Mitsubishi Regional Jet
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Mitsubishi Regional Jet
projekt Mitsubishi Regional Jet nabírá otáčky
stroj pro 70-90 lidí by měl jít do provozu kolem roku 2013
ANA objednala 15 kusů + má opci na dalších 10
http://businessweek.com/globalbiz/conte ... exclusives
zájem mají údajně i Vietnam Airlines a dokonce Emirates
http://money.cnn.com/news/newsfeeds/art ... 000808.htm
nákup zvažují i Japan airlines
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 03325.html
podporu projektu zvažují i Toyota (až 40% podíl, viz článek níže) a Boeing (viz článek z businessweeku nahoře)
http://www.forbes.com/markets/2008/03/0 ... ove_google
Mitsubishi nejsou nějací nazdárkové, dodávají díly pro B787 i Airbus. Snad dopadnou mnohem líp než Suchoj.
ještě odkaz na wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_RJ a na web Mitsubishi http://www.mrj-japan.com/
stroj pro 70-90 lidí by měl jít do provozu kolem roku 2013
ANA objednala 15 kusů + má opci na dalších 10
http://businessweek.com/globalbiz/conte ... exclusives
zájem mají údajně i Vietnam Airlines a dokonce Emirates
http://money.cnn.com/news/newsfeeds/art ... 000808.htm
nákup zvažují i Japan airlines
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 03325.html
podporu projektu zvažují i Toyota (až 40% podíl, viz článek níže) a Boeing (viz článek z businessweeku nahoře)
http://www.forbes.com/markets/2008/03/0 ... ove_google
Mitsubishi nejsou nějací nazdárkové, dodávají díly pro B787 i Airbus. Snad dopadnou mnohem líp než Suchoj.
ještě odkaz na wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_RJ a na web Mitsubishi http://www.mrj-japan.com/
http://www.youtube.com/watch?v=qMMQzxTNYHI
Vypadá to zajímavě-
Vypadá to zajímavě-
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 542
- Registrován: 26. 02. 2007, 22:11
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Thisway píše:Já osobně myslím, že moc ne. ČSA mají jen o něco menší ATR-72 a o něco větší A319. U LOTu je to trochu něco jiného - ten, co já vím, stále nemá ani objednaný žádný střednětraťový letadla, takže se patrně rozhodl těmi Ebraery nahradit B737.
Dobře, ale když ČSA vyřadí B737, tak bude mít letadla A32S a ATR. ATR 72 má kapacitu 64 míst, A319 má 135 míst. To je docela velká mezera, takže bych neřekl "o něco větší A319". MRJ 70 je plánovám mít 70-80 míst, zatímco MRJ 90 86-96 míst. MRJ ale budou mít větší rychlost i dolet než ATR.
Nicolas píše:Thisway píše:Já osobně myslím, že moc ne. ČSA mají jen o něco menší ATR-72 a o něco větší A319. U LOTu je to trochu něco jiného - ten, co já vím, stále nemá ani objednaný žádný střednětraťový letadla, takže se patrně rozhodl těmi Ebraery nahradit B737.
Dobře, ale když ČSA vyřadí B737, tak bude mít letadla A32S a ATR. ATR 72 má kapacitu 64 míst, A319 má 135 míst. To je docela velká mezera, takže bych neřekl "o něco větší A319". MRJ 70 je plánovám mít 70-80 míst, zatímco MRJ 90 86-96 míst. MRJ ale budou mít větší rychlost i dolet než ATR.
Pokud by bylo třeba tu mezeru zaplnit, tak je otázka, jestli by nebylo výhodnější ji zaplnit s A318.
MRJ prislo presne v nejlepsi dobe...
- Mitsubishi je opravdu vahova kategorie kde i embraer by mohl mit strach
. Suchoj ma velike problemy a nevi se zda jejich regionalni letouny opravdu budou vcas nebo vubec
. Mitsubishi sam rekl ze chyby designu co maji jine regionalny jety se nebudou u nich opakovat
a podlemeho.. designvypada SUPER.. mnohem elegantnejsi nez Suchoj...
trh si zada tyto letouny a Mitsubishi s prominutim sere na evropu... staci prodavat v Asii kde provoz je tak markantni ze se cloveku zustava rozum stat...
chtel bych videt tyto letouny v barvack OK )))
- Mitsubishi je opravdu vahova kategorie kde i embraer by mohl mit strach
. Suchoj ma velike problemy a nevi se zda jejich regionalni letouny opravdu budou vcas nebo vubec
. Mitsubishi sam rekl ze chyby designu co maji jine regionalny jety se nebudou u nich opakovat
a podlemeho.. designvypada SUPER.. mnohem elegantnejsi nez Suchoj...
trh si zada tyto letouny a Mitsubishi s prominutim sere na evropu... staci prodavat v Asii kde provoz je tak markantni ze se cloveku zustava rozum stat...
chtel bych videt tyto letouny v barvack OK )))
VÍTĚZSLAV píše:Kdyby ten projekt nezkrachoval, už nám tu dávno létaly Do728...
To je pravda, ale v té době ještě flotilu flotilu ČSA tvořily výhradně B737 a navíc těžko dnes hodnotit pozitivně či negativně něco, kčemu nakonec ani nedošlo.
Jak jsem řekl, v současné situaci, kdy jsou B737 postupně nahrazovány A320 family, určitě by v zájmu unifikace flotily (a v případě potřeby letadla s kapacitou blízkou tomu novému Mitsubishi) stál za úvahu opět člen této rodiny - A318.