Strašidelné lety?

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od gr09 »

Kotelník píše:zda by takové stoupání klasické dopravní letadlo vydželo nebo ne?


Z hlediska pevnosti ano. Pokud by se obesly ochrany a pilot by opravdu letoun takhle natahnul, preslo by (diky ztrate rychlosti) do padu. A dal uz je to asi jasne.


arak
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 14
Registrován: 20. 04. 2010, 17:33
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od arak »

MEA píše:
arak píše:
Kotelník píše:Zdravím! Koukám na tohle video a přemýšlím, zda je to vůbec reálné a zda to letadlo vůbec může přežít..
http://www.youtube.com/watch?v=OMmtTCBb ... re=related


Stačí si prečítať komentáre pod videom a odpoveď je jasná :D


mas pravdu. inak offffftopik ale - nick mas podla arabskeho nazvu znamej stredomorskej palenky anizovej ci je pravda celkom inde?


offtopic - je to tak, mas pravdu

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od MEA »

arak píše:
offtopic - je to tak, mas pravdu


velmi sympaticky pocin:) ja ho pijem sek - bidun maiie (bez vody). pozdrav z middle east:) aj ked teraz som doma...

radex
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05. 06. 2011, 23:20
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od radex »

Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od MEA »

radex píše:Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.


tak rozostupy zavisia aj od velkosti tych lietadiel - ak ide male za velkym, mali by byt vacsie. no snad vedia co robia, aj ked vortex vie byt svinna. inak - ten a300 - je dost brutalne, ked je lietadlo postavene tak, ze pilot dokaze tromi plnymi vychylkami odtrhnut smerovku... aspon by tam malo byt obmedzovanie vychyliek vzhladom na rychlost... nebudi vo mne po tomto a300 silnu doveru aj ked je jasne ze s eroplanom sa musi jemne...


Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od Pavel »

radex píše:Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.

laik se diví, ostatní se dobře pobaví..... :-)

radex
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 05. 06. 2011, 23:20
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od radex »

Pavel píše:
radex píše:Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.

laik se diví, ostatní se dobře pobaví..... :-)

Milý Pavlíku, na místě jsi nebyl a frajera u počítače umí dělat každej a takovejch frajírků jsou pak plný hřbitovy - což mi až tak nevadí - horší když někdo takový sedne za knipl a vezme sebou fůru nevinnejch. Já se jen slušně zeptal a pokud nemáš co říci k tématu, tak radši držím hubu :wave:

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od Pavel »

radex píše:
Pavel píše:
radex píše:Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.

laik se diví, ostatní se dobře pobaví..... :-)

Milý Pavlíku, na místě jsi nebyl a frajera u počítače umí dělat každej a takovejch frajírků jsou pak plný hřbitovy - což mi až tak nevadí - horší když někdo takový sedne za knipl a vezme sebou fůru nevinnejch. Já se jen slušně zeptal a pokud nemáš co říci k tématu, tak radši držím hubu :wave:

opět zábavné, a veselé... :-P

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1885
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od MEA »

Palko, Palko... Chalan sa spytal, neviem preco by mu nebolo mozne slusne odpovedat. Vidim, ze tu niektori sice su podla poctu lietadielok zasluzili diskuteri, ale ich prispevky su skor zo sudka kvantity ako kvality. A fascinuju ma ludia co uceni z neba spadli a su ministrami vesmiru a kralmi zemegule... Bohuzial sa obcas vracaju na zem dost rychlo a tvrdo...

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Strašidelné lety?

Příspěvek od Ace2 »

Tak do wake se můžeš dostat, obvyklý postup je změna HDG o pár stupnů (10°) aby ses z toho dostal. Jinak separace letadel při vzletu by měla být 2 a 3 minuty, záleží o jakou kategorii letadel se jedná. Problém je i v tom, že wake turbulence klesá rychlosti cca 400ft-min ve směru větru, takže i s tím je třeba počítat. A je tedy dobré k tomu upravit směr a výšku.


Odpovědět