Bezpečnost
Re: Bezpečnost
zlin142: Byl jsi rychlejší...
Re: Bezpečnost
vitezslav píše:zlin142: Byl jsi rychlejší...
To říkala expřítelkyně taky...
Re: Bezpečnost
zlín142: Proto je asi ex... Sorry za OT.
Re: Bezpečnost
Když spadne letadlo, ví to celý svět, v médiích se událost omílá dokolečka týden a více. Zabije se třeba 200 lidí. Kolik lidí v té době zemře na silnicích světa? Jen u nás v ČR okolo 20, ve světě to budou určitě tisíce. Píše a vysílá se o nich? Ne! Čím to? jsou to jiní lidé, než v tom letadle? Nejsou. Pouze to není mediálně zajímavé. Jsme prostě zvrácená společnost, koukáme se bulvární televize, trpělivě nasloucháme, co si máme myslet. Nova a spol. nám to dokonale umí naservírovat. Co se nevysílá v televizi, není. Proto silnice jsou bezpečné a letadla ne...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Bezpečnost
Malvolio: geniální!
Re: Bezpečnost
Ono zalezi, z jakeho uhlu pohledu se na to divas:
Z hlediska business continuity velkych spolecnosti a jejich top managementu, existuji vnitrni smernice, ve kterych stoji, ze nesmi byt ve stejnem letu. Nektere, ale jen nektere, maji ve smernicich, ze nesmi byt/jet ve stejnem aute, vlaku, autobusu...
Pokud se smrtelne zranis, existuje sance, ze alespon Tvuj NTB, PDA, poznamky, se daji nejak dat dohromady. Pokud se to stane behem letu, ma Tva spolecnost smulu. Proto existuji treba smernice, ze pred letem musis provest synchronisaci s domacim serverem.
Proste riziko behem letu je casto cestujicimi zakazniky brano vic na zretel. Nikde jinde, nezli na tistenych letenkach, nebylo na cestovnich dokladech pouceni, o odskodneni v pripade smrti. Maloktera jina profese, nezli CC, resi, ze musi partnera vyrozumet, ze je opravnenou osobou v pripade plneni - a co vsechno v tom pripade resit...
Behem meho letiteho letani, jsem prosel ruznymi stadii strachu, ignorovani, nadhledu apod. Ale po kazdem neprijemnem letu nebo pristani "na jednu nohu", si rikam, jestli to mam priste zase tak brzo zapotrebi. Porad je tu vedomi ruske rulety na dosah ruky - jen ta nizka pravdepodobnost je konejsici. Pokud ridis auto, mas sanci reagovat i na smrtelnou chybu protijedouciho ridice, absolvovat pravidelne kurzy smyku apod. V letadle musis verit teamu lidi, co se staraji o bezpecnost a jen vyberem prepravce a konkretniho letu muzes tu ruskou ruletu castecne ovlivnit. Jinak jsi jen pasivnim subjektem a musis doufat:-)
Z hlediska business continuity velkych spolecnosti a jejich top managementu, existuji vnitrni smernice, ve kterych stoji, ze nesmi byt ve stejnem letu. Nektere, ale jen nektere, maji ve smernicich, ze nesmi byt/jet ve stejnem aute, vlaku, autobusu...
Pokud se smrtelne zranis, existuje sance, ze alespon Tvuj NTB, PDA, poznamky, se daji nejak dat dohromady. Pokud se to stane behem letu, ma Tva spolecnost smulu. Proto existuji treba smernice, ze pred letem musis provest synchronisaci s domacim serverem.
Proste riziko behem letu je casto cestujicimi zakazniky brano vic na zretel. Nikde jinde, nezli na tistenych letenkach, nebylo na cestovnich dokladech pouceni, o odskodneni v pripade smrti. Maloktera jina profese, nezli CC, resi, ze musi partnera vyrozumet, ze je opravnenou osobou v pripade plneni - a co vsechno v tom pripade resit...
Behem meho letiteho letani, jsem prosel ruznymi stadii strachu, ignorovani, nadhledu apod. Ale po kazdem neprijemnem letu nebo pristani "na jednu nohu", si rikam, jestli to mam priste zase tak brzo zapotrebi. Porad je tu vedomi ruske rulety na dosah ruky - jen ta nizka pravdepodobnost je konejsici. Pokud ridis auto, mas sanci reagovat i na smrtelnou chybu protijedouciho ridice, absolvovat pravidelne kurzy smyku apod. V letadle musis verit teamu lidi, co se staraji o bezpecnost a jen vyberem prepravce a konkretniho letu muzes tu ruskou ruletu castecne ovlivnit. Jinak jsi jen pasivnim subjektem a musis doufat:-)
tomaas.p píše:Když spadne letadlo, ví to celý svět, v médiích se událost omílá dokolečka týden a více. Zabije se třeba 200 lidí. Kolik lidí v té době zemře na silnicích světa? Jen u nás v ČR okolo 20, ve světě to budou určitě tisíce. Píše a vysílá se o nich? Ne! Čím to? jsou to jiní lidé, než v tom letadle? Nejsou. Pouze to není mediálně zajímavé. Jsme prostě zvrácená společnost, koukáme se bulvární televize, trpělivě nasloucháme, co si máme myslet. Nova a spol. nám to dokonale umí naservírovat. Co se nevysílá v televizi, není. Proto silnice jsou bezpečné a letadla ne...
Re: Bezpečnost
Atlas píše:Ono zalezi, z jakeho uhlu pohledu se na to divas:
... Pokud ridis auto, mas sanci reagovat i na smrtelnou chybu protijedouciho ridice, absolvovat pravidelne kurzy smyku apod. V letadle musis verit teamu lidi, co se staraji o bezpecnost a jen vyberem prepravce a konkretniho letu muzes tu ruskou ruletu castecne ovlivnit. Jinak jsi jen pasivnim subjektem a musis doufat:-)
Ano, jistě, leckdy to tak skutečně je a odvrátíš tragedii... Ale, psal jsem o lidech, kteří už to štěstí neměli a přesto je jich mnohem víc, než v letadlech ... šlo mi hlavně o tu medializaci, která má za následek úplně jiné vnímání světa, než doopravdy je..
Re: Bezpečnost
Jojo když jede autobus kterýmu nefungujou brzdy ze srázu dolu taky parádně zastavíš, vystoupíš si a jdeš co? Ve vlaku Ti taky řiká strojvedoucí jakou rychlostí jede, zda neprojel návěstidlo na červenou a zda mu vše funguje jak má? Prober se všechno má něco, ale strach z lítání fakt nemám, horší je když jede vlakem a ten na těch jejich super kolejích tak nadskakuje, že nevíš kdy vykolejí u autobusu zas občas nevíš jestli ten řidič neni nalitej, no prostě strach je všude.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 369
- Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
- Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
- Stav: Offline
Re: Bezpečnost
Super diskuze. Když jsem se díval na vlákno bezpečnost, říkal, jsem si, že to bude spíše technického zaměření a hle, ona je to tu samá sranda. Musím říct, že opravdu jsem se tak dlouho nenasmál tak, jako když jsem pročítal příspěvky od honza117.
Obzvláště vysokými známkami hodnotím potom příspěvky:
a
Obzvláště vysokými známkami hodnotím potom příspěvky:
Malvolio píše:honza117 píše:Kdo mi poví, jestli úhel při stoupání není až příliš ostrý, jestli je rozjezdová rychlost dostatečná a jestli náklon není přehnaný v důsledku nezodpovědnosti nebo chyby pilota a podobně?
A kdo mi řekne že všechno v pohodě funguje?
Stačí požádat o službu "Nedoprovázené dítě", a letuška tě bude držet za ruku a říkat "Neboj, broučku, to je v pořádku, to jenom letadýlko dělá brm, brm." A ještě dostaneš omalovánky .
a
vitezslav píše:zlin142: Byl jsi rychlejší...Zlin142 píše:To říkala expřítelkyně taky...vitezslav píše:zlín142: Proto je asi ex... Sorry za OT.
Re: Bezpečnost
Ja jsem se Ti snazil odpovedet i/prave na tu medializaci rizik letecke dopravy:
Protoze, ze spadne letadlo, je sice velice mala pravdepodobnost, ale/presto:
A) 99% solidnich spolecnosti ma zpracovany business continuity plany, ze na jejich budovu/areal dopadne letadlo
B) 99% solidnich spolecnosti ma ve svych smernicich zakaz cestovani vice clenu top managementu nebo jednoho klicoveho departmentu v jednom letu
C) Mnoho spolecnosti ma smernice, narizujici/zarizujici/doporucujici, ze zamestnanec na zahranicni sluzebni ceste musi synchronizovat svuj NTB/PDA
D) Za tistenych letenek kazdy cestujici letadlem vedel pred letem/behem letu castku, ktera podle Varsavske umluvy pripadne pozustalym
E) Rodinni prislusnici posadek vedi, jaka pojistna plneni jsou spojena s fatalnimi riziky jejich prace
Takze nejde o nejakou kachnu. Obecne pri posuzovani rizika plati, ze mira rizika = cetnost x dopad
A v letecke doprave ( a ji dotcenych oblastech "pod ni") sice plati, ze cetnost je velice nizka (ve srovnani s jinymi druhy dopravy). ALE pripadny dopad je fatalni (opet ve srovnani s jinymi druhy dopravy).
Takze kazdy, kdo neresi rizika, vyplyvajici z letecke dopravy, je pouhoupouhy ignorant. Coz si sice mozna muzes dovolit v soukromem zivote, ale v businessu uz nikoliv:-( Mozna trafikant nebo zemedelec se nad tim muze pousmat, ale firma s velkou koncentraci klicovych zamestnancu v jedne budove, technologicky narocnym provozem nebo casto cestujicimi zamestnanci, uz nikoliv.
"Rizeni rizik" je kapitola sama o sobe. Neco o nem: http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/ri ... 617/42742/
Vsem leteckym spolecnostem se tezce nevyplatilo, pokud nemely zpracovany Krizove plany, pro pripad padu jejich letadla. Prave proto, ze nasledky jsou fatalni. Typickym v managementu omilanym pripadem je pad TWA. Media tu nejsou od toho, aby "strasila". Ale od toho, aby v pripade nekompetentnosti, ukrizovala managementy, ktere neco zanedbaly. Bud v prevenci nebo pri/behem reseni krizove situace...
Protoze, ze spadne letadlo, je sice velice mala pravdepodobnost, ale/presto:
A) 99% solidnich spolecnosti ma zpracovany business continuity plany, ze na jejich budovu/areal dopadne letadlo
B) 99% solidnich spolecnosti ma ve svych smernicich zakaz cestovani vice clenu top managementu nebo jednoho klicoveho departmentu v jednom letu
C) Mnoho spolecnosti ma smernice, narizujici/zarizujici/doporucujici, ze zamestnanec na zahranicni sluzebni ceste musi synchronizovat svuj NTB/PDA
D) Za tistenych letenek kazdy cestujici letadlem vedel pred letem/behem letu castku, ktera podle Varsavske umluvy pripadne pozustalym
E) Rodinni prislusnici posadek vedi, jaka pojistna plneni jsou spojena s fatalnimi riziky jejich prace
Takze nejde o nejakou kachnu. Obecne pri posuzovani rizika plati, ze mira rizika = cetnost x dopad
A v letecke doprave ( a ji dotcenych oblastech "pod ni") sice plati, ze cetnost je velice nizka (ve srovnani s jinymi druhy dopravy). ALE pripadny dopad je fatalni (opet ve srovnani s jinymi druhy dopravy).
Takze kazdy, kdo neresi rizika, vyplyvajici z letecke dopravy, je pouhoupouhy ignorant. Coz si sice mozna muzes dovolit v soukromem zivote, ale v businessu uz nikoliv:-( Mozna trafikant nebo zemedelec se nad tim muze pousmat, ale firma s velkou koncentraci klicovych zamestnancu v jedne budove, technologicky narocnym provozem nebo casto cestujicimi zamestnanci, uz nikoliv.
"Rizeni rizik" je kapitola sama o sobe. Neco o nem: http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/ri ... 617/42742/
Vsem leteckym spolecnostem se tezce nevyplatilo, pokud nemely zpracovany Krizove plany, pro pripad padu jejich letadla. Prave proto, ze nasledky jsou fatalni. Typickym v managementu omilanym pripadem je pad TWA. Media tu nejsou od toho, aby "strasila". Ale od toho, aby v pripade nekompetentnosti, ukrizovala managementy, ktere neco zanedbaly. Bud v prevenci nebo pri/behem reseni krizove situace...
tomaas.p píše:Atlas píše:Ono zalezi, z jakeho uhlu pohledu se na to divas:
... Pokud ridis auto, mas sanci reagovat i na smrtelnou chybu protijedouciho ridice, absolvovat pravidelne kurzy smyku apod. V letadle musis verit teamu lidi, co se staraji o bezpecnost a jen vyberem prepravce a konkretniho letu muzes tu ruskou ruletu castecne ovlivnit. Jinak jsi jen pasivnim subjektem a musis doufat:-)
Ano, jistě, leckdy to tak skutečně je a odvrátíš tragedii... Ale, psal jsem o lidech, kteří už to štěstí neměli a přesto je jich mnohem víc, než v letadlech ... šlo mi hlavně o tu medializaci, která má za následek úplně jiné vnímání světa, než doopravdy je..
Re: Bezpečnost
tomaas.p píše:šlo mi hlavně o tu medializaci, která má za následek úplně jiné vnímání světa, než doopravdy je..
Tady je hezký příklad:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci/117155/dve-stovky-cechu-zradilo-letadlo-cekali-24-hodin.html
Re: Bezpečnost
Takze by ses spis klonil "k tichu po pesine"? Letala by letadla bez funkcniho APU, dovolenkari by cestovali do Turecka skoro dele, nezli po zemi...a navic priskoky a starty pokus/omyl? A media by to presla malou notickou nekde v rohu:
"Cestujici na dovolenou vcera do Turecka meli mensi zastavku na Ostravskem letisti."
Za jak dlouho, bez humbuku medii (a diky tomu i bolestnych nasledku pro dopravce a cestovky), by se takovy zpusob dopravy stal beznym standardem?
"Cestujici na dovolenou vcera do Turecka meli mensi zastavku na Ostravskem letisti."
Za jak dlouho, bez humbuku medii (a diky tomu i bolestnych nasledku pro dopravce a cestovky), by se takovy zpusob dopravy stal beznym standardem?
Malvolio píše:tomaas.p píše:šlo mi hlavně o tu medializaci, která má za následek úplně jiné vnímání světa, než doopravdy je..
Tady je hezký příklad:
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci/117155/dve-stovky-cechu-zradilo-letadlo-cekali-24-hodin.html
Re: Bezpečnost
Atlas píše:Takze by ses spis klonil "k tichu po pesine"?
Naopak, jsem proto, aby to média řádně rozmázla...ale aby si dali práci zjistit skutečný stav, používala při tom fakta a ne smyšlenky a dojmy.....
Ano, taky jsem létal s ČSA a taky jsem letěl několikrát s letadlem s nefunkčním APU, nelíbilo se mi to a byl to jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl přejít jinam....ale nevidím důvod, proč z toho dělat středobod všech příspěvků o ČSA.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
- Bydliště: OSR
- Stav: Offline
Re: Bezpečnost
Já bych přirovnal letadlo k ponorce. Prostě člověk jako živý tvor podvědomě cítí že není ve svém prostředí a pud sebezáchovy hlodá někde v zadu a nutí tě dostat do původního prostředí tedy na zem. Tento strach můžeš částečně omezit, ale ne se ho zbavit a kdo říká že nemá strach z létání tak ten je ve skutečnosti poch.aný až na patách:)
Re: Bezpečnost
Na poslední větu bych zareagoval.
Při posledním páru letů jsem se fakt nebál. Mohlo se jednat o uvolněnou euforii, že jsem své před 5-ti měsíci zakoupené letenky uplatnil aniž by přepravce zkrachoval.
Na druhou stranu před nějakým časem jsem letěl na dovolenou, a nějak mi to nesedlo, přestože k obavám NEBYL žádný důvod.
A někteří lidi se fakt nebojí, ti z opačné strany spektra jsou někdy již veselými kamarády do letadla " vneseni "
Při posledním páru letů jsem se fakt nebál. Mohlo se jednat o uvolněnou euforii, že jsem své před 5-ti měsíci zakoupené letenky uplatnil aniž by přepravce zkrachoval.
Na druhou stranu před nějakým časem jsem letěl na dovolenou, a nějak mi to nesedlo, přestože k obavám NEBYL žádný důvod.
A někteří lidi se fakt nebojí, ti z opačné strany spektra jsou někdy již veselými kamarády do letadla " vneseni "