Stránka 1 z 2

Nehoda Q400 v AAL

Napsal: 10. 09. 2007, 21:02
od dider
Závada na podvozku DH4 zpusobila vyjeti z drahy v dánskem Aalborgu. Letadlo je na odpis. :(

Tady je video...

http://tinyurl.com/3ak3km

Napsal: 11. 09. 2007, 08:49
od PavelD
Celkem mne udivilo, jak rychle tam byli hasiči. Nebyl problém s podvozkem dopředu hlášen ?

Napsal: 11. 09. 2007, 08:53
od briketa
Přesně to samé udivilo i mne, byli tam snad za 30 sekund. Nebo hasiči stále sedí v autě a čekají, až se něco stane?

Napsal: 11. 09. 2007, 10:14
od Eagle
Problém s podvozkem byl hlášen již dopředu, proto byly záchranné prostředky připraveny

Napsal: 11. 09. 2007, 11:55
od salam
Já jsem u dobráků - a protože máme hasičárnu kousek od hospody, tak taky většinou reagujeme na hlášení o požáru dost rychle :)

Napsal: 11. 09. 2007, 12:09
od PavelD
Můžete mi někdo mimo téma napsat proč Q400 ?

Cesta od DC 9 po B717 je mi známa, jsou i jiné případy, ale tady zdá se mi něco uteklo :cry:

Díky za info.

Napsal: 11. 09. 2007, 15:37
od briketa
Cituji wiki:

All Dash 8s delivered from the second quarter of 1996 (including all Series 400s) include an active Noise and Vibration Suppression (NVS) system designed to reduce cabin noise and vibration levels to nearly those of jet airliners. To emphasize their quietness, Bombardier has renamed the Dash 8 models as the Q Series turboprops (Q100, Q200, Q300 and Q400).

http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Canada_Dash_8

Napsal: 11. 09. 2007, 17:34
od dider
Taky jsem zažil jedno opakvané přistání v Dashi a povím Vám nic moc pocit. Vadná byla tehdy kontrolka a všechno dobře dopadlo.

Jinak na Q400 nemám moc dobré vzpomínky. Sice krásne letadlo, ale třikrát mi tady zůstalo kvůli technické závadě(za 4 měsíce). A podle mechaniků vím, že první letadla měli pěkné problmémy s certifikací. Speciálně SAS byl tuším launch customer a s dashem si užili svoje. Potkal jsem jednoho mechanika, který to letadlo miloval...nicméně se staralo letadla u Portera a ten provozuje poslední stroje. Jinak všichni jen nadávali.

Napsal: 11. 09. 2007, 17:43
od Dingo
Já letěl s Q400 do Vídně a mně se ten let líbil. Myslíte, že ATR jsou na vyšší úrovni?

Napsal: 11. 09. 2007, 19:00
od dell
Dingo píše:Já letěl s Q400 do Vídně a mně se ten let líbil. Myslíte, že ATR jsou na vyšší úrovni?

určitě :D

Napsal: 11. 09. 2007, 19:20
od dider
dell píše:
Dingo píše:Já letěl s Q400 do Vídně a mně se ten let líbil. Myslíte, že ATR jsou na vyšší úrovni?

určitě :D


proc myslis?

Napsal: 11. 09. 2007, 19:22
od dell
dider píše:
dell píše:
Dingo píše:Já letěl s Q400 do Vídně a mně se ten let líbil. Myslíte, že ATR jsou na vyšší úrovni?

určitě :D


proc myslis?

no když to montoval ital s francouzem dohromady... :wink:

Napsal: 11. 09. 2007, 19:23
od dider
...tak to je potom v pořádku... :) 8)

Napsal: 11. 09. 2007, 19:25
od dell
dider píše:...tak to je potom v pořádku... :) 8)

stačí se podívat do letový příručky, kterou psali taky asi společně... :roll: :lol:

Napsal: 12. 09. 2007, 04:51
od ok
Horka novinka: podobny incident se stal v 1:48 SEC ve Vilniusu. SAS a Widerøe docasne uzemnily vsechny Q400.

Scandinavian Airlines regrets to confirm that one of its aircraft, a Dash 8-400 (Q400) with flight number SK2748 from Copenhagen to Palanga was involved in an accident at Vilnius Airport, at 01:48 hrs local time today.

Although no further details of the accident are available at the moment we can confirm that there are 48 passengers and 4 crew onboard. All passengers where evacuated after landing and no injuries are reported.

A team of specially-trained SAS personnel is currently on its way to Vilnius to assist all passengers and crew.

Scandinavian Airlines and Widerøe have decided to ground the entire fleet of Dash 8-400 aircraft until further notice.

Next-of-kin to passengers on SK2748 can contact SAS at the following numbers:
+45 32 32 60 01

The media information center can be contacted at the following number:
+46 8 797 29 44