Dvere počas letu
Dvere počas letu
Zdravím každého. Počul som nedávno, že jedno lietadlo v Afrike muselo núdzovo pristáť, lebo jeden cestujúci počas letu otvoril dvere. Myslel som, že lietadlá majú počas letu zablokované dvere. Možno sa Vám to bude zdať niekomu trápne, ale nechcel by som asi letieť v lietadle, kde môže hocikto počas letu otvoriť dvere. Myslíte, že to je teda možné, alebo sa to môže stať len v Afrike. Vďaka za odpovede.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
františek dobrota píše:jediná vyjímka, kterou znám, jsou pokud se dobře pamatuju nouzáky na křídlo na NG 737..ty jdou otevřít, jen když neběží motory..
Nevíte ještě někdo, proč se ty nouzáky otevírají jako kufr u kombíka - viz: http://www.planes.cz/cs/photo/1005025/ a ne jako dveře? Nebo při opravdovém nouzovém otevření vypadnou ven celé?
kober píše:františek dobrota píše:Obecně lze dveře otevřít kdykoliv,pokud tomu nebrání dostatečný kabinový tlak.
No kdysi jsem to počítal a v hladině by ten pasažér musel za ty dveře zabrat silou asi 80 kN. A to skutečně "hocikto" nedokáže
Nemám dosť dobre prehľad koľko je to 80 kN. Znamená to teda prakticky, že pri dosiahnutí letovej hladiny sa nedajú otvoriť tie dvere ? Alebo by ich otvoril iba kulturista.
lel píše:Nemám dosť dobre prehľad koľko je to 80 kN. Znamená to teda prakticky, že pri dosiahnutí letovej hladiny sa nedajú otvoriť tie dvere ? Alebo by ich otvoril iba kulturista.
Jestli správně počítám, tak je to jako nadzvednout 8 tun. Franta Koucourek možná, ale světový rekord ve vzpírání je asi 250 kg...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Malvolio: ne přesně takhle jsou otevřená při nouzovém otevření..je to specialita 737NG...ty jen odjistíš zámek a nouzák otvírá pružina.Většina ostatních nouzáků je "vyndavací" takže manipulace je trošku náročnější....Mimochodem otevírání oken a dveří za letu může být u některých typů součástí nouzových postupů...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 13. 07. 2005, 15:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Malvolio píše:lel píše:Nemám dosť dobre prehľad koľko je to 80 kN. Znamená to teda prakticky, že pri dosiahnutí letovej hladiny sa nedajú otvoriť tie dvere ? Alebo by ich otvoril iba kulturista.
Jestli správně počítám, tak je to jako nadzvednout 8 tun. Franta Koucourek možná, ale světový rekord ve vzpírání je asi 250 kg...
Ano, 8 tun. Franta Kocourek tedy taky ne, leda Chuck Norris. Ale ten by dokázal letadlo otevřít i jinak...
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
je to specialita 737NG...ty jen odjistíš zámek a nouzák otvírá pružina.Většina ostatních nouzáků je "vyndavací" takže manipulace je trošku náročnější
A to i časově. Právě nemožnost splnit přísné požadavky na rychlost evakuace s klasickými typy nouzových průlezů vedla Boeing k vývoji těch vyklápěcích.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1035853/British-holiday-jet-emergency-landing-drunk-passenger-tried-open-door-50-000ft.html
Další pokus o otevření dveří za letu....spíš než to, že se opilý Brit pokoušel otevřít dveře mně zarazilo, že ta 763 měla letět v 50,000 ft, není to nějak moc??, já myslel že 45,000 ft je maximum. Buď je ten titulek kvůli čtenosti, nebo ten opilec v takové výšce nemohl dýchat a zcela logicky (v opilecké logice) proto chtěl otevřít okno
Další pokus o otevření dveří za letu....spíš než to, že se opilý Brit pokoušel otevřít dveře mně zarazilo, že ta 763 měla letět v 50,000 ft, není to nějak moc??, já myslel že 45,000 ft je maximum. Buď je ten titulek kvůli čtenosti, nebo ten opilec v takové výšce nemohl dýchat a zcela logicky (v opilecké logice) proto chtěl otevřít okno
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Malvolio píše:http://www.dailymail.co.uk/news/article-1035853/British-holiday-jet-emergency-landing-drunk-passenger-tried-open-door-50-000ft.html
Další pokus o otevření dveří za letu....spíš než to, že se opilý Brit pokoušel otevřít dveře mně zarazilo, že ta 763 měla letět v 50,000 ft, není to nějak moc??, já myslel že 45,000 ft je maximum. Buď je ten titulek kvůli čtenosti, nebo ten opilec v takové výšce nemohl dýchat a zcela logicky (v opilecké logice) proto chtěl otevřít okno
767 má strop ve 43000 ft,ale to nic nemění na tom,že ten anglán je pěknej maňas
Malvolio píše:http://www.dailymail.co.uk/news/article-1035853/British-holiday-jet-emergency-landing-drunk-passenger-tried-open-door-50-000ft.html
Další pokus o otevření dveří za letu....spíš než to, že se opilý Brit pokoušel otevřít dveře mně zarazilo, že ta 763 měla letět v 50,000 ft, není to nějak moc??, já myslel že 45,000 ft je maximum. Buď je ten titulek kvůli čtenosti, nebo ten opilec v takové výšce nemohl dýchat a zcela logicky (v opilecké logice) proto chtěl otevřít okno
Něco si zapomněl doma.. no komu se to nikdy nestalo
cross check
v této souvislosti, kdo mi vysvětlí, co je cross check? dík