Boeing 747-8
Re: Boeing 747-8
sedel som v 744 na 1J a priamo dopredu nie, nedalo sa, len sikmo dopredu
stena je totiz prilis hruba
stena je totiz prilis hruba
Re: Boeing 747-8
24.3. ( dnes ) ČT 2, 21:05
( z vebu ČT ) Nová verze populárního Boeingu 747 vzniká v jedné z největších továrních hal na světě nedaleko amerického Seattlu. Každý typ letounu, který se zde vyrábí, má svůj vlastní vyhrazený prostor. To je i případ nejmodernějšího letadla současnosti. Stále rostoucí hustota letecké dopravy si vyžádala vysokokapacitní stroje, mezi nimiž se dosud nepřekonaným králem stal Airbus A 380. Odpovědí Boeingu na tuto nepsanou výzvu nebyl vývoj zbrusu nového letounu, ale výrazná modernizace legendárního Jumbo Jetu. Verze 8 je rychlejší, pohodlnější a, jak jistě ocení letečtí dopravci i ochránci životního prostředí, úspornější a ekologičtější.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Boeing 747-8
Letecti dopravci prozatim moc neocenuji a nedocenuji...
Re: Boeing 747-8
Jasná věc, ale samotný dokument nebyl špatný. V té záplavě vysílání o leteckých katastrofách příjemná změna.
Překvapilo mne, že nátěr má hmotnost pouze okolo 400kg. V dokumentu o C5 jsem zachytil zmínku, že na sobě " veze " 1,5 tuny barvy.
Překvapilo mne, že nátěr má hmotnost pouze okolo 400kg. V dokumentu o C5 jsem zachytil zmínku, že na sobě " veze " 1,5 tuny barvy.
Re: Boeing 747-8
No jo, ale kolikrát už ta C5 byla přelakovaná?
Re: Boeing 747-8
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 47-verze-8
Tady odkaz funguje pro internetová práva do 8.4.
Tady odkaz funguje pro internetová práva do 8.4.
Re: Boeing 747-8
JackBrno píše:No jo, ale kolikrát už ta C5 byla přelakovaná?
Šlo o stejný typ dokumentu, ale o C5. Příjezd/přílet součástí, jejich složení, usazení motorů a napatlání 1,5 tuny barvy. Buď špatný dokument, nebo překlad, alternativně lze uvažovat, že
USAF si nechává dělat trvanlivější nátěry. U 748 bylo explicitně uvedeno, že nátěr je na 5 let a pak znova...
Re: Boeing 747-8
Říkám si, nemá ta C5 přece jen znatelně větší průměr trupu a tím plochu povrchu? Je to čistě subjektivní dojem, ale zdá se mi, že by C5 mohl mít po celé délce průřez trupu odpovídající u 747 té části s hrbem, která je u F verze poměrně krátká a že tedy zbytek trupu bude mít menší plochu, než C5. A nebo tam vojáci fakt patlají silnější vrstvu
Re: Boeing 747-8
C5 bude mít větší nátěrovou plochu. To je jasný. Ale nebude to trojnásobek. Myslím, že vojáci mají důkladnější nátěr, může jít také o pokrok ve vývoji nátěrových materiálů.
Re: Boeing 747-8
Nedávají tam třeba i něco se sníženou odrazivostí pro radar?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Boeing 747-8
JackBrno: Bingo, presne to me napadlo, ze nater pro vojensky letoun bude mit asi odlisne naroky...
Re: Boeing 747-8
Nároky ano, co se odrazivosti týče, s nátěrem bych to u C5 vůbec neřešil, odstínit takovou krávu asi nejde. Letadlo nesmí mít žádné pravé úhly, ( např. T-čko vzadu, motorové nosníky/křídlo atd. ), čelní plocha fanu je pro odraz ideální, a je to prostě velký. Pohlcující nátěr, to je až poté, kdy výše uvedené problémy jsou vyřešeny.
Re: Boeing 747-8
Chci se zeptat co znamenají písmena za označením typu letadla- B74F ,B74H, B74N, B74Y ? Rozlišení konfigurace,nebo nákladní verze? B748 je jasné. Díky
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Boeing 747-8
74F = freighter, nákladní
74H = 748/747-800 pro pasažéry (jen jiné značení)
74N = 747-400 pro pasažéry (opět jen jiné značení)
74Y = 747-251F = freighter verze 747-200
pak jich je ještě spousta dalších, třeba 74E = 747-400 Combi - verze, která kombinuje jak pasažéry, tak zadní část hlavní paluby je vyhrazena nákladu (provozuje např. KLM)
74H = 748/747-800 pro pasažéry (jen jiné značení)
74N = 747-400 pro pasažéry (opět jen jiné značení)
74Y = 747-251F = freighter verze 747-200
pak jich je ještě spousta dalších, třeba 74E = 747-400 Combi - verze, která kombinuje jak pasažéry, tak zadní část hlavní paluby je vyhrazena nákladu (provozuje např. KLM)
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Boeing 747-8
Nejrozkošnější je beztak 74L