Airbus A380
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
A380
Z technického hlediska není důvod, aby to spadlo, ale jistě to bude svádět Usámu a jeho kamarády, protože je to největší. Na druhou stranu to bude prozatím lítat jen na dálkových linkách u renomovaných společností, které mají právě na těchto tratích vysoké bezpečnostní standardy.
Ten komentář na aviationplanning.com je trefný. Concorde byla loterie, zda se něco úplně nového uchytí nebo ne. A nechytlo se. Ale 380 je opravdu pouze zviditelnění se evropských konstruktérů a jejich vládních sponzorů, protože kapacitně A340, 747 nebo 777 velkým aerolinkám plně dostačují a trh s velkými letadly je omezený, zatímco ta menší kupují všechny společnosti, ať už velké, low-cost nebo regionální.
Ten komentář na aviationplanning.com je trefný. Concorde byla loterie, zda se něco úplně nového uchytí nebo ne. A nechytlo se. Ale 380 je opravdu pouze zviditelnění se evropských konstruktérů a jejich vládních sponzorů, protože kapacitně A340, 747 nebo 777 velkým aerolinkám plně dostačují a trh s velkými letadly je omezený, zatímco ta menší kupují všechny společnosti, ať už velké, low-cost nebo regionální.
A380
Qantas Airways planuji se svymi dvanacti A380 zajistovat 17 frekvenci do USA a 14 frekvenci do Londyna (via Bangkok, Singapur, Hongkong). Jedno letadlo by tak v prumeru melo zajistovat 5 mezikontinentalnich letu tydne.
Ohledne Emirates. Taky se mi to zdalo megalomansky, ale s tempem, jakym tyto aerolinie rostou, skutecnosti, ze jiz ted jsou schopni zaplnit letadla B777-300 se 434 sedadly a destinacemi, kam letaji.... tomu vse tomu poctu nahrava. Velmi rozsirenou maji Emirates sit v Indii. V pripade Indie je vzdy velka vyhoda disponovat letadlem s velkou kapacitou, protoze rozsireni provozu byva u tamejsich uradu problem. Pak je tady Sydney a Melbourne plus dynamicky rozvijena sit asijskych destinaci a poctem pohybu omezena letiste v Evrope.
A letiste v Dubaji...tady je odpoved: kapacita 120 milionu lidi rocne, sest runwayi a vse uzpusobeno pro A380.
http://www.dubaiairport.com/DIAInternet ... irport.htm
Emirates dokonce chteji po Airbusu, aby vivynul prodlouzenou verzi A380-900!!
V pripade BA by A380 bylo rozumne vychodisko, ale Eddigton nedavno zase nekde rekl, ze s objednanim prozatim nepocitaji. Pri jejich zadluzenosti si myslim, ze na to podobne jako nektere americke aerolinky tay proste nemaj penize. KLM je jiny kafe, ty A380 s velkou pravdepodobnosti nebudou schopny naplnit ani na asijskych linkach. Je tam par vyjimek jako Manila, ale kvuli tem se porizovani A380 nevyplati. Nazapominejme, ze kdyz bude potreba A380 pro nejakou specifickou situaci nic nebrani, aby jeden/dva A380 bazovaly v AMS Air France.
Ohledne Emirates. Taky se mi to zdalo megalomansky, ale s tempem, jakym tyto aerolinie rostou, skutecnosti, ze jiz ted jsou schopni zaplnit letadla B777-300 se 434 sedadly a destinacemi, kam letaji.... tomu vse tomu poctu nahrava. Velmi rozsirenou maji Emirates sit v Indii. V pripade Indie je vzdy velka vyhoda disponovat letadlem s velkou kapacitou, protoze rozsireni provozu byva u tamejsich uradu problem. Pak je tady Sydney a Melbourne plus dynamicky rozvijena sit asijskych destinaci a poctem pohybu omezena letiste v Evrope.
A letiste v Dubaji...tady je odpoved: kapacita 120 milionu lidi rocne, sest runwayi a vse uzpusobeno pro A380.
http://www.dubaiairport.com/DIAInternet ... irport.htm
Emirates dokonce chteji po Airbusu, aby vivynul prodlouzenou verzi A380-900!!
V pripade BA by A380 bylo rozumne vychodisko, ale Eddigton nedavno zase nekde rekl, ze s objednanim prozatim nepocitaji. Pri jejich zadluzenosti si myslim, ze na to podobne jako nektere americke aerolinky tay proste nemaj penize. KLM je jiny kafe, ty A380 s velkou pravdepodobnosti nebudou schopny naplnit ani na asijskych linkach. Je tam par vyjimek jako Manila, ale kvuli tem se porizovani A380 nevyplati. Nazapominejme, ze kdyz bude potreba A380 pro nejakou specifickou situaci nic nebrani, aby jeden/dva A380 bazovaly v AMS Air France.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
Podle dostupných zpráv tato objednávka pomohla dostat čísla projektu A380 plus mínus ze ztrátovosti do přijatelné nuly.
Jen by mne zajímalo, zda to jsou počty týkající se těch 20 objednaných kusů nebo je to dohromady i s těmi dalšími 16 opčními kusy. Protože jak už je letecký svět zvyklý, náladovost šéfů aerolinek na Arabském poloostrově je spolehlivá asi jako přerušovaná soulož..
Jen by mne zajímalo, zda to jsou počty týkající se těch 20 objednaných kusů nebo je to dohromady i s těmi dalšími 16 opčními kusy. Protože jak už je letecký svět zvyklý, náladovost šéfů aerolinek na Arabském poloostrově je spolehlivá asi jako přerušovaná soulož..
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
- Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
- Bydliště: Olomouc
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
Mimochodem viděli jste tohle video o “cabin enablers” pro A380? Největší peklo je nabídka konfigurace 3-5-3 na spodní palubě.. https://youtu.be/on5AsWxR5_s
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
Nejlepší je slovní spojení "18in comfort that is expected in this class" masochismus největšího kalibru.
Btw., jak může být zachován komfort v Y+, když aktuálně je tam konfig 2+4+2 a nyní bude 3+3+3? To zúží uličky?
Btw., jak může být zachován komfort v Y+, když aktuálně je tam konfig 2+4+2 a nyní bude 3+3+3? To zúží uličky?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 697
- Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
micaello píše:Nejlepší je slovní spojení "18in comfort that is expected in this class" masochismus největšího kalibru.
Btw., jak může být zachován komfort v Y+, když aktuálně je tam konfig 2+4+2 a nyní bude 3+3+3? To zúží uličky?
Nechci se přít, ale pokud vím tak Y+ se nachází na horní palubě. Na dolní palubě je 3+3+3 úplně v pohodě.
Co se týče dolní paluby v konfiguraci 3+5+3 tak tady bude záležet, jak si poradí s výškou podlahy. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ng_747.svg
Pokud by se podlaha zvedla byť jen o 10 cm, získá se na šířku celého prostoru docela dost místa. Vajíčkovitý tvar řezu A380 napovídá, že kdyby od začátku projektovali palubu dolního patra o několik cm výš, mohli konfiguraci 3+5+3 použít celkem v pohodě.
Ještě existuje jedno dost kostrbaté řešení, a to toto:
http://oi60.tinypic.com/20f50eb.jpg
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
m@rtin píše:Nechci se přít, ale pokud vím tak Y+ se nachází na horní palubě. Na dolní palubě je 3+3+3 úplně v pohodě.
Jak která ajrolinka.. LH a SQ to má na dolní (2+4+2), BA, QF a AF to mají na horní (dokonce 2+3+2). Nikdo další tuším Y+ ve velrybě neprovozuje..
Ten náčrt se zvednutím podlahy je zajímavý, nicméně si myslím, zda to není z konstrukčního/pevnostního hlediska..jinak nevidím důvod, aby to Airbus takto neudělal už od začátku.. (možná okna by už byly příliš nízko?)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
20.března odlétl z Toulouse tento krásný stroj (livery karety obrovské):
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ja381a
Je určen pro lety z Tokia do Honolulu. První komerční let bude 24.5. havajského času.
Mezitím už tu v Honolulu jednou byl, na zkušebním letu (bohužel jsem ho propásl).
Jinak létá nejčastěji mezi Tokiem a Osakou nebo Nagoyou. Téměř každý den. Na FR24 nejsou uvedeny lety dopředu, jen aktuální let (+ samozřejmě zpětně). Čísla letů neodpovídají číslům letů na Matrixu. Takže se IMHO nejedná o komerční lety. Potřebuje nové letadlo tolik zkušebních letů nebo se jedná o výcvik posádek?
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ja381a
Je určen pro lety z Tokia do Honolulu. První komerční let bude 24.5. havajského času.
Mezitím už tu v Honolulu jednou byl, na zkušebním letu (bohužel jsem ho propásl).
Jinak létá nejčastěji mezi Tokiem a Osakou nebo Nagoyou. Téměř každý den. Na FR24 nejsou uvedeny lety dopředu, jen aktuální let (+ samozřejmě zpětně). Čísla letů neodpovídají číslům letů na Matrixu. Takže se IMHO nejedná o komerční lety. Potřebuje nové letadlo tolik zkušebních letů nebo se jedná o výcvik posádek?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
Globik píše:20.března odlétl z Toulouse tento krásný stroj (livery karety obrovské):
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ja381a
Je určen pro lety z Tokia do Honolulu. První komerční let bude 24.5. havajského času.
Mezitím už tu v Honolulu jednou byl, na zkušebním letu (bohužel jsem ho propásl).
Jinak létá nejčastěji mezi Tokiem a Osakou nebo Nagoyou. Téměř každý den. Na FR24 nejsou uvedeny lety dopředu, jen aktuální let (+ samozřejmě zpětně). Čísla letů neodpovídají číslům letů na Matrixu. Takže se IMHO nejedná o komerční lety. Potřebuje nové letadlo tolik zkušebních letů nebo se jedná o výcvik posádek?
Spis chartery... Vycvikove lety se takhle moc nelitaj.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 21
- Registrován: 04. 04. 2019, 19:16
- Oblíbené typy letadel: A388
B77W - Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
Z toho bolí oči
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Airbus A380
Třetí kareta se lakuje v Německu
https://www.hawaiinewsnow.com/2020/01/2 ... iis-skies/
https://www.hawaiinewsnow.com/2020/01/2 ... iis-skies/