Létání bez strachu

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Létání bez strachu

Příspěvek od euroflyer »

Dostala se mi do rukou velmi zajímavá kniha Létání bez strachu, je to novinka z pera lidí z ČSA: www.letanibezstrachu.cz
nejsem odborník, abych to nějak zpochybňoval, pro laickou veřejnost je to zcela jistě skvělý počin.
zaujala mě tu jedna pasáž, které příliš nerozumím:
Pokud by letoun nedosahoval požadovaných výkonů s jedním motorem, přistoupí piloti k určitým opatřením tak, aby dosáhli požadovaného: sníží váhu letounu (vezmou méně cestujících, resp. zavazadel), použijí pro vzlet speciální postupy nebo prostě počkají, až se sníží teplota okolního vzduchu (v noci nebo časných ranních hodinách) - motor samozřejmě lépe "táhne" I proto mj. většina vzletů z letních dovolených je prováděna v noci nebo ráno
nechci zpochybňovat to, že motor v noci lépe táhne, ale přijde mi jinak naprostý nesmysl vysvětlovat šílené časy charterů právě tím, že se čeká na to, až motory dobře potáhnou
Jinak je ta knížka dobrá:-)


Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Létání bez strachu

Příspěvek od Malvolio »

euroflyer píše:Dostala se mi do rukou velmi zajímavá kniha Létání bez strachu, je to novinka z pera lidí z ČSA: www.letanibezstrachu.cz


Já tedy strach z létání nemám, ale když jsem si přečetl pár těch ukázek, kde píšou, co se všechno může na letadle pokazit, tak bojim bojim :-)

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Ode dneška si vybírám zásadně odlety ve tři ráno, aby nám to dobře táhlo... :lol:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Létání bez strachu

Příspěvek od pepa007 »

euroflyer píše:Dostala se mi do rukou velmi zajímavá kniha Létání bez strachu, je to novinka z pera lidí z ČSA: www.letanibezstrachu.cz
nejsem odborník, abych to nějak zpochybňoval, pro laickou veřejnost je to zcela jistě skvělý počin.
zaujala mě tu jedna pasáž, které příliš nerozumím:
Pokud by letoun nedosahoval požadovaných výkonů s jedním motorem, přistoupí piloti k určitým opatřením tak, aby dosáhli požadovaného: sníží váhu letounu (vezmou méně cestujících, resp. zavazadel), použijí pro vzlet speciální postupy nebo prostě počkají, až se sníží teplota okolního vzduchu (v noci nebo časných ranních hodinách) - motor samozřejmě lépe "táhne" I proto mj. většina vzletů z letních dovolených je prováděna v noci nebo ráno
nechci zpochybňovat to, že motor v noci lépe táhne, ale přijde mi jinak naprostý nesmysl vysvětlovat šílené časy charterů právě tím, že se čeká na to, až motory dobře potáhnou
Jinak je ta knížka dobrá:-)


nejsem si jistej jestli kniha v tomhle stylu má smysl. řek bych že strach s lítání je naprosto iracionální vrozená fobie, takže vysvětlovat jak funguje motor nemá úplně efekt.

mně osobně se osvědčil spíš redbull s vodkou. posledně letuška SkyEurope celkem koukala na objednávku 'tři vodky a tři redbully' :D

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

:D Souhlas, tři vodky a tři redbuly dostávají výkon motoru do bezpečných mezí za jakékoliv teploty... :wink:


Skytravel
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 346
Registrován: 05. 06. 2006, 15:55
Bydliště: Koucourkov
Stav: Offline

Příspěvek od Skytravel »

to Pepa:

mně osobně se osvědčil spíš redbull s vodkou. posledně letuška SkyEurope celkem koukala na objednávku 'tři vodky a tři redbully' Very Happy


...taky bych koukal, byt letuskou, kdyz si pilot obedna 'tři vodky a tři redbully'

Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Neexistuje nějaký oficiální průzkum, kolik lidí a do jaké míry dnes ještě cítí nějakou formu obav z létání?

Jinak myslím, že ta kniha smysl má, protože řada lidí se bojí různých zvuků a dunění během přistávání, když nevědí co se děje...

ziletka
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 780
Registrován: 07. 04. 2007, 16:52
Bydliště: Brumov-Bylnice
Stav: Offline

Příspěvek od ziletka »

Thisway píše:Neexistuje nějaký oficiální průzkum, kolik lidí a do jaké míry dnes ještě cítí nějakou formu obav z létání?

Jinak myslím, že ta kniha smysl má, protože řada lidí se bojí různých zvuků a dunění během přistávání, když nevědí co se děje...


Včera byl na toto téma rozhovor na Radiožurnálu, mluvil tam jeden kapitán ČSA a padlo tam, že cca 1/4 obyvatel má strach z létání. Někde jsem četl, že po strachu z mluvení na veřejnosti, je to druhá nejrozšířenější fobie. Jinak tam byly rozebírány i kurzy ČSA proti strachu z létání a říkal, že úspěšnost těchto kurzů je kolem 90%. Takže podobné aktivity určitě smysl mají.

petr.v
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 19. 02. 2008, 20:53
Stav: Offline

Příspěvek od petr.v »

Pri zpracovani jedne zpravy na tema bezpecnosti prepravy jsem nasel jeden zajimavy udaj: cca 600 lidi je v USA rocne usmrceno tím, že spadnou během noci z postele. Je to určitě hrozná smrt. 600 lidí. Tolik jich na území USA nezemře ročně pri letecké nehodě. A přesto - kdo z nás se bojí, že v noci spadne z postele a zabije se?

marat01
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 83
Registrován: 26. 02. 2008, 07:48
Stav: Offline

Příspěvek od marat01 »

petr.v píše:Pri zpracovani jedne zpravy na tema bezpecnosti prepravy jsem nasel jeden zajimavy udaj: cca 600 lidi je v USA rocne usmrceno tím, že spadnou během noci z postele. Je to určitě hrozná smrt. 600 lidí. Tolik jich na území USA nezemře ročně pri letecké nehodě. A přesto - kdo z nás se bojí, že v noci spadne z postele a zabije se?


tak to pomaly bude postel nebezpecnejsia ako lietadlo :-D
od dnes uz spim v lietadle :)

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

Mně se tedy 90% zdá značně přehnaných. Já mám třeba fobii z hadů a i kdybych si přečetl 15 knížek, jak jsou to milá zvířátka, tak je to prostě houby platný... Možná se dá ta fobie jaksi regulovat, ale spíš tím, že prostě začnu létat a stane se to pro mě určitou "všedností", než tím, že si přečtu nějakou knížku. Vezměte si, kolik třeba sportovců přiznává, že měli panický strach z létání, ale když prostě hrají v NHL, nic jiného jim nezbývá a dneska už 3/4 cesty klidně prospí.

Wentie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 19. 06. 2007, 12:47
Stav: Offline

Příspěvek od Wentie »

Thisway píše:Neexistuje nějaký oficiální průzkum, kolik lidí a do jaké míry dnes ještě cítí nějakou formu obav z létání?

Jinak myslím, že ta kniha smysl má, protože řada lidí se bojí různých zvuků a dunění během přistávání, když nevědí co se děje...


Ani netuším, čo zmačklo spúšť, ale pripomenulo mi to "scénku zo života": dve húsenice si to mašírujú medzi porastom a zrazu nad nimi zasviští motýľ. V naprostom zdesení sa jedna pozrie na druhú a hovorí: "No way would you ever get me up in one of those things!"

Čo sa mne podarilo vyčítať, štatistiky sa pohybujú v úctyhodnom rozmedzí - 10 až 25 percent. A strach z lietania sa vraj vyskytuje dvakrát častejšie u žien ako u mužov... Vďaka bohu za vodky a redbully :D
Naposledy upravil(a) Wentie dne 24. 05. 2008, 21:51, celkem upraveno 1 x.

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1061
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

Já bych do toho nevlez :lol:

VÍTĚZSLAV
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 815
Registrován: 19. 10. 2003, 15:42
Bydliště: Plzeň
Stav: Offline

Příspěvek od VÍTĚZSLAV »

PV: Ty jsi provokatér.. :D

petr.v
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 19. 02. 2008, 20:53
Stav: Offline

Příspěvek od petr.v »

Jediny ceho se bojim je to, ze bych zesilel nez by to spadlo z 10km na zem - pokud by to bylo zrejmy stylem "utrhlo se nam kridlo"... Jinak samozrejme silny turbolence pri finalnim priblizeni nebo zvuky pri vzletu nejsou nic prijemnyho. Na klidu mi nedoda ani potlesk lidi ktery tleskaj jeste ve vzduchu nedlouho potom co letadlo mine vnitrni navestidlo. Nekdo by jim uz konecne mel vysvetlit ze touchdown a brzdeni a pak ground taxiing je to pri cemz dochazi k nejvice problemum. A nekteri sikovnejsi by meli tleskat az potom co bez fraktury dolni koncentiny zvladnou schudky na zem :-)


Odpovědět