Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
Podobné téma tady překvapivě poněkud chybí a bylo by fajn vědět, jaké je opravdu nejoblíbenější dálkové letadlo u zdejších diskutujících.
Jako první přispěji svou troškou do mlýna. Opravdu nejraději létám B747, ale pouze na horní palubě, kde je opravdu super pohodlí s těmi schránkami u oken, větším prostorem na nohy a kromě mnohem nižšího hluku také větší soukromí. Také to tam máte rádi?
Moje oblíbené letadlo je i B767, hlavně kvůli komornější atmosféře v kabině (díky uspořádání 2-3-2 to není takový dobytčák), příjemným letovým vlastnostem a relativně nižší hladině hluku. Navíc má pěkně řešené zadní galley s velkým prostorem.
Naopak opakovaně jsem vždy zklamán z letu B777. Mnohem novější letadlo a oproti B747 nepřináší pro cestujícího téměř žádnou změnu a navíc je v podstatě stejně hlučné.
Ať létám jak chci, tak se mi stále vyhýbají A330 a A340. Jak jsou tato letadla hlučná a pohodlná například ve srovnání B767 a B777?
Těším se na názory, schválně jestli máte stejné oblíbené letadla jako já.
Jako první přispěji svou troškou do mlýna. Opravdu nejraději létám B747, ale pouze na horní palubě, kde je opravdu super pohodlí s těmi schránkami u oken, větším prostorem na nohy a kromě mnohem nižšího hluku také větší soukromí. Také to tam máte rádi?
Moje oblíbené letadlo je i B767, hlavně kvůli komornější atmosféře v kabině (díky uspořádání 2-3-2 to není takový dobytčák), příjemným letovým vlastnostem a relativně nižší hladině hluku. Navíc má pěkně řešené zadní galley s velkým prostorem.
Naopak opakovaně jsem vždy zklamán z letu B777. Mnohem novější letadlo a oproti B747 nepřináší pro cestujícího téměř žádnou změnu a navíc je v podstatě stejně hlučné.
Ať létám jak chci, tak se mi stále vyhýbají A330 a A340. Jak jsou tato letadla hlučná a pohodlná například ve srovnání B767 a B777?
Těším se na názory, schválně jestli máte stejné oblíbené letadla jako já.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 66
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:04
- Bydliště: PRG/LKPR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Tak widebody jsem si zatím užil jen 767 BA a 777 Air Canada . Co se týče hluku , seděl jsem u tripla v 52 a 53. řadě , tudíž to není uplně objektivní názor , a u 767ky v 17 řadě , ale ten rozdíl hluku mě docela překvapil , u tripla jsem to nečekal ( sice je to nové letadlo , ale takovýhle motory asi odhlučnit moc nejdou ) , naštěstí jsem měl sluchátka , ale i tak se mi zdá tripl dost hlučný( pokud člověk sedí někde uprostřed , a má za sebou lety s 737,A320 family apod. jako já ) nicméně , kdo lítá často , tak mu to nevadí a stejně člověk má většinou sluchátka , a zase je to lepší než uřvaní Italové nebo jejich ratolesi vedle , či jiný člověk s max. sklopenou opěrkou .
Dálkovku Airbusem jsem zatím neletěl , ale chtěl bych zkusit A346 LH ty toalety v podpalubí žeru . U menších widebody se mi taky líbí že má člověk větší soukromí , naopak nemusim uspořádání 2-4-2 .
Dálkovku Airbusem jsem zatím neletěl , ale chtěl bych zkusit A346 LH ty toalety v podpalubí žeru . U menších widebody se mi taky líbí že má člověk větší soukromí , naopak nemusim uspořádání 2-4-2 .
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
aviateur píše:chtěl bych zkusit A346 LH ty toalety v podpalubí žeru .
Přesně, taky bych si prozkoumal podpalubí. Má to jen LH nebo i jiné aerolinky (i když na fotkách jsem to u jiných aerolinek neviděl)?
A k té B777: Vidím, že nejsem sám, koho to letadlo po stránce hluku zklamalo . Na druhou stranu, takový A380 má 4 ne o moc menší motory a je to prý neuvěřitelně tiché letadlo. Takže odhlučnit to jde.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Kazde ma sve pro a proti, dost zalezi i na sedadlech, ktere se lisi aerolinka od aerolinky... Z meho pohledu to vypada nasledovne:
747 - "autobus", navic relativne hlucny. S horni palubou zatim zkusenost nemam.
757 - na dalkovky bida a utrpeni, narrowbody proste na dlouhe lety neni... Uz petihodinovy let v 757 je na hranici unosnosti. TATL v 757 jen jako posledni varianta "should everything else fail".
767 - moje volba, preci jen mensi dobytcak nez 747/777, seating 2-3-2 je lepsi nez 3-4-3, nicmene starsi 767 uz maji sva nejlepsi leta hodne za sebou. Ale takova nova 764 je hodne prijemne svezeni...
777 - viz vyse, zejmena 773 v konfiguraci 400+ je des bes.
330/340 z hlediska pax jsou shodne, 330 mi obecne prijde tissi nez 777 a 2-4-2 je prece jen pohodlnejsi nez 3-4-3. Mam-li na vyber mezi 330 a 777 (jako napr. mezi CDG a GRU), volim 330.
747 - "autobus", navic relativne hlucny. S horni palubou zatim zkusenost nemam.
757 - na dalkovky bida a utrpeni, narrowbody proste na dlouhe lety neni... Uz petihodinovy let v 757 je na hranici unosnosti. TATL v 757 jen jako posledni varianta "should everything else fail".
767 - moje volba, preci jen mensi dobytcak nez 747/777, seating 2-3-2 je lepsi nez 3-4-3, nicmene starsi 767 uz maji sva nejlepsi leta hodne za sebou. Ale takova nova 764 je hodne prijemne svezeni...
777 - viz vyse, zejmena 773 v konfiguraci 400+ je des bes.
330/340 z hlediska pax jsou shodne, 330 mi obecne prijde tissi nez 777 a 2-4-2 je prece jen pohodlnejsi nez 3-4-3. Mam-li na vyber mezi 330 a 777 (jako napr. mezi CDG a GRU), volim 330.
Re: Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
Smurfx píše:Jako první přispěji svou troškou do mlýna. Opravdu nejraději létám B747, ale pouze na horní palubě, kde je opravdu super pohodlí s těmi schránkami u oken, větším prostorem na nohy a kromě mnohem nižšího hluku také větší soukromí. Také to tam máte rádi?
Ano mam to tam velmi rad, ale iba u urcitych aeroliniek. Napr. u LH je horna paluba na 747 rozhodne najlepsie miesto, kedze je to F class. Moje oblubene sedadlo je v tom pripade 83A, kedze je to naviac exit row, tolko legroom ako tam som este v zivote nikde nevidel
Nie je podla mna koser porovnavat jednotlive typy strojov, kedze primarne je (IMO) pre cestujuceho dolezite, ake sedacky su instalovane, kolko je pitch, aky je servis, a to zavisi od aerolinky, co stroj operuje, a service class. Ak su tieto veci v pohode, tak je viac-menej irelevantne o ake lietadlo ide, ak do destinacie doleti bezpecne a netreba ho 3x tankovat po ceste.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
whiskey píše:Smurfx píše:
Nie je podla mna koser porovnavat jednotlive typy strojov, kedze primarne je (IMO) pre cestujuceho dolezite, ake sedacky su instalovane, kolko je pitch, aky je servis, a to zavisi od aerolinky, co stroj operuje, a service class. Ak su tieto veci v pohode, tak je viac-menej irelevantne o ake lietadlo ide, ak do destinacie doleti bezpecne a netreba ho 3x tankovat po ceste.
Jasně že celkový dojem závisí také na dopravci. Tady se jedná ale o nejoblíbenější letadlo například z hlediska hlučnosti, letových vlastností, šířky (a tím pádem možného uspořádání), design kabiny (horní část).
V B777 mohou být 22 palcové obrazovky a super sedačky, ale stále to bude hlučné a neosobní letadlo, kterému se (pokud mohu) vyhýbám
Re: Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
Smurfx píše:V B777 mohou být 22 palcové obrazovky a super sedačky, ale stále to bude hlučné a neosobní letadlo, kterému se (pokud mohu) vyhýbám
aha, chapem. No ja osobne by som rozhodne bral 777 s takymito sedackami
pred 747/767/330/340 s takymito
ale proti gustu ziaden disputat...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 104
- Registrován: 16. 06. 2008, 20:57
- Oblíbené typy letadel: na kukanie prakticky vsetky, aj ked najoblubeniejsia je 747; na cestovanie cokol
na cestovanie cokolvek pokial je tam menej ako 300 ludi.... - Bydliště: medzi TYS a ILZ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
whiskey píše:Nie je podla mna koser porovnavat jednotlive typy strojov, kedze primarne je (IMO) pre cestujuceho dolezite, ake sedacky su instalovane, kolko je pitch, aky je servis, a to zavisi od aerolinky, co stroj operuje, a service class. Ak su tieto veci v pohode, tak je viac-menej irelevantne o ake lietadlo ide, ak do destinacie doleti bezpecne a netreba ho 3x tankovat po ceste.
tu je cela pointa. vsetko zalezi od toho, ako si interier vybavi dana letecka spolocnost...
cisto z hladiska pohodlia, TATL let v Y na B752, kde seat pitch je 34" je myslim, lepsi ako na A330, kde seat pitch je 31"....
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 961
- Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
- Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :) - Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
JanoLietac píše:tu je cela pointa. vsetko zalezi od toho, ako si interier vybavi dana letecka spolocnost...
Myslím, že většině lidí je jasné, že se tady bavíme o letadle a jeho vlastnostech a ne sedačkách.
Má někdo zkušenost třeba s IL-86, nebo IL-96? Jak jsou hlučná tato letadla ve srovnání se západní produkcí? Prý tam také v podstatě nejsou nějaké ty oddechové zóny, kde si člověk může na chvilku stoupnout s pitím a poklábosit si (třeba jako v B767 uplne vzadu v galley, kde je opravdu fajn prostor nebo v B747 u schodu.
Re: Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
Smurfx píše:B777 ale stále to bude hlučné a neosobní letadlo, kterému se (pokud mohu) vyhýbám
no ja by som si tiež radšej zvolil osobné lietadlo ale nakoľko som sa zle učil tak musím lietať neosobnou 777
ps: okrem toho som skúsil len 767 takže nemôžem moc porovnávať
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 491
- Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vaše nejoblíbenější dálkové letadlo
Smurfx píše:JanoLietac píše:tu je cela pointa. vsetko zalezi od toho, ako si interier vybavi dana letecka spolocnost...
Myslím, že většině lidí je jasné, že se tady bavíme o letadle a jeho vlastnostech a ne sedačkách.
Má někdo zkušenost třeba s IL-86, nebo IL-96? Jak jsou hlučná tato letadla ve srovnání se západní produkcí? Prý tam také v podstatě nejsou nějaké ty oddechové zóny, kde si člověk může na chvilku stoupnout s pitím a poklábosit si (třeba jako v B767 uplne vzadu v galley, kde je opravdu fajn prostor nebo v B747 u schodu.
v IL96 je docela velkej prostor v zadni casti u toalet, coz nevim jestli je zrovna pravy misto pro klaboseni s pitim