Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
skrita
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 269
Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od skrita »

Taky se mi zdá, že 2 minuty jsou naprosto standardní. Navíc předtím sedal B757, tedy stroj daleko "menší", než třeba B747 nebo Airbus A340.


PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od PavelD »

skrita píše:Taky se mi zdá, že 2 minuty jsou naprosto standardní. Navíc předtím sedal B757, tedy stroj daleko "menší", než třeba B747 nebo Airbus A340.


Někdo tady na fóru uváděl, že 757 je pro start " middle " a pro přistání " heavy ". Pokud tomu tak je, tak odstup musí být jako za 747 bez ohledu na rozdílnou velikost.

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od casiophea »


Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od Eagle »

PavelD:medium :wink: Ale jinak je to jak říkáš. Je to kvůli mechanizaci křídla.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od vitezslav »

Eagle: A jsou tedy 2min za 757 dost nebo málo??


Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od Eagle »

vitězslav: je to dost. IMO úplav to nebyl :(

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od PavelD »

Eagle píše:PavelD:medium :wink: Ale jinak je to jak říkáš. Je to kvůli mechanizaci křídla.


Díky za opravu, byl jsem línej ten příspěvek hledat, tak jsem uvedl, co jsem si pamatoval :(

BTW, právě uvedený příspěvek mne vyhnal na ulici se stopkama. Po menších zkušenostech jsem si hlavní měření udělal za tmy, v bodě cca 12 km od letiště při provozu - přiblížení na 31. Za tmy jsou éra totiž vidět dost daleko, a moc hezky se kouká, jak se někde za Písnicí " zipují " a pak už je to světlo za světlem. Našel jsem si pevný pod, podle kterého jsem průlety měřil, no nejméně jsem se dostal na 1,35 minuty, průměr byl tak 1,45 až 1,55 min. v době hustého provozu.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od pavelpmi »

Tady v Palmě to lítá tak po 1:25 min.

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od Kamyl »


Andie
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 88
Registrován: 02. 01. 2007, 12:40
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od Andie »

Já jsem myslela, že přístání je manuální a ne na autopilota..? Možná se domnívám špatně.. Může to zde někdo znalý vysvětit? díky moc!

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od Kamyl »

Pokud ma ero autoland (coz 738 ma) a letiste CATIII, tak sedaji bezne na autopilota (snad jsem to nezmotal, tak nejak to je no... :wink: )

Ivo.G
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09. 11. 2007, 20:40
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od Ivo.G »

Taky by mě zajímalo, jestli je normální přistávat na autopilota. Nejsem takový znalec, ale v letadle typu B737 jsou určitě dva výškoměry, tak jak je možné, že autopilot si vzal údaje z levého výškoměru (psáno na novinkách.cz). Neměl by snad porovnávat oba a pokud údaje na obou nesedí, tak na to upozornit???
Díky za odpověď!!!

elvis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 20. 09. 2004, 14:33
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od elvis »

To co se napsalo na novinkach me skoro urazi. Na flightglobal.com naleznete urcite pravdepodobnejsi informace nez na novinkach.cz. Od kdy muze autopilot uzavrit privod paliva do motoru? Predpokladam, ze pokud posadka zjisti ze se cinnost autopilota nejakym zpusobem odchyluje, tak ho muzou vypnout a dokoncit let manualne. Tady vidite, jakym zpusobem informuji novinari. Clanek preberou z BBC a jeste ho spatne prelozi. Takhle informuji o vsech udalostech ve svete. Podle me je pricina uplne nekde jinde (na flightglobal.com se rozebira myslim pozadi mnohem pravdepodobnejsi priciny, a to hrube chyby posadky uz od pocatku priblizeni). Ja bych si na vysledky jeste pockal a neskakal bych na kachnu amaterum z novin.

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od Eagle »

Jak píše Elvis. To co je na novinkách je totální nesmysl. Ano, byla tam technická závada (ale s jiným průběhem než je napsáno na novinkách),ale hlavní příčinou pádu je bohužel zřejmě chybná činnost posádky :( :(

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Turkish Airlines - nehoda v Amsterdamu

Příspěvek od vitezslav »

Ivo G.: Ano , přistávat na autopilota je zcela běžné a normální.


Odpovědět