A350XWB finálny dizajn!

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Odpovědět
gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od gr09 »

m@rtin píše:Myslel jsem si, že první A350, která půjde do vzduchu, bude právě verze 800. Na http://www.a350xwb.com/#timeline/8260 fotkách první A350 se tedy nachzí verze 900?

Prvni vyrabena verze je opravdu 900

http://www.airbus.com/aircraftfamilies/ ... /a350-900/

As the first A350 XWB Family version that will enter airline service, the A350-900 has...


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od m@rtin »

To jsem nevěděl, díky

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od MEA »

za kolko by to malo byt vonku?: 2 roky? myslim na linkach...

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »

Tak som späť po dlhej dobe :) (predtým som tu bol registrovaný ako Jose, len som nejak stratil/zabudol prihlasovacie údaje :oops: )

MEA: Zavedenie do prevádzky je plánované na polovicu roku 2014 (zatiaľ).

+oficiálna stránka A350XWB: http://www.a350xwb.com/
360 Cockpit view: http://www.a350xwb.com/#x-tra/360-cockpit-view/
+nejaké fotky:
http://www.pakistanaffairs.pk/world-aff ... -view.html
http://www.airbus.com/galleries/photo-g ... wb-family/
http://www.airbus.com/galleries/photo-g ... wb-family/

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »

airways.cz: CIT Aerospace objednaly letouny Airbus A350 XWB
4. 1. 2013 - USA & Kanada
Americká leasingová společnost CIT Aerospace objednala deset letadel Airbus A350-900. Hodnota objednávky dosahuje podle ceníku výrobce výše 2,8 miliardy dolarů. Dodávka objednaných letadel má být zahájena v roce 2019. CIT Group objednala letouny A350 XWB již podruhé. V roce 2007 společnost objednala pět letadel A350-900. CIT Aerospace, která je součástí finanční skupiny CIT Group, má ve svém portfoliu okolo 300 dopravních letadel, které pronajímá 115 zákazníkům v 55 zemích.

Airbus.com: http://www.airbus.com/newsevents/news-e ... portfolio/
(...with CIT’s order included, the A350 XWB has already won 572 firm orders from 34 customers worldwide) :-bd


GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »

22.01.2013 14:12
Airbus reagoval na problémy ohledně baterií u svého amerického konkurenta a jeho modelu B787

Zcela nový letoun s označením A350 XWB, jehož první let se očekává zhruba v polovině letošního roku, bude používat rovněž lithium-iontové baterie, ale v jiném nastavení, než jsou na Dreamlineru, což dle generálního ředitele Airbusu znamená, že tento nový stroj nemohou potkat stejné problémy, jako moderní americký Boeing 787 Dreamliner, který musel být i dočasně uzemněn. Budoucí uživatelé se prý tak nemají čeho obávat. Nový airbus by měl spotřebovat poloviční množství energie oproti Dreamlineru.

zdroj: planes.cz

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od gr09 »


GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »

gr09 píše:Trosku lepe je to popsane tady: http://bloga350.blogspot.com/2013/01/ba ... mpact.html


..jj. Super článok! Dík :wink:

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od Karel_x »

Hodí se říct, že litiové akumulátory vozí na své palubě už A380, a to konkrétně pro nouzové osvětlení.
Li-Ion baterií je ale řada podtypů, lišících se svým chemismem. Konkrétně v 787 jsou akumulátory s LiCoO2 katodou a organickým hořlavým elektrolytem, tedy jedna z méně bezpečných variant Li-Ion baterek (ve srovnání třeba s LiFePO4, nebo LiMn2O4). Nicméně, je to celé hodně komplexní problém, týkající se zásadně i nabíjecích obvodů, přes výrobní postupy baterií, chlazení za provozu, měření napětí a teploty článků, vybíjení, zapouzdření atd. Protože, pokud už jednou k lavinovitému přehřátí (runaway) dojde, je to značný problém, takové baterie se nedají ani rozumně uhasit, kromě intenzivního ochlazení, třeba velikým množstvím vody. Což jaksi na palubě není k dispozici. Vzpomeňme na popáleného hasiče... Navíc u B787 je startovací baterie za letu zcela nepřístupná v E/E aft bay spolu s mnoha životně důležitými zařízeními. Že se s tímto problémem B už nějakou dobu potýká, a že uvažoval o použití akumulátorů s jiným chemismem, ukazuje třeba tato citace z roku 2008:
Boeing will move away from its original lithium ion battery design for its main and auxiliary power units, flight-control electronics, emergency lighting system and recorder independent power supply. Instead, Boeing is investigating the incorporation of manganese inside the lithium ion battery to boost service life.

Nechci to moc rozebírat, toto potěšení rád ponechám technikům B a FAA. jen jsem chtěl říci, že různé litiové baterky jsou různě bezpečné, a např. malé akumulátory v laptopech a mobilech jsou díky lepšímu chlazení (povrch/objem) nesrovnatelně bezpečnější (nezkoušejte to ale rozhodně!!!), v elektromobilech se třeba uvažuje i s chlazením vodou atd. Bez znalosti podrobností a výsledků šetření je zatím předčasné dělat závěry anebo jakákoli srovnání 787-380-350.

Kdesi jsem zahlédl bonmot, že doufají, že tyto dětské nemoci (anglicky teething - růst zoubků) nevyřeší u B tak, že je 787 všechny vytrhají a ona skončí jako bezzubá.

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »


GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »


GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »


gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od gr09 »


GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »

Inštalácia wingletov:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

GrenA350
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 23. 12. 2012, 06:19
Stav: Offline

Re: A350XWB finálny dizajn!

Příspěvek od GrenA350 »

Taaaaak a painting je hotový! Nádhera!!! Už sa neviem dočkať prvého letu. :thumbup:

A350-900 MSN-001 F-WXWB
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

http://www.airbus.com/galleries/photo-g ... y/cache/0/
http://www.airbus.com/newsevents/news-e ... toulouse/#


Odpovědět