Airbus A380

Diskuse o typech letadel - postřehy, praktické zkušenosti.
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Airbus A380

Příspěvek od Globik »

Globik píše:Třetí kareta se lakuje v Německu :D :clap:
https://www.hawaiinewsnow.com/2020/01/2 ... iis-skies/

Pokud se to někomu zdá kýčovité, je to samozřejmě právo na názor, ale z marketingového hlediska je to IMHO dobrý tah. I kdyby nic jiného, tak třeba já osobně to livery rozpoznám na 5 kilometrů (tedy když letí modrá, v prvních zlomcích sekundy mě napadne, že je to jumbo KE, ale hned se to napraví).


krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus A380

Příspěvek od krakra »

Konec

http://www.planes.cz/cs/article/204435/ ... ivni-konec

Podle všeho konec.
Nechápu jednu věc, ono to létá přes 10 let a provozovatelé si teprve teďka všimly, že to má vysokou spotřebu, vždyť to se dalo zjistit při prvním letu.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Airbus A380

Příspěvek od whiskey »

A zrovna ked je ropa takmer zadarmo.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Airbus A380

Příspěvek od MEA »

... je načase sa s tým previezť, bo som doteraz nemal šťastie na 380-mu.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4145
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Airbus A380

Příspěvek od whiskey »

MEA píše:... je načase sa s tým previezť, bo som doteraz nemal šťastie na 380-mu.

TYO-HNL s NH este nejaky piatok lietat bude tipujem...


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Airbus A380

Příspěvek od Fabo »

krakra píše:Konec

http://www.planes.cz/cs/article/204435/ ... ivni-konec

Podle všeho konec.
Nechápu jednu věc, ono to létá přes 10 let a provozovatelé si teprve teďka všimly, že to má vysokou spotřebu, vždyť to se dalo zjistit při prvním letu.


Huh? Jak "teprve tedka vsimli"?
To, ze je A380 neefektivni je znamo dlouho, zejmena v porovnani s letadly ktere nastoupili po nem - 787, A350. I v dobe kdy byl novy nebyl o tolik lepsi na CASM nez konkurence typu 773.

Nektere aerolinky stavili pred ~15 lety kdy se to objednavalo na to, ze bude stoupat objem prepravy a ono to pude.
No, nekterym to slo (EK) nekterym jo, ale ne tak moc jak si to predstavovali a nekterym vubec (MH treba).

Akorat teda, ze kdyz uz to bylo s velerybou na stiru pred krizi, kdy letectvi dosahovalo rekordni objemy... Je na tom fakt neco divneho, ze ted, kdyz poptavka po zejmena dalkovem cestovani na nekolik let padne, tak se vyrazuji ty nejvetsi letadla?
(ja se spis divim, kolik aerolinek v nizsich segmentech porad jede na vlne CASM is king a zanedbavaji velikost poptavky...)

atr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 134
Registrován: 05. 09. 2004, 15:36
Stav: Offline

Re: Airbus A380

Příspěvek od atr »

Někde kdysi bylo, že křídla a asi směrová a výšková jsou optimalizované na delší trup se kterým se počítalo. Takže ty náklady na 4 motory u verze A380-1000 by třeba vyšly ? Ostatně u A318 to taky nefungovalo. Ale to už jsou jen moje dohady.

Jinak si myslím, že by ty zbývající nedodané vzal Irán, ale já vím, takže zase nic.

Odborníci předpovídali nedostatek pilotů a najednou je to jinak. Teď mají nadbytečnou velikost u A380. Ale co když po Coroně nenaplním A350 nebo B787 na přímý let do cílové destinace. Takže nastoupí "starý" systém svážení do hubů a mezi huby by se třeba větší autobus už uživil ?

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Airbus A380

Příspěvek od velpa.66 »

Já jsem vždy chápal smysl velikosti A380 aby pomohla vyřešit nedostatek slotů na nejvytíženějších letištích.
Osobně jsem zažil první lety A380 na promo AF mezi CDG a LHR.
Tehdy mě interiér letadla moc neoslovil, ale překvapil skoro tichý chod motorů.
Zato A380 KE byla a doufám že pořád je na jiné úrovni. Letěl jsem s ní několikrát a rád bych si to zopakoval.


Odpovědět