Myslím, že žádné tiché PTU nenajdou. Jedinou změnu, kterou si vybavuji v systému PTU, je potlačení automatického spuštění PTU za letu do 1500ft pro zabránění ztráty dvou systémů díky potlačení varování a tím pádem procedury..tu by teoreticky mohly mít všechna letadla od LEFa včetně, obávám se ale že ČSA tuhle modifikaci nevyužilo.
A složitější vysvětlení:je to zařízení které obsahuje dva mechanicky propojené (hřídelí) celky které oba můžou fungovat bud jak čerpadlo nebo jako hydromotor a samozřejmě obráceně.Převádí tak hydraulický tak z jednoho systému do druhého bez výměny kapaliny.Ke spuštění stačí jen rozdílný tlak v systémech, takže když se začne spouštět motor č.1(což je až ten druhý:-), páka "spuštění" je už v poloze, kde práce PTU už není vyřazena elektronikou, ale zelený hydraulický systém ještě nemá dostatečný tlak od roztáčejícího se motru a proto PTU začne pracovat až do vyrovnání tlaků (ne déle než 4sec).Pokud ho uslyšítě déle a nebo vůbec patrně budete brzo zpátky u gatu.
Ostatně mám pocit že už se to tu probíralo i s odkazem na:
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_Transfer_UnitVe srovnávacím vlákně se sluší podotkounout že i 737 má PTU a jeho zvuk je jen o trochu méně strašidelný a neštěká. Jen funguje pouze v jedné specifické situaci...Ubezpečuji vás ale, že když ho uslyšíte, už je opravdu načase se bát..
K 747..tak tam se pohybuju dost na tenkém ledě
- jsou tam sice dvě hydraulické pumpy poháněné od motorů vzduchem (kromě čtyř normálních motorových), ty pracují ale až při velkém odběru hydrauliky..běží až po spuštění motorů, třeba při vysouvání mechanizace..pak má elektrickou pumpu která začne běžet před začátkem pushování, ta by při rozběhu mohla mít divný zvuk, ale nikdy jsem si toho nevšiml.Po PTU ani vidu ani slechu, ale je to velký éro, třeba se někde schovává.Budu někdy poslouchat..