na netu...
Re: Záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
PavelD: Tak jsem dneska mrknul na opáčko o TU-144. Zaujal mě konec pořadu, že poslední vyrobený kus trpělivě čeká na letišti, až přijde jeho čas... Bylo by to krásné, ale spíš z něj bude asi dalši pomník.
Re: Záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
Já to ještě neviděl, mám to na hardu své privátní DVD TV a podívám se na to v klidu, až o víkendu vyexpeduji rodinku k prarodičům
P.S. Poslední dobou se můj recorder nezastaví. Ještě že bylo opáčko, protože v pondělí byla kolize s ČT 2. Super tajná mise Liberátoru s J. Kennedym za berany byla taky super, a bohužel, v této době se uspává Další nahrávka v úterý na ČT 1, prostě poslední dobou je na co koukat.
P.S. Poslední dobou se můj recorder nezastaví. Ještě že bylo opáčko, protože v pondělí byla kolize s ČT 2. Super tajná mise Liberátoru s J. Kennedym za berany byla taky super, a bohužel, v této době se uspává Další nahrávka v úterý na ČT 1, prostě poslední dobou je na co koukat.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 760
- Registrován: 30. 01. 2005, 12:41
- Oblíbené typy letadel: MD11
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
Ještě by měla být jedna repríza zítra (tj. v sobotu) ve 20:50... + nějaké reprízy dokumentu Jak přežít leteckou katastrofu.
Re: Záchrana a zprovoznění Tu 144 reg. CCCP-77115
Jo, je toho teď mraky.