Mitsubishi Regional Jet

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2854
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Mitsubishi Regional Jet

Příspěvekod pepa007 » 29. 03. 2008, 15:02

projekt Mitsubishi Regional Jet nabírá otáčky

stroj pro 70-90 lidí by měl jít do provozu kolem roku 2013

Obrázek

ANA objednala 15 kusů + má opci na dalších 10

http://businessweek.com/globalbiz/conte ... exclusives

zájem mají údajně i Vietnam Airlines a dokonce Emirates

http://money.cnn.com/news/newsfeeds/art ... 000808.htm

nákup zvažují i Japan airlines

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 03325.html

podporu projektu zvažují i Toyota (až 40% podíl, viz článek níže) a Boeing (viz článek z businessweeku nahoře)

http://www.forbes.com/markets/2008/03/0 ... ove_google

Mitsubishi nejsou nějací nazdárkové, dodávají díly pro B787 i Airbus. Snad dopadnou mnohem líp než Suchoj.

ještě odkaz na wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_RJ a na web Mitsubishi http://www.mrj-japan.com/


Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Status: Offline

Příspěvekod Thisway » 30. 03. 2008, 15:10


Nicolas
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 542
Registrován: 26. 02. 2007, 22:11
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Příspěvekod Nicolas » 30. 03. 2008, 15:46

Co třeba ČSA :?: LOT objednává hodně Embraerů, Austrian má také nezanedbatelnou flotilu regionílních letadel se kterými expandují na Východ. Myslíte, že by MRJ mohly mít v ČSA využití?

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Status: Offline

Příspěvekod Thisway » 30. 03. 2008, 16:58

Já osobně myslím, že moc ne. ČSA mají jen o něco menší ATR-72 a o něco větší A319. U LOTu je to trochu něco jiného - ten, co já vím, stále nemá ani objednaný žádný střednětraťový letadla, takže se patrně rozhodl těmi Ebraery nahradit B737.

Nicolas
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 542
Registrován: 26. 02. 2007, 22:11
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Příspěvekod Nicolas » 30. 03. 2008, 18:14

Thisway píše:Já osobně myslím, že moc ne. ČSA mají jen o něco menší ATR-72 a o něco větší A319. U LOTu je to trochu něco jiného - ten, co já vím, stále nemá ani objednaný žádný střednětraťový letadla, takže se patrně rozhodl těmi Ebraery nahradit B737.

Dobře, ale když ČSA vyřadí B737, tak bude mít letadla A32S a ATR. ATR 72 má kapacitu 64 míst, A319 má 135 míst. To je docela velká mezera, takže bych neřekl "o něco větší A319". MRJ 70 je plánovám mít 70-80 míst, zatímco MRJ 90 86-96 míst. MRJ ale budou mít větší rychlost i dolet než ATR.


Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Status: Offline

Příspěvekod Thisway » 30. 03. 2008, 18:40

Nicolas píše:
Thisway píše:Já osobně myslím, že moc ne. ČSA mají jen o něco menší ATR-72 a o něco větší A319. U LOTu je to trochu něco jiného - ten, co já vím, stále nemá ani objednaný žádný střednětraťový letadla, takže se patrně rozhodl těmi Ebraery nahradit B737.

Dobře, ale když ČSA vyřadí B737, tak bude mít letadla A32S a ATR. ATR 72 má kapacitu 64 míst, A319 má 135 míst. To je docela velká mezera, takže bych neřekl "o něco větší A319". MRJ 70 je plánovám mít 70-80 míst, zatímco MRJ 90 86-96 míst. MRJ ale budou mít větší rychlost i dolet než ATR.

Pokud by bylo třeba tu mezeru zaplnit, tak je otázka, jestli by nebylo výhodnější ji zaplnit s A318.

Nicolas
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 542
Registrován: 26. 02. 2007, 22:11
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Příspěvekod Nicolas » 30. 03. 2008, 20:25

To je samozřejmě také řešení :!:

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Status: Offline

Příspěvekod VÍTĚZSLAV » 30. 03. 2008, 22:55

Kdyby ten projekt nezkrachoval, už nám tu dávno létaly Do728... :(

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Status: Offline

Příspěvekod MS743 » 31. 03. 2008, 07:17

MRJ prislo presne v nejlepsi dobe...

- Mitsubishi je opravdu vahova kategorie kde i embraer by mohl mit strach
. Suchoj ma velike problemy a nevi se zda jejich regionalni letouny opravdu budou vcas nebo vubec
. Mitsubishi sam rekl ze chyby designu co maji jine regionalny jety se nebudou u nich opakovat

a podlemeho.. designvypada SUPER.. mnohem elegantnejsi nez Suchoj...

trh si zada tyto letouny a Mitsubishi s prominutim sere na evropu... staci prodavat v Asii kde provoz je tak markantni ze se cloveku zustava rozum stat...

chtel bych videt tyto letouny v barvack OK :))))

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Status: Offline

Příspěvekod dell » 31. 03. 2008, 10:07

VÍTĚZSLAV píše:Kdyby ten projekt nezkrachoval, už nám tu dávno létaly Do728... :(

to sice ano, ale objednávat letadlo co je jenom na papíře.... :roll: :lol:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2854
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Příspěvekod pepa007 » 31. 03. 2008, 10:26

MS743 píše:Mitsubishi sam rekl ze chyby designu co maji jine regionalny jety se nebudou u nich opakovat


to zní fakt přesvědčiivě :roll: těžko by řekli cokoliv jinýho...

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Status: Offline

Příspěvekod VÍTĚZSLAV » 31. 03. 2008, 11:50

dell: To máš sice pravdu, ale kdyby se byli rozhodli pro EMB, tak už jsme je tu měli... Škoda.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Status: Offline

Příspěvekod Thisway » 31. 03. 2008, 21:27

VÍTĚZSLAV píše:Kdyby ten projekt nezkrachoval, už nám tu dávno létaly Do728... :(

To je pravda, ale v té době ještě flotilu flotilu ČSA tvořily výhradně B737 a navíc těžko dnes hodnotit pozitivně či negativně něco, kčemu nakonec ani nedošlo.
Jak jsem řekl, v současné situaci, kdy jsou B737 postupně nahrazovány A320 family, určitě by v zájmu unifikace flotily (a v případě potřeby letadla s kapacitou blízkou tomu novému Mitsubishi) stál za úvahu opět člen této rodiny - A318.

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Status: Offline

Příspěvekod VÍTĚZSLAV » 31. 03. 2008, 23:05

Thisway: Ovšem Do728 byly plánovány jako náhrada ATR, ne 737 jako u LOTu. A318 je pořád přece jen dražší, "kapacitnější" a nákladnější než RJ.

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Status: Offline

Příspěvekod Thisway » 31. 03. 2008, 23:54

VÍTĚZSLAV píše:Thisway: Ovšem Do728 byly plánovány jako náhrada ATR,

Přiznám se, že o tomhle jsem nevěděl.



Zpět na “Letadla”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti