Kotelník píše:zda by takové stoupání klasické dopravní letadlo vydželo nebo ne?
Z hlediska pevnosti ano. Pokud by se obesly ochrany a pilot by opravdu letoun takhle natahnul, preslo by (diky ztrate rychlosti) do padu. A dal uz je to asi jasne.
Kotelník píše:zda by takové stoupání klasické dopravní letadlo vydželo nebo ne?
MEA píše:arak píše:Kotelník píše:Zdravím! Koukám na tohle video a přemýšlím, zda je to vůbec reálné a zda to letadlo vůbec může přežít..
http://www.youtube.com/watch?v=OMmtTCBb ... re=related
Stačí si prečítať komentáre pod videom a odpoveď je jasná
mas pravdu. inak offffftopik ale - nick mas podla arabskeho nazvu znamej stredomorskej palenky anizovej ci je pravda celkom inde?
arak píše:
offtopic - je to tak, mas pravdu
radex píše:Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.
radex píše:Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.
Pavel píše:radex píše:Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.
laik se diví, ostatní se dobře pobaví.....
radex píše:Pavel píše:radex píše:Mám taky jeden ne zrovna příjemný zážitek z letošní cesty do BKK s Emirates. Když jsme šli v DXB na take-off do BKK s B773ER stáli jsme na pojížděčce před vzl. dráhou na které stála A380. Ta posléze odstartovala, ale ještě se ani nestihla odlepit a my už najížděli na dráhu za ní, pilot se ani nezastavil a už to bral nahoru. Tuti to nebylo víc jak 30s. Někde jsem četl, že když startuje velké letadlo, tak se musí vyčkat alespoň 2min kvůli vzdušným vírům tvořícím se za letadlem. Když jsme nastoupali odhadem 100m najednou jsem cítil jak se letadlo začalo propadat, což jsem si i potvrdil pohledem z okna, protože země se spíš přibližovala než vzdalovala byť letadlo bylo ve sklonu pro stoupání. Nedalo se nevzpomenout si na let AA587 kdy na přesně takovou situaci doplatila A300. Nicméně pak jsme to nějak stočili doleva, čímž jsme asi vyletěli z úplavu za A380 a let se stabilizoval, ale dobrý pocit jsem z toho rozhodně neměl. Co myslíte, byla ta situace skutečně vážná nebo zapracovala nějaká paranoia ze seriálu Letecké katastrofy? Alespoň že zpáteční let s A380 byl naprosto pohodový.
laik se diví, ostatní se dobře pobaví.....
Milý Pavlíku, na místě jsi nebyl a frajera u počítače umí dělat každej a takovejch frajírků jsou pak plný hřbitovy - což mi až tak nevadí - horší když někdo takový sedne za knipl a vezme sebou fůru nevinnejch. Já se jen slušně zeptal a pokud nemáš co říci k tématu, tak radši držím hubu