To: Tomas.cz napsal jsi par vzorecku snad jeste ze zakladni skoly, to neni zrovna odborna literatura ) Presto ti tam chybi vzorecek pro P(vykon) = T(tah), jak jsem psal, takovy vzorecek neexistuje, protoze P [W] != T [N], chce to nejaky koeficient, ktery prevede N na W ci naopak. A to je (jak sam uvadis) rychlost. Jenze jakou pouzit rychlost, kdyz letadlo stoji?
To peterson: ja vim, ze to je mnohem slozitejsi pro predstavu uvazujme pro oba motory test na zkusebne pri stejne teplote a vysce.
A znovu opakuji, takovy vztah neexistuje, protoze u pistoveho/turbohrideloveho motoru zalezi na pouzite vrtuli, u proudoveho motoru na typu, nelze srovnavat douproudovy motor x jednoproudovy motor x motor s pridavnym spalovanim. Takovy vztah lze zjistit jen experimentalne, kdyz si na zkusebne zmerime tah motoru a vykon na hrideli ...
Trocha fyziky
Trocha fyziky
To Sobik : Mluvíš mi z duše ! Jasný příklad je třeba rodina motorů CFM-56. Tenhle motor má modulovou koncepci,kde při výměně modulu fanu a turbíny dostaneš "jiný motor" s jiným výkonem pro jiný typ letadla.