Český letecký průmysl

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Český letecký průmysl

Příspěvek od dider »

V poslední době mě docela zaujalo několik článku ov ývoji v českém leteckém průmyslu a zdá se, že z nejhoršího je venku...
Potěšující je vývoj v Aero Vodochody. Privatizace pravděpodobně pomohla, i když zatím je brzo hodnotit.

http://ekonomika.ihned.cz/c1-21970190-p ... pskem-trhu

http://hn.ihned.cz/c4-10065240-21972230 ... v-britanii

http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -back.html

Aero očekává v roce 2007 zisk.


jirkapilot
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
Stav: Offline

Příspěvek od jirkapilot »

Ale no tak, nalijme si cisteho vina. Jedini, kdo jsou na tom v leteckem prumyslu slusne, jsou pouze vyrobci ultralehkych letadel. Je nekolik firem, ktere se velmi dobre uchytily a v soucasne dobe maji vice nez slusny odbyt i v kategori LSA v Americe.

Vyroba sportovnich letadel vlastne neexistuje /nepocitam-li pokus s Cobrou/.

Vyroba dopravnich letadel neexistuje /Ae-270 je vykrik do tmy/.

Vyroba vojenskych letadel neexistuje /nepocitaje prestavbu nekolika L-159 na dvoumistnou verzi/.

Vlastne, jeste tu jsou "montovny" jako napr. dvere pro Airbus, smontovani vrtulniku S-76 apod.

S tim, jak skoncila letecka vyroba ve velkem, postupne zanikaji i subdodavatele. Snad krome tech, co se uchytili v segmentu UL letadel...ale to uz jsme zase na zacatku :-)

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Příspěvek od dell »

naprostý souhlas, bohužel :?

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

A co plány Evektoru na EV-55? Nemá někdo nějaké info?

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

jirkapilot: máš jednoznačně pravdu. Myslel jsem spíš ten obrat k lepšímu. Nedělám si iluze, že se tady budou zase dělat letadla jak za komančů, ale určitě tady ta tradice je a vyrábí se v současnosti to, co trh žáda. Výroba letadel je v současnosti, tak globalizovaná činnost, že i být dodavatelem( pro tebe montovna) má svojí prestíž. Dělat jeden typ letadla je dnes docela luxus. Chtěl sem jen napsat, že se snad situace stabilizuje a po špatných zprávach snad budou lepší.

Aby jsme si ještě nalili čistého vína - ani L159 ani třeba L610 nebo Ae270 nejsou zrovna vysoce konkurenční letadla a ve světě mají silné protihráče - v mnoha směrech i výkonnější. Kromě toho, každý výrobek potřebuje i úspěšny prodej a marketing a jestli se tady o to třeba staral stát(L159, Ae270), tak se ani nedivím, že nikdy nic neprodali. Protože u nás je "stát" banda neschopných vydriduchu. :( :evil:


Dingo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 246
Registrován: 12. 10. 2005, 10:03
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Příspěvek od Dingo »

Podle mě je strašná škoda, že to s tou L610 nevyšlo. Je to krásný éro...

sobik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 323
Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od sobik »

Thisway píše:A co plány Evektoru na EV-55? Nemá někdo nějaké info?


To je takova jedna potemkinova vesnicka. Takze je to jen na papire a nulova sance na realizaci.

Papinak73
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 328
Registrován: 17. 12. 2006, 02:12
Stav: Offline

Příspěvek od Papinak73 »

??? Překvapivá zpráva???Ví někdo jaké jsou další záměry?
http://www.novinky.cz/clanek/145094-aer ... tadel.html

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

Papinak73 píše:??? Překvapivá zpráva???Ví někdo jaké jsou další záměry?
http://www.novinky.cz/clanek/145094-aer ... tadel.html


Je tam dobrá diskuse. Někdo lehce pozapomněl, že Rumuni vyráběli ( v licenci ) letadla o velikosti, jaká se v ČR nikdy vyrábět nebude.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

PavelD píše:
Papinak73 píše:??? Překvapivá zpráva???Ví někdo jaké jsou další záměry?
http://www.novinky.cz/clanek/145094-aer ... tadel.html


Je tam dobrá diskuse. Někdo lehce pozapomněl, že Rumuni vyráběli ( v licenci ) letadla o velikosti, jaká se v ČR nikdy vyrábět nebude.


Myslíš ROMBAC 1-11 ? Těch se vyrobilo 9 kusů...

ale ještě jsem si vzpomněl na jeho nejslavnější dny:

http://www.airliners.net/photo/Ryanair/ ... 1002461/L/

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od PavelD »

pepa007 píše:Myslíš ROMBAC 1-11 ? Těch se vyrobilo 9 kusů...


Pokud někdo v diskusi na Novinkách zpochybňuje výrobu v Rumunsku,
zdá se mi těch 9 kusů jako slušná reference. Ani nemám info, že by některý z nich spadl.

BTW, výroba v Rumunsku je v současné době jediná alternativa, jak umístit 3 dětské sedačky na zadní sedadla a nevyhazovat při tom prachy za předražený auto. A poprvé v životě nemám malý kufr.

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

PavelD píše:BTW, výroba v Rumunsku je v současné době jediná alternativa, jak umístit 3 dětské sedačky na zadní sedadla a nevyhazovat při tom prachy za předražený auto. A poprvé v životě nemám malý kufr.

No jedina moznost to neni, jeste treba Sharan, Alhambra, Galaxy (prave jsem si v pondeli koupil Sharanka z 2001, tak sekam patky... :lol: ) Tam bys teprve videl, jak vypada poradnej kufr... :lol:
No dobra, trosku OT... :wink:
P.S. Jo aha ted vidim, ze pises, ze nevyhazovat prachy za predrazene auto, hmm, tak to se techto moc netyka. To tydle voziky jsou teda celkem hodne predrazene auta... :evil:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

PavelD píše:
pepa007 píše:Myslíš ROMBAC 1-11 ? Těch se vyrobilo 9 kusů...


Pokud někdo v diskusi na Novinkách zpochybňuje výrobu v Rumunsku,
zdá se mi těch 9 kusů jako slušná reference. Ani nemám info, že by některý z nich spadl.

BTW, výroba v Rumunsku je v současné době jediná alternativa, jak umístit 3 dětské sedačky na zadní sedadla a nevyhazovat při tom prachy za předražený auto. A poprvé v životě nemám malý kufr.


Logan MCV? vypadá na celkem solidní auto za slušný peníze. nevím jak crash testy. já mám teda Alhambru (Sharana mi ukradli) a nevím jestli bychom se do čehokoliv menšího vešli :D

ale k tématu - taky bych rumunskou výrobu nezatracoval. přecejen je to EU

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Příspěvek od pepa007 »

kluci z Penty možná četli tenhle paper od Oliver Wyman :) respektive jsou si vědomi toho co se tam píše aniž by to četli

http://www.oliverwyman.com/ow/pdf_files ... Equity.pdf


Odpovědět