Trocha fyziky

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
sobik
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 323
Registrován: 19. 01. 2005, 01:41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Trocha fyziky

Příspěvek od sobik »

To: Tomas.cz napsal jsi par vzorecku snad jeste ze zakladni skoly, to neni zrovna odborna literatura :)) Presto ti tam chybi vzorecek pro P(vykon) = T(tah), jak jsem psal, takovy vzorecek neexistuje, protoze P [W] != T [N], chce to nejaky koeficient, ktery prevede N na W ci naopak. A to je (jak sam uvadis) rychlost. Jenze jakou pouzit rychlost, kdyz letadlo stoji?

To peterson: ja vim, ze to je mnohem slozitejsi :) pro predstavu uvazujme pro oba motory test na zkusebne pri stejne teplote a vysce.

A znovu opakuji, takovy vztah neexistuje, protoze u pistoveho/turbohrideloveho motoru zalezi na pouzite vrtuli, u proudoveho motoru na typu, nelze srovnavat douproudovy motor x jednoproudovy motor x motor s pridavnym spalovanim. Takovy vztah lze zjistit jen experimentalne, kdyz si na zkusebne zmerime tah motoru a vykon na hrideli ...


peterson
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 11. 01. 2005, 09:30
Stav: Offline

Trocha fyziky

Příspěvek od peterson »

To Sobik : Mluvíš mi z duše ! Jasný příklad je třeba rodina motorů CFM-56. Tenhle motor má modulovou koncepci,kde při výměně modulu fanu a turbíny dostaneš "jiný motor" s jiným výkonem pro jiný typ letadla.

Odpovědět