Český letecký průmysl
Český letecký průmysl
V poslední době mě docela zaujalo několik článku ov ývoji v českém leteckém průmyslu a zdá se, že z nejhoršího je venku...
Potěšující je vývoj v Aero Vodochody. Privatizace pravděpodobně pomohla, i když zatím je brzo hodnotit.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-21970190-p ... pskem-trhu
http://hn.ihned.cz/c4-10065240-21972230 ... v-britanii
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -back.html
Aero očekává v roce 2007 zisk.
Potěšující je vývoj v Aero Vodochody. Privatizace pravděpodobně pomohla, i když zatím je brzo hodnotit.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-21970190-p ... pskem-trhu
http://hn.ihned.cz/c4-10065240-21972230 ... v-britanii
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -back.html
Aero očekává v roce 2007 zisk.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 28. 01. 2003, 10:16
- Stav: Offline
Ale no tak, nalijme si cisteho vina. Jedini, kdo jsou na tom v leteckem prumyslu slusne, jsou pouze vyrobci ultralehkych letadel. Je nekolik firem, ktere se velmi dobre uchytily a v soucasne dobe maji vice nez slusny odbyt i v kategori LSA v Americe.
Vyroba sportovnich letadel vlastne neexistuje /nepocitam-li pokus s Cobrou/.
Vyroba dopravnich letadel neexistuje /Ae-270 je vykrik do tmy/.
Vyroba vojenskych letadel neexistuje /nepocitaje prestavbu nekolika L-159 na dvoumistnou verzi/.
Vlastne, jeste tu jsou "montovny" jako napr. dvere pro Airbus, smontovani vrtulniku S-76 apod.
S tim, jak skoncila letecka vyroba ve velkem, postupne zanikaji i subdodavatele. Snad krome tech, co se uchytili v segmentu UL letadel...ale to uz jsme zase na zacatku
Vyroba sportovnich letadel vlastne neexistuje /nepocitam-li pokus s Cobrou/.
Vyroba dopravnich letadel neexistuje /Ae-270 je vykrik do tmy/.
Vyroba vojenskych letadel neexistuje /nepocitaje prestavbu nekolika L-159 na dvoumistnou verzi/.
Vlastne, jeste tu jsou "montovny" jako napr. dvere pro Airbus, smontovani vrtulniku S-76 apod.
S tim, jak skoncila letecka vyroba ve velkem, postupne zanikaji i subdodavatele. Snad krome tech, co se uchytili v segmentu UL letadel...ale to uz jsme zase na zacatku
jirkapilot: máš jednoznačně pravdu. Myslel jsem spíš ten obrat k lepšímu. Nedělám si iluze, že se tady budou zase dělat letadla jak za komančů, ale určitě tady ta tradice je a vyrábí se v současnosti to, co trh žáda. Výroba letadel je v současnosti, tak globalizovaná činnost, že i být dodavatelem( pro tebe montovna) má svojí prestíž. Dělat jeden typ letadla je dnes docela luxus. Chtěl sem jen napsat, že se snad situace stabilizuje a po špatných zprávach snad budou lepší.
Aby jsme si ještě nalili čistého vína - ani L159 ani třeba L610 nebo Ae270 nejsou zrovna vysoce konkurenční letadla a ve světě mají silné protihráče - v mnoha směrech i výkonnější. Kromě toho, každý výrobek potřebuje i úspěšny prodej a marketing a jestli se tady o to třeba staral stát(L159, Ae270), tak se ani nedivím, že nikdy nic neprodali. Protože u nás je "stát" banda neschopných vydriduchu.
Aby jsme si ještě nalili čistého vína - ani L159 ani třeba L610 nebo Ae270 nejsou zrovna vysoce konkurenční letadla a ve světě mají silné protihráče - v mnoha směrech i výkonnější. Kromě toho, každý výrobek potřebuje i úspěšny prodej a marketing a jestli se tady o to třeba staral stát(L159, Ae270), tak se ani nedivím, že nikdy nic neprodali. Protože u nás je "stát" banda neschopných vydriduchu.
??? Překvapivá zpráva???Ví někdo jaké jsou další záměry?
http://www.novinky.cz/clanek/145094-aer ... tadel.html
http://www.novinky.cz/clanek/145094-aer ... tadel.html
Papinak73 píše:??? Překvapivá zpráva???Ví někdo jaké jsou další záměry?
http://www.novinky.cz/clanek/145094-aer ... tadel.html
Je tam dobrá diskuse. Někdo lehce pozapomněl, že Rumuni vyráběli ( v licenci ) letadla o velikosti, jaká se v ČR nikdy vyrábět nebude.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3026
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
PavelD píše:Papinak73 píše:??? Překvapivá zpráva???Ví někdo jaké jsou další záměry?
http://www.novinky.cz/clanek/145094-aer ... tadel.html
Je tam dobrá diskuse. Někdo lehce pozapomněl, že Rumuni vyráběli ( v licenci ) letadla o velikosti, jaká se v ČR nikdy vyrábět nebude.
Myslíš ROMBAC 1-11 ? Těch se vyrobilo 9 kusů...
ale ještě jsem si vzpomněl na jeho nejslavnější dny:
http://www.airliners.net/photo/Ryanair/ ... 1002461/L/
pepa007 píše:Myslíš ROMBAC 1-11 ? Těch se vyrobilo 9 kusů...
Pokud někdo v diskusi na Novinkách zpochybňuje výrobu v Rumunsku,
zdá se mi těch 9 kusů jako slušná reference. Ani nemám info, že by některý z nich spadl.
BTW, výroba v Rumunsku je v současné době jediná alternativa, jak umístit 3 dětské sedačky na zadní sedadla a nevyhazovat při tom prachy za předražený auto. A poprvé v životě nemám malý kufr.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
PavelD píše:BTW, výroba v Rumunsku je v současné době jediná alternativa, jak umístit 3 dětské sedačky na zadní sedadla a nevyhazovat při tom prachy za předražený auto. A poprvé v životě nemám malý kufr.
No jedina moznost to neni, jeste treba Sharan, Alhambra, Galaxy (prave jsem si v pondeli koupil Sharanka z 2001, tak sekam patky... ) Tam bys teprve videl, jak vypada poradnej kufr...
No dobra, trosku OT...
P.S. Jo aha ted vidim, ze pises, ze nevyhazovat prachy za predrazene auto, hmm, tak to se techto moc netyka. To tydle voziky jsou teda celkem hodne predrazene auta...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3026
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
PavelD píše:pepa007 píše:Myslíš ROMBAC 1-11 ? Těch se vyrobilo 9 kusů...
Pokud někdo v diskusi na Novinkách zpochybňuje výrobu v Rumunsku,
zdá se mi těch 9 kusů jako slušná reference. Ani nemám info, že by některý z nich spadl.
BTW, výroba v Rumunsku je v současné době jediná alternativa, jak umístit 3 dětské sedačky na zadní sedadla a nevyhazovat při tom prachy za předražený auto. A poprvé v životě nemám malý kufr.
Logan MCV? vypadá na celkem solidní auto za slušný peníze. nevím jak crash testy. já mám teda Alhambru (Sharana mi ukradli) a nevím jestli bychom se do čehokoliv menšího vešli
ale k tématu - taky bych rumunskou výrobu nezatracoval. přecejen je to EU
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3026
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
kluci z Penty možná četli tenhle paper od Oliver Wyman respektive jsou si vědomi toho co se tam píše aniž by to četli
http://www.oliverwyman.com/ow/pdf_files ... Equity.pdf
http://www.oliverwyman.com/ow/pdf_files ... Equity.pdf