Vhodný transportní letoun pro naše letectvo
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
No ta Casa měla být jako náhrada za An26. C130, nebo třeba C17 (nemají je náhodou dostat Maďaři???) je fakt úplně jiná kategorie...Pamatuju jak před lety bylo ve Kbelích slavnostní představení Antonovu An70, který měla AČR dostat jako deblokaci ruského dluhu...Za těch pár let toho An70 mnoho nenalétal---vlastně nenalétal skoro nic...
Myslím, že jsme trochu mimo rozsah tohoto serveru, ale když už.
Každý z nás má právo na svůj názor. Pro mne je letadlo typu Alenia nebo CASA logickou náhradou za AN26.
Dále souhlasím s hlasy, které doporučují, abychom si větší letadla typu C130, C17, apod. pronajímali, případně si takové mrňavé armády jako je naše, slovenská, maďarská, př. slovinská udělaly pod křídly NATO společnou dopravní divizi pro větší letadla. Vůbec bych se nedivil, kdyby výše zmíněné armádečky společně uživily max. 2x C130 dohromady a ještě s rezervou.
Každý z nás má právo na svůj názor. Pro mne je letadlo typu Alenia nebo CASA logickou náhradou za AN26.
Dále souhlasím s hlasy, které doporučují, abychom si větší letadla typu C130, C17, apod. pronajímali, případně si takové mrňavé armády jako je naše, slovenská, maďarská, př. slovinská udělaly pod křídly NATO společnou dopravní divizi pro větší letadla. Vůbec bych se nedivil, kdyby výše zmíněné armádečky společně uživily max. 2x C130 dohromady a ještě s rezervou.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
PavelD píše:Myslím, že jsme trochu mimo rozsah tohoto serveru, ale když už.
Každý z nás má právo na svůj názor. Pro mne je letadlo typu Alenia nebo CASA logickou náhradou za AN26.
Dále souhlasím s hlasy, které doporučují, abychom si větší letadla typu C130, C17, apod. pronajímali, případně si takové mrňavé armády jako je naše, slovenská, maďarská, př. slovinská udělaly pod křídly NATO společnou dopravní divizi pro větší letadla. Vůbec bych se nedivil, kdyby výše zmíněné armádečky společně uživily max. 2x C130 dohromady a ještě s rezervou.
Naprostý souhlas.
Jinak pár zajímavostí ohledně A400M:
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... arget.html
http://www.flightglobal.com/airspace/ph ... fault.aspx
Re: Vhodný transportní letoun pro naše letectvo
Tak prej to bude CASA, dneska unikly z ministerstva soubory s kompletní dokumentací obchodu, prý někdo chtěl poukázat, jak je to nevýhodný kauf (jestli to řešíte už jinde, tak mě tam prosím odkažte )
Re: Vhodný transportní letoun pro naše letectvo
PavelD píše:Dále souhlasím s hlasy, které doporučují, abychom si větší letadla typu C130, C17, apod. pronajímali, případně si takové mrňavé armády jako je naše, slovenská, maďarská, př. slovinská udělaly pod křídly NATO společnou dopravní divizi pro větší letadla. Vůbec bych se nedivil, kdyby výše zmíněné armádečky společně uživily max. 2x C130 dohromady a ještě s rezervou.
Počtem obyvatel poloviční Dánsko (velikostí aktivní armády však srovnatelné 25,000 DK, 27,0000 CZ) mají 4 Herculesy.
Počtem obyvatel srovnatelná Belgie jich má 12.
Počtem obyvatel, velikostí armády i sílou ekonomiky srovnatelné Řecko jich má 10+4 (+12 C-27 Spartan) - beru v potaz že početné ostrovy + 80 miliónů Turků na druhém břehu je důvod pro určitou naddimenzovanost.
Poláci by letos měli dostat 5 "jetých" ex-USAF Herkulesů verze E.
Pokud to má mít nějaký smysl a nemáme být v NATO jen trapná stafáž (což ostatně je celá jeho evropská část s výjimkou Britů, u Francouzů těžko říct jestli jsou spojenci nebo sabotéři) a zcela pro srandu a být alespoň na úrovni chvostu "staré" NATO, tak vámi navrhovaný počet je jednoduše výsměch.
Chemici, SOG apod. mají být to čím jsme schopni aktivně přispět (když už ne počty vojáků), ale k čemu to je, když teď nejsme operativně schopni si vlastní silou odvézt ani to OTčko na místo určení!?!?
Válka je z 10% o boji a z 90% o logistice a že naše armáda spoléhá na diktátora Lukašenka aby jim Belavii odvezl vojáky do Bosny nebo Afhganistánu je tragédie.
Re: Vhodný transportní letoun pro naše letectvo
Vaše analýza je zajímavá, ale zejména u Belgie a Dánska mi chybí info, zda C130 byly pořízeny před/po pádu Varšavské smlouvy, kolik hodin/rok nalétají pro vlastní armádu a kolik toho převezou. Chápu, že Dánsko pro obsluhu svého teritoria ( včetně Grónska ) může své 4 Herculesy uživit, ale u Belgické armády už mne napadá jenom angažování ( většinou končící katastrofou ) ve svých bývalých koloniích ve střední Africe a i tak je 12 kousků pro použití v 21. století až až. My " vzdálená teritoria " nemáme, a pokud se něco děje, tak to jsou jednorázovky, kdy je potřeba převézt hodně materiálu v krátkém čase. S počty jako Belgie by se to dalo zvládnout, ale co s těma letadlama dělat v mezičasech ? Právě proto si umím představit 2 společné kousky pro denodenní provoz ( pravidelné zásobování ) a na hurá akce pronajímat. Pokud bych se odpíchl od té na obyvatele srovnatelné Belgie, tak by u nás stálo 12x C130, na Slovensku 6 kousků, v Maďarsku 10, ve Slovinsku 2. To je 30 Herkulů pro 4 státy s 25 mio. obyvatel dohromady. Za současně vojensko-politické situace ve střední Evropě to jsou úchylná čísla.
Jak jste správně napsal, Poláci jich budou mít 5 pro stát s 40 mio obyvatel. Tak pro výše uvedených 25 mil. 3 kousky dohromady, ať nežeru
Jak jste správně napsal, Poláci jich budou mít 5 pro stát s 40 mio obyvatel. Tak pro výše uvedených 25 mil. 3 kousky dohromady, ať nežeru
Re: Vhodný transportní letoun pro naše letectvo
PavelD píše:My " vzdálená teritoria " nemáme
Škoda, to Togo které nám mělo připadnout po I. světové válce by bylo fajn....
PavelD píše:S počty jako Belgie by se to dalo zvládnout, ale co s těma letadlama dělat v mezičasech ?
Tenhle druh letadla morálně zastarává velmi pomalu, nekupuje se na 5 let a dá-li pánbůh tak AČR bude působit výhradně mimo území ČR, takže otázka využití bych neviděl až tak zásadní - samozřejmě to nelze jakkoli poměřovat civilními standardy.
Nejsem si jistý jestli brát počty letadel v Belgii nebo Dánsku jako laťku, protože s výjimkou zmiňované Británie a Francie je evropská obranná doktrína "předstíráme, že máme armádu a v případě nutnosti budeme předstírat že se bráníme a modlit, že nás z průseru vytáhnou ti zlí Američané" nebo to striktně propočítávat letadlo/1,000,000 obyvatel.
Podstatnější asi je za zda a za jak dlouho jsem schopen dostat jednotku vojáků včetně výstroje a techniky na místo X a tu jednotku logisticky podporovat.
Re: Vhodný transportní letoun pro naše letectvo
Zdravím.
Jsem rád, že se zmiňujete o evropské obranné dokríně, a tady je ten zakopaný pes, která my dva nevyřešíme. Není to jen o přepočítávání na počet obyvatel. Zatímco Rusko, USA mají jediného vrchního velitele na velké území i počet obyvatel, Evropa jako taková i přes velké státy typu D, F, Sp, UK je ekonomický, politický i vojenský pytel blech, a právě proto je i moje úvaha o efektivním využívání transportního letectva v rámci Evropy utopie, které si jsem vědom. Jenom mne jako daňového poplatníka do rozpočtu místního i Bruselského naprosto vytáčí neschopnost Evropy zachovat se jednotně. Bude Evropa v Afganistánu ? Ano, tak ale všichni včetně Paroubkovců a se zajištěním jak materiálem, tak i letadly, kdo má dá, kdo nemá přispěje něčím jiným ( Po krachu akce AN 70 bylo domluveno, že ČR bude dodávat na akce vrtulníky ) . A nebo NE a nebude tam nikdo. Zatím je postup takový, že Poláci ano, Češi jen výměnou za zrušení zdravotních poplatků, atd., a tak v některých státech je nadbytek morálně pomalu zastarávajících letadel a jinde nic, tak se další nadbytečná pomalu morálně zastarávající letadla dokoupí.
Abychom se vrátili zpět do civilu, nepřipomíná vám to něco ? Malá analogie z ekonomiky a efektivity využití prostředků.
Koukal jsem se na mapu. Pokud to lehce nadnesu, USA mají na území v rozsahu od Portugalska po Moskvu 7 středisek ŘLP, jak bylo zmíněno někde tady na fóru. A Evropa ? Víte nejlépe sám. Kurňa, chtěl bych mít 0,1% peněz, které by se daly ušetřit zavedením 7-10 ŘLP na s USA srovnatelném území. Minimálně bychom si ušetřili srážku nad Bodamským jezerem.
Jsem rád, že se zmiňujete o evropské obranné dokríně, a tady je ten zakopaný pes, která my dva nevyřešíme. Není to jen o přepočítávání na počet obyvatel. Zatímco Rusko, USA mají jediného vrchního velitele na velké území i počet obyvatel, Evropa jako taková i přes velké státy typu D, F, Sp, UK je ekonomický, politický i vojenský pytel blech, a právě proto je i moje úvaha o efektivním využívání transportního letectva v rámci Evropy utopie, které si jsem vědom. Jenom mne jako daňového poplatníka do rozpočtu místního i Bruselského naprosto vytáčí neschopnost Evropy zachovat se jednotně. Bude Evropa v Afganistánu ? Ano, tak ale všichni včetně Paroubkovců a se zajištěním jak materiálem, tak i letadly, kdo má dá, kdo nemá přispěje něčím jiným ( Po krachu akce AN 70 bylo domluveno, že ČR bude dodávat na akce vrtulníky ) . A nebo NE a nebude tam nikdo. Zatím je postup takový, že Poláci ano, Češi jen výměnou za zrušení zdravotních poplatků, atd., a tak v některých státech je nadbytek morálně pomalu zastarávajících letadel a jinde nic, tak se další nadbytečná pomalu morálně zastarávající letadla dokoupí.
Abychom se vrátili zpět do civilu, nepřipomíná vám to něco ? Malá analogie z ekonomiky a efektivity využití prostředků.
Koukal jsem se na mapu. Pokud to lehce nadnesu, USA mají na území v rozsahu od Portugalska po Moskvu 7 středisek ŘLP, jak bylo zmíněno někde tady na fóru. A Evropa ? Víte nejlépe sám. Kurňa, chtěl bych mít 0,1% peněz, které by se daly ušetřit zavedením 7-10 ŘLP na s USA srovnatelném území. Minimálně bychom si ušetřili srážku nad Bodamským jezerem.