Dvere počas letu

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
lel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 26. 05. 2008, 09:56
Stav: Offline

Dvere počas letu

Příspěvek od lel »

Zdravím každého. Počul som nedávno, že jedno lietadlo v Afrike muselo núdzovo pristáť, lebo jeden cestujúci počas letu otvoril dvere. Myslel som, že lietadlá majú počas letu zablokované dvere. Možno sa Vám to bude zdať niekomu trápne, ale nechcel by som asi letieť v lietadle, kde môže hocikto počas letu otvoriť dvere. Myslíte, že to je teda možné, alebo sa to môže stať len v Afrike. Vďaka za odpovede.


františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Obecně lze dveře otevřít kdykoliv,pokud tomu nebrání dostatečný kabinový tlak..jediná vyjímka, kterou znám, jsou pokud se dobře pamatuju nouzáky na křídlo na NG 737..ty jdou otevřít, jen když neběží motory..

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Malvolio »

františek dobrota píše:jediná vyjímka, kterou znám, jsou pokud se dobře pamatuju nouzáky na křídlo na NG 737..ty jdou otevřít, jen když neběží motory..


Nevíte ještě někdo, proč se ty nouzáky otevírají jako kufr u kombíka - viz: http://www.planes.cz/cs/photo/1005025/ a ne jako dveře? Nebo při opravdovém nouzovém otevření vypadnou ven celé?

kober
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 13. 07. 2005, 15:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od kober »

františek dobrota píše:Obecně lze dveře otevřít kdykoliv,pokud tomu nebrání dostatečný kabinový tlak.

No kdysi jsem to počítal a v hladině by ten pasažér musel za ty dveře zabrat silou asi 80 kN. A to skutečně "hocikto" nedokáže :)

lel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 26. 05. 2008, 09:56
Stav: Offline

Příspěvek od lel »

kober píše:
františek dobrota píše:Obecně lze dveře otevřít kdykoliv,pokud tomu nebrání dostatečný kabinový tlak.

No kdysi jsem to počítal a v hladině by ten pasažér musel za ty dveře zabrat silou asi 80 kN. A to skutečně "hocikto" nedokáže :)


Nemám dosť dobre prehľad koľko je to 80 kN. Znamená to teda prakticky, že pri dosiahnutí letovej hladiny sa nedajú otvoriť tie dvere ? Alebo by ich otvoril iba kulturista.


skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Příspěvek od skater »

lel píše:Nemám dosť dobre prehľad koľko je to 80 kN. Znamená to teda prakticky, že pri dosiahnutí letovej hladiny sa nedajú otvoriť tie dvere ? Alebo by ich otvoril iba kulturista.


Hodně silný kulturista...

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Malvolio »

lel píše:Nemám dosť dobre prehľad koľko je to 80 kN. Znamená to teda prakticky, že pri dosiahnutí letovej hladiny sa nedajú otvoriť tie dvere ? Alebo by ich otvoril iba kulturista.


Jestli správně počítám, tak je to jako nadzvednout 8 tun. Franta Koucourek možná, ale světový rekord ve vzpírání je asi 250 kg...

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Příspěvek od františek dobrota »

Malvolio: ne přesně takhle jsou otevřená při nouzovém otevření..je to specialita 737NG...ty jen odjistíš zámek a nouzák otvírá pružina.Většina ostatních nouzáků je "vyndavací" takže manipulace je trošku náročnější....Mimochodem otevírání oken a dveří za letu může být u některých typů součástí nouzových postupů... :wink:

kober
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 13. 07. 2005, 15:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od kober »

Malvolio píše:
lel píše:Nemám dosť dobre prehľad koľko je to 80 kN. Znamená to teda prakticky, že pri dosiahnutí letovej hladiny sa nedajú otvoriť tie dvere ? Alebo by ich otvoril iba kulturista.


Jestli správně počítám, tak je to jako nadzvednout 8 tun. Franta Koucourek možná, ale světový rekord ve vzpírání je asi 250 kg...

Ano, 8 tun. Franta Kocourek tedy taky ne, leda Chuck Norris. Ale ten by dokázal letadlo otevřít i jinak... 8)

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

je to specialita 737NG...ty jen odjistíš zámek a nouzák otvírá pružina.Většina ostatních nouzáků je "vyndavací" takže manipulace je trošku náročnější


A to i časově. Právě nemožnost splnit přísné požadavky na rychlost evakuace s klasickými typy nouzových průlezů vedla Boeing k vývoji těch vyklápěcích.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Příspěvek od JackBrno »

Zatím tady nepadla zásadní otázka, co to bylo za typ letadla a každý automaticky předpokládá, že v té africe to musel být přetlakovaný dopravák :-) Pakliže to byla třeba Andula An2 nebo L410, tak tak není problém dveře otevřít kdykoliv :-)

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od Malvolio »

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1035853/British-holiday-jet-emergency-landing-drunk-passenger-tried-open-door-50-000ft.html

Další pokus o otevření dveří za letu....spíš než to, že se opilý Brit pokoušel otevřít dveře mně zarazilo, že ta 763 měla letět v 50,000 ft, není to nějak moc??, já myslel že 45,000 ft je maximum. Buď je ten titulek kvůli čtenosti, nebo ten opilec v takové výšce nemohl dýchat a zcela logicky (v opilecké logice) proto chtěl otevřít okno :-)

PV
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1066
Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od PV »

Malvolio píše:http://www.dailymail.co.uk/news/article-1035853/British-holiday-jet-emergency-landing-drunk-passenger-tried-open-door-50-000ft.html

Další pokus o otevření dveří za letu....spíš než to, že se opilý Brit pokoušel otevřít dveře mně zarazilo, že ta 763 měla letět v 50,000 ft, není to nějak moc??, já myslel že 45,000 ft je maximum. Buď je ten titulek kvůli čtenosti, nebo ten opilec v takové výšce nemohl dýchat a zcela logicky (v opilecké logice) proto chtěl otevřít okno :-)


767 má strop ve 43000 ft,ale to nic nemění na tom,že ten anglán je pěknej maňas :lol:

petr.v
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 55
Registrován: 19. 02. 2008, 20:53
Stav: Offline

Příspěvek od petr.v »

Malvolio píše:http://www.dailymail.co.uk/news/article-1035853/British-holiday-jet-emergency-landing-drunk-passenger-tried-open-door-50-000ft.html

Další pokus o otevření dveří za letu....spíš než to, že se opilý Brit pokoušel otevřít dveře mně zarazilo, že ta 763 měla letět v 50,000 ft, není to nějak moc??, já myslel že 45,000 ft je maximum. Buď je ten titulek kvůli čtenosti, nebo ten opilec v takové výšce nemohl dýchat a zcela logicky (v opilecké logice) proto chtěl otevřít okno :-)


Něco si zapomněl doma.. no komu se to nikdy nestalo ;)

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

cross check

Příspěvek od mandrinka »

v této souvislosti, kdo mi vysvětlí, co je cross check? :shock: dík


Odpovědět